Det tar visst litt tid å lage noe perfekt <3 Sol.i.hjertet

Pp 15 - cd 12 - Ovitrelle

Jeg klarte det! Haha, føler meg så dum som har vært nervøs for om jeg kom til å klare og sette sprøyte på meg selv. Det var null problem:D

Da var altså Ovitrelle satt. Eggløsningstesten viste ikke positiv i dag (men litt mer utslag enn i går), så det var litt skuffende. Statistisk så er sannsynligheten for fullklaff større dersom man setter hcg sammen med lh-økning. Men det skal nok gå fint likevel, for jeg tror egget har prima størrelse:joyful: På ul fredag ettermiddag målte den i underkant av 15mm. Ved stimulering vokser folikkelen ca 0,17mm i døgnet. Dvs folikken skal være like i underkant av 20mm nå - og da vil være ca 20-21mm når det slipper om ca 36 timer:D

Nå kjenner jeg at jeg er såå spent. Sliter fortsatt litt med å være optimistisk, men prøver hardt. Sender masse gode vibber nedover til magen:hilarious:

Aksjer ble lagt inn i går. Vi sparer opp litt i dag, også legges det inn rundt ettermiddagstider i morgen - omtrent 30 timer etter Ovitrelle:happy: I tillegg legger vi inn onsdag, ca 48 timer etter. Håper det blir gulloppskriften:woot:

Jeg regner eggløsningsdagen i morgen, cd 13. Dvs at jeg starter med Lutinus på torsdag, 2dpo:joyful:

Høres dette fornuftig ut for dere andre med litt erfaring?:nailbiting:

Åhh, det høres ut som en babyoppskrift spør du meg!:love017 Blir såå spennende å følge med framover!! Krysser alt jeg har!:Heartred

Åhh, det høres ut som en babyoppskrift spør du meg!:love017 Blir såå spennende å følge med framover!! Krysser alt jeg har!:Heartred

Åå, som jeg håper:smiley-angelic001 Ja, du vet jo alt om hvor slitsom denne prosessen er. Men nå må jeg si at jeg er utrolig spent på deg og dine tester og prøver!:nailbiting: Håper så veldig for deg:angel8:Heartred

Pp 15 - cd 13 - 0dpo

I dag er jeg tankefull kjenner jeg. Jeg har aldri opplevd en positiv g-test... og synes det er ufattelig tungt i seg selv. Men så ser jeg alle dere som mister.. både en og to ganger og tre ganger.. og kan ikke forestille meg den smerten dere må gå gjennom:sorry::Heartred Sender dere alle en stor klem i dag, måtte spiren være rett rundt hjørnet:Heartred

Så var det dagen for el, og som det murrer:wideyed: Kjennes ut som jeg har en ballong i høyre eggstokk som blåses opp mer og mer og strekkes ut, det er en slags dull smerte som er skikkelig ubehagelig - men jeg kunne ikke vært mer takknemlig for å ha den:hilarious: Kvalm blir jeg av den også. Men det må jo bare bety at egget slipper straks og at vi er on track:nailbiting:

Aksjer ble lagt inn søndag kveld, og legges inn nå i ettermiddag samt i morgen formiddag:sign19

Og ja, jeg klarte ikke å dy meg. Jeg opplevde faktisk min første positive g-test i dag:p Måtte bare sjekke om det faktisk funket:facepalm::p Tenker å ta en ny test neste mandag (sju dager etter), deretter på dag ti hvis det fortsatt er strek. Så tar jeg resten av testingen derfra:shy:

Vedlegg

• 7D533C72-13AB-46E5-9CDB-9B41E83CCD0B.jpeg
    7D533C72-13AB-46E5-9CDB-9B41E83CCD0B.jpeg
    15,6 KB · Visninger: 105
Last edited:
Pp 15 - cd 13 - 0dpo

I dag er jeg tankefull kjenner jeg. Jeg har aldri opplevd en positiv g-test... og synes det er ufattelig tungt i seg selv. Men så ser jeg alle dere som mister.. både en og to ganger og tre ganger.. og kan ikke forestille meg den smerten dere må gå gjennom:sorry::Heartred Sender dere alle en stor klem i dag, måtte spiren være rett rundt hjørnet:Heartred

