Det tar visst litt tid å lage noe perfekt <3 Sol.i.hjertet

9+1 og på tide med en liten oppdatering igjen

Nå er vi kommet til uke 9, og om tre uker føler vi oss trygge nok til å dele den store nyheten med verden. Det skal bli så deilig! Ganske mange familiemedlemmer og venner vet det allerede, men det er noe med det å ikke føle behovet for å skjule graviditeten for omverdenen lenger.

Jeg er fortsatt kvalm av og på, men føler ikke jeg har noe å klage over egentlig. Jeg bare synes det er veldig fint å få bekreftelse på at hcg romsterer rundt i kroppen:Heartred

I dag fikk vi se en sprellende liten bamsemums med to armer og to bein. Og et perfekt lite hjerte! Tenk at om tre uker er lille dobbelt så stor, og da kan vi se om alt ser friskt og fint ut. Gyn sa i dag at «Dette blir baby det!». Noe så fantastisk å høre. Nå tørr jeg tro på det. Og mannen også:Heartred Vi skal få baby!:love017
Grattis! Så fin!:joyful::Heartred

Fantastisk :Heartred

Så fantastisk!! Blir så rørt❤❤

Så herlig med oppdatering og bilde ♥️ Fine lille babyen!!

Ååå gratulerer så mye!! :sad010:Heartred
Så utrolig herlig! For en fantastisk liten klump! :angel8
Jaaa, helt utrolig at det er et lite menneske der inne allerede:sad010 Og tenk at du er på samme sted om fem små uker TP!:love017
Så herlig å se den nydelige lille bamsemumsen:love7:Heartred
Åh, fantastisk! For en fin liten bamsemums :woot:
For en nydelig liten bamsemums :Heartred Dette blir baby:woot::woot:
Hurra for gode nyheter og for en perfekt bamsemums!!! Herlig! Nå blir det baby :love7
Herlig oppdatering :Heartred er så glad på dine vegne!
Nydelig liten bamsemums!
Fiiiine lille bamsemumsen :love7:blob9
Så fantastisk! Gratulerer så mye ❤️
Se på den da :love7 Så herlig!
Grattis! Så fin!:joyful::Heartred
Så koselig å se liten bamsemums :Heartpink
Og så deilig å høre at dere har fått senker skuldrene :Heartpink

Dette blir baby!
Så koselig oppdatering og så fin bamsemums:):Heartpink
Så fantastisk!! Blir så rørt❤❤
Så herlig med oppdatering og bilde ♥️ Fine lille babyen!!
Tusen takk alle sammen:Heartred Det er så uvirkelig virkelig. Stor klem til dere og en riktig god helg:Heartred

Gratulerer så mye!! <3

Hvordan går det med deg?
Så hyggelig at du spør:Heartred Det går fremover! Etter halvannen uke uten noe særlig symptomer, kom de slengt i trynet mitt igjen i går og sofaen ble holdt hele dagen. Litt bedre igjen i dag:love7 Det murrer godt og styrer på der nede. Og løper ofte på do:p Så etter alt å dømme så er ting som det skal! Håper og tror at lille har det fint i magehulen. Sliter litt akkurat nå om dagen, skulle så gjerne hatt bekreftelse på at alt står bra til. Men jeg må bare klare å holde ut til ul tirsdag, da er jeg 12+0:Heartred (jordmor flyttet meg frem en dag). Tenkte å komme med oppdatering på tirsdag, ikke så mye som skjer ellers:p Hvordan går det med deg?

Så hyggelig at du spør:Heartred Det går fremover! Etter halvannen uke uten noe særlig symptomer, kom de slengt i trynet mitt igjen i går og sofaen ble holdt hele dagen. Litt bedre igjen i dag:love7 Det murrer godt og styrer på der nede. Og løper ofte på do:p Så etter alt å dømme så er ting som det skal! Håper og tror at lille har det fint i magehulen. Sliter litt akkurat nå om dagen, skulle så gjerne hatt bekreftelse på at alt står bra til. Men jeg må bare klare å holde ut til ul tirsdag, da er jeg 12+0:Heartred (jordmor flyttet meg frem en dag). Tenkte å komme med oppdatering på tirsdag, ikke så mye som skjer ellers:p Hvordan går det med deg?

