Drømmen om den første ❤️ (gravid)

Lest igjennom dagboka di, så trist at du mistet julispira :sorry: :Heartpink håper symptomene du har nå faktisk kommer av at du er gravid på nytt og at denne gangen sitter den hele veien! :love017 heia spira!!
 
Lest igjennom dagboka di, så trist at du mistet julispira :sorry: :Heartpink håper symptomene du har nå faktisk kommer av at du er gravid på nytt og at denne gangen sitter den hele veien! :love017 heia spira!!
Så koselig at du har tatt deg tid til å lese gjennom dagboka mi :love017 følger også med i din :Heartpink
Ja, det var virkelig ikke noe ålreit å miste... Men det positive i det hele er at det var jo i det minste et bevis på at vi kan bli gravide sammen, og det er jo veldig bra :Heartpink

Håper også det :love2 - murret litt av og på siden i går kveld, type mens-murring men det gjorde det jo sist også så veldig spennende dette :shy: Hadde jo vært fantastisk om spira satt første pp etter MA! :love2 Men om det ikke blir 2024 baby på oss er det like velkomment i 2025 :Heartpink
 
Så koselig at du har tatt deg tid til å lese gjennom dagboka mi :love017 følger også med i din :Heartpink
Ja, det var virkelig ikke noe ålreit å miste... Men det positive i det hele er at det var jo i det minste et bevis på at vi kan bli gravide sammen, og det er jo veldig bra :Heartpink

Håper også det :love2 - murret litt av og på siden i går kveld, type mens-murring men det gjorde det jo sist også så veldig spennende dette :shy: Hadde jo vært fantastisk om spira satt første pp etter MA! :love2 Men om det ikke blir 2024 baby på oss er det like velkomment i 2025 :Heartpink
Så koselig at du også følger med i min, har lagt merke til det ☺️❤️ Nei, det er en erfaring man godt kan være foruten... Men er som du sier også et godt tegn, for betyr jo at man KAN bli gravide, og med den partneren man har. Og det er jo enormt positivt! Og jeg fant en liten trøst i at det er mer normalt å miste sånn enn man tror, at det ikke er noe man har gjort feil eller kunne gjort annerledes, men mest sannsynlig en kromosomfeil ifra før befruktning eller under utviklingen av embryo. Og at det mest sannsynlig vil gå bra neste gang ☺️

Her murret det også helt vilt rett før IKM, var sikker på at nå kom mensen men det gjorde den ikke! Håper sånn for deg nå ❤️ veldig spennende!! Hadde vært fantastisk om den satt på første pp ja! :woot: men tidlig 2025 baby er jo også flott :love017
 
Så koselig at du også følger med i min, har lagt merke til det ☺️❤️ Nei, det er en erfaring man godt kan være foruten... Men er som du sier også et godt tegn, for betyr jo at man KAN bli gravide, og med den partneren man har. Og det er jo enormt positivt! Og jeg fant en liten trøst i at det er mer normalt å miste sånn enn man tror, at det ikke er noe man har gjort feil eller kunne gjort annerledes, men mest sannsynlig en kromosomfeil ifra før befruktning eller under utviklingen av embryo. Og at det mest sannsynlig vil gå bra neste gang ☺️

Her murret det også helt vilt rett før IKM, var sikker på at nå kom mensen men det gjorde den ikke! Håper sånn for deg nå ❤️ veldig spennende!! Hadde vært fantastisk om den satt på første pp ja! :woot: men tidlig 2025 baby er jo også flott :love017
Jaa er veldig ønsket nå, noe som er en god følelse da jeg brukte litt tid på å finne ut om jeg i det hele tatt ville ha barn - men ønsket har bare blitt sterkere og sterkere, og ved forrige graviditet forsto jeg jo hvor ønsket det var når jeg ble så glad for positiv test og så trist for å miste. God bekreftelse å ha på at dette barnet er veldig ønsket hvertfall :Heartpink

Har ikke IKM før lørdag så føler denne uken kommer til å gå saaaakte :banghead:
 
CD 37 - 10 DPO
Dette er blitt en lang syklus allerede, og håper jo den blir enda lengre for jeg vil jo ikke ha TR :sorry: Siste dagene har jeg hatt litt murringer og stikninger (type ligamentsmerter) som var første symptom for meg forrige graviditet, samt litt mer sensitive brystvorter. Brystvortene er litt sensitive enda, men ingen murringer eller stikninger i dag - og da tenker jeg jo med en gang at løpet er kjørt :arghh: Hadde liksom litt tro på det var gått veien siden jeg hadde lignende symptomer som forrige gang, men i dag føler jeg meg helt vanlig igjen. Kjenner det så og si ikke i korsryggen en gang... Håper jeg kjenner mer ila dagen! Vet jo at det er tidlig, men man håper uansett på alle små tegn :Heartpink
 
