Blir jeg mamma?

CV

Blir kjent med forumet
Hei.
Bestemte meg for å lage en liten dagbok for å notere ned tanker, følelser, erfaringer med dere fremover.
Jeg er 32 år og samboer med verdens herligste type på 14ende året. Vi har ingen barn fra før....

Medisiner:
Synarela - Gonal-F - Ovitrelle - Crinone gel.

Startet på nesesprayen Synarela den 18.10.20, og har planlagt egguttak i uke 48... nå er det under to uker igjen....

Nesesprayen har gått fint. Ikke vært spesielt plaget av bivirkninger, og heldigvis har humøret vært på topp. Jeg har tatt 2 spray morgen og kveld i hvert nesebor.. opplevd litt frysninger og hetetokter om hverandre, men ikke veldig mye.
Torsdag 12.10.20 var jeg på min første kontroll for oppstart på Gonal-f.
Slimhinnene så fine ut og de kunne telle 14 eggposer på høyere side, og 10 på venstre side. Alt så bra ut.
Samme kveld startet jeg på Gonal-F og skal ta 150 IE frem til kontroll den 18.11.20 Jeg har også redusert dosen på synarela til 1 spray morgen og kveld.

Den 19.11 skal jeg ta blodprøve mellom klokken 09-10 og tilbake på Rikshospitalet for kontroll klokken 15.00

jeg har blitt litt surrete etter at jeg startet på spøytene, vet ikke om det er normalt? Krasjet bilen min fredag den 13... (ett lite uhell ikke store alvorlige skader, men rygget inn i min samboers bil..) vært veldig trøtt de siste dagene etter at jeg startet på sprøytene, og har attpåtil fått betennelse i tannkjøttet... ringte Rikshospitalet for å høre om jeg kunne ta Ibux, da dette er det eneste som hjelper mot smertene. Fikk beskjed om at jeg kunne ta Ibux noen dager til over helgen, hvis det ikke gikk over måtte jeg kontakte en tannlege å muligens få trekt visdomstannen som forårsaker smertene.. Jeg har hatt dette opptil flere ganger tidligere, og deg går som regel over... jeg er ekstra bekymret denne gangen ettersom jeg vet at Ibux ikke skal tas etter man er blitt gravid, så jeg håper virkelig dette ikke ødelegger for forsøket våres...

Å ta sprøytene går veldig veldig fint, det gjør ikke vondt i det heletatt og har funnet ut at det gjør minst vondt å ha en liten vinkel på nålen slik at den går litt skrått inn.

Nå er det bare å fortsette å håpe alt ser bra ut på kontrollen på torsdag..

Charlotte
 
Last edited:
Vil bare si hei og ønske dere lykke til med egguttak og etterhvert innsett! Håper det går deres vei! Kan jeg spørre om hvorfor du har fått lang protokoll? Skal i gang med IVF oppstart om et par uker, og er nysgjerrig på alt rundt prosessen :rolleyes:
 
Hei.
Bestemte meg for å lage en liten dagbok for å notere ned tanker, følelser, erfaringer med dere fremover.
Jeg er 32 år og samboer med verdens herligste type på 14ende året. Vi har ingen barn fra før....

Medisiner:
Synarela - Gonal-F - Ovitrelle - Crinone gel.

Startet på nesesprayen Synarela den 18.10.20, og har planlagt egguttak i uke 48... nå er det under to uker igjen....

Nesesprayen har gått fint. Ikke vært spesielt plaget av bivirkninger, og heldigvis har humøret vært på topp. Jeg har tatt 2 spray morgen og kveld i hvert nesebor.. opplevd litt frysninger og hetetokter om hverandre, men ikke veldig mye.
Torsdag 12.10.20 var jeg på min første kontroll for oppstart på Gonal-f.
Slimhinnene så fine ut og de kunne telle 14 eggposer på høyere side, og 10 på venstre side. Alt så bra ut.
Samme kveld startet jeg på Gonal-F og skal ta 150 IE frem til kontroll den 18.11.20 Jeg har også redusert dosen på synarela til 1 spray morgen og kveld.

Den 19.11 skal jeg ta blodprøve mellom klokken 09-10 og tilbake på Rikshospitalet for kontroll klokken 15.00

jeg har blitt litt surrete etter at jeg startet på spøytene, vet ikke om det er normalt? Krasjet bilen min fredag den 13... (ett lite uhell ikke store alvorlige skader, men rygget inn i min samboers bil..) vært veldig trøtt de siste dagene etter at jeg startet på sprøytene, og har attpåtil fått betennelse i tannkjøttet... ringte Rikshospitalet for å høre om jeg kunne ta Ibux, da dette er det eneste som hjelper mot smertene. Fikk beskjed om at jeg kunne ta Ibux noen dager til over helgen, hvis det ikke gikk over måtte jeg kontakte en tannlege å muligens få trekt visdomstannen som forårsaker smertene.. Jeg har hatt dette opptil flere ganger tidligere, og deg går som regel over... jeg er ekstra bekymret denne gangen ettersom jeg vet at Ibux ikke skal tas etter man er blitt gravid, så jeg håper virkelig dette ikke ødelegger for forsøket våres...

