Drømmen om en til i familien♡

CD18/5DPO:
jeg fjernet den discarded tempen, så da er jeg 1 dpo mindre, men det får gå :hilarious: Jeg går ut ifra det FF sier, om det er spire på gang, så finner jeg ut av det uansett:p Og siden igår jeg prompet non-stop:-/
Formen er fortsatt laber, men får ikke hjelpes, jeg må ta unga og husarbeid venter på meg:D
Virker som mannen og barna skal gå igang og lage en kake til meg:Heartpink

Til alle dere fantastiske mammaene innpå her;
Ønsker dere alle en riktig fin morsdag:love7:Heartred
Screenshot_20230212_090016_FF App.jpg

Da går det nok på utluftinga i rommet- mangler det lufteventiler? Eller er de stengt? Meget viktig med utlufting. Muggsopp er noe dritt! Vask godt med klorvann. Ja, er skikkelig vondt i halsen. Gjesping og hosting er vondt. Synes den der orker ingenting energien er verst:-/

Åh, jeg synes zyx funker gull, for bedøver halsen. Men tørs ikke bruke det nå i tilfelle spire. God bedring til alle dere også❤️

Er ikke lufteventiler på disse her.. men er sikkert fukt i veggene eller noe. Er nye vinduer på et gammelt hus. Vasket med vann og så klorin, for å fjerne i alle fall! Men må nok ta dypere tak i det til vår/sommer.

Ser den. Slitsomt å ikke orke noe :( jeg er der også egentlig; mest pga trykket i hodet. Men fikk brettet klær i går og skiftet på sengen (uhorvelige mengder snørr etter ettåringen, skjønner du), så jeg er fornøyd med egen innsats. I dag skal jeg gjøre ca ingenting. :P
Går vel ikke an å være syk så lenge, så får satse på at vi begge er på bedringens vei!!

Og kan hende, hun mente på at det ikke gav effekt, så.. fribol.. :) det hjalp visst. Så lenge hun finner noe som funker er det greit. Hun våknet med panikk kl 2 i natt over å ikke kunne puste skikkelig. Hostesaft, nesespray og fribol etterpå var alt ok.. :)

CD18/5DPO:
jeg fjernet den discarded tempen, så da er jeg 1 dpo mindre, men det får gå :hilarious: Jeg går ut ifra det FF sier, om det er spire på gang, så finner jeg ut av det uansett:p Og siden igår jeg prompet non-stop:-/
Formen er fortsatt laber, men får ikke hjelpes, jeg må ta unga og husarbeid venter på meg:D
Virker som mannen og barna skal gå igang og lage en kake til meg:Heartpink

Til alle dere fantastiske mammaene innpå her;
Ønsker dere alle en riktig fin morsdag:love7:Heartred
Vis vedlegget 398658
Ha en fin morsdag ❤️
Fikk vafler, og fikk dyttet minste på gubben i noen timer så jeg fikk sove. Da er jeg fornøyd :p
Håper du har spire på vei ❤️ ❤️

Er ikke lufteventiler på disse her.. men er sikkert fukt i veggene eller noe. Er nye vinduer på et gammelt hus. Vasket med vann og så klorin, for å fjerne i alle fall! Men må nok ta dypere tak i det til vår/sommer.

Ser den. Slitsomt å ikke orke noe :( jeg er der også egentlig; mest pga trykket i hodet. Men fikk brettet klær i går og skiftet på sengen (uhorvelige mengder snørr etter ettåringen, skjønner du), så jeg er fornøyd med egen innsats. I dag skal jeg gjøre ca ingenting. :p
Går vel ikke an å være syk så lenge, så får satse på at vi begge er på bedringens vei!!

