Drømmen om en liten mini

CD 26 - 9 dpo
Er så usikker på om jeg skal skrive 9 dpo, siden jeg ikke vet med 100% sikkerhet at jeg har hatt el.
Men drister meg til å håpe og skrive noen symptomer jeg har hatt de siste dagene.
Noen er nok bare innbilning:wacky:

Fikk ømme brystvorter på fredag (1dpo) det pleier å være et tegn på at jeg har hatt el, men fikk dette sist syklus med letrozol og da hadde jeg ikke el, så derfor føler jeg at jeg ikke kan stole på det symptomet lenger:meh:

Mandag (3dpo) fikk jeg helt SYKT halsbrann som varte hele dagen. Pleier aldri å ha halsbrann og det har kommet og gått, hver dag siden.

Torsdag (6 dpo) fikk jeg krampestikk, nede, forann på høyre side. De er ikke like langt til siden som når jeg hadde kramper før el.
Noen skarpe som var veldig tydelige, og så små murringer de andre dagene. Men har hatt mye luft, så innbiller meg at det er luften som går gjennom tarmene :p

Fredag (7dpo) ble veldig uggen (litt kvalm) på kvelden. Pleier ikke å bli det, men kan jo være jeg spiste noe magen ikke likte:D

Tenker at halsbrann er det mest snodige symptomet, for det pleier jeg aldri å ha, men alt det andre er usikre symptomer som jeg har kjent på andre sykluser:D

Tok en graviditetstest på morgenen og den var helt blenda, som forventet:p
 
CD 27
Fikk endelig svar fra gyn, som mener at blodprøven viser tegn til gjennomgått eggløsning! Så da tørr jeg håpe på at jeg er 10 dpo i dag:nailbiting:
Som jeg skrev i forrige innlegg, så er halsbrann det mest unormale symptomet jeg har hatt til nå:D
Tok en g-test i dag også, men den var fremdeles helt blenda, som forventet:p
Etter 4 år med prøving, så forventer jeg ikke noe annet en negative g-tester:wacky:
 
Åh, for en reise du har hatt! Leste gjennom dagboken din nå, og får lyst til å sende deg en klem :Heartred Håper så for deg :Heartred

Tuuusen takk for de fine ordene!:Heartred
Snek litt i din dagbok nå, og ønsker deg masse lykke til i denne pp-en!:Heartred Krysser fingrene for oss begge:love7
 
CD 28 - 11 dpo
Klarte å unngå å teste i dag:angelic:
Leste at de billige g-testene jeg har fra eBay, er det mange som ikke er fornøyde med.
Burde nok ha kjøpt noen andre, men nå er det for sent å bestille og testene på apoteket har jeg ikke samvittighet til å kjøpe:wacky:
Har to digitale CB tester liggende, men de sparer jeg på til strimlene viser tegn til noe eller tr ikke kommer:D

Har ikke kjent så mye til kvalme eller halsbrann i dag.
Brystvortene er blitt mer ømme, enn såre og sensitive.
Det største symptomet i dag har vært store kramper og strekninger, håper det er et befruktet egg som borrer seg inn i livmoren så den strekker på seg:D Det kjennes mest ut som tr-kramper, men jeg leste at de to kan kjennes veldig likt ut, så er jo lov å håpe et det er noe som skjer:rolleyes:
Har også hatt sultfølelse de siste dagene, selv når jeg nettopp har spist og egentlig er mett. Så går i flere timer å føler jeg er sulten:bored: Aldri opplevd før:D

Skal ta en ny test i morgen, 12 dpo:nailbiting:
 
Last edited:
12 dpo
Billige eBay tester som jeg hadde liggende viste: tynn skyggestrek etter 5 min, tykk skyggestrek etter en time, så forsvant den etter to timer:dead: Angrer på at jeg ikke bestilte bedre tester i forrige uke:wtf: sparer på CB digitaltesten til ikm:rolleyes:
Får ta en ny dårlig test i morgen:D

Etter 1 time:
61F9D0F0-44DF-4DBC-88A3-4C1CDCC578BE.jpeg


Etter 2 timer:
E74B023B-F9B6-48DD-B1F1-E027D66238C0.jpeg
 
Er så nervepirrende, disse DPO-dagene.
Spesielt når man leser om hvor stort sprik det er på hvor tidlig folk får positive tester.
Man går bare rundt og virrer, vil bare vite.