Å ta sprøytene går veldig veldig fint, det gjør ikke vondt i det heletatt og har funnet ut at det gjør minst vondt å ha en liten vinkel på nålen slik at den går litt skrått inn.

Nå er det bare å fortsette å håpe alt ser bra ut på kontrollen på torsdag..

Charlotte

Hei!

Så utrolig spennende å være i gang med ivf. Jeg har akkurat startet selv med kort protokoll, og skal også mest trolig ha uttak i uke 48 på St. Olavs. Så det virker som vi er ganske likt i løypa da, bare med litt ulikt behandlngsopplegg:joyful:

Kjipt å ha et uhell, også på fredag den 13. da! Og tannpine i tillegg til bivirkninger av medisinen - du har virkelig fått alt på en gang du:facepalm: Håper det blir litt bedre nå fremover, og at du får gode nyheter på torsdag:D Skal selv til kontroll på fredag og dør av spenning allerede:bag: Masse lykke til, gleder meg til å følge deg videre:smiley-angelic003
 
Vil bare si hei og ønske dere lykke til med egguttak og etterhvert innsett! Håper det går deres vei! Kan jeg spørre om hvorfor du har fått lang protokoll? Skal i gang med IVF oppstart om et par uker, og er nysgjerrig på alt rundt prosessen :rolleyes:
Hei. Tusen takk for hyggelig melding.:Heartred
Jeg tror jeg fikk lang protokoll fordi jeg fikk time for eggutak i uke 48, og for å holde meg i "sjakk" frem til da måtte det bli sånn., dette fikk jeg beskjed om allerede i juni.. Jeg måtte også gå på nesespray lengre enn vanlig (1 uke ekstra) pga syklusen min...

Masse masse lykke til med oppstart, og bare ta kontakt om du skulle lure på noe. Jeg skal forsøke å dokumentere prosessen min så godt jeg kan gjennom denne dagboken, du er hjertlig velkommen til å følge meg :Heartpink..

Klem Charlotte :happy:
 
Hei!

Så utrolig spennende å være i gang med ivf. Jeg har akkurat startet selv med kort protokoll, og skal også mest trolig ha uttak i uke 48 på St. Olavs. Så det virker som vi er ganske likt i løypa da, bare med litt ulikt behandlngsopplegg:joyful:

Kjipt å ha et uhell, også på fredag den 13. da! Og tannpine i tillegg til bivirkninger av medisinen - du har virkelig fått alt på en gang du:facepalm: Håper det blir litt bedre nå fremover, og at du får gode nyheter på torsdag:D Skal selv til kontroll på fredag og dør av spenning allerede:bag: Masse lykke til, gleder meg til å følge deg videre:smiley-angelic003

Hei:hello2
Tusen takk for hyggelig melding, det kan virkelig virke som vi er ganske likt i løypa, ja :thumleft Hvordan gikk det på kontrollen på fredag?
Veldig hyggelig at du vil følge meg videre.
Jeg skal til å skrive en oppdatering på i dag.

Masse lykke til fremover. Dette blir veldig spennende.:Heartred

Klem Charlotte.
 
Hei

Jeg er fortsatt distrè og surrete av sprøytene, så jeg klarte å glemme både lommebok, dokumenter og det som er til kontrollen i dag klokken 15. Forsov meg til blodprøven jeg skulle ta mellom klokken 09 og 10 også.. Men fått ut både visdomstanna og reparert skaden på bilen.

Heldigvis hadde jeg så sen time på rikshospitalet for kontroll at det gikk fint at jeg ble litt forsinket til blodprøven i dag. Flaks for meg. Det trengs etter noen dager hvor alt ikke har gått som det skal.. Hehe.

På kontrolen i dag fant vi 12 folikker hvor to var på ca 17mm og seks på rundt 13-14,5 mm, mens de resterende var veldig små (8-11mm) Jeg spurte hvor store de skal være og hun sa at de helst ønsker 2 på rundt 17 for å kunne ta ut, så sånnsett kunne jeg satt en eggløsningssprøyte i morgen, men hun ville vente litt for hun ville gjerne ha med seg disse seks på 13-14,5mm og reduserte derfor dosen min på Gonal-F fra 150-125 IE i kveld.

Jeg må derfor ta ny blodprøve i morgen tidlig og ny kontroll på ettermiddagen. (Oppdatering følger)

Slik det ser ut nå skal jeg sette eggløsningsprøyten på lørdag og ha uttak på mandag :joyful::joyful:

Samboeren min mente at det passet veldig dårlig, og lurte på om vi ikke bare kunne utsette det noen dager, tror ikke han har fått med seg hva vi holder på her, hehe, men han har bare å bli med å levere.

Har noen av dere erfaringer med noe lignende?

Klem Charlotte.
 
