Dpo tråden! ❤

Jeg er litt usikker på en ting, som kanskje dere vet svaret på.. Jeg ble 5-6 dager forsinket med mens sist pp.. Dette har aldri skjedd før (som jeg vet) så er litt uerfaren rundt temaet.. Er eggløsningen min nå også forskyvet 5-6 dager.. eller kommer den slik den skulle, uavhengig av forsinket mens sist pp.. ??

For eggløsning skulle da ha vært igår eller idag.. Om jeg ikke hadde forsinket mens sist pp.. Også fikk jeg veldig mye slim igår.. Derfor jeg ble usikker... Jeg tenkte hele tiden at eggløsning er flyttet til helgen ish.. ❤️❤️
Eggløsning er vel i snitt ca 14 dager etter første blødningsdag(med litt variasjon), så vil tro du skal regne deg ut fra når den siste mensen starta og ikke tenke på hvordan forrige syklus var.
Sykluser kan variere og hver syklus er ny med nye utregninger på en måte. Så jeg ville gått ut i fra første blødningsdag i siste mens og tella eggløsning ut fra det på vanlig måte :)

Ja, litt spennende å følge hverandre etter et sånt «unntaksdøgn» :happy7
Ja noe "rart" skjedde det døgnet hvertfall. Får håpe det var festeblødning/smerter og at det klorer seg fast så vi ikke får besøk av TR etterhvert. Jeg hadde så veldig kraftig verk i korsryggen den dagen at jeg var helt sikker på at TR skulle komme tidligere enn noen gang. Men plutselig var verken borte igjen etter noen timer, og så forsvant spottinga også. Merkelig oppførsel :wideyed:

Ja noe "rart" skjedde det døgnet hvertfall. Får håpe det var festeblødning/smerter og at det klorer seg fast så vi ikke får besøk av TR etterhvert. Jeg hadde så veldig kraftig verk i korsryggen den dagen at jeg var helt sikker på at TR skulle komme tidligere enn noen gang. Men plutselig var verken borte igjen etter noen timer, og så forsvant spottinga også. Merkelig oppførsel :wideyed:

Enig, helt klart avvik. Mens man kan være litt i tvil om «hm, er egentlig puppene ømmere enn vanlig» og sånn, så var det ikke tvil om avviket her. Men om det betyr det man håper, er jo en annen sak, da. :nailbiting:

Enig, helt klart avvik. Mens man kan være litt i tvil om «hm, er egentlig puppene ømmere enn vanlig» og sånn, så var det ikke tvil om avviket her. Men om det betyr det man håper, er jo en annen sak, da. :nailbiting:
Ja, dette er til å bli sprø av, men det er som du sier ikke til å ta feil av det rare døgnet.

Når jeg tenker tilbake på når jeg var gravid med trillingene i perioden november og desember, så holdt kroppen min på med slik rosa spotting innimellom. Det kom og gikk litt innimellom og jordmora sa at det er helt normalt. Så kanskje det er slik nå også at lys fesken/rosa spot bare er en del av tidlig svangerskap?

Eggløsning er vel i snitt ca 14 dager etter første blødningsdag(med litt variasjon), så vil tro du skal regne deg ut fra når den siste mensen starta og ikke tenke på hvordan forrige syklus var.
Sykluser kan variere og hver syklus er ny med nye utregninger på en måte. Så jeg ville gått ut i fra første blødningsdag i siste mens og tella eggløsning ut fra det på vanlig måte :)
Takk for svar :happy::happy: Jeg har testet etter el de andre månedene.. Men denne pp har jeg en "pause" .. Prøver å slappe litt mere av og ikke ha så mye tankekjør :smug: Sååå for vi se hvor lenge jeg klarer det :angelic: Går greit enda.. Var bare litt usikker på når jeg kan regne ca dpo dager :dead:

Veldig spennede med dere 2 da.. Håper skikkelig at der sitter hos dere :rolleyes:❤️

