Det tar visst litt tid å lage noe perfekt <3 Sol.i.hjertet

Pp 16 - 9 dpo - cd 20

Da begynner jeg å nærme meg slutten av denne pp’n... Håper jeg:hilarious: Er såå klar for å begynne på neste kapittel nå. Etter at jeg fikk positiv el-test cd 10, har pulsen gått én vei, som ikke akkurat stemmer overens med el. Se 9 dpo forrige syklus kontra 9 dpo denne syklusen:wideyed: Men har både hatt murringer i livmor og korsrygg, samt at jeg i dag har fått en superøm pupp (samme hver gang, bare den ene:hilarious:), så alle de symptomene er jo forenelig med at el har vært... Akkurat når jeg tror jeg forstår meg på kroppen, så kliner den til og forvirrer nok en gang:hilarious:

Tar en test i morgen 10 dpo, har bare Makesure 25mlu, men det får holde:joyful: Ja; selv med ivf i sikte så gir jeg ikke helt opp:p
Spennende tider i vente ❤ heier sånn på deg!!

Pp 16 - 9 dpo - cd 20

Da begynner jeg å nærme meg slutten av denne pp’n... Håper jeg:hilarious: Er såå klar for å begynne på neste kapittel nå. Etter at jeg fikk positiv el-test cd 10, har pulsen gått én vei, som ikke akkurat stemmer overens med el. Se 9 dpo forrige syklus kontra 9 dpo denne syklusen:wideyed: Men har både hatt murringer i livmor og korsrygg, samt at jeg i dag har fått en superøm pupp (samme hver gang, bare den ene:hilarious:), så alle de symptomene er jo forenelig med at el har vært... Akkurat når jeg tror jeg forstår meg på kroppen, så kliner den til og forvirrer nok en gang:hilarious:

Tar en test i morgen 10 dpo, har bare Makesure 25mlu, men det får holde:joyful: Ja; selv med ivf i sikte så gir jeg ikke helt opp:p

Fått resept på Sprøytene enda? :D Må uansett teste, selv om man får ivf, så ER det jo enda muligheter for spontan graviditet :)

Fått resept på Sprøytene enda? :D Må uansett teste, selv om man får ivf, så ER det jo enda muligheter for spontan graviditet :)

Reseptene lå inne allerede på fredag:nailbiting: Fikk infobrevet og alt sånt i dag! Eneste jeg ikke har fått noe info om nå er selve behandlingen, hvor mye jeg skal ta av de enkelte sprøytene og sånn, men det får jeg kanskje når jeg melder fra om tr?:bag: Og en ting til! Haha, må spørre deg som er litt foran her. På infoskrivet står det at mannen kun kan bruke glass som man har fått fra St. Olavs... må vi da beregne å være der dagen før for å plukke det opp?? For de vil jo at prøven skal være «levert:p» allerede før oppmøte?

Ja, kommer til å teste selv når tr kommer bare just in case:D Hehe, føles ganske usannsynlig, men ja, plutselig skjer det jo:dontknow:joyful:

Spennende tider i vente ❤ heier sånn på deg!!

Du burde fått en krone for hver positive kommentar du legger igjen her inne. Du hadde vært millionær:Heartred Tusen takk for heiing!:wav

Spennende tid du går i møte:Heartred

Reseptene lå inne allerede på fredag:nailbiting: Fikk infobrevet og alt sånt i dag! Eneste jeg ikke har fått noe info om nå er selve behandlingen, hvor mye jeg skal ta av de enkelte sprøytene og sånn, men det får jeg kanskje når jeg melder fra om tr?:bag: Og en ting til! Haha, må spørre deg som er litt foran her. På infoskrivet står det at mannen kun kan bruke glass som man har fått fra St. Olavs... må vi da beregne å være der dagen før for å plukke det opp?? For de vil jo at prøven skal være «levert:p» allerede før oppmøte?

Ja, kommer til å teste selv når tr kommer bare just in case:D Hehe, føles ganske usannsynlig, men ja, plutselig skjer det jo:dontknow:joyful:

Akkurat den har ikke de skrevet hos oss, men pga lang reisevei må vi nok uansett ta prøven på huset. Regner med de har rom for sånt. Hvis ikke, så kan man møte opp type 15 min før dere skal inn, og låne et toalett. Må da vel være nett det samme :s

I infoskrivet jeg fikk, skrev de hvor mye jeg skulle ta av hver. Var hele sprøyta, da, så.. det er vel det jeg ville tatt hvis det ikk stod noe heller :p

Akkurat den har ikke de skrevet hos oss, men pga lang reisevei må vi nok uansett ta prøven på huset. Regner med de har rom for sånt. Hvis ikke, så kan man møte opp type 15 min før dere skal inn, og låne et toalett. Må da vel være nett det samme :s

I infoskrivet jeg fikk, skrev de hvor mye jeg skulle ta av hver. Var hele sprøyta, da, så.. det er vel det jeg ville tatt hvis det ikk stod noe heller :p

Ja, vil tro det. Aha.. Hm, kanskje det kommer ENDA et brev da. Jeg har nå sendt FIRE brev til St Olavs siste ukene. Lenge siden jeg har sendt så mange brev i posten:hilarious:

Ja, vil tro det. Aha.. Hm, kanskje det kommer ENDA et brev da. Jeg har nå sendt FIRE brev til St Olavs siste ukene. Lenge siden jeg har sendt så mange brev i posten:hilarious:

Altså, det jeg fikk, var jo behandlingsplanen..? Fikk ikke du info om Sprøyter og hvordan å ta dem..?

