Drømmen om en liten mini

4+3
Symptomene kommer og går.
Når jeg våkner har jeg ingen symptomer og føler meg ikke gravid. Brystene er mindre såre, mer ømme. Er overrasket over at jeg har så lite halsbrann, siden jeg hadde det i dpo-land.
Det jeg merker mest er at jeg er så frysen! Skikkelig også! Siste to nettene har jeg sovet fult påkledd med dobbelt par sokker og to gensere under dyna:wacky: Det startet med at jeg bare var kald på tær og fingre, men nå begynner jeg å dirre innvendig av kulde. Leste litt rundt på forum og Internett at det er visst mange som opplever å fryse ekstra mye i graviditeten, så jeg er ikke så bekymret. Det er mest bare veldig ubehagelig:p

Testen i går var veldig sterk og testen i dag var kanskje hakket lysere (men bare så vidt). Prøver å ikke overanalysere og rasjonalisere at alle prøvene jeg har tatt er sterkest på konsentrert urin ca kl 13 og i dag testet jeg kl 11 og det var litt mer utvannet:wacky: Burde nok stoppe å teste med strimlene nå siden jeg henger meg sånn opp i styrken. Det blir jo bare unødvendig bekymring:dead:
I går:
Vis vedlegget 375822
I dag:
Vis vedlegget 375823
Hmmm…når jeg satte bildene ved siden av hverandre nå så ser det ut som at de er nesten like sterke:laughing002

Er så spent på å ta en digitaltest når de kommer:nailbiting: Håper de dumper ned i postkassen i morgen, hvis ikke må jeg vente helt til tirsdag neste uke:bored:
Men så sterke streker ville jeg ikke bekymret meg altså! Slutt å teste, og nyyyyt å være gravid! Og for så vidt å fryse også, de fleste gravide rundt meg har hatt det motsatt - de har vært som varmeovn. Selv foretrekker jeg heller å fryse, for da kan man krype under dyna med varmeflaske.
 
Veldig fine tester! :woot:
Yay! Godt å lese andres meninger, for blir jo litt surrete når jeg bare studerer de på egenhånd:D
Men så sterke streker ville jeg ikke bekymret meg altså! Slutt å teste, og nyyyyt å være gravid! Og for så vidt å fryse også, de fleste gravide rundt meg har hatt det motsatt - de har vært som varmeovn. Selv foretrekker jeg heller å fryse, for da kan man krype under dyna med varmeflaske.
Du har heeeelt rett, Snorkfrøken85! Tror bare jeg har hengt meg sånn opp i disse testene siden jeg aldri har fått en positiv før:D Men jeg er fornøyd nå, tror ikke de blir så mye sterkere akkurat!
Er så enig i at det er bedre å fryse enn å være for varm. Jeg liker å kunne kle på seg flere lag:happy: Takk for at du la igjen en så hyggelig kommentar:Heartred
 
De strimmeltestene ser knallfine ut:love7
Jeg var også en av de som frøs veeldig den første måneden eller så.. og ble deretter kokende varm :gen113 Gleder meg til å se digital :chicken:
 
De strimmeltestene ser knallfine ut:love7
Jeg var også en av de som frøs veeldig den første måneden eller så.. og ble deretter kokende varm :gen113 Gleder meg til å se digital :chicken:
Åh så bra du syns det:love7
Godt og høre at ikke det er unormalt:D Jeg hadde hørt at man ble varmere (som du sier), men jeg hadde aldri hørt at man også kunne bli iiiiskald:bookworm: Lærer noe nytt hele tiden:D
Jaaa, jeg og:nailbiting: Håper de kommer i morgen:love017
Takk for at du følger med og skriver så hyggelige meldinger:Heartred
 
4+4
Heldigvis kom de digitale i dag!
Fikk også med babyplan tidligtest (aldri tatt de før) så tok den og en easy@home test før jeg tok den digitale:D
C24DDA60-ABCA-4690-A573-6DB703DA8829.jpeg

89DBDFDD-39DB-4754-A17D-CE47386C1173.jpeg

Veldig gøy å få 2-3:smiley-bounce016
Nå skal jeg ikke teste mer denne helgen!
 
