Drømmen om en liten mini

CD 17
Ikke noe tvil lenger om at noe er på gang:nailbiting: El-slim og masse stikk i høyre eggstokk!
Testene varierer litt i styrke etter lys og hvor lenge de har tørket:wacky: Håper egget slipper i dag eller i morgen:smiley-bounce012
716AE791-4F22-45D7-A9C9-19B6B47C4851.jpeg
 
CD 18
Lurer på om egget slapp allerede i natt, for da begynte hetetoktene og kviser dukket plutselig opp i dag, så hormonforandringer er absolutt i sving:D Men regner i morgen som 1 dpo-dag.

Har bestemt meg for at denne gangen skal jeg tenke at alle symptomer er fordi jeg går mot tr. For er så lei av å analysere hele tiden:rolleyes:
Sist syklus hadde jeg sååå mange symptomer og tr kom for det om. Så alt denne syklusen er bare PMS-symptomer:D
 
CD 20 - 2dpo
Veldig rart og skrive "dpo" egentlig, det kom så brått og uventet. Er jo sykt glad, men det føles ikke virkelig på en måte.

Har egentlig ikke så mye å oppdatere om. El-testene ble negative dagen etter den positive og allerede i går kjente jeg masse forskjellig. Syns det bare er greit for da kan jeg si til meg selv at alt er PMS og innbilninger for ingenting kan skje 1dpo:D

Halsbrann er tydligvis det nye symptomet på at el-har vært. Opplevde det sist syklus og denne. Merkelig!
Før var det alltid et sikkert tegn at el hadde vært, når brystvortene ble såre, men den kan jeg ikke regne med lenger:hungover:
Ellers har jeg kramper og er trøtt, som igjen, jeg tenker er fordi jeg er over el og på vei mot tr:D

Ganske deilig å være så rolig denne gangen og ikke ha noen forhåpninger. Får se hvor lenge det varer :laughing002

Ellers har det vært godt å komme i gang med et nytt år, selv om det allerede har vært noen travle dager med mye emosjonelt styr.
2021 var et trist år på mange måter og selv om jeg vet at det ikke er noe garanti at 2022 blir bedre, så har jeg håp:happy:
 
CD 20 - 2dpo
Veldig rart og skrive "dpo" egentlig, det kom så brått og uventet. Er jo sykt glad, men det føles ikke virkelig på en måte.

Har egentlig ikke så mye å oppdatere om. El-testene ble negative dagen etter den positive og allerede i går kjente jeg masse forskjellig. Syns det bare er greit for da kan jeg si til meg selv at alt er PMS og innbilninger for ingenting kan skje 1dpo:D

Halsbrann er tydligvis det nye symptomet på at el-har vært. Opplevde det sist syklus og denne. Merkelig!
Før var det alltid et sikkert tegn at el hadde vært, når brystvortene ble såre, men den kan jeg ikke regne med lenger:hungover:
Ellers har jeg kramper og er trøtt, som igjen, jeg tenker er fordi jeg er over el og på vei mot tr:D

Ganske deilig å være så rolig denne gangen og ikke ha noen forhåpninger. Får se hvor lenge det varer :laughing002

Ellers har det vært godt å komme i gang med et nytt år, selv om det allerede har vært noen travle dager med mye emosjonelt styr.
2021 var et trist år på mange måter og selv om jeg vet at det ikke er noe garanti at 2022 blir bedre, så har jeg håp:happy:

Så spennende å endelig være i DPO-land! Har hatt halsbrann et par ganger etter EL jeg også - fikk store forhåpninger den første gangen for jeg har det omtrent aldri og vet at det kan være et graviditetssymptom, men nå har jeg (forhåpentligvis) lært :p Håper du får et bedre 2022 på alle måter, og med to streker og en liten spire! :Heartred
 
Så spennende å endelig være i DPO-land! Har hatt halsbrann et par ganger etter EL jeg også - fikk store forhåpninger den første gangen for jeg har det omtrent aldri og vet at det kan være et graviditetssymptom, men nå har jeg (forhåpentligvis) lært :p Håper du får et bedre 2022 på alle måter, og med to streker og en liten spire! :Heartred

Tuuusen takk for den fine kommentaren din:Heartred

Huff ja den halsbrannen er en luring:meh: Søkte på det og leste at det er fordi progesteron øker. Får ta det som et godt tegn siden jeg har vært redd for at jeg har for lavt:rolleyes:
Håper på et godt år og to streker til deg og:love017
 
