Drømmen om den første ❤️ (gravid)

Følelser for tiden
Morsdag var overraksende nok en litt tøff dag. Hadde ikke trodd jeg skulle føle på det. Litt fordi det var utrolig mange som den dagen delte at de var gravide. Venner, bekjente og kjendiser/influencere preget instafeeden med lykkelige bilder av bodyer og ultralydbilder. Og litt fordi jeg skulle ha visst at neste morsdag var det min tur å ha en liten en i armene. Slik ble det ikke. Vi får håpe på morsdag 2025 med enten en liten en på fanget eller i magen. Føler meg også kjip som får negative følelser fra gladnyheter. Er selvfølgelig kjempe bra for dem, og flere har jo prøvd lenge og vært gjennom litt også. Er vel sjalu jeg egentlig føler meg, samt det er en påminnelse om at jeg ikke er gravid og ikke har samme gladnyhet å dele. Stortsett går det bra, men noen dager er bare tyngre enn andre.

En av mine beste venniner er gravid og hun venter barn i juni. Om det hadde gått veien med meg hadde bare en måned skilt våre barn. Det jeg synes er verst er egentlig at hun klager veldig mye. Klager over trivielle ting som at magen vokser og puppene blir større (det er jo en del av pakken), og hun virker litt "utakknemlig" for graviditeten. Hun er jo ikke klar over at jeg prøver eller har mistet, men jeg synes hun er uforsiktig i måten hun omtaler seg om graviditeten på til andre. Du vet aldri hvilken situasjon folk er i. Hun ble gravid nesten med en gang og har hatt kvalme men ellers en fin og sunn graviditet. Det gjør det litt vanskelig for meg å være med henne, så jeg merker jeg trekker meg litt unna. Klarer heller ikke invistere meg så mye i henne og graviditeten eller ha sympati når hun klager, da jeg har litt nok med å fokusere på meg selv og min reise.
 
Last edited:
CD 22
5. dagen med blinkende smilefjes på CB eggløsningstest.. Håper kanskje bare maks er misset og at LH topp har vært, men jeg har uansett liten tro på denne syklusen. Vi har lagt inn litt aksjer "just in case" men tviler på det har noe å si om ikke LH topp er nådd til nå. Har jo PCOS så er ikke sikret eggløsning hver syklus. Har ikke merket noe til eggløsningsslim heller. Håper bare jeg i det minste får mensen som normalt, slik at jeg kan starte på Letrozole neste syklus... Hadde håpet å slippe Letrozole og oppfølging med UL, da det blir så dyrt i lengden - men er det det som må til så gjør vi jo det.
 
Last edited:
åå har tenkt så masse på deg❤️ Var så koselig å snakke med deg her inne!
Så fint å komme over dagboken din og få lest hva du går igjennom❤️ Du er virkelig tøff og er så fint at du deler alle sider av prøvingen! Det er nok mange som også setter pris på det!
krysser virkelig alt for at lille spiren din sitter snart!❤️❤️
 
åå har tenkt så masse på deg❤️ Var så koselig å snakke med deg her inne!
Så fint å komme over dagboken din og få lest hva du går igjennom❤️ Du er virkelig tøff og er så fint at du deler alle sider av prøvingen! Det er nok mange som også setter pris på det!
krysser virkelig alt for at lille spiren din sitter snart!❤️❤️
Tusen takk, har savnet dere fra Juligruppa :Heartpink
Håper alt står bra til med deg og lille :love7
 
CD 26
Jeg sluttet å teste etter EL når jeg bare fikk blinkende smiley 5. dagen på rad. Testet så med strips, som bare ble svakere og svakere. Tilsynelatende ingen tegn til EL med hverken slim eller tester, men tenkte og håpte den kanskje hadde vært likevel. Vi har jo trossalt lagt inn aksjer hver 2-3 dag i den fertile perioden, så fantes jo et lite håp.

Men i går luktet jeg litt annerledes nedentil, ikke vondt, men annerledes. Hørt flere som også nevner dette før EL. CD26 (i dag) oppdaget jeg plutselig EL-slim når jeg var på do. Dette hadde jeg også i DPO-land forrige pp når jeg faktisk ble gravid, så øynet et lite håp der. Men for å være på den sikre siden tenkte jeg at da tester jeg med EL-strips fra normal (bare det jeg har) neste gang jeg må tisse.

Dette ble resultatet på EL-testen:
IMG_2308.jpeg

IMG_2307.jpeg

Denne er jo positiv??

Litt kjedelig at EL kom så sent - men herreguud jeg har fått EL på egenhånd hvertfall! :Heartpink Har jo PCOS så det er aldri godt å vite hvordan syklus fungerer. Forrige to pp brukte jeg jo letrozole, men ser ut som jeg klarer det på egenhånd også da! Da er det bare å nyte helga med masse sengekos og håpe at lille spire sitter :love2 litt dumt at vi "wastet" litt med sengekosen i går (vi trodde jo vi var forbi vinduet hehe), men håper det er litt futt igjen likevel :sign17
 
Last edited:
CD 29 + 2 DPO - men EL-slim igjen?
Jeg er jo nå 2 DPO om det stemmer at jeg hadde EL på lørdag (fikk jo positiv EL-test fredag). Hadde en del murringer/strekk følelse i helgen så føles ut som det kan ha vært EL-smerter faktisk. Har blitt mye aksjelegging :sign17 , var jo perfekt timet å få EL lagt til helga :laughing002.