Så var det dagen for el, og som det murrer:wideyed: Kjennes ut som jeg har en ballong i høyre eggstokk som blåses opp mer og mer og strekkes ut, det er en slags dull smerte som er skikkelig ubehagelig - men jeg kunne ikke vært mer takknemlig for å ha den:hilarious: Kvalm blir jeg av den også. Men det må jo bare bety at egget slipper straks og at vi er on track:nailbiting:

Aksjer ble lagt inn søndag kveld, og legges inn nå i ettermiddag samt i morgen formiddag:sign19

Og ja, jeg klarte ikke å dy meg. Jeg opplevde faktisk min første positive g-test i dag:p Måtte bare sjekke om det faktisk funket:facepalm::p Tenker å ta en ny test neste mandag (sju dager etter), deretter på dag ti hvis det fortsatt er strek. Så tar jeg resten av testingen derfra:shy:

Veldig spennende!!:woot: Gøy å bare endelig se to streker da, jeg gjorde det samme etter jeg satte ovitrelle:hilarious: lykke til i dpo-land:Heartred

Veldig spennende!!:woot: Gøy å bare endelig se to streker da, jeg gjorde det samme etter jeg satte ovitrelle:hilarious: lykke til i dpo-land:Heartred

Jaa:nailbiting: Hihi, det er liksom noe med det å aldri ha sett det i virkeligheten før:rolleyes: Tusen takk, fine. Tenker på deg!:Heartred

Imponert over at du klarte å sette selv. Jeg måtte få samboeren til å gjøre det :p

Spennende dager nå fremover, masse lykke til!! :D

Imponert over at du klarte å sette selv. Jeg måtte få samboeren til å gjøre det :p

Veldig spennende altså:nailbiting: Tørr ikke å ha altfor store forhåpninger, men.. litt blir det jo:rolleyes: Tusen takk:Heartred

Jeg fikk også mannen til å sette :hilarious:
Han følte seg som en kirurg sa han, mannfolk og små gleder:hilarious:

Pp 15 - cd 15 - 2 dpo

Titter bare innom for å notere meg at jeg i dag er 2 dpo og starter med Lutinus to ganger daglig. Det har blitt lagt inn godt med aksjer de siste dagene, noe som selvfølgelig resulterte i uvi-symptomer i morges:shifty: Håper D-mannose og store mengder væske gjør susen denne gangen også slik at jeg slipper antibiotika:happy:

Tenkte også bare å notere meg noen tanker jeg har gjort meg de siste dagene. I pp13 hadde jeg plutselig ganske tidlig økning av lh, og totalt sett en kortere syklus enn normalt. På dag 21 tok jeg blodprøve som viste

S-Østradiol-17beta 0,36
S-Progesteron 18

Ifølge Fürst sine sider bør man ha progesteronverdi >20 for å bekrefte eggløsning. Kanskje det var denne syklusen cysten ble dannet? Og dermed klusset med syklusen i pp14? Det er jo umulig å si pga at jeg ikke har flere progesteronmålinger, men har det litt som en foreløpig hypotese.

Ellers kom jeg nå akkurat over Medicus sine sider som omhandler nivå på AMH (eggstokkkapasitet) og FSH (eggstokkfunksjon). Der står det at korrekt nivå av FSH får man bare tidlig i syklus, når østradiolverdien ennå er lav (0,07, 0,10 nmol / L). Hvis østradiolverdien er høyere blir vurderingen usikker. Er den 0,20 eller høyere kan eggstokkfunksjonen ikke vurderes.

Da jeg tok blodprøver i februar så var det på dag 21 i syklusen, og Østradiolverdien var på 0,25. Dvs målingen av FSH som jeg har gått ut fra - kan jeg ikke gå ut fra:facepalm: Så jeg har egentlig ikke peilig på hvordan det står til med FSH. Kanskje jeg burde fått tatt en ny runde med blodprøver, både på cd3 og på cd21 neste syklus... Det hadde vært litt interessant å se og sammenligne.

En kan virkelig føle seg som sin egen etterforsker og lege i infertilitetsverdenen til tider...