Ååh, snart tolv uker! Så herlig!!
Den tiden er litt vanskelig, og kjenner jo på det selv og - selv om jeg har doppler og kjenner av og til spark. Man SER dem jo ikke...!
Flyttet de deg frem..? Her står terminen min skrevet i stein, siden jeg hadde ivf :P men den er nok ganske rett. Ble målt til 6+2 da jeg var 6+4, og målt til 10+3 da jeg var 10+2, så hun utvikler seg nok akkurat som hun skal. Blir spennende å se på oul om noen uker (de skulle ordne time, i morgen, så da får jeg nok beskjed om dato).
Kjente første spark på utsiden av magen i natt :O er 16+4 i dag. Var bare det ene da - resten av romsteringen foregikk i litt svakere dult. :P

Ååh, snart tolv uker! Så herlig!!
Den tiden er litt vanskelig, og kjenner jo på det selv og - selv om jeg har doppler og kjenner av og til spark. Man SER dem jo ikke...!
Flyttet de deg frem..? Her står terminen min skrevet i stein, siden jeg hadde ivf :p men den er nok ganske rett. Ble målt til 6+2 da jeg var 6+4, og målt til 10+3 da jeg var 10+2, så hun utvikler seg nok akkurat som hun skal. Blir spennende å se på oul om noen uker (de skulle ordne time, i morgen, så da får jeg nok beskjed om dato).
Kjente første spark på utsiden av magen i natt :O er 16+4 i dag. Var bare det ene da - resten av romsteringen foregikk i litt svakere dult. :p
Ja, det har gått raskt! Men sakte:shy::hilarious:

Hehe, ja, jordmor mente jeg var 11+0 da jeg var der 10+6, og de to siste ul har jo fosteret målt en dag ekstra både rundt 7 og 9 uker. Men assa, det er vel oul man går ut i fra uansett, så tenker det er ganske random frem til da:joyful: Og ja, som du sier, med ivf er det liksom ikke noe tvil egentlig:hilarious: ååå, så herlig med spark utvendig! Du er heldig som kjenner det så tidlig. Håper det ikke blir altfor lenge til her også, men må vel belage meg på noen uker enda. Doppler har jeg vurdert, men redd for at den gjør mer skade enn nytte, sånn hvis jeg ender opp med å ikke finne hjertelyden:hilarious: Nå er det bare fire dager igjen til neste titt da:D

Hehe, ja, jordmor mente jeg var 11+0 da jeg var der 10+6, og de to siste ul har jo fosteret målt en dag ekstra både rundt 7 og 9 uker. Men assa, det er vel oul man går ut i fra uansett, så tenker det er ganske random frem til da:joyful: Og ja, som du sier, med ivf er det liksom ikke noe tvil egentlig:hilarious: ååå, så herlig med spark utvendig! Du er heldig som kjenner det så tidlig. Håper det ikke blir altfor lenge til her også, men må vel belage meg på noen uker enda. Doppler har jeg vurdert, men redd for at den gjør mer skade enn nytte, sånn hvis jeg ender opp med å ikke finne hjertelyden:hilarious: Nå er det bare fire dager igjen til neste titt da:D

Faren med doppler er at man ikke greier lete rett. Var på kontroll på mandag, og studenten greide jo ikke finne hjertelyden for alt i verden.
Jeg bruker IKKE mange sekundene på å finne hjertelyden selv hjemme. Jeg vet hvor jeg skal lete i alle fall. :P

Faren med doppler er at man ikke greier lete rett. Var på kontroll på mandag, og studenten greide jo ikke finne hjertelyden for alt i verden.
Jeg bruker IKKE mange sekundene på å finne hjertelyden selv hjemme. Jeg vet hvor jeg skal lete i alle fall. :p
Haha, ikke sant:hilarious:

Det kan være veldig vanskelig å finne hjertelyden med doppler tidlig i svangerskapet, så du må ikke bli stresset om du ikke finner den enda :)
Søsteren min er ca 14 uker på vei og har ikke funnet den enda, uten at det er bekymring av den grunn :)

Nå har jeg lest meg igjennom mesteparten av dagboka di, og for en reise! Jeg ble så rørt da jeg kom til innlegget ditt med positiv test :Heartred

Så også at du hadde så fin liste med milepæler, tenker jeg ogaå setter i gang med det.