Tuuusen takk for den fine kommentaren din:Heartred

Huff ja den halsbrannen er en luring:meh: Søkte på det og leste at det er fordi progesteron øker. Får ta det som et godt tegn siden jeg har vært redd for at jeg har for lavt:rolleyes:
Håper på et godt år og to streker til deg og:love017

Ah det visste jeg ikke, det bør være et godt tegn ja! :) Lurer på om det er progesteron som gir meg litt kvalme etter EL også, tror jeg bør slutte å tolke symptomer når det er progesteronen som gir meg dem uavhengig av tr/graviditet :oops:

Takk for det! :Heartred :love017
 
Ah det visste jeg ikke, det bør være et godt tegn ja! :) Lurer på om det er progesteron som gir meg litt kvalme etter EL også, tror jeg bør slutte å tolke symptomer når det er progesteronen som gir meg dem uavhengig av tr/graviditet :oops:

Takk for det! :Heartred :love017

Kan jo være:) Det med progesteron og halsbrann står i artikler om når man er gravid, men jeg tenker det er jo samme hormonet (progesteron) som vi har etter el, som er skylden. Så det er vel mulig at vi kan oppleve halsbrann utenom graviditet også. Spesielt siden det skjer mellom el og tr, og ikke hele syklusen.
Men det er vel ingen fasit og alle har forskjellige symptomer og det kan variere fra syklus til syklus. Så ikke lett å bli klok på dette her:eek:

Jeg prøver å ikke tolke symptomer, men det er vanskelig å ikke gjøre det:angelic:
 
CD 22 - 4 dpo
Da er jeg så vidt hoppet over til 4dpo:)

Veksler mellom å være optimistisk og pessimistisk hele tiden:hungry:
Føler at alt gikk riktig denne syklusen og det var ikke noe jeg kunne gjort annerledes. Men det følte jeg sist syklus også.
Nå er det ikke noe annet å gjøre, enn å vente:banghead:

Er så bekymret for at det aldri skal bli min tur:bag:
Forrige gang jeg var hos fastlegen sa jeg: «Så da må jeg bestille time med en gang hvis jeg blir gravid?»
Så rettet legen: «NÅR du blir gravid»;)
Smilte godt da:D Er ikke bare bare å holde motet oppe noen ganger, så det er godt med litt hjelp av og til:rolleyes:

Har veldig lyst til å ikke teste før ikm som er 17. jan. Men så er det en knøttliten stemme inni meg som sier: «HVA hviiiis detter er syklusen det klaffer, da hadde det vært gøy å se testene bli mer og mer positive!»
Meeeen så er det en annen stooor stemme som sier: «Det har ikke gått denne gangen heller. Tenk på alle testene som har vært bortkastet og som du har stått og studert i alle slags lys for å se om du ser noe på de! Spar tastene og vent til ikm»:dead:
F346E1ED-DBFD-4B07-B744-04B97B26FFB9.jpeg


Godt det er helg straks:D Må finne på noe digg til middag! Er noen uker siden jeg hadde taco, og har hatt lyst på det i to dager nå, så må kanskje bli det i morgen:knegg:
 
Kan jo være:) Det med progesteron og halsbrann står i artikler om når man er gravid, men jeg tenker det er jo samme hormonet (progesteron) som vi har etter el, som er skylden. Så det er vel mulig at vi kan oppleve halsbrann utenom graviditet også. Spesielt siden det skjer mellom el og tr, og ikke hele syklusen.
Men det er vel ingen fasit og alle har forskjellige symptomer og det kan variere fra syklus til syklus. Så ikke lett å bli klok på dette her:eek:

Jeg prøver å ikke tolke symptomer, men det er vanskelig å ikke gjøre det:angelic:

Ja ikke lett å bli klok på, men ikke lett å la være å prøve heller hehe :p

Spennende at du er over i DPO-land! Lykke til med ventingen, og så håper jeg at du får gode nyheter om noen dager. Jeg følger spent med!

God helg! :joyful:
 
Ja ikke lett å bli klok på, men ikke lett å la være å prøve heller hehe :p

Spennende at du er over i DPO-land! Lykke til med ventingen, og så håper jeg at du får gode nyheter om noen dager. Jeg følger spent med!