CD 37 - 10 DPO
Dette er blitt en lang syklus allerede, og håper jo den blir enda lengre for jeg vil jo ikke ha TR :sorry: Siste dagene har jeg hatt litt murringer og stikninger (type ligamentsmerter) som var første symptom for meg forrige graviditet, samt litt mer sensitive brystvorter. Brystvortene er litt sensitive enda, men ingen murringer eller stikninger i dag - og da tenker jeg jo med en gang at løpet er kjørt :arghh: Hadde liksom litt tro på det var gått veien siden jeg hadde lignende symptomer som forrige gang, men i dag føler jeg meg helt vanlig igjen. Kjenner det så og si ikke i korsryggen en gang... Håper jeg kjenner mer ila dagen! Vet jo at det er tidlig, men man håper uansett på alle små tegn :Heartpink
Det jeg har lært med både tiden etter eggløsning og graviditet at det nytter nesten ikke å scanne symptomer, for det er så forskjellig fra syklus til syklus - og av og til er det folk som får ingen symptomer. Første syklus var det mye symptomer og mer enn de gangene det kom positiv test. Man må ha is i magen og se an om tr kommer eller ikke, og evt få bekreftelse ved g.test; men helst når det er aktuelt å ta test og ikke aaalt for tidlig.
Føler med deg da, fordi jeg gjør akkurat det samme med scanning av symptomer og høre på magefølelsen :facepalm:
Håper det sitter denne gangen!! Hvis ikke er det alltid en ny eggløsning rett rundt hjørnet å se frem til :Heartred:Heartred Har en god følelse for 2024!
 
Det jeg har lært med både tiden etter eggløsning og graviditet at det nytter nesten ikke å scanne symptomer, for det er så forskjellig fra syklus til syklus - og av og til er det folk som får ingen symptomer. Første syklus var det mye symptomer og mer enn de gangene det kom positiv test. Man må ha is i magen og se an om tr kommer eller ikke, og evt få bekreftelse ved g.test; men helst når det er aktuelt å ta test og ikke aaalt for tidlig.
Føler med deg da, fordi jeg gjør akkurat det samme med scanning av symptomer og høre på magefølelsen :facepalm:
Håper det sitter denne gangen!! Hvis ikke er det alltid en ny eggløsning rett rundt hjørnet å se frem til :Heartred:Heartred Har en god følelse for 2024!
Ja er det - og symptomer dukker sjeldent opp så tidelig uansett, men akkurat de stikningene er helt likt som sist graviditet og da blir jeg jo full av falskt håp :laughing005 Huff, skal bli godt å komme seg til helga og få det svart på hvitt!

Enig!! I løpet av 2024 skal vi begge få oss en terminspire uansett tenker jeg :smiley-angelic001:Heartpink
 
Ja er det - og symptomer dukker sjeldent opp så tidelig uansett, men akkurat de stikningene er helt likt som sist graviditet og da blir jeg jo full av falskt håp :laughing005 Huff, skal bli godt å komme seg til helga og få det svart på hvitt!

Enig!! I løpet av 2024 skal vi begge få oss en terminspire uansett tenker jeg :smiley-angelic001:Heartpink
Ikke lenge til helg! Det blir spennende å se hva du oppdaterer, blir så artig å vite om det er fin positiv strek :smiley-angelic001 :Heartpink
Uansett utfall, blir det engang i løpet av 2024! Krysser fingrene for det :happy:
 
CD 1 ...
Da dukket den uønskede Tante Rød opp. Huff, rart hvordan man blir like skuffet hver gang. Hadde jo faktisk litt på følelsen at det gikk denne måneden så traff litt ekstra hardt denne runden. Og at jeg var så giret på å bare bli gravid igjen etter MA. Bestemt meg for å ta Letrozole denne syklusen og håper det klaffer. Vi tar ikke pause - er ikke så farlig om det blir desember-barn for meg :Heartpink Jeg elsker desember, og desember-baby hadde bare vært kos :Heartpink

Det positive; Virker som syklus er nesten tilbake til normalt igjen hvertfall. 4 dager lengre enn normalt melder FLO. Har jo slitt med uregelmessige sykluser før, men var regelmessig i ca 6 mnd før jeg ble gravid i høst så jeg var livredd for at MA skulle ødelegge for hele syklusen. Så bedre med ikke gravid og mensen, enn ikke gravid og ikke mensen om vi skal tenke positivt :love2
 