Og kan hende, hun mente på at det ikke gav effekt, så.. fribol.. :) det hjalp visst. Så lenge hun finner noe som funker er det greit. Hun våknet med panikk kl 2 i natt over å ikke kunne puste skikkelig. Hostesaft, nesespray og fribol etterpå var alt ok.. :)

Har du ikke en lufteventil på/i veggen heller? Bor i gammelt hus fra 1919(50m² er påbygg fra 80tallet)vi også, men har renovert og pusset opp siden 2016 da vi kjøpte det. Men skal bytte mange av de gamle vinduene i sommer. Er fra 80-tallet, så det trengs.
Godt du fikk vasket klorvann, det skal ta knekken på det giftige i muggsoppen. Håper det ikke kommer av fukt i veggene på huset❤️

Formen er helt begredelig og nå virker det som 15åringen er smittet også:-/ Tar jo aldri slutt:arghh:
Huff, sånn trykken i hodet gjør det meste tungt- synes du kan være stolt av innsatsen din:gen014:Heartred Jeg har fått støvsugd huset, vasket og hengt opp tøy, og satt på tørk tørketrommel, kokt smokker og vasket på kjøkkenet, men nå har jeg plantet rompa i sofaen:angelic: Orker ikke mer:hilarious:
Blir en del snørr på dessa små, hadde en sånn runde for 1 mnd siden. Vasket og byttet sengetøy daglig, for det så ikke ut med grønt snørr overalt fra E:-/ Nå er det heldigvis ikke like ille denne gang. Satser på det blir bedre snart:-) Er bare så rart at så snart vi neeesten er friske, så er det på'n igjen:wideyed: Håper det er siste runden nu:p
Jo, men kan hende kroppene resonderer forskjellig på Zyx, rett og slett. (Og skal ikke brukes om en har astma heller) Man kan jo det med andre medisiner også, altså noen kjenner virkning bedre enn andre❤️
Uff, det er fælt, når man kjenner man blir kvalt og ikke får til å puste ordentlig:( Virkelig ekkel følelse:eek: Har en sønn med alvorlig astma og ja, det er virkelig en jævlig følelse å se at ungen sliter med pusten og er panisko_O Godt å høre det hjalp med fribol, nesespray og hostesaft og hun fikk sovet resten av natten❤️ God bedring til dere alle❤️

Ha en fin morsdag ❤️
Fikk vafler, og fikk dyttet minste på gubben i noen timer så jeg fikk sove. Da er jeg fornøyd :p
Håper du har spire på vei ❤️ ❤️

Takk søta❤️

Høres ut som du har hatt en fin morsdag også❤️ Herlig å bli skjemt litt bort og ekstra sovetid er gull:joyful:
Har fått tegninger, og kakebunnen står i ovn(skal stå ei stund siden den er sjokolademarengs).
Åååh, jeg håper sånn på spire:smiley-angelic001:Heartpink Begynner å teste på tirsdag:blob9

Har du ikke en lufteventil på/i veggen heller? Bor i gammelt hus fra 1919(50m² er påbygg fra 80tallet)vi også, men har renovert og pusset opp siden 2016 da vi kjøpte det. Men skal bytte mange av de gamle vinduene i sommer. Er fra 80-tallet, så det trengs.
Godt du fikk vasket klorvann, det skal ta knekken på det giftige i muggsoppen. Håper det ikke kommer av fukt i veggene på huset❤️

Formen er helt begredelig og nå virker det som 15åringen er smittet også:-/ Tar jo aldri slutt:arghh:
Huff, sånn trykken i hodet gjør det meste tungt- synes du kan være stolt av innsatsen din:gen014:Heartred Jeg har fått støvsugd huset, vasket og hengt opp tøy, og satt på tørk tørketrommel, kokt smokker og vasket på kjøkkenet, men nå har jeg plantet rompa i sofaen:angelic: Orker ikke mer:hilarious:
Blir en del snørr på dessa små, hadde en sånn runde for 1 mnd siden. Vasket og byttet sengetøy daglig, for det så ikke ut med grønt snørr overalt fra E:-/ Nå er det heldigvis ikke like ille denne gang. Satser på det blir bedre snart:) Er bare så rart at så snart vi neeesten er friske, så er det på'n igjen:wideyed: Håper det er siste runden nu:p
Jo, men kan hende kroppene resonderer forskjellig på Zyx, rett og slett. (Og skal ikke brukes om en har astma heller) Man kan jo det med andre medisiner også, altså noen kjenner virkning bedre enn andre❤️
Uff, det er fælt, når man kjenner man blir kvalt og ikke får til å puste ordentlig:( Virkelig ekkel følelse:eek: Har en sønn med alvorlig astma og ja, det er virkelig en jævlig følelse å se at ungen sliter med pusten og er panisko_O Godt å høre det hjalp med fribol, nesespray og hostesaft og hun fikk sovet resten av natten❤️ God bedring til dere alle❤️

