Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Så hyggelig oppdateringUke 12+0
Et lite livstegn herfra. Føler ikke det har vært så mye å oppdatere om til nå... Kvalme kommer og går, så dagsformen er litt varierende, men stort sett bra
Endelig var dagen her! Jeg har sovet fryktelig dårlig de siste nettene. Urolig i kroppen. Tenk om hvis at enn om. Samtidig ingenting som tyder på at ikke alt er som det skal.
Og alt er som det skal! Perfekte lille nurket vårt. Fra topp til bunn. En forholdsvis avslappet type som lå i perfekt vinkel for å kunne ta bilde og se ordentlig. Måtte dultes i endel ganger for å se nakkefold, for lå så avslappet til. Lå og sov kanskje? Rart å tenke på Navlesnoren lå mellom beina, så kjønn er fortsatt uvisst - men det viktigste er at vi skal få en frisk og fin baby i november
Nå spørs det bare: klarer vi å vente helt til oul med å vite?
Milepæler og oversikt:
4+0: 3/3 IKM og første hcg-måling (=14dpo 469, 16dpo 1100)
5+0: tul#1 (grensa for kjemisk, utelukket xu)
6+2: tul#2 (privat)
6+6: tul#3
8+6: svangerskapskontroll fastlege
9+1: tul#4 (privat)
11+0: svangerskapskontroll jordmor (flyttet frem en dag)
12+0: tul#5
16+1: svangerskapskontroll#2 jordmor
19+3: oul
Åååhe, for en fin oppdatering Jeg får helt tårer i øynene her, frisk og fin bebis, kan det bli bedre??Uke 12+0
Et lite livstegn herfra. Føler ikke det har vært så mye å oppdatere om til nå... Kvalme kommer og går, så dagsformen er litt varierende, men stort sett bra
Endelig var dagen her! Jeg har sovet fryktelig dårlig de siste nettene. Urolig i kroppen. Tenk om hvis at enn om. Samtidig ingenting som tyder på at ikke alt er som det skal.
Og alt er som det skal! Perfekte lille nurket vårt. Fra topp til bunn. En forholdsvis avslappet type som lå i perfekt vinkel for å kunne ta bilde og se ordentlig. Måtte dultes i endel ganger for å se nakkefold, for lå så avslappet til. Lå og sov kanskje? Rart å tenke på Navlesnoren lå mellom beina, så kjønn er fortsatt uvisst - men det viktigste er at vi skal få en frisk og fin baby i november
Nå spørs det bare: klarer vi å vente helt til oul med å vite?
Milepæler og oversikt:
Så koselig (og imponerende!) at du har vært gjennom nesten hele dagboka. Glad jeg kan bidra til litt tiltro på at det kan gå, for det KAN det virkelig! Lykke til videre for deg ogsåNå har jeg lest meg igjennom mesteparten av dagboka di, og for en reise! Jeg ble så rørt da jeg kom til innlegget ditt med positiv test
Så også at du hadde så fin liste med milepæler, tenker jeg ogaå setter i gang med det.
Takk for at du har delt reisen deres, det hjelper på å lese at det faktisk KAN gå!
Masse lykke til videre i svangerskapet ditt
Åh, herlighet - se på han da Gratulerer med en liten gutt i magen ❤ Ikke for å legge enda mer bekymringer på deg, men man slutter heller ikke å bekymre seg etterhvert som de vokser til heller. Det er jo sånn det er å bli mammaUke 13+6
Okei, nå skulle jeg inn her og oppdatere litt… også tar jeg meg selv i å tenke; hvordan pp er jeg i nå igjen?? Altså doink! Hilsen hun som innimellom fortsatt ikke helt har innsett at graviditeten er et faktum
Men den er altså det, og i morgen går vi inn i andre trimester! Det er helt uvirkelig å ha kommet hit. Hver dag består av så mange tanker og følelser. Både gode og, av og til, vonde. Jeg jobber mye med å ikke hele tiden krisemaksimere alt. Med å forsøke og legge bort de marginale negative utfallene tankene drar seg i mot. For jeg kan jo virkelig ikke gå gjennom livet med sånne tanker hele tiden.
Hvis du leser videre nå så vit at jeg skriver ærlig om mine bekymringer og tanker, og hvis du ikke vil «påføres» disse så ikke les neste avsnitt
Først var det bekymringen for om vi noensinne kom til å bli gravide, både ifm egen prøving, men også ivf. Når det gikk, så var det sannsynligheten for at det ikke skulle gå bra de første 12 ukene. Ikke tørre å tro at det vil gå bra. Uke 12 ble et delmål, hvor jeg lovet meg selv at DA skal jeg klare å slippe ned skuldrene. Så kom vi til uke 12, og så kommer bekymringen rundt å klare og komme til uke 24. Så det blir neste delmål. En del av meg tenker at DA blir det bebis. Men så kommer den andre delen inn i hodet mitt, og sår tvil; det kan jo fortsatt bli at bebis plutselig helt uventet dør inne i magen. Men hvis bebis nå kommer ut, frisk og fin, så kan jo bebis fortsatt dø i krybbedød. Og det er disse tankene jeg virkelig VIRKELIG må jobbe med.
Men det går forholdsvis greit altså Jeg klarer stort sett å glede meg over graviditeten, og planlegging av innkjøp og barnerom og alt er i full gang.
I tillegg skal jeg til jordmor om et par uker, og det blir fint å få pratet litt med henne igjen. En nydelig dame!
Og ja! Litt mer spesielt ble det i dag, da vi fikk vite at vi venter en frisk, perfekt liten gutt i november (Ja, for jeg klarte ikke å vente med å vite selvfølgelig ).
Det er så koselig at dere legger igjen litt spor her inne
Milepæler og oversikt:
13+6: tul#6 (privat)