Men i dag på toalettet oppdaget jeg EL-slim igjen? Er det muuulig.. :confused004 Må få testet etter EL, men så jo ikke dette før etter jeg hadde gjort mitt så må vente til neste toalettbesøk. Jeg hadde jo faktisk endel EL-slim siste PP når jeg ble gravid også, men trodde ikke det var så tidlig om 2 DPO men litt nærmere IKM da? Huff, jaja jeg får vente å se. Disse DPO-dagene er virkelig ikke bare bare altså :shifty: Ønsker meg en spire såååå mye nå altså :smiley-angelic001 - alt jeg tenker på er graviditet, baby, lage barnerom, fortelle familie og venner, se samboer bli pappa osv -kribler i hele kroppen her jeg dagdrømmer :Heartpink

:anyone Om du er innom og titter - gjerne del erfaringer med EL-slim etter EL om du har opplevd lignende selv!

Edit;
Her er dagens EL-test:
IMG_2318.jpeg

IMG_2317.jpeg
 
Last edited:
CD 30 + 3 DPO
Disse DPO-dagene gikk saktere enn jeg hadde håpa :banghead: Dagene snegler seg avgårde, tross jeg faktisk har hatt litt planer. I går var jeg hos en vennine som venter barn i starten av juli. Sånn ca da jeg også skulle hatt om det ikke endte i MA. Litt rart, og kjenner jo såklart på sjalusi når vi ser på alle tingene hun har handlet inn og alle forberedelsene hun har gjort. Unner henne det, men urettferdig at for noen går det så lett, men for andre blir det mer humper på veien :arghh:

I kveld skal jeg ingenting annet enn å innta sofaen kjenner jeg. Har litt begynnende hodepine (er vel fortidlig å kunne håpe det er et graviditetstegn, haha) så mulig jeg logger av fra jobb litt tidligere. Får jo ikke gjort så mye om dagen uansett. Fokuset er liksom et litt annet sted nå... Mannen skal lage cornflakes-kylling til middag i dag, så det gleder jeg meg veldig til :love2 Tror jeg skal se på Chicago Fire! Elsker sånne serier og gleder meg til ny sesong av Greys anatomy i mars også. I morgen kommer det nye episoder av Love is blind som jeg gleder meg til! Viktig å prøve å finne små lyspunkt i den uutholdelige ventetiden :Heartpink
 
CD 30 + 3 DPO
Disse DPO-dagene gikk saktere enn jeg hadde håpa :banghead: Dagene snegler seg avgårde, tross jeg faktisk har hatt litt planer. I går var jeg hos en vennine som venter barn i starten av juli. Sånn ca da jeg også skulle hatt om det ikke endte i MA. Litt rart, og kjenner jo såklart på sjalusi når vi ser på alle tingene hun har handlet inn og alle forberedelsene hun har gjort. Unner henne det, men urettferdig at for noen går det så lett, men for andre blir det mer humper på veien :arghh:

I kveld skal jeg ingenting annet enn å innta sofaen kjenner jeg. Har litt begynnende hodepine (er vel fortidlig å kunne håpe det er et graviditetstegn, haha) så mulig jeg logger av fra jobb litt tidligere. Får jo ikke gjort så mye om dagen uansett. Fokuset er liksom et litt annet sted nå... Mannen skal lage cornflakes-kylling til middag i dag, så det gleder jeg meg veldig til :love2 Tror jeg skal se på Chicago Fire! Elsker sånne serier og gleder meg til ny sesong av Greys anatomy i mars også. I morgen kommer det nye episoder av Love is blind som jeg gleder meg til! Viktig å prøve å finne små lyspunkt i den uutholdelige ventetiden :Heartpink
Jeg har nettopp sett gjennom både Chicago fire og Chicago med, nå ser jeg på Chicago pd :hilarious: digger at de blander inn karakterene fra de andre seriene inn i hver av dem :happy: lykke til i ventetiden, det er noen seige dager! :Heartred
 
Jeg har nettopp sett gjennom både Chicago fire og Chicago med, nå ser jeg på Chicago pd :hilarious: digger at de blander inn karakterene fra de andre seriene inn i hver av dem :happy: lykke til i ventetiden, det er noen seige dager! :Heartred
Jeg datt av i sesong 9 men nå har jeg masse å kose meg med, så blir det å se med og pd etter det :love7 ja veldig morro når karakterer krysser serier! Det gjøres også i Greys og Station 19 også :D

Takk :Heartred
 
Jeg datt av i sesong 9 men nå har jeg masse å kose meg med, så blir det å se med og pd etter det :love7 ja veldig morro når karakterer krysser serier! Det gjøres også i Greys og Station 19 også :D

Takk :Heartred
Ja, de har jeg også sett :angelic: veldig glad i slike serier, samboer hater å se på slikt :hilarious: (han liker slikt som breaking bad, game of thrones osv)
 
CD 31 - 4 DPO
Hadde heldigvis en fin og avslappende dag i går! Mannen lagde god middag, jeg tok meg en lang såkalt "everything shower" og slappa av på sofaen med Chicago Fire og en skål med jorbær og blåbær :Heartpink eneste var den hodeverken som ikke ga seg. Virker type hormonell, typ før mens (eller gravid :smiley-angelic001).

