Helt forferdelig å se sitt barn så dårlig å ikke kunne hjelpe henne i det hele tatt, også få vite på sykehuset at de ikke kan gjøre noe som helst for henne, ikke noe som kan hjelpe på smertene eller operasjon, da hun er for ung til å kunne får helsehjelp
Altså, om en ikke kan få hjelp I helsevesenet og på A-hus, da vet faen ikke jeg hvor man skal få hjelp henne om en sliter med helsa?
Og siden det går på gynekologisk sykdom, så kan ikke barne- og ungdomsavdelingen heller hjelpe henne
Så da er det jo siste løsning å henvende seg til den private gynekologen(spesialist) min, som er siste sjanse for å få hjelp til henne.
Helt på trynet at alt skal måles i kr og øre i helsevesenet, skulle ikke vært lov i det hele tatt. Var helt forferdelig sist jeg hadde PKS også, og mini havnet på NFI. Jeg fikk ikke noe hjelp overhodet og var overlatt til meg selv. De hadde ikke tid til å hjelpe meg ned til NFI for å kunne være med min nyfødte sønn. Som lå med c-pap og highflow og slet med pusten. Det var ikke kok bemanning, måtte jeg jo skjønne. Og det under ett døgn etter pks. Og jeg fikk ikke hjelp for å komme igang med pumping engang
Så fikk først startet å pumpe etter 48 timer.. heldigvis har jeg en god melkeproduksjon og fikk fortgang på melka, selv etter en så sen start på pumpingen. Bare fordi jeg var en nybakt 5barnsmor som klarte meg selv, så ble jeg totalt overlatt til meg selv også. Ble heldigvis hivd ut fra barsel og ned til NFI etter 2 døgn. Huff, nei. Kjenner jeg blir dritforbanna. Tenk en stakkars førstegangsfødende, som ikke har noen erfaring om hun skulle fått samme behandling?
Man blir rett og slett overlatt til seg selv og 0 oppfølging i etterkant også. Jeg hadde heldigvis samtale med JM på helsestasjonen på hjemmebesøk etter fødsel og fikk gitt henne informasjonen jeg satt på. Det som var sinnsykt trist, var at hun hadde fått flere helt like tilbakemeldinger fra andre fødende. Det er trist, og ikke slik det skal være overhodet. Og at små fødeavdelinger legges ned rundt om i landet er faen ikke greit det heller... ååårh, kjenner jeg blir så sint og oppgitt
Noe er helt riv ruskende gærli i helsevernet, og er i grunn nesten så vi kan si det er alt som er gærli innenfor kvinnehelse- totalt nedprioritert
Jeg er dessverre ikke på face eller insta
så får ikke deltatt sånn.