Det største ønske

PP55 - CD13

Tempen spratt vel mye opp i dag... Litt tidlig å ha EL på cd12. Får se hva tempen de neste par dagene sier. Kjenner av og til dunkle ilinger/stikk på en måte men det er oppom eggstokkene. EL testen var ikke like sterk som den bruker å være i går. Kanskje egget jobber i det stille for å overraske oss :D
Litt kvalm men kan være fordi jeg er trøtt :p

0538D06D-C0AF-4650-B496-AC5BC5CD43FE.jpeg
 
Ble plutselig litt øm rundt livmorområdet nå i kveld og kjenner nå sterkt trykk på venstre side rundt eggstokken og ut mot siden. Etter dagens temp så var EL i går men lurer kanskje på om det er nå eller at det er i morgen EL er. Får se hva tempen sier de neste dagene. Vanskelig når man plutselig ikke har de typiske EL symptomene man bruker å ha.
 
Jeg synes dette høres veldig lovende ut - du har EL denne måneden hvertfall og det er jo kjempepositivt! Blir spennende å se på grafen fremover.
Det gjør det. Får se hva tempen sier de neste dagene i forhold til når EL var. Temper bare frem til jeg får et kryss så blir det pause og jeg kan leve i håpet :)
 
PP55 - CD14

Tempen gikk litt ned i dag, Hvit prikk for jeg tempet en time for tidlig. Tempet på nytt etter litt over 3 timers søvn bare for å se om det var noen forskjell og da var tempen 36.8.
Spennende å se de neste dagene om hva FF sier at EL var. Legger jeg inn en fiktiv temp på tirsdag som var så sier den EL var på fredag pga det store temphoppet.
Hvilepulsen er litt vinglete, litt opp og ned.

8EFF80B1-8AB6-4F22-A815-F1579529288A.jpeg DA599C68-6FAA-4DF4-9385-DC67E23CD962.jpeg
 
Jeg er helt ny på dette med temping og har kun gjort det denne syklusen, men når får du et kryss? Og betyr det at du har hatt EL?
Før tempet jeg hele syklusen men sluttet med det for en god stund siden. Etter tre dager med høyere temp så får man kryss som sier hvilken dag EL var på. Det skal vel være egentlig ganske sikkert at man da har hatt EL.

Her er skjemaet fra min første syklus med temping. Tempet oralt så var litt opp og ned men likevel så klarte den å få lagt inn et kryss som sa når EL hadde vært.

5734D928-C6E8-4256-A690-354FEAA626E0.jpeg
 
Sikkert lurt når du har oversikt over syklusen. Deilig å ha så kontroll på den :)

Hva er det den røde midtlinjen sier? Ser du gikk ned etter EL. Den burde vel holde seg stabilt høy for å ha sjanse for at det er graviditet? Prøver å lære meg litt :)
 
Sikkert lurt når du har oversikt over syklusen. Deilig å ha så kontroll på den :)

Hva er det den røde midtlinjen sier? Ser du gikk ned etter EL. Den burde vel holde seg stabilt høy for å ha sjanse for at det er graviditet? Prøver å lære meg litt :)
Jeg har EL hver måned og kunne egentlig sluttet å tempe og teste. Har brukt Crinone (progesteronstøtte) tidligere og da har jeg tempet for å være sikker på når EL er fordi jeg ikke kan begynne på det før EL har vært.

Det er noe som heter coverline som viser forskjellen mellom før og etter EL. Det kan hende at EL var dagen den dippen var. FF leser ikke bare ut ifra temp men også testene, så har funnet ut at av og til kan det variere men som regel er test og temp enig. Hadde positiv EL test på cd12 og 13 i den syklusen.

4BB7EDC5-EC40-4C44-A21E-26FC2526B8FC.jpeg
 
PP55 - CD15

Nytt temphopp i dag så tenker at EL var i går. I følge temp så er fredag og søndag mulige kandidater så får se hva tempen videre sier. Legger jeg inn forhøyet temp til onsdag kommer krysset og FF endrer på at EL var på søndag som er rett i mine øyne. Hadde kanskje noe som kunne ha vært EL stikninger i går men usikker.
Har vært kaldt i natt og jeg har fryst så var spent på tempen i dag, om den gikk ned eller opp. Den gikk heldigvis opp :D

9912143E-C669-46F7-9FEE-45107064DA4D.jpeg
 
Last edited:
PP55 - CD17 - 3DPO

Da kom krysset opp i FF :) Legger nok tempinga på hylla for denne gangen. Hvilepulsen er på sakte vei oppover.
Har begynt å få litt ømme bryst. De siste tre kveldene har jeg hatt litt mensfølelse og i går var jeg litt øm i livmorområdet.
Skulle ikke gjøre noe spesielt i dpo land denne gangen men så var vi tilfeldigvis på butikken 1dpo og ananas på tilbud så da ble det kjøpt. Tredje dag i dag, to dager igjen. Ananas er så godt!
Da starter testinga ca 10dpo som vil si neste onsdag.

