Det største ønske

Tenker på deg. Har du kommet noe videre med vektnedgangen? Håper det kan gjøre at det løsner!
❤️
Nei vekta har gått bittelitt opp, ikke så mye å snakke om men nok. Har tenkt at hvis tanta kommer så skal jeg gjøre det jeg kan for å gå ned. Håper på at et vekktap på 5kg i første omgang kan kanskje hjelpe på. Jeg må begynne å ta sunnere valg og være i mer aktivitet men ikke så lett.
 
❤️
Nei vekta har gått bittelitt opp, ikke så mye å snakke om men nok. Har tenkt at hvis tanta kommer så skal jeg gjøre det jeg kan for å gå ned. Håper på at et vekktap på 5kg i første omgang kan kanskje hjelpe på. Jeg må begynne å ta sunnere valg og være i mer aktivitet men ikke så lett.

Prøv å tenke at det kan være den eneste veien ut av barnløsheten, for det er jo faktisk en mulighet. Og det vil gi deg kjempefordeler i svangerskapet å allerede ha kvittet seg med noe overvekt. Du kan klare det!
 
❤️
Nei vekta har gått bittelitt opp, ikke så mye å snakke om men nok. Har tenkt at hvis tanta kommer så skal jeg gjøre det jeg kan for å gå ned. Håper på at et vekktap på 5kg i første omgang kan kanskje hjelpe på. Jeg må begynne å ta sunnere valg og være i mer aktivitet men ikke så lett.
Jeg vet ikke om vektnedgangen min har hatt noe å si, men det kan jo hende. Gått ned totalt 14 kg på mindre enn 2 år.
Jeg vet at en del overvektige klarer å få barn ganske lett, men for enkelte kan det føre til problemer.. Sannsynligvis for oss. Jeg fortsetter å gå ned i vekt selv om jeg nå er gravid, og håper bare at spiren får nok næring til å vokse seg stor og sterk, og at han/hun forblir der fram til termin..
Jeg fortsetter å krysse fingrene mine for deg. :)
 
Prøv å tenke at det kan være den eneste veien ut av barnløsheten, for det er jo faktisk en mulighet. Og det vil gi deg kjempefordeler i svangerskapet å allerede ha kvittet seg med noe overvekt. Du kan klare det!
Takk for heiing :) All vekt jeg kan kvitte meg med før en graviditet jo bedre er det selvfølgelig. Nå må jo tanta bare komme så jeg kan starte vektnedgangen :p
 
Jeg vet ikke om vektnedgangen min har hatt noe å si, men det kan jo hende. Gått ned totalt 14 kg på mindre enn 2 år.
Jeg vet at en del overvektige klarer å få barn ganske lett, men for enkelte kan det føre til problemer.. Sannsynligvis for oss. Jeg fortsetter å gå ned i vekt selv om jeg nå er gravid, og håper bare at spiren får nok næring til å vokse seg stor og sterk, og at han/hun forblir der fram til termin..
Jeg fortsetter å krysse fingrene mine for deg. :)
Har vel kommet frem til at det er stor sannsynlighet for at det nå er det som er problemet her. Skulle selvfølgelig gjort noe for lenge siden men bedre sent enn aldri. Får se om tanta kommer nå snart da, litt på overtid her.
Så flink du er da!
Takk :)
 
Har vel kommet frem til at det er stor sannsynlighet for at det nå er det som er problemet her. Skulle selvfølgelig gjort noe for lenge siden men bedre sent enn aldri. Får se om tanta kommer nå snart da, litt på overtid her.
Så flink du er da!
Takk :)
Vel, jeg har fått god hjelp med metformin, de siste 7 kg’ne hvertfall. :)
 
PP35 - CD30 - 14DPO
Dag 11 med Crinone og babyklister

Fremdeles ingen TR. Hadde på følelsen i går kveld at hun er på vei, og syns jeg kjenner det i dag også men ingenting enda. Kjente et par sterke stikk/ilinger tidligere i dag.
Tok et par tester, vises ikke på bildene, men syns det var en sterkere "noe" der. Det er nok en skygge, for 14dpo så skulle det gjerne ha vært en tydeligere strek. Lever i håpet enn så lenge.
Prosjekt vektnedgang skal begynne når TR kommer så skal sette opp en plan i løpet av dagen. Jeg har en tendens til å ta på meg for mye på en gang så må begrense det i begynnelsen for så å øke etterhvert.