Takk for at du har delt reisen deres, det hjelper på å lese at det faktisk KAN gå!

Masse lykke til videre i svangerskapet ditt:love7

Uke 12+0

Et lite livstegn herfra. Føler ikke det har vært så mye å oppdatere om til nå... Kvalme kommer og går, så dagsformen er litt varierende, men stort sett bra:D

Endelig var dagen her! Jeg har sovet fryktelig dårlig de siste nettene. Urolig i kroppen. Tenk om hvis at enn om. Samtidig ingenting som tyder på at ikke alt er som det skal.

Og alt er som det skal! Perfekte lille nurket vårt. Fra topp til bunn. En forholdsvis avslappet type som lå i perfekt vinkel for å kunne ta bilde og se ordentlig. Måtte dultes i endel ganger for å se nakkefold, for lå så avslappet til. Lå og sov kanskje? Rart å tenke på:Heartred Navlesnoren lå mellom beina, så kjønn er fortsatt uvisst - men det viktigste er at vi skal få en frisk og fin baby i november:Heartred

Nå spørs det bare: klarer vi å vente helt til oul med å vite?:hilarious:

Milepæler og oversikt:

4+0: 3/3 IKM og første hcg-måling (=14dpo 469, 16dpo 1100)
5+0: tul#1 (grensa for kjemisk, utelukket xu)
6+2: tul#2 (privat)
6+6: tul#3
8+6: svangerskapskontroll fastlege
9+1: tul#4 (privat)
11+0: svangerskapskontroll jordmor (flyttet frem en dag)
12+0: tul#5
16+1: svangerskapskontroll#2 jordmor
19+3: oul

Vedlegg

• 49E9D321-1AF2-4B9D-926A-92DEB75D7BEF.jpeg
    49E9D321-1AF2-4B9D-926A-92DEB75D7BEF.jpeg
    228,8 KB · Visninger: 97
Uke 12+0

Et lite livstegn herfra. Føler ikke det har vært så mye å oppdatere om til nå... Kvalme kommer og går, så dagsformen er litt varierende, men stort sett bra:D

Endelig var dagen her! Jeg har sovet fryktelig dårlig de siste nettene. Urolig i kroppen. Tenk om hvis at enn om. Samtidig ingenting som tyder på at ikke alt er som det skal.

Og alt er som det skal! Perfekte lille nurket vårt. Fra topp til bunn. En forholdsvis avslappet type som lå i perfekt vinkel for å kunne ta bilde og se ordentlig. Måtte dultes i endel ganger for å se nakkefold, for lå så avslappet til. Lå og sov kanskje? Rart å tenke på:Heartred Navlesnoren lå mellom beina, så kjønn er fortsatt uvisst - men det viktigste er at vi skal få en frisk og fin baby i november:Heartred

Nå spørs det bare: klarer vi å vente helt til oul med å vite?:hilarious:

Milepæler og oversikt:

4+0: 3/3 IKM og første hcg-måling (=14dpo 469, 16dpo 1100)
5+0: tul#1 (grensa for kjemisk, utelukket xu)
6+2: tul#2 (privat)
6+6: tul#3
8+6: svangerskapskontroll fastlege
9+1: tul#4 (privat)
11+0: svangerskapskontroll jordmor (flyttet frem en dag)
12+0: tul#5
16+1: svangerskapskontroll#2 jordmor
19+3: oul
Herregud, gratulerer igjen!! Lille nurket der:Heartred Klart du ikke klarer å vente til OUL med å vite kjønn?! Jeg hadde ikke klart det:hilarious::hilarious: Lykke til videre. Er så glad på dine vegne <3

Back
Topp