Altså, det jeg fikk, var jo behandlingsplanen..? Fikk ikke du info om Sprøyter og hvordan å ta dem..?

Synes det var litt rart den ikke var med i dette brevet, for det var den hun snakket meg gjennom på telefonen... men den kommer sikkert ila uka da:joyful:

Synes det var litt rart den ikke var med i dette brevet, for det var den hun snakket meg gjennom på telefonen... men den kommer sikkert ila uka da:joyful:

Dobbeltsjekka papirene og spør etter dem, så du er sikker på du får infoen før sprøytestart :)

Eller.. ja.. det brevet jeg fikk, inneholdt kun info om kort protokoll, og de to sprøyten jeg skulle ta, så.. :S men skriv til dem i tilfelle, sånn at du får startet opp til rett tid. Men IKM er kanskje ikke før over helga uansett? Sånn at du evt kan skrive til dem på mandag..?

Dobbeltsjekka papirene og spør etter dem, så du er sikker på du får infoen før sprøytestart :)

Eller.. ja.. det brevet jeg fikk, inneholdt kun info om kort protokoll, og de to sprøyten jeg skulle ta, så.. :S men skriv til dem i tilfelle, sånn at du får startet opp til rett tid. Men IKM er kanskje ikke før over helga uansett? Sånn at du evt kan skrive til dem på mandag..?

Tenker jeg skriver til dem ila uka hvis det ikke dukker opp noe:joyful: Takk for hjelpa:Heartpink

Pp 16 - 13 dpo - cd 24

Dagens morgentest var slag-i-trynet-blenda-som-vanlig-negativ, så da begynner virkelig det faktum at vi skal i gang med ivf å gå opp for meg... Hva kroppen min skal gjennom. Flere tusen kroner (absolutt verdt det!!) for å oppnå noe som man i alle de år har tatt som en selvfølge bare skulle skje når man bestemte seg for det. Alle de årene med prevensjon før jeg bestemte meg for å slutte og tilføre kroppen hormoner for fire år siden; da var jeg lei alle bivirkningene (ironisk nå, huh?:p). Ca tre år med å «hoppe av i svingen», til og med noen graviditetstester fordi jeg var redd vi hadde vært litt uforsiktig. Jeg ble glad da den var negativ. Ja, senest i fjor sommer ble jeg lettet over negativ test, for vi skulle jo ikke begynne å prøve før til høsten... Det er mange tanker og følelser som dukker opp nå. Skulle ønske jeg var litt flinkere til å sette ord på dem. Jeg tror jeg kjenner på forventning, spenning, en utrolig stor frykt for at det ikke skal lykkes med ivf HELLER, hva skal fremtiden bringe da i så fall? Sliter med å være positiv, samtidig som jeg vet at jeg må være det, og jeg VIL være det. Er bare så redd for å la meg selv føle på muligheten for at det kan gå med ivf, jeg er så redd for å gå helt i kjelleren hvis det ikke funker. Føler jeg distanserer meg litt, setter opp en gjennomsiktig vegg som sorterer ut følelsene rundt prosessen og bare ser på den som en prosedyre. Hvis noen hadde sagt til meg da vi begynte prøvingen at vi om 16 pp-er skal til St Olavs for å få ivf... Det er helt surrealistisk å tenke på. Jeg fylles også av en ekstrem takknemlighet når jeg skriver dette. Takknemlig over å bo i Norge, hvor det er en selvfølgelighet at man skal få inntil TRE forsøk dekket av staten. Vi er virkelig privilegerte i dette landet:Heartred En veldig nær venninne fortalte hun er gravid her om dagen. Hun ble så lei seg for at hun ikke hadde sagt det tidligere, men hun visste ikke hvordan å si det til meg... Det er godt å ha så medfølende venninner, men samtidig skulle jeg bare ønske at jeg ble behandlet som alle andre. Jeg vil ikke være hun barnløse som må tas hensyn til - samtidig som jeg VET at det kan være det beste for meg siden det faktisk er tøft å få sånne nyheter. Jeg kjenner også på det at jeg vet en del om det vi skal gjennom, men jeg har ikke hatt overskudd til å sette meg inn i alt det praktiske rundt. Hva telles som ett forsøk? Hva kan jeg få dekket av reise og opphold? Etc etc. Jeg får bruke helga godt og forsøke å sette meg inn i det så godt som mulig, også krysser jeg fingrene for at tr innfinner seg iløpet av de neste dagene:nailbiting:
Dette ble et rotete innlegg her på mårraskvisten. Tankekaos:shy:

Vedlegg

• E2F7D725-C9E9-490B-BA56-B76AF97B515E.jpeg
    E2F7D725-C9E9-490B-BA56-B76AF97B515E.jpeg
    19,9 KB · Visninger: 61
Last edited:
Helt naturlige tanker ❤ Du er sterk og dette skal gå bra! Det kommer til å være så verdt det. Heier som bare det på deg!:smiley-angelic003

Back
Topp