Jeg kunne sikkert lagd noen selv, men burde vært unødvendig å ha med seg proviant til svigermor for fire dager… Jeg spiser i utgangspunktet 2-3 måltider om dagen. Jeg småspiser aldri mellom for da får ikke tarmene mine hvile. Ble kvitt IBS etter 12 år ved å endre måltidsmønsterer til kun 2-3 ganger om dagen. Men da må måltidene være næringsrike og mettende med ordentlig fett- og proteinkilde som holder blodsukkeret stabilt. Hun har lest samme boka som meg av Kolby, og ønsker egentlig å leve slik hun også, men hun er ikke så god på det i praksis.
Vi kom i dag og middagen var første måltid i huset. Det hjelper alltid med frokost, spesielt nå som vi har med eget hjemmelagd brød. Da kan jeg stappe i meg til et måltid som ikke har noen begrensninger på mengde. Vi har med eget pålegg og smør også, som er mer næringstett og mindre fyllstoff. Til lunsj er det litt avhengig av om vi er i hus eller hos andre, men det er fryktelig tungvint, og vanskelig, å gjøre på en snill måte, å forsyne seg med f.eks. brødmat rett etter middag. Det har vært slik i sju år. Har aldri gått mett fra middagen. Middag er tydeligvis et sparsommelig måltid… Nå fikk de vite at jeg er gravid i kveld, så får bare si at jeg kjenner på ekstra sult pga. det. Men frustrerende at det skjer hver bidige middag i sju år…
Hender jeg lager middagen hos svigermor, men det er ikke så ofte jeg slipper til. Da blir det gjerne godt med kremfløte, creme fraîche, kjøtt/fisk og grønnsaker, og jeg kan faktisk gå mett fra bordet. Dagens middag var; spagetti, bacon i terninger og ett egg. Hverken mettende i næringsinnhold, eller nok til fysisk å fylle opp magesekken (som i seg selv aldri er et mål, da det er hodet som skal si fra når jeg har fått næringen jeg trenger). Dette er så enkelt hjemme, og alene på ferie med tilgang på kjøkken. Verre hos svigermor…