Haha, jeg søkte også utrolig mye på blodprøveverdiene mine, til gynekologens store frustrasjon.:hilarious:

Jeg tok prøver på cd4, og da var min FSH forhøyet, den lå på 12. Så jeg var ganske bekymret da jeg kom på kontoll. Da sa gyn at man må ta denne blodprøven på cd1 eller senest cd2, fordi den kan stige fort. Så bare et tips.:happy:

Dessuten sa hun til meg at jeg burde ikke bekymre meg for prøvesvarene, fordi jeg er ung og relativt frisk!:hilarious:

Vet ikke om det der var så mye til hjelp men.. jeg har skikkelig trua, så prøv å senk skuldrene om du klarer:Heartred

Kult med noe som skjer! :D krysser fingrene for at ovitrellen hjelper på ♥️

Haha, jeg søkte også utrolig mye på blodprøveverdiene mine, til gynekologens store frustrasjon.:hilarious:

Jeg tok prøver på cd4, og da var min FSH forhøyet, den lå på 12. Så jeg var ganske bekymret da jeg kom på kontoll. Da sa gyn at man må ta denne blodprøven på cd1 eller senest cd2, fordi den kan stige fort. Så bare et tips.:happy:

Dessuten sa hun til meg at jeg burde ikke bekymre meg for prøvesvarene, fordi jeg er ung og relativt frisk!:hilarious:

Vet ikke om det der var så mye til hjelp men.. jeg har skikkelig trua, så prøv å senk skuldrene om du klarer:Heartred

Haha, godt å høre vi er flere i samme båt. Tusen takk for tips:happy: Har uvanlig lave skuldre denne pp’n faktisk. Kanskje fordi at jeg vet at jeg ikke kan teste før Ovitrelle er ute, og at temping er bortkastet pga Lutinus:joyful: Det er i hvert fall deilig:shy: :Heartred

Kult med noe som skjer! :D krysser fingrene for at ovitrellen hjelper på ♥️

Håper, håper:angel8:Heartred

Pp 15 - cd 19 - 6dpo

Kjenner meg utrolig mye mer avslappet sålangt denne pp’n. Tror det er fordi jeg ikke temper pga at progesteronen klusser til tempingen uansett, samt at pga Ovitrelle er det ikke noe grunn til å ta test før jeg er 10dpo. Jeg kommer nok til å ta en test i morgen 7dpo bare for å ha noe å sammenligne med på torsdag/fredag likevel:) Pulsen stiger jevnt og trutt, det er vel det eneste jeg følger med på. Passer på å ha på klokken på natta for å få mest korrekt hvilepuls. De dagene jeg ikke har den på på natta fjerner jeg målingen, for det er ganske stor forskjell på natt og dag. Legger ved bilde med markering for cd1, el samt pulsen i dag:) Forøvrig veldig lite symptomer!

Vedlegg

• 577C357F-463E-471F-B0EB-31778F8017CF.jpeg
    577C357F-463E-471F-B0EB-31778F8017CF.jpeg
    22,2 KB · Visninger: 76
Må bare si at jeg synes det er tøft og viktig at du deler din historie! Vi har også samme historie som dere i og med at vi er friske og unge. Startet prøvingen i januar 2019 og har hatt en SA og en BO til nå. Har veldig lyst til å starte opp med støttemedisiner, men må bli ferdig med blødningene etter aborten. Neste PP blir da nr 18!!! Vi kommer til å be om henvisning til IVF så vi i hvertfall kommer med i køen.

Masse lykke til denne pp. Heier på deg!

Må bare si at jeg synes det er tøft og viktig at du deler din historie! Vi har også samme historie som dere i og med at vi er friske og unge. Startet prøvingen i januar 2019 og har hatt en SA og en BO til nå. Har veldig lyst til å starte opp med støttemedisiner, men må bli ferdig med blødningene etter aborten. Neste PP blir da nr 18!!! Vi kommer til å be om henvisning til IVF så vi i hvertfall kommer med i køen.

Masse lykke til denne pp. Heier på deg!

Så hyggelig tilbakemelding, tusen takk:joyful:
Så leit å måtte oppleve både SA og BO:sorry: Men da vet dere i hvert fall at det går, og vil gå:Heartred Jeg har aldri opplevd å få en positiv test, så er ganske bekymra for det egentlig. Har fått henvisning til Riksen, men det er et halvt års ventetid nå. Det føles uendelig lenge når man gjerne skulle vært gravid i går:wideyed: Veldig lurt å be om henvisning bare for å komme seg inn ja:shy: Fint å høre at dere får støttemedisiner! Håper blødningene slutter snart, og at el er rett rundt hjørnet om ikke altfor lenge:Heartpink

Back
Topp