Merkelig, bare en blødning (et tørk og kun på papiret) med friskt blod også har det ikke vært mer i dag enda. Tok en MS-test bare for å være sikker, men den var blenda så da kommer nok TR for fult straks vil jeg tro, håper det så jeg slipper å vente på CD1 - Let's go PP4, håper du er den siste denne gangen :smiley-angelic001
 
Merkelig, bare en blødning (et tørk og kun på papiret) med friskt blod også har det ikke vært mer i dag enda. Tok en MS-test bare for å være sikker, men den var blenda så da kommer nok TR for fult straks vil jeg tro, håper det så jeg slipper å vente på CD1 - Let's go PP4, håper du er den siste denne gangen :smiley-angelic001
Manifesterer at PP4 er deres tur! Kjempekjedelig med TR, men ved nytt syklus er det også nytt håp. Heier på dere :love017
 
Drømmen om den første:Heartpink

Hei hei! Jeg har altså havnet så dypt inne i denne prøvebobla og dette forumet nå at jeg tenker en egen dagbok for å lufte tankene litt skal bli bra:smiley-ashamed005

Litt om meg! Jeg er 29 år (straks 30) og anser meg selv som en ganske uerfaren prøver. Jeg har ingen barn fra før, ikke mannen heller, så dette blir første for oss begge :Heartpink Jeg har PCOS (men ganske regelmessige sykluser siden mai etter oppstart på Metformin :love2) og mannen har rett på grensen for normalen på bevegelighet hos svømmerne :sign19 men skulle ikke være problem å bli gravid mener gyn :Heartpink

Har ikke brukt prevensjon siden midten av 2019 for å bli kjent med egen syklus. Fikk ikke mens på nesten et år, så gikk til legen og ble henvist til gyn. Der ble det oppdaget PCOS. Tenkte ikke så mye på det da, men forsatte å være uten prevensjon men det var først for 1 - 1 1/2 år vi begynte å være uforsiktige. Litt sånn "skjer det så skjer det" mentalitet, men hastet heller ikke. Sporadisk samleie etter lyst og behov uten beskyttelse og litt sporadisk hvor nøye vi var måned til måned - ikke noe temping eller testing, men fulgte litt med på EL-slim og ellers EL-symptomer og koste oss litt ekstra da. Hadde også svært uregelmessige sykluser på den tiden. Så vi har mao. hatt litt "rotete" prøving, men vil egentlig ikke anse oss som virkelig aktive prøvere før nå siste månedene.

Nå går jeg på oppfølging privat hos Klinikk Hausken (grunnet PCOS og at jeg ikke har fastlege etter flytting enda) og monitorers med behandling av Letrozol og Ovitrelle der. I følge legen har vi ca 20% sjanse for å bli gravide via samleie, så er sånn sett innstilt på at det kan ta noen ganger - men er allikevel veeeeldig utålmodig kjenner jeg :banghead: og siden jeg aldri har vært gravid er jeg veldig redd for at det ikke skal gå i det hele tatt... (edit; ble gravid pp2 men oppdaget MA uke 7+2) Jeg har venninner som blir gravide i første pp og det gjør litt vondt kjenner jeg - er ingen som vet at jeg og mannen prøver, da vi vil holde det privat og ikke ha noe ytre press på når det eventuelt skjer. Merker det tar på litt å ikke kunne snakke med noen om det så derfor er det veldig deilig å få komme inn i dette forumet å spamme litt :smiley-ashamed005 (edit; etter MA er en vennine, svigersøss, mormor og mamma informert - var godt å ha noen etterhvert :Heartpink)

:Heartpink Oversikt over aktive prøveperioder :Heartpink

Regner første PP fra oppstart med Letrozol og Ovitrelle.
PP1
Syklus 22. august - 24. septemberer. Lengde: 34 dager.
Medisiner: Letrozol CD 4 - 9. Ovitrelle satt fredag 8. september (CD 18)
EL: ca 9. september
IKM: 23. september
Status: TR 25. september


PP2
Syklus 25. september - ?? Lengde: ??
Medisiner: Letrozol CD 4 - 9. Ovitrelle satt 11. oktober (CD 17)
EL: ca 12. oktober
IKM: 27. oktober - uteblitt
Status: Gravid :Heartpink (endte i MA/BO*:sorry:)

* Oppdaget BO/MA 20. november. Gjennomgikk en medisink abort 27. november.
Venter på første mens for å starte ny prøveperiode.
TR endelig tilbake 29. januar, 2 mnd etter aborten.