Tror faktisk ikke det.. huset her er usikkert byggeår på. 1940 eller før. Er liksom ikke dokumentert byggeår.. Er bare skiftet vinduer og noe indre renovering her; da nesten alle vinduene var sprekk i. (Og Renovering for å gjøre bad og kjøkken mer funksjonelt..).
Men jeg føler at det er så nytteløst å gjøre ting på et så gammelt hus, for prisen blir liksom ikke verdt funksjonen. Og alt i alt burde f.eks hele kloakken og hele elektriske blitt byttet ut. Ventilasjon i hele huset, tydeligvis. Osv.
Drømmen min er å bytte ut hele huset. :p

Du har vært flink ❤️ kan vel ta det med ro nå?

Folk med astma er vel ikke anbefalt ibux heller? Er vel bare førevar.. men zyx er vel ganske lite medisin i, og veldig lokalt virkende, så.. hvis jeg hadde tatt det uten å.lest på.pakningen FØRST, hadde jeg nok ikke fått panikk av den grunn..men man ønsker jo være ekstra forsiktig med smått i magen.. ❤️ (samt de små utenfor magen.. eksen min har astma dog, og brydde seg ikke så hardt med verken Ibux eller annet man skulle være forsiktig med :hilarious: Selv tenker jeg at man uansett prøver paracet FØRST.)

Takk søta❤️

Høres ut som du har hatt en fin morsdag også❤️ Herlig å bli skjemt litt bort og ekstra sovetid er gull:joyful:
Har fått tegninger, og kakebunnen står i ovn(skal stå ei stund siden den er sjokolademarengs).
Åååh, jeg håper sånn på spire:smiley-angelic001:Heartpink Begynner å teste på tirsdag:blob9

Joda! Hvile er absolutt gull i alle fall.

Herlig med kake på vei og sånt ❤️ litt ekstra oppmerksomhet er jo stas!

Tror faktisk ikke det.. huset her er usikkert byggeår på. 1940 eller før. Er liksom ikke dokumentert byggeår.. Er bare skiftet vinduer og noe indre renovering her; da nesten alle vinduene var sprekk i. (Og Renovering for å gjøre bad og kjøkken mer funksjonelt..).
Men jeg føler at det er så nytteløst å gjøre ting på et så gammelt hus, for prisen blir liksom ikke verdt funksjonen. Og alt i alt burde f.eks hele kloakken og hele elektriske blitt byttet ut. Ventilasjon i hele huset, tydeligvis. Osv.
Drømmen min er å bytte ut hele huset. :p

Du har vært flink ❤️ kan vel ta det med ro nå?

Folk med astma er vel ikke anbefalt ibux heller? Er vel bare førevar.. men zyx er vel ganske lite medisin i, og veldig lokalt virkende, så.. hvis jeg hadde tatt det uten å.lest på.pakningen FØRST, hadde jeg nok ikke fått panikk av den grunn..men man ønsker jo være ekstra forsiktig med smått i magen.. ❤️ (samt de små utenfor magen.. eksen min har astma dog, og brydde seg ikke så hardt med verken Ibux eller annet man skulle være forsiktig med :hilarious: Selv tenker jeg at man uansett prøver paracet FØRST.)