Jeg håper av hele mitt hjerte at du får gode nyheter snart.
:Heartred
 
Tuuusen takk for de fine ordene :Heartred
Ja, disse dagene er helt forferdelige:shifty:
Håper inderlig at du også får gode nyheter snart:love7
 
CD 30 - 13 dpo
Arh, en skyggestrek som forsvant i dag også:dead:
Føler jeg bare burde gi opp og heller vente på tr…

Usikker på om jeg skal ta cb digital i morgen, eller vente noen dager og så ta den :meh:

9C97F0CF-95DF-4BF0-8F81-84EA54505398.jpeg
 
CD 30 - 13 dpo
Arh, en skyggestrek som forsvant i dag også:dead:
Føler jeg bare burde gi opp og heller vente på tr…

Usikker på om jeg skal ta cb digital i morgen, eller vente noen dager og så ta den :meh:

Vis vedlegget 373396
Så spennende! Jeg er normalt ekstremt dårlig på å se streker, men den der ser jeg tydelig! Krysser alt jeg kan for en fin spire!
 
Så spennende! Jeg er normalt ekstremt dårlig på å se streker, men den der ser jeg tydelig! Krysser alt jeg kan for en fin spire!

Tusen takk :love7
Jeg håper og føler noe er på gang, men skjønner ikke hvorfor strekene forsvinner etter to timer:confused: Når jeg har sett andres skyggestreker så blir de værende når testen har tørket, men mine forsvinner:shifty:
Men får ta en digital i morgen og se hva den mener:D
 
CD 1

Tr kom i natt, 14 dpo.

Ekstra kjipt siden det betyr at nå (pp-35) får jeg ikke lov av gyn å ta letrozol, siden ul på dag 12 for å sjekke egg-tilstanden blir midt i romjulen. Hun vil ikke at jeg skal risikere å produsere flere egg i en syklus.:sorry:

Så med mindre det skjer et mirakel og jeg får el på egenhånd denne syklusen, så blir ikke neste letrozol-runde før slutten av januar/begynnelsen av februar:sour: typisk min flaks:(

Det som har vært positivt denne syklusen er at jeg fikk faktisk eggløsning for første gang på mange måneder! Og luthealfasen varte i 14 dager hvor den tidligere har vært veldig kort (9-12). Vi fikk lagt inn aksjer til riktig tid, så jeg føler vi/jeg gjorde alt riktig. Det var bare ikke meningen at det skulle skje denne gangen:Heartred

Men nå skal jeg prøve å bare nyte julen, slappe av og prøve å stresse litt mindre denne neste syklusen :wacky:
 
CD 1

Tr kom i natt, 14 dpo.

Ekstra kjipt siden det betyr at nå (pp-35) får jeg ikke lov av gyn å ta letrozol, siden ul på dag 12 for å sjekke egg-tilstanden blir midt i romjulen. Hun vil ikke at jeg skal risikere å produsere flere egg i en syklus.:sorry:

Så med mindre det skjer et mirakel og jeg får el på egenhånd denne syklusen, så blir ikke neste letrozol-runde før slutten av januar/begynnelsen av februar:sour: typisk min flaks:(

Det som har vært positivt denne syklusen er at jeg fikk faktisk eggløsning for første gang på mange måneder! Og luthealfasen varte i 14 dager hvor den tidligere har vært veldig kort (9-12). Vi fikk lagt inn aksjer til riktig tid, så jeg føler vi/jeg gjorde alt riktig. Det var bare ikke meningen at det skulle skje denne gangen:Heartred

Men nå skal jeg prøve å bare nyte julen, slappe av og prøve å stresse litt mindre denne neste syklusen :wacky:

Åh, heier sånn på deg:Heartpink nå er det vel virkelig din tur! Jeg fikk nå etter utredning beskjed av gyn å ta Letrozol annenhver syklus som boost til eggløsningen. Jeg har el av meg selv, men ville gi den en ekstra kick. Han mente det gikk helt fint uten ul for å kontrollere folikler. Rart det er så forskjellig praksis. :confused013
 
Åh, heier sånn på deg:Heartpink nå er det vel virkelig din tur! Jeg fikk nå etter utredning beskjed av gyn å ta Letrozol annenhver syklus som boost til eggløsningen. Jeg har el av meg selv, men ville gi den en ekstra kick. Han mente det gikk helt fint uten ul for å kontrollere folikler. Rart det er så forskjellig praksis. :confused013