God helg! :joyful:

Tusen takk, snille Alfakrøll!
God helg til deg også:Heartred
 
CD 24 - 6dpo
Nå kokte det over.
Jeg er vanligvis ganske rolig og ikke gidder å irritere meg over ting, men i dag…
Føler det bare er jeg som tar oppvaskmaskinen og vasker tøy…
Han har alltid «ikke tid» eller vil slappe av. Hvorfor har jeg tid til å gjøre de tingene da? Han er ikke mer travel enn det jeg er. Nei, det handler om prioriteringer. Det skulle også vært støvsugd, men jeg har så lite motivasjon. Har merket at det skjer etter el og da hoper alt seg opp:arghh:

Har lyst til å kjefte på kjæresten, men så får jeg dårlig samvittighet og tenker han må få lov til å slappe av og se fotball når han har hatt det vanskelig denne uken. Men jeg har også hatt det vanskelig, og må for det om gjøre husarbeid:shifty:

I protest så tømte jeg hele bestikkurven fra oppvaskmaskinen bare rett ned i bestikkskuffen :smiley-angelic002

Så nå er det null system:laughing002 Men hadde ikke tålmodighet til å stå og sortere alt når frustrasjonen bygde seg opp :dance008

Det var godt å få blåst ut litt frustrasjon her, føler meg mer rolig allerede. Men må nok bli liggende i senga og klemme rundt dyna en stund til:D
 
CD 26 - 8dpo
Fikk litt panikk i går for at el plutselig var forsinket:nailbiting:
Brystene ble så ømme og fikk litt el-(aktig)slim et par ganger:eek: Måtte ta el-test, men den var negativ:wideyed:
Så da begynner tankene å gå: kan dette være symptomer på noe anneto_O
Akkurat det jeg ikke ville!:dead: Så prøver å dra meg selv ned på jorden igjen:D

Har som mål å ikke teste før fredag (11dpo). Jeg har et møte på torsdag, så vil ikke vite før det:bag:

Det tok sin tid før jeg ble trøtt (fordi jeg sovnet på dagen i går), så jeg lå våken til kl 2-3 og så på YouTube-videoer av italienske bestemødre som lagde masse fristende mat og så begynte jeg å researche pastamaskiner:laughing002 Så det er ingen tvil om at det blir noe med pasta til middag i dag:D
 
CD 28 - 10 dpo
Testetrangen har banket kraftig på døren de siste to dagene!:banghead:
Men her sitter jeg og har enda ikke testet…utrolig nok:wacky:
Hadde nok gått på en smell før, men det hjalp og ha møte i dag som mål. Så må nok ta en test i morgen. Ser ikke frem til det egentlig. Jeg vet jeg kommer til å få en positiv test før eller senere, men etter 4 år med utallige negative, så føles det ikke ut som at jeg noen gang kommer til å få en positiv:sorry:
Men jeg håper det er min tur nå, eller veldig snart:)

Så prøver jeg å tenke positivt: HVIS jeg ikke får positiv test nå, så kommer tr på mandag, og det betyr at jeg kan starte neste runde letrozol allerede neste uke:D

Har ikke så mange symptomer å skryte av. Det er de vanlige mensenkrampene og noen ekstrastikk her og der, men sånn var det sist også. Har veldig ømme bryster, har før bare opplevd ømme brystvorter, men nå gjør det vondt i hele brystet. Betyr nok ingenting det heller, bare kroppen som lurer meg:hungover:
A0F3C230-0EE9-4DDA-A335-2A2A012FBFA1.jpeg


Oppdaterer i morgen hvis jeg tar en test:happy:
 
CD 28 - 10 dpo
Testetrangen har banket kraftig på døren de siste to dagene!:banghead:
Men her sitter jeg og har enda ikke testet…utrolig nok:wacky:
Hadde nok gått på en smell før, men det hjalp og ha møte i dag som mål. Så må nok ta en test i morgen. Ser ikke frem til det egentlig. Jeg vet jeg kommer til å få en positiv test før eller senere, men etter 4 år med utallige negative, så føles det ikke ut som at jeg noen gang kommer til å få en positiv:sorry:
Men jeg håper det er min tur nå, eller veldig snart:)

Så prøver jeg å tenke positivt: HVIS jeg ikke får positiv test nå, så kommer tr på mandag, og det betyr at jeg kan starte neste runde letrozol allerede neste uke:D

Har ikke så mange symptomer å skryte av. Det er de vanlige mensenkrampene og noen ekstrastikk her og der, men sånn var det sist også. Har veldig ømme bryster, har før bare opplevd ømme brystvorter, men nå gjør det vondt i hele brystet. Betyr nok ingenting det heller, bare kroppen som lurer meg:hungover:
Vis vedlegget 375272

Oppdaterer i morgen hvis jeg tar en test:happy:

Lykke til med testing! Krysser alt jeg har:love7
 
Måtte stå opp kl 6 for da ville ikke hode vente lenger.