Ja, da er det jo ikke så lett :p Vet ikke om mannen din er handy? Men ville borret hull i veggen og skjært til så dere fikk satt inn en del lufteventiler i huset. Det gjør mye for inneklimaet og motvirker dugg og muggsopp på vinduene❤️ Eller om du evt kjenner noen sommer snekkere/handymenn som kunne hjulpet med det?!
Yup, er det som er med eldre hus. Det krever en del renovering og vedlikehold. Dyrt og tar opp plenty med tid... her byttet vi strøminntak fra masten og hele sikringsskapet da vi flyttet inn(det som var her ifra før var en stor brannfelle:oops:)
Vi har lukket septiktank(dritdyrt å få tømt:3.500kr å få tømt hver 2.mnd) også en gråvanntank som tømmes hvert 4.år, det er i de kommunale avgiftene som er på 1.000 kr i mnd) koster med hus:wacky: hehehehe, ja, det hadde vært noe:D Hadde man vunnet i lotto, så kunne man bare satt til med en fyrstikk, si:hilarious:

Takk, det har da jaggu meg du også, søta❤️ Har du slappet av? Jeg har gått en del rundt med E(han er så grinete) også vasket en maskin til med tøy og lagt sammen og laget matpakker. Og ellers bare slappet av:happy: En rolig dag, bare

Du, det vet jeg ikke? Vi bruker i grunn kun paracet her i huset, eller også naproxen og det er vel nsaids?! Så det bruker jeg ikke som prøver. Vet at Ibux er fyfy ved vannkopper iallefall. Og føler paracet gjør nytten, så:happy119

Zyx er kun lokalt bedøvende, ja, men hvis man har astma skal man visst nok ikke bruke det?! Vet dog ikke grunnen til det?:think005

Joda! Hvile er absolutt gull i alle fall.

Herlig med kake på vei og sånt ❤️ litt ekstra oppmerksomhet er jo stas!

Ja, det hjelper virkelig på det❤️ Godt å spare på kreftene, og du er jo gravid med en liten skatt, så trenger ekstra mye hvile i tillegg grunnet graviditeten også❤️

Setter veldig pris på det mannen og unga gjør for å vise at de setter pris på meg- ble så rørt❤️

Jeg er virkelig en heldig dame som har en så flott mann og herlige unger:sad010:love017:Heartred Fått ynglingskaken min, charms til armbåndet mitt, tegninger og flotte kort:love7 Det med å dra på cruise er en intern spøk, for det nekter jeg :hilarious:
20230212_132755.jpg
20230212_152624.jpg
20230212_152702.jpg
20230212_132744.jpg
20230212_152753.jpg
Screenshot_20230212_150504_Chrome.jpg
Screenshot_20230212_152310_Chrome.jpg
20230212_201141.jpg

Last edited:
Ja, da er det jo ikke så lett :p Vet ikke om mannen din er handy? Men ville borret hull i veggen og skjært til så dere fikk satt inn en del lufteventiler i huset. Det gjør mye for inneklimaet og motvirker dugg og muggsopp på vinduene❤️ Eller om du evt kjenner noen sommer snekkere/handymenn som kunne hjulpet med det?!
Yup, er det som er med eldre hus. Det krever en del renovering og vedlikehold. Dyrt og tar opp plenty med tid... her byttet vi strøminntak fra masten og hele sikringsskapet da vi flyttet inn(det som var her ifra før var en stor brannfelle:oops:)
Vi har lukket septiktank(dritdyrt å få tømt:3.500kr å få tømt hver 2.mnd) også en gråvanntank som tømmes hvert 4.år, det er i de kommunale avgiftene som er på 1.000 kr i mnd) koster med hus:wacky: hehehehe, ja, det hadde vært noe:D Hadde man vunnet i lotto, så kunne man bare satt til med en fyrstikk, si:hilarious:

Takk, det har da jaggu meg du også, søta❤️ Har du slappet av? Jeg har gått en del rundt med E(han er så grinete) også vasket en maskin til med tøy og lagt sammen og laget matpakker. Og ellers bare slappet av:happy: En rolig dag, bare

Du, det vet jeg ikke? Vi bruker i grunn kun paracet her i huset, eller også naproxen og det er vel nsaids?! Så det bruker jeg ikke som prøver. Vet at Ibux er fyfy ved vannkopper iallefall. Og føler paracet gjør nytten, så:happy119

Zyx er kun lokalt bedøvende, ja, men hvis man har astma skal man visst nok ikke bruke det?! Vet dog ikke grunnen til det?:think005
Ja, nevnte det for gubben. Vårt rom er det eneste i hele huset som ikke har dørene åpne til enhver tid. Alle andre rom har jo derfor sånn sett ventilasjon. Vårt er lukket pga små barn (vil ikke ha kattene på babyene på natta).