Aww, tuusen takk:Heartred Håper det:smiley-angelic001

Ja, veldig rart hvor forskjellig det kan være! Er jo glad hun følger meg godt opp, men akkurat denne syklusen hadde det vært greit med litt mindre oppfølging:facepalm:

Kan godt være hun har opplevd før at pasienter med PCOS har blitt overstimulert med dobbel letrozol og derfor hun er så nøye med akkurat det, men hvor stor er sannsynligheten liksom:rolleyes: Og har lest noen som har sluppet to egg og ingen av de festet seg…
Og hva hvis jeg en syklus har to modne, da får jeg ikke lov til å prøve og den syklusen blir helt bortkastet?!:hungover:

Føler ikke jeg kan komme med motargumenter heller, for er redd hun hadde trukket tilbake medisinene, selv om jeg vet at det er lite sannsynlig:D Men måtte igjennom så mye for å få de, så vil ikke miste de:laughing002
Får bare være flink og følge ordre, og håpe jeg klarer å produsere et egg på egenhånd denne syklusen. Har klart det før, men det er veldig sjeldent:sour:

Masse lykke til til deg!:love017
 
Aww, tuusen takk:Heartred Håper det:smiley-angelic001

Ja, veldig rart hvor forskjellig det kan være! Er jo glad hun følger meg godt opp, men akkurat denne syklusen hadde det vært greit med litt mindre oppfølging:facepalm:

Kan godt være hun har opplevd før at pasienter med PCOS har blitt overstimulert med dobbel letrozol og derfor hun er så nøye med akkurat det, men hvor stor er sannsynligheten liksom:rolleyes: Og har lest noen som har sluppet to egg og ingen av de festet seg…
Og hva hvis jeg en syklus har to modne, da får jeg ikke lov til å prøve og den syklusen blir helt bortkastet?!:hungover:

Føler ikke jeg kan komme med motargumenter heller, for er redd hun hadde trukket tilbake medisinene, selv om jeg vet at det er lite sannsynlig:D Men måtte igjennom så mye for å få de, så vil ikke miste de:laughing002
Får bare være flink og følge ordre, og håpe jeg klarer å produsere et egg på egenhånd denne syklusen. Har klart det før, men det er veldig sjeldent:sour:

Masse lykke til til deg!:love017

Det skjønner jeg godt. Man vil jo nødig si i mot ekspertisen :nailbiting: men kan aldri tenke meg det ville være krise om du slapp to egg en syklus. Men uansett godt du får grundig oppfølging. Har en bekjent som har pcos. Hun fikk Letrozol og Metformin og da satt det på første PP etter hun startet opp på den kombinasjonen. Masse lykke til deg:shy: krysser alt jeg har for oss!
 
Det skjønner jeg godt. Man vil jo nødig si i mot ekspertisen :nailbiting: men kan aldri tenke meg det ville være krise om du slapp to egg en syklus. Men uansett godt du får grundig oppfølging. Har en bekjent som har pcos. Hun fikk Letrozol og Metformin og da satt det på første PP etter hun startet opp på den kombinasjonen. Masse lykke til deg:shy: krysser alt jeg har for oss!

Det tenker jeg og, for sjansen for at bare 1 kanskje blir befruktet og fester seg, er så liten uansett:sour: Men får ta det problemet hvis det kommer:D Hun kan jo ikke akkurat si på ul: «du har to modne egg, jeg forbyr deg fra å gjøre sengedansen resten av syklusen»:laughing002

Ja, jeg bruker også metformin, og det i kombinasjon med dobbel letrozol funket, så hadde bare uflaks med at denne neste syklusen kom midt i romjulen:wacky:
Godt og høre solskinnshistorier om at det funker for andre, for da er det håp for meg og:happy:
Jeg og krysser alt jeg har for oss begge:Heartred:Heartred
 
CD 3
Har så blanda følelser om denne syklusen. På en side så har tr vært ganske grei med meg foreløpig og det er bra, men det er så kjipt å tenkte på at i dag skulle vært dagen jeg skulle begynt med letrozol…
I stedet må jeg bare håpe at jeg kan få el på egenhånd denne syklusen eller bare vente i en hel måned for så å starte tr igjen med provera.