Takk for svar :happy::happy: Jeg har testet etter el de andre månedene.. Men denne pp har jeg en "pause" .. Prøver å slappe litt mere av og ikke ha så mye tankekjør :smug: Sååå for vi se hvor lenge jeg klarer det :angelic: Går greit enda.. Var bare litt usikker på når jeg kan regne ca dpo dager :dead:

Veldig spennede med dere 2 da.. Håper skikkelig at der sitter hos dere :rolleyes:❤️
Ja den testinga etter EL er stressende. Jeg har flere ganger hatt planer om å kutte ut det for jeg har veldig tydelige tegn uansett som dropp i humør 2-3 dager før og smerter i mage og hodepine på selve EL dagen. Men klarer aldri å holde meg unna testinga likevel :rolleyes:

Ja det er veldig spennende dette. Det var en rar mandag utenom det vanlige :D

Skjønner, ja, da vet du jo når el var forrige syklus og mensen kom av en eller annen grunn seint. Dårlig gjort av kroppen å gjøre sånt! Men håper at el kommer til vanlig tid nå - og at mens ikke kommer av ønsket grunn - og flott at du stresser mindre ved å ikke teste, tankekjøret er slitsomt! :wideyed:

Herlighet, nå skulle jeg bare kjapt hente litt ved også fly å tisse, også puster jeg som en hvalross. Greit at jeg har dårlig kondis men jeg pleier da ikke å føle meg så kortpusta etter en tur opp trappa :rolleyes: Er jeg ikke gravid nå så er det nesten flaut for nå syns jeg at jeg merker mye tegn :wideyed:

Herlighet, nå skulle jeg bare kjapt hente litt ved også fly å tisse, også puster jeg som en hvalross. Greit at jeg har dårlig kondis men jeg pleier da ikke å føle meg så kortpusta etter en tur opp trappa :rolleyes: Er jeg ikke gravid nå så er det nesten flaut for nå syns jeg at jeg merker mye tegn :wideyed:

Når tenker du å teste? Jeg har forstått det sånn at det kan ta 4-5 dager fra festeblødning til test slår ut, men det kan jo gå fortere … ? Om jeg har forstått det riktig så er du på 2. dagen nå etter blødningen (var mandag), og jeg på 3. (var søndag)? Skjønner godt at du tenker at det må ha skjedd noe med alle disse tegnene! Håper virkelig for deg!

Når tenker du å teste? Jeg har forstått det sånn at det kan ta 4-5 dager fra festeblødning til test slår ut, men det kan jo gå fortere … ? Om jeg har forstått det riktig så er du på 2. dagen nå etter blødningen (var mandag), og jeg på 3. (var søndag)? Skjønner godt at du tenker at det må ha skjedd noe med alle disse tegnene! Håper virkelig for deg!
Jeg er på dag 2 etter den rare mandagen. Tok test både i går og i dag som var blendahvite, men jeg har kun Metode tidligtest her hjemme nå og det sies at de er trege med å gi utslag. Så har ikke så høye forventninger før det har gått en stund til. Kommer til å ta en test hver dag fremover.

Hva?! Neeeei! På dpo 8? Uff, så leit :(
Jepp, har som regel EL på cd 10-11 og nå denne gangen kom den på cd 14. Når jeg i tillegg har kort lutealfase til vanlig så ble den enda kortere nå. Har sykluser på 21-22 dager som regel.

Eeeeh......nå skjønner fint lite.

*Mandag: Fersken/lys lys rosa spot fra ettermiddagen
*Tirsdag: Spot helt borte
*Onsdag ettermiddag: Blod ved tørk(trodde mens starta)
*Onsdag kveld: Blod borte

Hva i alle dager skjer :wacky: Min mens pleier å komme brått uten spotting i forkant. Men nå er det jo bare frem og tilbake og tull :hungover:

Ikm i dag eller i morgen, så siste innspurt i dpo-land her. Testdag i morgen (om ikke tr dukker opp først). Tror jeg skal få mens hele tida pga murringer, men ikke noe enda :nailbiting: Hvorfor er man så spent og tenker så mye når svaret vil gi seg selv og man ikke har kontroll allikevel …..