Haha, ja; evt hadde jeg bare bygd helt nytt på ny tomt. :P

Har mest bare ligget død på sofaen i dag, og tørket snørr. Mye på tskjorten min... (renner veldig av A :p)

Naproxen er og NSAIDs ja. Zyx tror jeg er mest fordi det inneholder NSAIDs, og derfor hverken anbefalt for gravide eller astmatikere. Er nok mest for å sikre alle baser, slik som med annet. Det er også litt uetisk å forske på ".. vi vet denne kan være farlig, men HVOR MYE er farlig?!".

Ja, nevnte det for gubben. Vårt rom er det eneste i hele huset som ikke har dørene åpne til enhver tid. Alle andre rom har jo derfor sånn sett ventilasjon. Vårt er lukket pga små barn (vil ikke ha kattene på babyene på natta).

Haha, ja; evt hadde jeg bare bygd helt nytt på ny tomt. :p

Har mest bare ligget død på sofaen i dag, og tørket snørr. Mye på tskjorten min... (renner veldig av A :p)

Naproxen er og NSAIDs ja. Zyx tror jeg er mest fordi det inneholder NSAIDs, og derfor hverken anbefalt for gravide eller astmatikere. Er nok mest for å sikre alle baser, slik som med annet. Det er også litt uetisk å forske på ".. vi vet denne kan være farlig, men HVOR MYE er farlig?!".

Nei, den ser jeg. Er i grunn det samme her og vi liker det litt kaldere på soverommet. Varmt i resten av huset, men kaldt på soverommet :hilarious: Siden Ellion sover der, så sover vi ikke med åpent vindu og har en varmeovn gående på 17 grader. Luftes 2 ganger daglig der, siden vi ikke har en ekstra lufteventil der. Kun ventil i vinduet, ikke på veggen.

Hehe, det kunne man jo også gjort:hilarious::p

Stakkars lille A, hun høres ikke helt i slaget ut❤️ Rart at et så lite menneske kan produsere slike mengder snørr:wideyed::p

Ja, det er jo i grunn ikke safe å forske på det- da må man evt bare anta, i guess?! Eller gjør de det på dyr, kanskje?:-/

Omg, den så nam ut...!!
Jeg viste til datteren. Haha. *Hint hint*, liksom.

Heldig du er som har fått så mye oppmerksomhet og greier ❤️❤️

Den er dritgod:happy119 hehe, håper hun tok hintet og lager den til mammaen sin, eller dere kan lage den sammen!?❤️
Jeg ble så rørt at jeg måtte ta meg sammen for å ikke begynne å hylgrine der vi satt å spiste kake- ble lissom så overveldende fint:sad010:Heartpink

CD19/6DPO:
Formen er fortsatt dårlig, dessverre. Har ingen energi, lite matlyst, snørr, vond hals og hoste:meh:

Promper fortsatt mye(det gjør jeg gjerne I dpo-land), kvalme av og på er igså vanlig for meg i dpo-land, hadde blødende tannkjøtt igår kveld når jeg pusset tenner. Jeg har murringer i magen som strekker seg ut på sidene og litt ligamentstrekk. Ellers ingen særlige symptomer. Akkurat nå føler jeg meg egentlig for syk til å lete etter symptomer også:hilarious:
Screenshot_20230213_073801_FF App.jpg

6DPO: Hatt en del murringer og stikkinger idag i livmor- og eggstokkområdet. Skal teste imorgen, men tenker jo uansett at testene er negative :hilarious:

Om det ikke klaffer denne PP, så blir det en 3mnds prøvepause på oss:happy119 Siden jeg skal ha PKS 3 uker før termin, så blir første PP da igjen i mai:binkybaby
Føler meg merkelig rolig i dpo-land denne PP også❤️ Og om det ikke er spire nå, så får jeg nytt våren med hagestell og en deilig kopp kaffe i vårsolen:flower Istedenfor å ligge å være kvalm og kaste opp konstant:puke

Back
Topp