Last edited:
5+1
Dagene går veldig sakte, men tenker det er positivt for plutselig er det gått 9 måneder og da vil jeg nok savne denne tiden:D
Mini er visst på størrelse med et granateplefrø denne uken og hjertet skal begynne å slå:love017

Har vært en del bekymret siden jeg kjente veldig lite symptomer i helgen, og når jeg får, for eksempel ømme bryster, så varer det en dag og så er det borte igjen på morgenene. Men har lest flere som opplever det samme, så prøver å ikke tenke for mye på det:wacky:

Tok en strimmeltest, og teststreken var sterkere enn kontrollstreken. Kanskje jeg snart kan få 3+ på en digital:happy:
06DE243C-C62A-4F46-B46D-D4861CDB7925.jpeg


I dag er det 21 dager til tul, 3 laaange uker:joyful:

Har hatt lyst til å begynne å rydde og kaste ting jeg ikke skal ha. Hadde vært greit å bli kvitt noen ting nå, så slipper jeg å gjøre det etterhvert når vi skal flytte, men motivasjonen har gjemt seg. Skal prøve å finne den i morgen:happy093
 
5+4
Ååååh dette ble en hyggelig start på helgen:love017
270BE7FB-4521-4B07-AC9C-7BDD96EDBBCB.jpeg

Jeg har så lite symptomer, så det er godt å få bekreftet at det faktisk skjer noe inni der:happy093

18 dager til tul:dance008
 
6+0
Advarsel! Her kommer et HormoneltKlageInnlegg:D

Da var jeg kommet til en ny uke! Syns dagene frem til første tul går veldig sakte. 15 dager igjen:wacky:
Jeg vet jeg burde være glad for at jeg ikke er kvalm osv, men det bekymrer meg at jeg føler meg så lite gravid.
Av og til er brystene ømme (akkurat nå: ikke i det hele tatt), halsbrann i går kveld (borte i dag), hadde noen dager sist uke hvor jeg var sykt trøtt (nå føler jeg meg mer «normal» trøtt, litt kramper i livmoren et par ganger i løpet av dagen og av og til blir jeg LITT uggen.
Og sånn går dagene. Er redd for å tenke fremover. Redd for å glede meg. Skulle ønske jeg visste at det var liv inni der.
Hver gang jeg går på do, så er jeg redd for å se på papiret, men jeg må. Må sjekke at ikke det er noe rosa.
Testen på fredag var jo en opptur, men klarer ikke å holde meg positiv for jeg er så redd for å bli skuffet på tul.
Samtidig prøver jeg å være optimistisk. Prøver å ikke tenke negativt. For det er jo ikke godt å gå rundt å ha det sånn i to uker til. Jeg vet at jeg må bare håpe. Jeg kan ikke gjøre noe annet enn å ta vare på meg selv og håpe at den lille er frisk og vokser som normalt. Men det er vanskelig å ikke være bekymret.

Blærh! Alle disse tankene og følelsene som svinger:laughing5
Har vurdert å ringe for å høre om jeg kan få tul litt før 8+2 eller måle hcg, men så tenker jeg «Ro deg ned. Det som skjer, det skjer». Håper neste ukene går fort for denne usikkerheten er slitsom:happy090
 
7+0
Da var jeg kommet til en ny uke.
Uke 6 var veldig lik uke 5. Få symptomer, som kommer og går.
Tidlig ultralyd om 8 dager.
:Heartred
 
8+2
Ultralyd hos gyn i dag gikk bra:love017
Mini ble målt til 8+3 og vi kunne se hjerte dunke:happy093
A3BDC100-6E37-47DE-BD02-E08117043183.jpeg
Kunne ikke høre hjerteslagene på gyn sin maskin, men håper fastlegen kan det i morgen:dance008

Symptomene er fremdeles milde. De kommer og går. Noen dager føler jeg meg nesten ikke gravid og andre dager er jeg små-uggen og trøtt. Nå som jeg har sett at alt er bra med den lille, så er jeg jo glad for at jeg (foreløpig) er en av de som er heldig å har milde symptomer:D
Det eneste nye jeg har opplevd i går og i dag er at jeg har merket at det strekker og stikker litt i livmoren, men det er vel bare et bra tegn på at det vokser og utvider seg der nede:D
 
