Drømmen om en til i familien♡

Morsomt med en ny prøverunde :love7 Jeg er veldig for å la "skjebnen" bestemme, så det blir spennende å følge med på om det blir baby nå, jeg krysser fingrene for dere :Heartred

Er spent på om spiren sitter i denne pp:love017 Håper iallefall jeg slipper å miste flere ganger nå:angelic: Tror også vi bare må la det bli opp til skjebnen også håper det er snart:smiley-angelic001:Heartpink Takk for det, snille du❤️

Jeg synes kvalmen ved hyperemesis er mye mer intens enn ved omgangssyke. Ved omgangssyke bygger det seg litt opp til neste gang en spyr. Ved hyperemesis er det på 'maks' hele tiden:-/ du er heldig søta❤️

Skjønner; hyperemesis er jo ingen bestemt form heller, mtp oppkast og sånt; og om det er verre enn med omgangssyke for deg, er det jo veldig crap. ><

Skjønner; hyperemesis er jo ingen bestemt form heller, mtp oppkast og sånt; og om det er verre enn med omgangssyke for deg, er det jo veldig crap. ><

Ja, det er bigtime crap:-/ man føler seg alvorlig syk og det er man jo faktisk også! Håper veldig den nye medisinen har virkning på meg også:angelic:

Så gøy at det blir prøving denne måneden og. Håper det blir en liten desemberspire og at den ny-godkjente medisinen gjør en stor forskjell for deg :Heartred

Ja, ble visst det likevel:angel5:smiley-bounce022 Tusen takk for det, håper virkelig på spire og at den nye medisinen kan gjøre underverker for meg også:smiley-angelic001:Heartpink

Ja, det er bigtime crap:-/ man føler seg alvorlig syk og det er man jo faktisk også! Håper veldig den nye medisinen har virkning på meg også:angelic:
Ja, virkelig. Man er jo syk. Selv om grunnlaget ikke er alvorlig, så kan det jo føre til masse ulemper og.. som dehydrering og sult liksom.. så er jo litt essensielt å få noe som funker...!!

Ja, virkelig. Man er jo syk. Selv om grunnlaget ikke er alvorlig, så kan det jo føre til masse ulemper og.. som dehydrering og sult liksom.. så er jo litt essensielt å få noe som funker...!!

I verste fall kan man få hjerneskade:-/ Heldigvis så går Hyperemesis over så fort ungen er ute, som regel. Men ja, det er jævlig å gå gjennom:bag: Hva gjør man ikke for unga sine?:hilarious:
Screenshot_20230302_090134_Samsung Internet.jpg

CD8 og imorgen ryker de første eggløsningstestene:dance011Og da starter testingen med CB-monitoren:happy119 Har mye murringer og luft i magen:angelic: Startet opp med Salvie-te morgen/kveld og Q10 igår:smiley-bounce012 Skal man ta Q10 hele syklusen? Eller kun til EL?

I verste fall kan man få hjerneskade:-/ Heldigvis så går Hyperemesis over så fort ungen er ute, som regel. Men ja, det er jævlig å gå gjennom:bag: Hva gjør man ikke for unga sine?:hilarious:
Vis vedlegget 400060

Egentlig rart det er sånn. Biologisk sett; at man skal bli så dårlig at man står i fare for både eget og barnets liv, hvis man ikke hadde hatt medisinsk hjelp liksom......

Egentlig rart det er sånn. Biologisk sett; at man skal bli så dårlig at man står i fare for både eget og barnets liv, hvis man ikke hadde hatt medisinsk hjelp liksom......

I know, er helt sprøtt! Gir ingen mening at all:wideyed::confused004 Skulle ønske det ble forsket på Hyperemesis og funnet grunnen til at noen får Hyperemesis og faktisk kunne kurert det:angel5 men igjen, kvinnehelse står ikke øverst på lista... heller stikk motsatt:angry7 Spent på rapporten om Kvinnehelse som skal framlegges idag:happy119

@Lillafrosk: Da var den klar :angry7 Nå må det gjøres noe:smiley-angry016:smiley-angry019:smiley-angry003
Vis vedlegget 400069
Ikke overraskende. Dessverre....

Det er kuttet så ekstremt i helse nå, og kvinnehelse er jo ikke prioritert i det hele tatt.. Og det settes så opp mot hverandre. "Skal vi fokusere på barselhotell til friske kvinner, når det ligger syke eldre en annen plass?".
Sykehusene blir nedbygd til å kunne ha færre pasienter; folk skal ut fortest mulig, og kvinner er jo ikke dødssyke selv om de har smerter, får depresjon eller annet. :rolleyes:
Helsepersonell blir tynet til langt over smertegrensen... Herleik...

Det er kuttet så ekstremt i helse nå, og kvinnehelse er jo ikke prioritert i det hele tatt.. Og det settes så opp mot hverandre. "Skal vi fokusere på barselhotell til friske kvinner, når det ligger syke eldre en annen plass?".
Sykehusene blir nedbygd til å kunne ha færre pasienter; folk skal ut fortest mulig, og kvinner er jo ikke dødssyke selv om de har smerter, får depresjon eller annet. :rolleyes:

Alt det du sa og så mye mer............ det er bare så utrolig frustrerende, irriterende og skuffende hvordan helsevesenet og spesielt da kvinnehelse blir nedprioritert.