Jeg satt på do mens jeg så fargen gå gjennom testen og samle seg på kontroll-streken.

Det gikk vel ikke denne gangen heller. Tenkte jeg og la testen fra meg.

Dro på meg buksa og vasket hendene. Testen skulle leses av etter 3-5 min.

Så tilbake på testen mens jeg tørket hendene. 4 min.

Det er noe der?! Det er en strek!
828510AA-B06B-4AA2-B96D-7085D3AA26B8.jpeg


Det er ikke mulig, det er ikke mulig. Gikk på repeat i hodet, mens tårene begynte å trille.


4 år har jeg ventet og håpt. Det har vært en lang og vanskelig reise. Er det endelig min tur?


Tok en ny test 3 timer senere. Jo, fremdeles kommer det en strek etter 3 min.
E40EEC29-DF2D-4453-9271-B45B56DC0EBD.jpeg

Tok en annen dårlig eBay-test jeg hadde igjen. Der kom det også strek etter en stund, selv om den var svakere. Hadde jeg ikke hatt de nye rosa-testene så hadde jeg trodd at eBay-testen bare var en skyggestrek.

8BABE45C-C180-4503-BC9D-FA16F4AABCC4.jpeg

Jeg har i tankene at det er mye som kan gå galt og risikoen for spontanabort er større når man har lavt stoffskifte og PCOS, men akkurat i dette øyeblikket skal jeg bare være glad og håpe at spiren vokser og holder seg fast i 9 måneder!:Heartred
 
Måtte stå opp kl 6 for da ville ikke hode vente lenger.

Jeg satt på do mens jeg så fargen gå gjennom testen og samle seg på kontroll-streken.

Det gikk vel ikke denne gangen heller. Tenkte jeg og la testen fra meg.

Dro på meg buksa og vasket hendene. Testen skulle leses av etter 3-5 min.

Så tilbake på testen mens jeg tørket hendene. 4 min.

Det er noe der?! Det er en strek!
Vis vedlegget 375359

Det er ikke mulig, det er ikke mulig. Gikk på repeat i hodet, mens tårene begynte å trille.


4 år har jeg ventet og håpt. Det har vært en lang og vanskelig reise. Er det endelig min tur?


Tok en ny test 3 timer senere. Jo, fremdeles kommer det en strek etter 3 min.
Vis vedlegget 375360
Tok en annen dårlig eBay-test jeg hadde igjen. Der kom det også strek etter en stund, selv om den var svakere. Hadde jeg ikke hatt de nye rosa-testene så hadde jeg trodd at eBay-testen bare var en skyggestrek.

Vis vedlegget 375361
Jeg har i tankene at det er mye som kan gå galt og risikoen for spontanabort er større når man har lavt stoffskifte og PCOS, men akkurat i dette øyeblikket skal jeg bare være glad og håpe at spiren vokser og holder seg fast i 9 måneder!:Heartred
Helt klart gravidstrek der der ja! Gratulerer så mye :D Krysser fingrene for baby om 9 mnd :love7
 
Måtte stå opp kl 6 for da ville ikke hode vente lenger.

Jeg satt på do mens jeg så fargen gå gjennom testen og samle seg på kontroll-streken.

Det gikk vel ikke denne gangen heller. Tenkte jeg og la testen fra meg.

Dro på meg buksa og vasket hendene. Testen skulle leses av etter 3-5 min.

Så tilbake på testen mens jeg tørket hendene. 4 min.

Det er noe der?! Det er en strek!
Vis vedlegget 375359

Det er ikke mulig, det er ikke mulig. Gikk på repeat i hodet, mens tårene begynte å trille.


4 år har jeg ventet og håpt. Det har vært en lang og vanskelig reise. Er det endelig min tur?


Tok en ny test 3 timer senere. Jo, fremdeles kommer det en strek etter 3 min.
Vis vedlegget 375360
Tok en annen dårlig eBay-test jeg hadde igjen. Der kom det også strek etter en stund, selv om den var svakere. Hadde jeg ikke hatt de nye rosa-testene så hadde jeg trodd at eBay-testen bare var en skyggestrek.

Vis vedlegget 375361
Jeg har i tankene at det er mye som kan gå galt og risikoen for spontanabort er større når man har lavt stoffskifte og PCOS, men akkurat i dette øyeblikket skal jeg bare være glad og håpe at spiren vokser og holder seg fast i 9 måneder!:Heartred
Tittet innom her og ble så glad på dine vegne da jeg så siste innlegget ditt. Gratulerer så mye! :wav
 
Back
Topp