2C5D7208-CA8C-429E-A13A-13ED396F6C42.jpeg


602B7A08-8962-4C94-9B8B-3F0F256F1677.jpeg
 
Har vel kommet frem til at det er stor sannsynlighet for at det nå er det som er problemet her. Skulle selvfølgelig gjort noe for lenge siden men bedre sent enn aldri. Får se om tanta kommer nå snart da, litt på overtid her.
Så flink du er da!
Takk :)

Kan hende jeg tar helt feil, men har vekt så mye å si for ditt tilfelle? Du har jo så fine sykluser og eggløsning er «spot on» hver måned. Jeg trodde vektnedgang var viktig for de som ikke fikk/strever med EL?
 
PP35 - CD30 - 14DPO
Dag 11 med Crinone og babyklister

Fremdeles ingen TR. Hadde på følelsen i går kveld at hun er på vei, og syns jeg kjenner det i dag også men ingenting enda. Kjente et par sterke stikk/ilinger tidligere i dag.
Tok et par tester, vises ikke på bildene, men syns det var en sterkere "noe" der. Det er nok en skygge, for 14dpo så skulle det gjerne ha vært en tydeligere strek. Lever i håpet enn så lenge.
Prosjekt vektnedgang skal begynne når TR kommer så skal sette opp en plan i løpet av dagen. Jeg har en tendens til å ta på meg for mye på en gang så må begrense det i begynnelsen for så å øke etterhvert.

Vis vedlegget 279333

Vis vedlegget 279334

Ser «noe» på den grønne/blå
 
Kan hende jeg tar helt feil, men har vekt så mye å si for ditt tilfelle? Du har jo så fine sykluser og eggløsning er «spot on» hver måned. Jeg trodde vektnedgang var viktig for de som ikke fikk/strever med EL?
Det er ikke sikkert det har så mye, og trodde ikke at det skulle være noe problem med regelmessig sykluser, men har lest noe om magefettet og hormoner der (hvis jeg ikke husker helt feil) som kan gjøre at man ikke er så fertil hvis man er overvektig. Frutbarheten går ned når man har BMI over 30 og jeg er på 32/33.
https://www.nrk.no/livsstil/slik-kan-du-pavirke-fruktbarheten-1.7853539

Ser «noe» på den grønne/blå
Blir en spennende dag om det utvikler seg eller ikke.
 
Last edited:
Det skal nok noe til at det er noe så mange dpo og uten synlig strek, ja :(

Håper du får til vektnedgangen nå!
 
Det skal nok noe til at det er noe så mange dpo og uten synlig strek, ja :(

Håper du får til vektnedgangen nå!
Det skal nok det. Gir ikke opp så håper på full klaff snart med litt vektnedgang :)
 
Ingen TR enda. Men tror hun er på vei altså selv om jeg håper så inderlig at hun ikke kommer. Kjenner murringene blir sterkere og venstre kne som som regel bruker å bli vondt i når TR nærmer seg er veldig vondt i dag.
I dag har vært en skikkelig daffedag :D Jeg har strikket på en kosepose til et fremtidig knøtt og sett mange episoder av The Good Wife på Netflix. Godt med noen sånne dager også :)
 
Da ble 14dpo til CD1. Så da er det bare å ønske PP 36 velkommen (veldig motvillig alså :p ) og vektnedgangen også velkommen. Skulle lage plan i dag men får gjøre det i morgen når jeg likevel har kramper og ikke får gjort noe særlig. Håper selvfølgelig ikke at det skal være så vondt denne gangen og at det hjelper med varmeflasker. Blir vel en ny daffedag i morgen :) Siden jeg ikke er gravid så blir det mest sannsynlig influensavaksine på oss begge denne uka.
 
Back
Topp