Hei.

var på kontroll på fredag og alt så fint ut..
Nå blir det egguttak i morgen klokken 09.10, vi skal møte opp på Rikshospitalet 08.30...

Jeg tok siste spray av synarela i går klokken 19, og satte ovitrelle kl 21.10.

Blir veldig spennende å se hva som skjer i morgen

charlotte
 
Last edited:
Hei Charlotte ☺️ Så kjekt å lese i dagboken din.
Masse lykke til med uttak ♥️ Krysser fingrene for at de får hentet ut flere gull-egg. Spennende å lese om prosessen deres. God klem
 
Hei.

var på kontroll på fredag og alt så fint ut..
Nå blir det egguttak i morgen klokken 09.10, vi skal møte opp på Rikshospitalet 08.30...

Jeg tok siste spray av synarela i går klokken 19, og satte ovitrelle kl 21.10.

Blir veldig spennende å se hva som skjer i morgen

charlotte

Masse lykke til i dag! Spent på å høre resultatet :joyful:
 
Hei!!!

Nå sitter jeg i bilen på vei hjem, vi skal bare innom Haraldrud gjenbruksstasjon for å kaste litt søppel.
Formen er tipp topp! Kjenner at jeg skulle ønske jeg ikke tok denne beroligende tabletten, for den gjorde meg bare svimmel. Selve inngrepet gikk fint, det gjorde litt vondt å sette lokalbedøvelsen på Høyre side, men asså på en smerteskala fra 1-10 vil jeg si 3, mens på Venstre siden kjente jeg ingenting. Vi tok ut 7 egg på høyre side først, og 6 egg på venstre.. tilsammen 13 egg.
Alt så veldig fint ut og nå er det bare å vente på resultatet i morgen.

Jeg må virkelig gi litt ros til personalet på Rikshospitalet, det var god stemning under hele uttaket og alle var super blide.

Tusen takk til alle dere som følger meg, det er veldig hyggelig med de fine meldingene deres <3

Nå skal jeg hjem, sette en Crione og gå en liten tur med hunden før jeg legger meg ned å slapper av litt.

klem Charlotte
 
Hei!!!

Nå sitter jeg i bilen på vei hjem, vi skal bare innom Haraldrus gjenbruksstasjon for å kaste litt søppel.
Formen er tipp topp! Kjenner at jeg skulle ønske jeg ikke tok denne beroligende tabletten, for den gjorde meg bare litt svimmel. Selve inngrepet gikk fint, det gjorde litt vondt å sette lokalbedøvelsen på Høyre side, mens på Venstre siden kjente jeg ingenting. Vi tok ut 7 egg på høyre side først, og 6 egg på venstre.. tilsammen 13 egg.
Alt så veldig fint ut og nå er det bare å vente på resultatet i morgen.

Jeg må virkelig gi litt ros til personalet på Rikshospitalet, det var god stemning under hele uttaket og alle var super blide.

Tusen takk til alle dere som følger meg, det er veldig hyggelig med de fine meldingene deres <3

Nå skal jeg hjem, sette en Crione og gå en liten tur med hunden før jeg legger meg ned å slapper av litt.

klem Charlotte

Det høres ut som du hadde et supert resultat og en veldig heldig opplevelse! Så fint:angel8 Det ble jo mange egg, var sikkert lurt å få med de små:joyful: Når får du beskjed nå om veien videre?:Heartred
 
Det høres ut som du hadde et supert resultat og en veldig heldig opplevelse! Så fint:angel8 Det ble jo mange egg, var sikkert lurt å få med de små:joyful: Når får du beskjed nå om veien videre?:Heartred

Tusen takk :Heartred

Jeg tror jeg får vite mer om det i morgen, det kommer litt an på hvor mange egg som bli befruktet, alt under 8 indikerer innsett på onsdag, mens over 8 kan drøye helt til lørdag...

Hvordan går det med det nå? Du skal kanskje snart ha uttak også? :Heartbigred
 
Tusen takk :Heartred

Jeg tror jeg får vite mer om det i morgen, det kommer litt an på hvor mange egg som bli befruktet, alt under 8 indikerer innsett på onsdag, mens over 8 kan drøye helt til lørdag...

Hvordan går det med det nå? Du skal kanskje snart ha uttak også? :Heartbigred

Ahaa, det blir noen nervepirrende dager fremover da.

Jeg skal inn til ul i morgen tidlig, så håper å få positivt svar da. Kjenner at det skjer endel der nede, så håper det betyr at mange egg modnes og gjør seg klar:) Det blir veldig spennende. I beste fall uttak torsdag/fredag:D
 
Ahaa, det blir noen nervepirrende dager fremover da.

Jeg skal inn til ul i morgen tidlig, så håper å få positivt svar da. Kjenner at det skjer endel der nede, så håper det betyr at mange egg modnes og gjør seg klar:) Det blir veldig spennende. I beste fall uttak torsdag/fredag:D
Jeg krysser fingre og tær.. skal følge med i dagboken din også. Masse lykke til i dagene fremover.
❤️
 
Back
Topp