Første tul hos fastlegen i dag, ble utsatt p.g.a legefravær og ny time ble satt opp om 2 uker. Syns egentlig ikke det gjør noe, for da får jeg se når mini er 10+2:Heartred
 
8+2
Ultralyd hos gyn i dag gikk bra:love017
Mini ble målt til 8+3 og vi kunne se hjerte dunke:happy093
Vis vedlegget 377677
Kunne ikke høre hjerteslagene på gyn sin maskin, men håper fastlegen kan det i morgen:dance008

Symptomene er fremdeles milde. De kommer og går. Noen dager føler jeg meg nesten ikke gravid og andre dager er jeg små-uggen og trøtt. Nå som jeg har sett at alt er bra med den lille, så er jeg jo glad for at jeg (foreløpig) er en av de som er heldig å har milde symptomer:D
Det eneste nye jeg har opplevd i går og i dag er at jeg har merket at det strekker og stikker litt i livmoren, men det er vel bare et bra tegn på at det vokser og utvider seg der nede:D

Herlig :love017 Nyyt bankende hjerte og milde symptomer :joyful:
 
10+0
Da var uke 9 ferdig! Hadde noen dager jeg var mer kvalm og uggen, men i går lettet det igjen og jeg klarte å spise middag. Matlysten har ikke vært på topp, men har alltid klart å finne noe som kroppen ville akseptere:D
Har vært myyye trøtt! Sånn «sove 11 timer, våkne og fremdeles være trøtt»-trøtt:D
På onsdag har jeg tul hos fastlegen, så håper alt fremdeles går bra med mini! Det blir gøy å se forandringene som har skjedd fra uke 8 til nå:Heartred
 
11+4
Forrige uke og denne uken har vært veldig like. Milde symptomer: litt uggen/småkvalm, trøtt, matlysten går opp og ned, kramper :)

Det ble ikke tul hos fastlegen forrige time, men skal ha min første utvendige tul på onsdag.

Jeg er så takknemlig for at jeg får god oppfølging siden jeg har lavt stoffskifte, men må si jeg begynner å bli lei alle blodprøvene. Jeg hadde ikke brydd meg, hvis jeg hadde samarbeidsvillige blodårer, men neida, mine skal være suuuper vanskelige :hungover: Noen ganger treffer de på første stikk, men som regel må det flere forsøk til for å treffe:wacky:
Også er det veldig forskjell på de som skal ta blodprøven. Noen: stikker, treffer ikke, tar nålen ut, prøver å stikke på nytt et annet sted.
Andre stikker, treffer ikke, begynner å flytte på nålen under huden for å prøve å treffe.
Vet ikke hva jeg syns er verst, bli stukket 3-7 ganger, eller kjenne nålen bli bevegd rundt under huden:facepalm:
Nå er det heldigvis en måned til neste blodprøve:happy:

Oppdaterer etter tul neste uke:Heartred
 
12+2
Timen hos fastlegen i dag gikk bra! Var så nervøs siden jeg ikke hadde sett den lille siden uke 8+2.
I dag 12+2 målte mini helt på dagen! 160 hjerteslag i minuttet og på ul kunne vi se en aktiv tøysekopp som vinket og så rett i «kamera» :laughing002
6399D9FC-16D8-4403-BB46-D1E4A0EBDDA6.jpeg

Nå begynner det endelig å føles litt mer ekte:love7
Krysser fingrene for at det fortsetter å gå bra fremover:Heartred
 
12+2
Timen hos fastlegen i dag gikk bra! Var så nervøs siden jeg ikke hadde sett den lille siden uke 8+2.
I dag 12+2 målte mini helt på dagen! 160 hjerteslag i minuttet og på ul kunne vi se en aktiv tøysekopp som vinket og så rett i «kamera» :laughing002
Vis vedlegget 379131
Nå begynner det endelig å føles litt mer ekte:love7
Krysser fingrene for at det fortsetter å gå bra fremover:Heartred

Åå så bra! Gratulerer med å være over 12 uker! :love7
 
Back
Topp