Pp15 - cd 1 - første syklus med Letrozol (Femar), Ovitrelle (eggløsningssprøyte) og Lutinus (progesteron)
Da kom omsider tr!
Konkluderer med at enten har jeg hatt en kjemisk denne runden (ref. mulig svakt positive tester 10-12dpo) eller så var det skyggestreker / dårlige tester og det er bare tilførsel av progesteron som gjorde lutealfasen min lenger. Jeg tok siste Lutinus på morgenen i går. På formiddagen ble jeg enig med Hausken om å ikke ta det videre for å se om tr kom. På kvelden begynte spotting og i dag kom altså tr. Etter å ha grått meg tom i går over negativ test, så er i dag tidenes lengste syklus over, humøret stiger betraktelig og energien er tilbake! For en hormonell berg-og-dalbane dette er Nå er jeg bare utrolig spent på min første syklus med "alt" av støttemedisiner
Pp15s plan er da som følger:
For de som eventuelt måtte finne det interessant, så har jeg lest endel forskning om Letrozol i det siste. Siden opp til 25 % av de med uforklarlig infertilitet lider av LUF (mistenker at dette kan inkludere meg), så er det spennende å lese at Letrozol har såpass godt outcome i kombinasjon med HCG-tilførsel hos pasienter med nettopp LUF. Her er et eksempel på en studie som sammenligner Clomifen og Letrozol https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4873591/.
- Letrozol cd 4-9
- Ultralyd cd 9 - med påfølgende plan for når å sette Ovitrelle etter dette (very happy humping-time)
- Lutinus fra 2dpo til POSITIV test og videre til svangerskapsuke 7 (mulig jeg blir å ville ha til uke 10 kjenner jeg, men tar den diskusjonen når det blir aktuelt)
Nå skal jeg bare senke skuldrene og nyte en syklus uten temping, el-leting og -testing! På grunn av Ovitrelle kommer jeg heller ikke til å g-teste før den er ute av kroppen noe som blir deilig men sikkert ekstremt nervepirrende
Ønsker alle sammen en nydelig dag
Har skikkelig skikkelig troen på denne PP for deg!! Tror spiren var like rundt hjørnet nå denne gangen, men så sitter den 100% neste gang! Heier masse!!