Æsj heller. I dag begynte jeg på fyrmadel i tillegg til rekovelle. Jeg er så sinnsykt oppblåst, har en fis på lager til en hver tid, men ellers er det helt forstoppet.
Noen som har noen tips?
Drikker kaffe, spiser frukt, går og står hele dagen... Hvis jeg skal holde på med dette frem til uke 51(som de forespeilet), så kommer jeg til å måtte sykemelde meg. Kan jo ikke gå rundt sånn på jobb (lærer), det er jo null mulighet for pause!
 
Det blir uttak på mandag. Vi så flere lovende follikler på ultralyd, men også en skadet eggleder full av væske. Den må fjernes før vi får sette inn, så det blir totalfrys denne gangen også uansett hvor bra det måtte gå med egguttak og befruktning neste uke. Man lærer seg tålmodighet i dette gamet...
 
Æsj heller. I dag begynte jeg på fyrmadel i tillegg til rekovelle. Jeg er så sinnsykt oppblåst, har en fis på lager til en hver tid, men ellers er det helt forstoppet.
Noen som har noen tips?
Drikker kaffe, spiser frukt, går og står hele dagen... Hvis jeg skal holde på med dette frem til uke 51(som de forespeilet), så kommer jeg til å måtte sykemelde meg. Kan jo ikke gå rundt sånn på jobb (lærer), det er jo null mulighet for pause!

Jeg var sykemeldt hele perioden før uttak, kroppen var 100% i ulage fra ende til annen. Mot forstoppelsen kan du få lactulose eller tilsvarende på apoteket, det fungerer bra.
 
Hei :) Jeg er egentlig i november gruppa siden jeg startet opp forsøket i november. Jeg kan kanskje melde meg inn her også siden innsettet er i desember.
Orchidaceae - 36 - barn 0 - IVF 2 - Fertilitetsklinikken i Porsgrunn - Synarela(oppstart 27.10)/Menopur(oppstart13.11)/Ovitrelle/Lutinus - Uttak 27.11.19. Innsett 2.12.19. Testdato 18.12.19.
 
Hei :) Jeg er egentlig i november gruppa siden jeg startet opp forsøket i november. Jeg kan kanskje melde meg inn her også siden innsettet er i desember.
Orchidaceae - 36 - barn 0 - IVF 2 - Fertilitetsklinikken i Porsgrunn - Synarela(oppstart 27.10)/Menopur(oppstart13.11)/Ovitrelle/Lutinus - Uttak 27.11.19. Innsett 2.12.19. Testdato 18.12.19.

Da er du lagt til :)
Vi ligger nesten likt - skal sette inn 3. desember.. Krysser fingrene for deg!
 
Jeg var sykemeldt hele perioden før uttak, kroppen var 100% i ulage fra ende til annen. Mot forstoppelsen kan du få lactulose eller tilsvarende på apoteket, det fungerer bra.

Takk for tips. Skal få tak i det i morgen.. Jeg vil ikke sykemelde meg før jeg må, og pr.dags dato så er jeg for sta til å dra til legen. Det er ikke nødvendigvis en bra ting, og jeg innser at blir dette langvarig, må jeg nok be om delvis sykemelding. Jeg hater det
 
Takk for tips. Skal få tak i det i morgen.. Jeg vil ikke sykemelde meg før jeg må, og pr.dags dato så er jeg for sta til å dra til legen. Det er ikke nødvendigvis en bra ting, og jeg innser at blir dette langvarig, må jeg nok be om delvis sykemelding. Jeg hater det

Jeg opplevde det samme sist, men holdt ut på jobb på et vis. Kan ikke si jeg fikk jobbet særlig effektivt.. Enda jeg har en jobb der jeg legger opp dagen selv. så jeg bestemte meg for at ved neste oppstart skal jeg be om delvis sykmelding, sa også det til legen som har ansvaret.
 
Kontroll i dag, siden jeg har styrt syklus valgte klinikken innsett etter når de hadde best tid, så blir innsett neste fredag. Klinikken skal ta opp begge eggene (3 dagers) på onsdag og dyrke de videre (om de er gode nok) til blastocyst. Får begge satt inn om de deler seg fint
 
Da var vi ferdige, 4 timer kjøretur (En vei i snøkaos) for 20 minutter på St. Olavs :shifty:
Ikke nok stimulert enda, de vil derfor øke dosen med Bemfola og skal på ny kontroll på tirsdag :happy:
 
Hei :) Jeg er egentlig i november gruppa siden jeg startet opp forsøket i november. Jeg kan kanskje melde meg inn her også siden innsettet er i desember.
Orchidaceae - 36 - barn 0 - IVF 2 - Fertilitetsklinikken i Porsgrunn - Synarela(oppstart 27.10)/Menopur(oppstart13.11)/Ovitrelle/Lutinus - Uttak 27.11.19. Innsett 2.12.19. Testdato 18.12.19.

Da er du lagt til :)
Vi ligger nesten likt - skal sette inn 3. desember.. Krysser fingrene for deg!

...og jeg 4. desember. :happy:

Fiol - 36 - barn 0 - ivf 4 - Medicus - bemfola, fyremadel, ovitrelle, lutinus, prednisolon, klexane. Uttak 28.11, innsett 4.12
 
Gladpus - 38 - Barn #2 - IVF #2, ICSI #1 - Spiren - Bemfola, Fyremadel, Ovitrelle, Cyclogest - oppstart 28.11 - uttak 9.12 - innsett 11.12 (?)
 
Startet på runde 2 i går, rakk det heldigvis akkurat før jul! Mislykket forsøk i oktober, 15 egg ut, men ingen ble befrukta :( Alt så fint ut før befruktning, så det kom som en overraskelse gitt! Skal derfor ha ICSI denne gangen. Håper på like mange egg og bedre hell med befruktning!
 
Veldig overraskende positiv EL-test i går, på cd7. Sjekka med UL for å verifisere, det er tross alt veldig tidlig, men det stemte det. Avtalt innsett fredag (6/12), og får testdato 20/12.
 
Oppstart med lutinus i dag, håper å gå på de i de neste 8 ukene, men ser ikke frem til griseriet som hører med.
 
Egguttak er gjennomført og det gikk bedre enn forrige gang både med tanke på antall egg ut og hvor smertefullt det var. Fikk litt mer lokalbedøvelse og det gjorde susen. Nå venter en nervepirrende uke før vi vet hvor mange som kan fryses ned.

Jeg kan oppdateres til:

Fnøst, 27 år, første barn, IVF#2 (høstesyklus#2), Spiren, Menopur+Fyremadel+Ovitrelle, stimulerer fra 19. nov, uttak 2. des, totalfrys
 
Back
Topp