Nei, det er dessverre ikke overraskende i det hele tatt! Forrige evaluering var i 1999 som påviste det samme, og ikke en skit ble gjort med det:rulez:smiley-angry005
Det må bevilges flere penger til helsevesenet, det MÅ det. Og til forskning innenfor kvinnehelse.

Datteren min på 13 år har store, daglige smerter. For det meste sengeliggende med varmeflaske på magen. Naproxen, ibux og paracet har 0 effekt. Hun er utredet i hode og ræv, de er kommet fram til at de mener hun har endometriose, men de kan intet gjøre grunnet hennes unge alder:wideyed: Vi har prøvd ut p-piller i dobbel dose(den eneste hjelpen vi kunne få) og det hjalp ikke en døyt, annet enn gjorde henne psykisk dårlig:( Gyn på sykehuset sa det rett ut: ingenting annet vi kan gjøre for deg:eek::oops: Så vi må gå privat via min gynekolog og håpe han kan hjelpe oss.
Datteren min er mye hjemme fra skolen og utestengt fra det sosiale livet ellers ved siden av grunnet de store smertene og jeg står her som mamma og får ikke gjort hverken fra eller til for å hjelpe henne:sad010 Hvertfall ikke hjelp å få fra det offentlige helsevesenet:shy:

Nei, det er dessverre ikke overraskende i det hele tatt! Forrige evaluering var i 1999 som påviste det samme, og ikke en skit ble gjort med det:rulez:smiley-angry005
Det må bevilges flere penger til helsevesenet, det MÅ det. Og til forskning innenfor kvinnehelse.

Datteren min på 13 år har store, daglige smerter. For det meste sengeliggende med varmeflaske på magen. Naproxen, ibux og paracet har 0 effekt. Hun er utredet i hode og ræv, de er kommet fram til at de mener hun har endometriose, men de kan intet gjøre grunnet hennes unge alder:wideyed: Vi har prøvd ut p-piller i dobbel dose(den eneste hjelpen vi kunne få) og det hjalp ikke en døyt, annet enn gjorde henne psykisk dårlig:( Gyn på sykehuset sa det rett ut: ingenting annet vi kan gjøre for deg:eek::oops: Så vi må gå privat via min gynekolog og håpe han kan hjelpe oss.
Datteren min er mye hjemme fra skolen og utestengt fra det sosiale livet ellers ved siden av grunnet de store smertene og jeg står her som mamma og får ikke gjort hverken fra eller til for å hjelpe henne:sad010 Hvertfall ikke hjelp å få fra det offentlige helsevesenet:shy:

Det er bare trist, rett og slett.... Vet du, av flere av sakene omtalt om kvinnehelse i media, så synes jeg faktisk denne er verst. For her er det snakk om et barn, hvor man bare får beskjed om at "vi kan ikke gjøre noen ting.".

Og med sånne smerter fra ung av, så vil det jo friste mer med STERKE smertestillende.. som overhodet ikke er bra...! Må seriøst gjøres noe.....

Det er bare trist, rett og slett.... Vet du, av flere av sakene omtalt om kvinnehelse i media, så synes jeg faktisk denne er verst. For her er det snakk om et barn, hvor man bare får beskjed om at "vi kan ikke gjøre noen ting.".

Og med sånne smerter fra ung av, så vil det jo friste mer med STERKE smertestillende.. som overhodet ikke er bra...! Må seriøst gjøres noe.....

Ja, det er sinnsykt trist at en jente på 13 år skal ga slike smerter uten noe som helst blir gjort :sad010 Hun ligger å gråter i sengen og har så store smerter, og jeg får ikke gjort noe annet enn å trøste henne og gi henne en varmeflake å kunnenlegge inn på magen. Og jeg har ikke noe håp å komme med heller, for vi blir avvist i det offentlige helsevesenet:smiley-angry016

Tenk som helsepersonell å si noe slikt? Jeg ble så sint og frustrert på møtet også. Også få til motsvar at de skjønner vår frustrasjon, men at de intet kan gjøre:oops: Så må gå privat og betale MYE penger for å håpe på å kunne få hjelp til henne, noe som ikke skulle vært nødvendig for å få hjelp i det hele tatt, aller minst med en ungdom på 13 år:(

Huff, stakkars jente ❤️ Jeg håper virkelig hun kan få den hjelpen hun trenger! Virkelig synd at dere må gå privat og håpe de kanskje kan gjøre noe.. :(

Det er så tragisk og provoserende hvor lite kvinnehelse og helse generelt blir prioritert i dette landet. Et av verdens rikeste land!!! Jeg fatter ikke at det er mulig! Jeg blir så utrolig lei meg når jeg ser fødeavdelinger må stenge og nedbemanning, og at alt handler om lønnsomhet og penger. I det lange løp er det faktisk mest lønnsomt å prioritere helse, fødselsomsorgen og barselomsorgen.

