Svigermor. Sorry, men akkurat nå er hun en skikkelig heks!!
Prøver å være tålmodig med henne. Skjønner at hun ikke mener vondt med ting. Men jeg har akkurat fått diagnosen svangerskapsdiabetes og det er litt sårt. Så tålmodigheten min mot den heksa der er ikke eksisterende akkurat nå.
Hvordan hun har blandet seg inn i graviditeten fra starten av:
-etter en 3 timers kjøretur fant jo hun tidlig ut at jeg var gravid til tross for at vi ikke skulle annonsere det.
-siden hun fant det ut tidlig hadde hun en mening om hvem og når vi skulle annonsere graviditeten (holdt det skjult for samboer at hun visste) så dama eksploderte telefonen min om spørsmål om når vi skulle fortelle det. Tilslutt gadd hun ikke lytte og inviterte oss på middag, fordi hun synes det var på tide å annonsere det til de fremtidige besteforeldrene. Følte meg utrolig tvunget i denne situasjonen.
-hun kom ikke i babyshoweren, fordi hun krangler med datteren sin, som skulle komme
-hun er imot at jeg har tatt vaksiner
-visse tanker vi har angående nattposer, sove uten ting i senga osv. kaller hun hysterisk (vi trenger jo ikke være som datteren hennes som hun krangler med) hun krangler forresten med datteren sin, fordi datteren føler seg overkjørt som nybakt mor.
-hun er sint for at vi holder henne utenfor med hva hun anser er viktig informasjon (som at jeg var på føden etter en svangerskapskontroll fordi jordmor fant noe hun ikke likte helt)
-nå har vi en ekstra vekstkontroll/ultralyd pga at de fant ut at navelstrengen består av bare to blodårer. Og svigermor mener hun skal være med. Fordi vi forteller henne ikke om hva som skjer
-fått diagnosen svangerskapsdiabetes og det er visst bare legepisspreik. Igjen mener hun jeg trenger ikke ta det så bokstavelig, det er jo ikke en ordentlig diagnose, mer hysteri.
-pga kommentareren angående siste diagnose stoler jeg ikke på dama. Og vil ikke feire jul der. Gruer meg allerede til juleaften
Beklager utbruddet, men dette har bygd seg opp lenge