PP3
Syklus 29. januar - ?? Lengde: ??
Medisiner: Kun Metformin
EL: 23.feb
IKM: 9. mars
Status:
Masse lykke til, har pcos selv, uregelmessige syklus, men det ble endret etter 1 runde provera og oppstart på letrozol, har prøvd i 3 år mistet 3 på veien og først nå 4 forsøke på 3 år sitter vår 1 spire :Heartred
Så det kan ta tid, smør dere med tålmodighet, jeg ble selv fortalt at jeg ikke kunne få barn, men ga aldri opp håpet:Heartred
Ble henvist til fertlitetsklinikk i fjord, men vi fikk avslag, men fortsatte og prøve med medisiner på egenhånd, mannen var ikke så innstilt på prøverør fra før, men viste at det var vår siste utvei uansett.
Jeg var veldig opptatt av testing i starten av EGGLØSNING, men ga etter vært opp, da jeg lærte meg syklusen og at EL kom alltid 1 uke ca etter siste tablett på Letrozol laughing6:Heartred
Kommet over de verste ukene også er litt over 14 uker på vei nå, så det gledes veldig, men fortsatt bekymra for at det skal skje noe galt.

Men ikke mist håpe en spire kommer for dere å, sender styrke deres vei mot en liten spire :Heartbigred:Heartbigred
 
Masse lykke til, har pcos selv, uregelmessige syklus, men det ble endret etter 1 runde provera og oppstart på letrozol, har prøvd i 3 år mistet 3 på veien og først nå 4 forsøke på 3 år sitter vår 1 spire :Heartred
Så det kan ta tid, smør dere med tålmodighet, jeg ble selv fortalt at jeg ikke kunne få barn, men ga aldri opp håpet:Heartred
Ble henvist til fertlitetsklinikk i fjord, men vi fikk avslag, men fortsatte og prøve med medisiner på egenhånd, mannen var ikke så innstilt på prøverør fra før, men viste at det var vår siste utvei uansett.
Jeg var veldig opptatt av testing i starten av EGGLØSNING, men ga etter vært opp, da jeg lærte meg syklusen og at EL kom alltid 1 uke ca etter siste tablett på Letrozol laughing6:Heartred
Kommet over de verste ukene også er litt over 14 uker på vei nå, så det gledes veldig, men fortsatt bekymra for at det skal skje noe galt.

Men ikke mist håpe en spire kommer for dere å, sender styrke deres vei mot en liten spire :Heartbigred:Heartbigred
Takk :Heartpink Jeg har heldgivis regelmessig syklus og EL av meg selv nå, og fertilitetsklinikken mener vi har gode sjanser for å bli gravide så er ikke redd for det egentlig :love2 vi har ikke prøvd kjempe aktivt veldig lenge, selvom det føles sånn når man står i det :laughing002 og spira satt 2. forsøk før MA, så håper spira sitter raskt nå og og hele veien til termin :Heartpink

Så godt å høre spira endelig satt hos deg og at du endelig er kommet deg til 14 uker nå :Heartred gratulerer så masse :love7
 
Takk :Heartpink Jeg har heldgivis regelmessig syklus og EL av meg selv nå, og fertilitetsklinikken mener vi har gode sjanser for å bli gravide så er ikke redd for det egentlig :love2 vi har ikke prøvd kjempe aktivt veldig lenge, selvom det føles sånn når man står i det :laughing002 og spira satt 2. forsøk før MA, så håper spira sitter raskt nå og og hele veien til termin :Heartpink

Så godt å høre spira endelig satt hos deg og at du endelig er kommet deg til 14 uker nå :Heartred gratulerer så masse :love7
Det er bra, er godt å vite at enn ikke er alene :Heartred
Ja så du er gravid nå? Masse lykke til værrfall, måtte det gå rette veien for dere:Heartbigred

Tusen takk, det har vært en evig berg og dal bane med mye følelser, værtfall den siste for endte I EX.U så måtte operere, så var veldig rart være innlagt 1 dagen er du gravid, dagen etter operasjon og du våkner opp ikke gravid og 1 mindre eggleder. Så den var vel den tøffeste av de 3 vi mista de 2 andre endte I rein spontanabort!...