Ikm i dag eller i morgen, så siste innspurt i dpo-land her. Testdag i morgen (om ikke tr dukker opp først). Tror jeg skal få mens hele tida pga murringer, men ikke noe enda :nailbiting: Hvorfor er man så spent og tenker så mye når svaret vil gi seg selv og man ikke har kontroll allikevel …..
Så spennende :D

Her er det fortsatt lys lys fersken spot, men så lite at det kun kommer såvidt litt på papiret ved tørk. 10 dpo og blenda test, men Metode sin test er jo treg med å slå ut sies det så får bare teste videre frem til evt TR dukker opp.

Så spennende :D

Her er det fortsatt lys lys fersken spot, men så lite at det kun kommer såvidt litt på papiret ved tørk. 10 dpo og blenda test, men Metode sin test er jo treg med å slå ut sies det så får bare teste videre frem til evt TR dukker opp.

Da får vi holde hverandre oppdatert på utviklingen i dag og ha en testedate i morgen! Jeg kjører «naturlig gtest» og ser om tr dukker opp i dag, for da er jeg helt sikker på å ev teste på ikm + (minst) 1 i morgen :happy:

Da får vi holde hverandre oppdatert på utviklingen i dag og ha en testedate i morgen! Jeg kjører «naturlig gtest» og ser om tr dukker opp i dag, for da er jeg helt sikker på å ev teste på ikm + (minst) 1 i morgen :happy:
Blir spennende å se hva som skjer hos deg da :D Her er det såvidt bittelitt spot med såvidt litt svak antydning til beige farge på. Jeg holdt på sånn med lys spotting til og fra sist graviditet så håper jo at det er det som er grunnen nå også, for som nevnt spotter jeg ikke på denne måten før mens. TR starter alltid med blod direkte og varer 3-4 dager.

Snakka litt med mannen om dette med at det drøyer å bli gravid, og vi ble enige om å prøve frem til sommerferien, og har det ikke klaffa til det så kontakter vi legen for å sjekke hva som er grunnen. Jeg vet jeg kan bli gravid for var jo gravid før jul.

Blir spennende å se hva som skjer hos deg da :D Her er det såvidt bittelitt spot med såvidt litt svak antydning til beige farge på. Jeg holdt på sånn med lys spotting til og fra sist graviditet så håper jo at det er det som er grunnen nå også, for som nevnt spotter jeg ikke på denne måten før mens. TR starter alltid med blod direkte og varer 3-4 dager.

Snakka litt med mannen om dette med at det drøyer å bli gravid, og vi ble enige om å prøve frem til sommerferien, og har det ikke klaffa til det så kontakter vi legen for å sjekke hva som er grunnen. Jeg vet jeg kan bli gravid for var jo gravid før jul.

Jeg skjønner veldig godt at du lever in suspense, det er jo helt klart avvik fra dine vanlige sykluser dette her, og dessuten har du hatt det sånn før ifm graviditet. Helt klart kan du bli gravid, ja. Veldig leit å vite at du mistet trillinger, men så flott at dere er i gang med prøving og nytt håp, håper med dere! Spent på å følge deg! :flower

For min egen del er jeg slett ikke sikker på hva som er minst stress - teste hver dag eller vente på «naturlig test» … men i morgen tester jeg om det ikke har skjedd noe. Det murrer og verker, men betydningen av det er jo ikke entydig i noen retning. Pleier å få mens på tidlig formiddag, men heller ikke det er jo noen sikker regel, så det er bare å finne på andre ting og vente og se.

Back
Topp