I dag har jeg også hodeverk, føler meg varm og litt uggen. Litt småkvalm etter lunsjen. Sliter med å være effektiv på jobb merker jeg.. Håpe formen kommer seg utover for skal ut å spise med noen venniner etter jobb, og det har jeg gledet meg til! Blir godt å lufte seg litt enn å sitte her å vente. Og i kveld skal jeg kose meg med tre nye episoder av Love is blind :love2

Jeg tenker jeg skriver symptomer for egen oversikt til den pp jeg evt skulle bli gravid, så kanskje jeg klarer å skille mellom PMS og graviditetssymptomer haha. Hvis syklus går tilbake som normalt før MA så skulle jeg hatt menstruasjoen en av de kommende dagene (syklus på 32-35 dager). Håper jo ikke den gjør det siden jeg hadde positiv EL-test fredag som var, så om det stemmer er IKM flyttet til med ca en uke og syklusen er litt lengre enn normalt før MA denne gang.

Symptomer:
Hodepine, tett neste, føler meg varm og uggen, øm/støl i øvre del av magen, lette/milde stikninger i livmor/eggstokk ved brå bevegelse/når jeg strekker meg.
 
CD 32 - 5 DPO
Ja, så var det denne symptomjakten jeg ikke skulle drive på med da :banghead:... Klin umulig. Jeg har liksom både mye og lite tro på denne perioden. Mye tro fordi vi var god på aksjeleggingen, lite tro fordi jeg fikk EL så sent og føler sjansen for et bra egg er lavere da? :arghh:

Har også veldig på følelsen at det er TR som kommer :sorry:. Føler meg veldig PMS'ete ut. I går var jeg irritert på typen og holdt på å begynne å grine, og jeg er ikke en som griner (var veldig dramatisk av meg å bli så emosjonell for noe så fillete:shy:). Er også ekstremt lettrørt av ting som egt ikke er så rørende, haha :laughing005. Typisk rett før TR det også. Og i går var jeg så sulten at jeg kunne spist og spist hele dagen, sånn er jeg også rett før TR. Så kanskje TR kommer i helgen og jeg er tilbake i "normal" syklus? Det dumme da er at da vil lutealfasen være veldig kort om EL var 24. feb.. Huff, slitsomt tankekjør i DPO-land:crybaby2.

Ingen symptomer så langt i dag heller, annet en endel utflod og noen nye kviser, yeey:shifty:.

Meeeen over på bedre tanker :hello2 - i dag blir det digg pastasalat til middag, og så skal jeg ha strikkeklubb her hjemme med damene i familien. Jeg skal servere ost og kjeks - må jo spise ost nå mens jeg kan :laughing002 Så jeg gleder meg veldig til kvelden :Heartpink

Håper alle får en super dag! :love2
 
CD 35 - 8 DPO
Normal sykluslengde før MA var på 32-35 dager, men ingen tegn til TR enda :smiley-angelic001 Regner med syklus er forskjøvet siden jeg hadde EL forrige helg, men det blir en spennende uke! Tester nok neste helg om jeg ikke får TR før det :shy: Redd for å teste, for vet så godt den skuffelsen som kommer når den er negativ :(
 
Last edited:
CD 36 - 9 DPO
Jeg kunne vel i prinsippet begynt å teste nå, men jeg er nok ikke noe testetøs. Litt for nervøs for å få svaret, litt nervøs for svake streker som må tydes og synses på. Vil ha klar positiv eller negativ når jeg først velger å teste evt :love2 Syns også det er bedre om TR kommer før man tester så får man klart svar da om at den er negativ, da er man hvertfall i ny pp med engang og slipper ventinga på TR og ny syklus :shy:

Enn så lenge lever jeg litt i delulu-land. Føler jeg har lignende symptomer som jeg hadde da jeg sist var gravid, men det kan værr bare jeg som lurer meg selv også :hilarious: Det som er likt med sist graviditet: tidvis litt EL-aktig utflod, stikninger lysk (ligmentsmerter?), tidvis tett nese, litt sensitive brystvorter. Mao, meget tynne bevis :hilarious: Er jo forsåvidt tidlig for symptomer enda også.

Om ikke TR kommer ila kommende helg må jeg nok ta en test, men enn så lenge velger jeg å leve i håpet :Heartpink Noe skjer jo i kroppen, men det kan vel så godt bare være PMS som graviditetssymptomer da ingen av symptomene mine er sikre tegn :laughing002
 
Back
Topp