Så spent skal til jordmor på tirsdag 1 time, så gleder meg til og se at alt står bra til med lille i magen:Heartbigred
 
Det er bra, er godt å vite at enn ikke er alene :Heartred
Ja så du er gravid nå? Masse lykke til værrfall, måtte det gå rette veien for dere:Heartbigred

Tusen takk, det har vært en evig berg og dal bane med mye følelser, værtfall den siste for endte I EX.U så måtte operere, så var veldig rart være innlagt 1 dagen er du gravid, dagen etter operasjon og du våkner opp ikke gravid og 1 mindre eggleder. Så den var vel den tøffeste av de 3 vi mista de 2 andre endte I rein spontanabort!...

Så spent skal til jordmor på tirsdag 1 time, så gleder meg til og se at alt står bra til med lille i magen:Heartbigred
Nei, mistet i MA men ble gravid på 2. pp med den vi mista :Heartred Så prøver på nytt nå og har hatt en pp etter aborten.

Huff exu og miste eggleder virker grusomt :( godt det endte bra til slutt - lykke til hos jordmor :love7
 
Nei, mistet i MA men ble gravid på 2. pp med den vi mista :Heartred Så prøver på nytt nå og har hatt en pp etter aborten.

Huff exu og miste eggleder virker grusomt :( godt det endte bra til slutt - lykke til hos jordmor :love7
Åååh sånn og forstå, masse lykke til 1 dag kommer det for dere også, bare ta kontakt hvis du føler du har behov for å snakke med 1 i samme situasjon meldinga boksen min er alltid åpen :Heartred

Ja det var en tøff opplevelse, heldig hvis hadde jeg 1 natta alene på rommet så mannen min sov i en stol inne på rommet han fikk lov av de på sykehuset han ville ikke forlate meglaughing6 var med meg hele tiden uten om besøks tid og alt siden Hu som kom på rommet mitt brydde seg ikke.
 
CD 8
Ingenting å melde enn så lenge, er kommet til CD 8 og har nå gått på letrozol siden CD 4 og skal ta to siste tabeletter imorgen. Begynner å teste litt etter EL fra CD 10, men regner den kommer CD 20 + engang :Heartpink har ikke kontaktet klinikk Hausken, tror vi skal klare det fint uten monitorering og har fort blitt 3-4 ultralyder de to syklusene vi monitorertes der siden jeg har sen EL og det blir unødvendig dyrt for 5 min med en stav oppi dåsa og alt du får er "kom på ny UL om 3 dager" :rolleyes: får heller vurdere det igjen om vi ikke klarer å bli gravide på noen måneder nå!
 
CD 27
Oi, plutselig lenge siden oppdatering her jo!
Har tatt skikkelig påskeferie og litt ferie fra prøvebobla også. Vi har hatt en måned der vi har prøvd å roe ned, ikke prøvd like "intenst" og heller tenkt skjer det nå så er det kjempe bra, men om ikke så er det helt greit at det ikke blir desember-barn og da har jeg stor tro på at det kommer et 2025-barn til oss :Heartpink Jeg tok letrozol denne mnd og var skikkelig øm i livmor/eggstokkområdet søndag 24. mars så mistenker sterkt EL rundt da. Kjæresten var bortreist den helgen, men vi koste oss torsdagen før han reiste samt søndagen og mandagen etter han var kommet hjem, så muligheter er det jo. Har ikke styra med EL-tester eller noe denne mnd, bare kosa oss etter lyst og behov - trengte roe hodet litt etter forrige måned så jeg ikke stresser på meg utbrenthet her :bag:

En annen kjempe god og positiv nyhet er at jeg er blitt FORLOVET i påsken, hihi :Heartpink:Heartpink endelig fikk han fingen ut etter snart 7 år sammen :knegg: Ringen er levert til størrelsetilpasning (det var nødvendig med de pølsefingrene mine :hilarious:) og jeg får den nok tilbake neste uke! Wææ, som jeg gleder meg!!! Eneste som vet nå er svigermor (og dere da :cool:) og det var kun fordi hun var hos oss i påsken og vi tenkte det var hyggelig å si det face to face, noe det var for hun ble veldig rørt og gråt av glede på våre vegne :Heartpink resten får vite det når jeg har ringen på plass :cool: Ringen var helt perfekt med gult gullbånd og en hvit diament, klassisk, enkel og akkurat helt perfekt :Heartpink tror ikke helt på at det er sant enda, men gleder meg veeeeldig til bryllupsplanlegging :love2 skal bli godt å ha noe annet å legge fokus på enn bare babymaking :knegg:

Håper alle har hatt en fin påske :love2
 
Back
Topp