3CE99A00-4168-4E98-B039-1F075F1A50B3.jpeg 821335B6-2D07-41FA-81EF-F609E2770537.jpeg
 
PP55 - CD17 - 3DPO

Da kom krysset opp i FF :) Legger nok tempinga på hylla for denne gangen. Hvilepulsen er på sakte vei oppover.
Har begynt å få litt ømme bryst. De siste tre kveldene har jeg hatt litt mensfølelse og i går var jeg litt øm i livmorområdet.
Skulle ikke gjøre noe spesielt i dpo land denne gangen men så var vi tilfeldigvis på butikken 1dpo og ananas på tilbud så da ble det kjøpt. Tredje dag i dag, to dager igjen. Ananas er så godt!
Da starter testinga ca 10dpo som vil si neste onsdag.

Vis vedlegget 324584 Vis vedlegget 324585
Enig om ananasen! Ble litt tilfeldig, men koser meg skikkelig med den. Fant en som var perfekt moden og da er ikke kjernen steinhard :D Mmmm
 
Hvorfor ananas dpo? Fikk plutselig en stor trang for å løpe på butikken og kjøpe meg en selv :D
 
Hvorfor ananas dpo? Fikk plutselig en stor trang for å løpe på butikken og kjøpe meg en selv :D
Bromelain fungerer som blodfortynnende, og derfor gjør det gunstig for egget å feste seg hvis jeg har forstår riktig :) viktig å kjøpe hel ananas og spise kjernen. Del den opp i 5 ringer og spis en ring hver dag :)
 
PP55 - CD17 - 3DPO

Da kom krysset opp i FF :) Legger nok tempinga på hylla for denne gangen. Hvilepulsen er på sakte vei oppover.
Har begynt å få litt ømme bryst. De siste tre kveldene har jeg hatt litt mensfølelse og i går var jeg litt øm i livmorområdet.
Skulle ikke gjøre noe spesielt i dpo land denne gangen men så var vi tilfeldigvis på butikken 1dpo og ananas på tilbud så da ble det kjøpt. Tredje dag i dag, to dager igjen. Ananas er så godt!
Da starter testinga ca 10dpo som vil si neste onsdag.

Vis vedlegget 324584 Vis vedlegget 324585
Hvilepulsen ombestemte seg og gikk ned til 67... At den ikke klarer å bestemme seg da :p
 
PP55 - CD18 - 4DPO
Dag 4 med ananas

Ingen symptomer så langt men det er jo tidlig enda. Har de siste 3-4 dagene hatt ømme bryst og er trøtt. Trøttheten er nok fordi jeg har vært i mer aktivitet i det siste.
Hvilepulsen har stagnert helt. Holder seg på 67.
Tempet i dag også bare for å se men nå er det pause fra det.


BE389EE9-294D-4A8F-BF1E-EEC37EDE1B28.jpeg 013C3B7D-E07A-46E5-A613-878892DE0715.jpeg
 
PP55 - CD19 - 5DPO

Siste dag med ananas i dag og halvveis til jeg kan starte testinga. Fremdeles ikke noe oppgang i hvilepulsen, stoppet helt opp på 67. Håper det er et godt tegn siden det er litt uvanlig :D
Føler brystene bare blir ømmere, og muligens litt større.
Vekta er endelig på vei ned og håper det fortsetter. Ikke lett men skal klare det :)
 
PP55 - CD19 - 5DPO

Siste dag med ananas i dag og halvveis til jeg kan starte testinga. Fremdeles ikke noe oppgang i hvilepulsen, stoppet helt opp på 67. Håper det er et godt tegn siden det er litt uvanlig :D
Føler brystene bare blir ømmere, og muligens litt større.
Vekta er endelig på vei ned og håper det fortsetter. Ikke lett men skal klare det :)
Har du prøvd ananas før? Jeg syns det var en sykt digg måte å starte på dagen, så skal prøve det videre hvis det blir nødvendig :)

Jeg syns også puppene mine er annerledes! o_O men leste at forhøyet progesteron i lutealfasen gir symptomer som er lik de når der gravid :shifty: Noe som jeg syns er sykt unødvendig :hilarious:

Første test ryker 10 DPO? Onsdag? :)
 
Back
Topp