Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Som desemberbarn så hater jeg nesten desember! Ville selv aldri planlagt å få barn i desember!
Men det med skolestart osv har aldri egentlig hvert noe problem, men stresset mange føler i desember er med på å ødelegge hele bursdagen og mye av det som egentlig skal være koselig.
Har også alltid blitt forskjellsbehandlet i forhold til mine søsken, føles noen ganger som om jeg er mindre verdt siden alle kommer i dems bursdager og de får to gaver men jeg får en som felles jul og bursdag til samme pris som en av dems gaver samt at jeg ofte ikke får besøk fordi det er så mye som skjer i romjula, har nok hørt de fleste unnskyldninger.
Er lettet for at jeg jobber i år så forhåpentligvis slipper jeg å bli påminnet om bursdagen!!!
Viktig å være veldig bevisst på det om man har barn i desember ihvertfall for unner ingen den følelsen, og nå istedenfor å glede meg til bursdagen blir jeg bare stressa av den, har ordnet med bursdager til alle her samt mine egne søsken når det var hvert noe spesielt men selv blir jeg jo stressa av tanken bare og fyller nå snart 30, ga hele ansvaret over på mannen for noen mnd siden for da begynte noen å mase om når jeg skulle feire, selvsagt ville de unngå desemberÅå takk for at du deler. Blir lei meg på dine vegne, og forstår godt at du styrer unna planlagt desemberbarn. Ser for meg at det lett kan bli slik du beskriver det ja, i alle fall jo nærmere jul bursdagen er..
Jeg ville ikje ha desemberbarn, begge våre er februar. Sånn er det bareinnmari kjipt å ha bursdag sent, være bittelite ved skolestart osv.
Tusen takk, akkurat det der trengte jeg virkelig å høreJeg har desemberbarn - født dagen før nyttårsaften. Hang etter på skolen første årene. Nå går han på ungdomsskolen, gode karakterer og flink i sport.
Samme herTusen takk, akkurat det der trengte jeg virkelig å høre![]()

Ikke hør på alle mytene om desemberbarn. Klart de er mindre når de begynner på skolen enn mange andre, men det er mange som er født i okt nov også.Tusen takk, akkurat det der trengte jeg virkelig å høre![]()
Noen er bare mer utsatt for litt flere utfordringer enn andre, og slik er realiteten. Man kan jo få et barn med lese- og skrivevansker som er født i Mai også, sier ikke noe på det. Slike ting vet man aldri! Men barn som er født sent på året KAN ha litt mer utfordringer enn hvis de hadde blitt født f.eks i mai/juni. Nå føler jeg at jeg har gjentatt meg selv så mange ganger, jeg er trøtt og skriver med ett øye åpent! Det er sikkert fullt av skrivefeil her nå, men shit au!
god natt
Det var godt å høre siden mitt desemberbarn går i andre klasse og hang etter fra første stund på skolen.Ikke hør på alle mytene om desemberbarn. Klart de er mindre når de begynner på skolen enn mange andre, men det er mange som er født i okt nov også.
Kjenner flere desemberbarn som gjør det bra på skolen, kjenner også til februar barn som gjør det dårlig på skolen...
Det som er kult er at når «alle andre» blir 30 er de fortsatt 29![]()
Det er jo skikkelig dårlig gjort da! Uff, nå fikk jeg vondt av deg..Som desemberbarn så hater jeg nesten desember! Ville selv aldri planlagt å få barn i desember!
Men det med skolestart osv har aldri egentlig hvert noe problem, men stresset mange føler i desember er med på å ødelegge hele bursdagen og mye av det som egentlig skal være koselig.
Har også alltid blitt forskjellsbehandlet i forhold til mine søsken, føles noen ganger som om jeg er mindre verdt siden alle kommer i dems bursdager og de får to gaver men jeg får en som felles jul og bursdag til samme pris som en av dems gaver samt at jeg ofte ikke får besøk fordi det er så mye som skjer i romjula, har nok hørt de fleste unnskyldninger.
Er lettet for at jeg jobber i år så forhåpentligvis slipper jeg å bli påminnet om bursdagen!!!
Ja jeg har også syntes at det er dårlig gjort, men tror rett og slett at mange ikke er så bevisst over det, vet flere desemberbarn har opplevd lignende, kjenner også personer som heller feirer navnedag fordi bursdagen er i romjula, men da har familien alltid feiret navndagenDet er jo skikkelig dårlig gjort da! Uff, nå fikk jeg vondt av deg..![]()
Ja jeg har også syntes at det er dårlig gjort, men tror rett og slett at mange ikke er så bevisst over det, vet flere desemberbarn har opplevd lignende, kjenner også personer som heller feirer navnedag fordi bursdagen er i romjula, men da har familien alltid feiret navndagen
Heldig du som fikk velge så lett å ikke få barn en måned da![]()
![]()
Flere jeg kjenner kjenner julebarn, min svigerinne har en søster med bursdag samme dag som min datter. Så flere rundt oss var klar på at "hun skal ha to gaver, ikke en felles. Og den ene skal ikke ha julepapir!" Dette snakket de såpass mye om at det har blitt sånn. Vel og merke, en og annen gave har julepapir, det er nesten vanskelig å å noe annet i butikkene nå om dagen, hun får stortsett bursdagagaver i annet papir ja. De kommer ofte i hus sammen med julegavene da rett nok
Det er svært dårlig gjort å gjøre sånn som shadow har opplevd, det er jo rett og slett idiotisk. Man har da bursdag selv om den er i jula!