Jeg må oppdatere på svigermor. Akkurat nå er situasjonen mellom meg og henne ISKALD. Jeg er så rasende på dama at jeg kan rive av hu hodet om hun nærmer seg sykehuset. Hun er fullstendig klar over at hun har driti seg loddrett ut, men jeg klarer ikke å finne det i meg å tilgi henne.
Hun er enn så lenge bannlyst fra sykehuset.
Så på lørdag kl 00.51 ble jeg mor til ei så utrolig nydelig jente. Jeg utviklet på et par timer en akutt svangerskapsforgiftning, hvor jeg hadde kramper og det hele. Situasjonen utviklet seg på et par timer. Orker ikk skrive alt på nytt her. Men det hele endte med hastekeisersnitt. Pga at jeg hadde kramper ble spinnalbedøvelsen satt feil, og jeg ble lagt i full narkose.
De vekker meg åpenbart og forteller meg at jeg har blitt mor. Samboer og jeg får prate i 5 minutter før de doper meg ned igjen.
Jeg våker nå neddopet, alene, litt forvirret osv på intensiven. Når jeg får tak i mobilen min har jeg gratulasjonsmeldinger fra samboers familie. Svigermor har altså mens jeg er fullstendig neddopet annonsert til hele samboers familie at vi har nå fått en unge. Uten å tenke på at det hele er en ganske traumatisk fødsel, vi fikk ikke mulighet til å annonsere det selv. Samt at jeg var i så dårlig stand at jeg ikke engang hadde fått sett min egen baby på dette tidspunktet.
Jeg begynte faktisk å hylgråte og var på nippet til å få et panikkanfall over hele situasjonen. Det var noen stakkar sykepleiere som måtte prøve å trøste meg og gå over stokk stein og presse leger til å legge tilrette for at jeg skulle se datteren min tidligere enn ønsket for meg og henne pga situasjonen. Pluss at fikk enda mer medisiner for å roe meg.
Ikke nok med det. Når heksa i ettertid ringer min samboer. Så våger hun å spørre hvordan det står til med alle. Som om hun ikke akkurat har visst hvor fordømt lite respekt hun har ovenfor meg. Siden babyen er født i uke 33+2 lurer hun også på hvordan det går med pumping fordi babyen trenger brystmelk.
Beklager språkbruken. Men den fordømte heksa der skal ikke oppdateres på en dritt før jeg får lov til å få den situasjonen her på avstand. Heldigvis er samboer utrolig forståelsefull.
Vi er enig at han kan informere henne på det minimale. Han har sagt til henne akkurat hva hun har sagt og gjort. Hun forstår åpenbart hele situasjonen og at hun har driti seg ut. Men akkurat nå er det ikke til å reddes. Jeg er sliten og føler meg så overkjørt og tråkket på av henne. Og 5 dager etter operasjon og med en datter på intensiven og meg som prøver å komme meg etter en alvorlig svangerskapsforgiftning er ikke det å reparere forholdet med svigermor i nærheten av en prioritering. På
Men min datter er helt nydelig og viser enorme fremskritt på bare et par dager

Legger med et par bilder som stolt mor. Men tenker å ikke vise henne til alt og alle
Og tips til alle. Lag regler tilogmed for maks krisesituasjoner. Greit å ha på plass for å forhindre en slik situasjon som man egentlig tenker er helt uvirkelig