Om dere ikke allerede følger Barselopprøret på insta/fb, så anbefaler jeg å følge dem. Jeg håper de klarer å få igjennom noe..

Ja, det er sinnsykt trist at en jente på 13 år skal ga slike smerter uten noe som helst blir gjort :sad010 Hun ligger å gråter i sengen og har så store smerter, og jeg får ikke gjort noe annet enn å trøste henne og gi henne en varmeflake å kunnenlegge inn på magen. Og jeg har ikke noe håp å komme med heller, for vi blir avvist i det offentlige helsevesenet:smiley-angry016

Tenk som helsepersonell å si noe slikt? Jeg ble så sint og frustrert på møtet også. Også få til motsvar at de skjønner vår frustrasjon, men at de intet kan gjøre:oops: Så må gå privat og betale MYE penger for å håpe på å kunne få hjelp til henne, noe som ikke skulle vært nødvendig for å få hjelp i det hele tatt, aller minst med en ungdom på 13 år:(

Det er tragisk!! Rett og slett... Det tar vel i snitt 6-7 år og, for jenter, å få diagnosen endometriose; ETTER de har kontaktet helsevesenet første gang, rett og slett fordi de fort blir fortalt at "menssmerter er normalt".
Snakk om å bagatellisere kvinner.. Helsemessig gaslighting, er ikke uvanlig på hunnkjønn. Horrible saker, og jeg blir irritert av hele greia.....!! :smiley-angry002

Huff, stakkars jente ❤️ Jeg håper virkelig hun kan få den hjelpen hun trenger! Virkelig synd at dere må gå privat og håpe de kanskje kan gjøre noe.. :(

Det er så tragisk og provoserende hvor lite kvinnehelse og helse generelt blir prioritert i dette landet. Et av verdens rikeste land!!! Jeg fatter ikke at det er mulig! Jeg blir så utrolig lei meg når jeg ser fødeavdelinger må stenge og nedbemanning, og at alt handler om lønnsomhet og penger. I det lange løp er det faktisk mest lønnsomt å prioritere helse, fødselsomsorgen og barselomsorgen.

Om dere ikke allerede følger Barselopprøret på insta/fb, så anbefaler jeg å følge dem. Jeg håper de klarer å få igjennom noe..

Sign!! Rett og slett.
Følger dem selv, støtter så absolutt saken!

Helt forferdelig å se sitt barn så dårlig å ikke kunne hjelpe henne i det hele tatt, også få vite på sykehuset at de ikke kan gjøre noe som helst for henne, ikke noe som kan hjelpe på smertene eller operasjon, da hun er for ung til å kunne får helsehjelp:wideyed::oops: Altså, om en ikke kan få hjelp I helsevesenet og på A-hus, da vet faen ikke jeg hvor man skal få hjelp henne om en sliter med helsa?:smiley-angry002

Og siden det går på gynekologisk sykdom, så kan ikke barne- og ungdomsavdelingen heller hjelpe henne:smiley-angry003 Så da er det jo siste løsning å henvende seg til den private gynekologen(spesialist) min, som er siste sjanse for å få hjelp til henne.

Helt på trynet at alt skal måles i kr og øre i helsevesenet, skulle ikke vært lov i det hele tatt. Var helt forferdelig sist jeg hadde PKS også, og mini havnet på NFI. Jeg fikk ikke noe hjelp overhodet og var overlatt til meg selv. De hadde ikke tid til å hjelpe meg ned til NFI for å kunne være med min nyfødte sønn. Som lå med c-pap og highflow og slet med pusten. Det var ikke kok bemanning, måtte jeg jo skjønne. Og det under ett døgn etter pks. Og jeg fikk ikke hjelp for å komme igang med pumping engang:oops::eek: Så fikk først startet å pumpe etter 48 timer.. heldigvis har jeg en god melkeproduksjon og fikk fortgang på melka, selv etter en så sen start på pumpingen. Bare fordi jeg var en nybakt 5barnsmor som klarte meg selv, så ble jeg totalt overlatt til meg selv også. Ble heldigvis hivd ut fra barsel og ned til NFI etter 2 døgn. Huff, nei. Kjenner jeg blir dritforbanna. Tenk en stakkars førstegangsfødende, som ikke har noen erfaring om hun skulle fått samme behandling?:smiley-angry016 Man blir rett og slett overlatt til seg selv og 0 oppfølging i etterkant også. Jeg hadde heldigvis samtale med JM på helsestasjonen på hjemmebesøk etter fødsel og fikk gitt henne informasjonen jeg satt på. Det som var sinnsykt trist, var at hun hadde fått flere helt like tilbakemeldinger fra andre fødende. Det er trist, og ikke slik det skal være overhodet. Og at små fødeavdelinger legges ned rundt om i landet er faen ikke greit det heller... ååårh, kjenner jeg blir så sint og oppgitt:smiley-angry019:smiley-angry026:smiley-angry017:smiley-angry005 Noe er helt riv ruskende gærli i helsevernet, og er i grunn nesten så vi kan si det er alt som er gærli innenfor kvinnehelse- totalt nedprioritert:rulez

Jeg er dessverre ikke på face eller insta:angel5 så får ikke deltatt sånn.

Back
Topp