Skal gjøre alt jeg gjorde forrige syklus, bare minus letrozol.
  • Bruker Metformin og Myo-inositol
  • Drikker ananasjuice/spiser ananas nå i begynnelsen av syklusen og begynner med Solvipect ca 10 dager før forventet el.
  • Drikker riccola-te (som inneholder salvie) som skal hjelpe å fremskynde el. Kanskje kjøpe ren salvie-te til uka(har bare hørt det smaker forferdelig)
  • El-teste, kanskje tempe hvis jeg orker(angret på at jeg ikke gjorde det forrige syklus)
  • Refleksologi for og hjelpe livmor og eggløsning
  • Spise bra og lett trening.
  • Holde føttene varme. Spesielt etter el (hvis jeg får el da…)
Har bestilt en annen type el- og g-tester, men de kommer ikke før 7 januar. Så bruker de jeg har frem til da.

Syns det er irriterende at jeg fremdeles har halsbrann og hetetokter, for det pleier jeg aldri og ha.
Eneste andre gangen jeg hadde det var sommeren 2020 når jeg er sikker på at jeg hadde en uoppdaget spontanabort. Så det skremmer meg litt.
Jeg hadde også noen veldig vonde (aldri kjent før) stikk på samme sted som jeg har kjent sterke murringer siden 6 dpo (et spesifikt sted nede foran på høyre side).
Er litt redd for at egget prøvde å feste seg, men jeg fikk aldri positiv g-test så det blir jo bare spekulering, samme som i fjor sommer. Føler ikke jeg kan si jeg hadde en spontanabort da, siden jeg aldri fikk det bekreftet. Men jeg føler at jeg hadde det, akkurat som at jeg nå føler noe var annerledes denne gangen.

Det er en veldig uklar og usikker reise dette her. Føler aldri jeg vet helt sikkert hva som foregå:hungover: Ikke lett for en som liker å ha kontroll og ikke liker overraskelser:D

Det var dagens tanker. Skal prøve å bare nyte julen, være glad for det jeg har og håpe at 2022 blir det året jeg endelig blir gravid:smiley-angelic001 Føler det er bortkastet å si det, siden jeg har sagt det hver nytt år siden nyttårsaften 2017:smiley-ashamed004 Men forhåpentligvis er dette siste året jeg trenger å si det :wacky:
 
Last edited:
CD 9
Da var julaften over. Det ble en koselig dag. Hadde noen dager som var litt triste rett før, så er glad julaften ble så fin.
Nå er det et par dager med familieselskaper før nyttårsaften. Gleder meg til å begynne på 2022:Heartred
Mine tre største ønsker for det nye året er
  • God helse for alle i familien min, at de holder seg friske og raske:Heartred
  • At jeg blir gravid fortest mulig:knegg:
  • Og et nytt sted å bo:angelic:
Tror jeg skal ta første el-test allerede i kveld:nailbiting: Tr dro for 2 dager side og det blir veldig spennende å se om jeg får el eller om jeg må sette i gang tr, i midten av januar, med provera.
Har et lite håp om at letrozolen har litt ettervirkning fra forrige syklus, sånn at jeg får el denne syklusen:D
 
CD 13
Litt el-slim i går og i dag, men el-testene er blenda. Har ingen forhåpninger om at el skal komme denne runden siden jeg ikke kunne ta letrozol.
Hadde noen el-smerter på venstre side denne gangen, det var nytt.
Har alltid stusset over at jeg aldri kjenner noe kramper eller el-smerter på venstre side. Kjenner alltid bare el-smerter på høyre side og det var den siden egget slapp forrige syklus.
Så var litt spennende å kjenne noe på venstre side denne gangen. Det er også den eggstokken som de nesten aldri klarer og se på ul, for den ligger så høyt oppe:D

Hadde jo vært gøy om el kom denne syklusen:happy:
 
CD 15
Årh! Får jo forhåpninger når jeg får tester som dette:wacky:
Tenk om kroppen spiller på lag denne syklusen selv om jeg ikke kunne ta letrozol:nailbiting:
Men prøver å ikke få for høye forhåpninger, for pcos kan ofte gi lure-tester:yuck:
Nå er det nyttårs-feiring, så får ta en ny el-test når jeg kommer hjem i kveld:D
0F3AF604-498C-4350-8EA9-F08D6A41203F.jpeg
 
Back
Topp