Sånn hvis man ser på det hele bildet har jeg det vel ganske bra. Men har fått en del kvalme som blir utløst av at jeg kjører bil og lukter, så er jeg veldig trøtt og sliten. Har fått meg en sykemelding på 50% pga kvalmen (jobber som sykepleier i hjemmesykepleien, og klarer ikke kroppslukter eller sårlukter så har et stort problem hehe) :p
Skal på TUL om 6 dager, er så spent og redd... Håper på bankende hjerte ❤️

Aha, hehe. Foreløpig så er jeg litt mer trøtt enn vanlig. Men kvalme har jeg ikke merket noe til. Moren min var heller aldri noe særlig kvalm som gravid så jeg får krysse fingrene for at jeg har hennes gener ;)

Ja, skjønner deg så godt. Jeg skal på tidlig ultralyd torsdag 16. Desember jeg også. Håper og ber for at det skal gå godt for alle :)
 
Jeg har hatt en del lenge. Men noe er for Lutinusen også. Så ikke så godt å si hva som er hva.

Skjønner. Ja, her har uke 6 vært litt mer at jeg har vært litt mer sliten og kjenner mer ømhet og litt småkramper innimellom . Men ellers i ganske fin form :) I går tok jeg meg foresten i å tenke at karamellsaus på noe is jeg fikk var aaalt for søt. Så kanskje jeg er begynt å merke litt til mer smakssans som en del gravide prater om. Og forresten så blødde det mye mer av tannkjøttet i går da jeg skulle pusse tenner. Har også lest at det er vanlig når man er gravid. Pussig med disse symptomene.. hilsen en som er skikkelig B menneske i dag. :)
 
Gikk ikke veien for min del, dessverre.. :(
Stoppet å vokse i uke 4, venter på blødning.
 
Aha, hehe. Foreløpig så er jeg litt mer trøtt enn vanlig. Men kvalme har jeg ikke merket noe til. Moren min var heller aldri noe særlig kvalm som gravid så jeg får krysse fingrene for at jeg har hennes gener ;)

Ja, skjønner deg så godt. Jeg skal på tidlig ultralyd torsdag 16. Desember jeg også. Håper og ber for at det skal gå godt for alle :)

Nei 16 januar mener jeg selvfølgelig
 
Nå ble jeg nervøs for morgendagen. Jeg og satte inn to :p
Men jeg så bare en 5+1, så blir spennende.

Gratulerer med to :D

Hvordan går det med deg nå da? :) nå har jeg begynt å merke litt kvalme .. så jeg slapp ikke unna. Men det går greit bare man spiser jevnlig har jeg merket. Blir fortere mett også. Og kjenner smaker sterkere. Det skal visst være et godt tegn å være litt kvalm da..satser på det :)

I morgen tidlig skal jeg ha ultralyd halv ti. Mannen blir mer. Blir utrolig spennende!!

. hCG måling for en tid tilbake viste foresten at nivået var som det skulle. : - ) faktisk var hCG nivoet såpass høyt at jeg nesten begynte å lure på om det var tvillinger Men er nok ikke det, vi satte bare inn ett egg.

Jeg sitter generelt litt med følelsen at jeg ikke kan helt tro at alt at dette skjer meg. Første gang jeg er gravid.

Håper alt går bra med deg !
 
Last edited:
Hvordan går det med deg nå da? :) nå har jeg begynt å merke litt kvalme .. så jeg slapp ikke unna. Men det går greit bare man spiser jevnlig har jeg merket. Blir fortere mett også. Og kjenner smaker sterkere. Det skal visst være et godt tegn å være litt kvalm da..satser på det :)

I morgen tidlig skal jeg ha ultralyd halv ti. Mannen blir mer. Blir utrolig spennende!!

. hCG måling for en tid tilbake viste foresten at nivået var som det skulle. : - ) faktisk var hCG nivoet såpass høyt at jeg nesten begynte å lure på om det var tvillinger Men er nok ikke det, vi satte bare inn ett egg.

Jeg sitter generelt litt med følelsen at jeg ikke kan helt tro at alt at dette skjer meg. Første gang jeg er gravid.

Håper alt går bra med deg !

Jeg har ei dagbok jeg stadig oppdaterer. Så følg med der. Ligger under assistert forumet.

Det er femte gangen jeg er gravid, så ganske så redd for abort igjen. Men aldri kommet så langt før, rekorden fra før var 5+1.
Så håper det er ett godt tegn. Men har ikke senka skuldra enda.
 
Jeg har ei dagbok jeg stadig oppdaterer. Så følg med der. Ligger under assistert forumet.

Det er femte gangen jeg er gravid, så ganske så redd for abort igjen. Men aldri kommet så langt før, rekorden fra før var 5+1.
Så håper det er ett godt tegn. Men har ikke senka skuldra enda.

Ok så spennende du har en dagbok. Heier på deg!

Jeg var på tidlig ultralyd på torsdag og alt var i orden og hjertet slo sterkt ,. 147 bpm :) Så spesiell følelse :) Vi håper og ber det fortsetter :)
 
Jeg har ei dagbok jeg stadig oppdaterer. Så følg med der. Ligger under assistert forumet.

Det er femte gangen jeg er gravid, så ganske så redd for abort igjen. Men aldri kommet så langt før, rekorden fra før var 5+1.
Så håper det er ett godt tegn. Men har ikke senka skuldra enda.

Foresten så vil jeg også si at noen studier viser at veldig mange ultralyder kan være skadelig for fosteret. Noe med påvirkning av den elektromagnetiske strålingen. En som er ekspert på homeopati og fertilitet som heter Ingefleur skriver om dette . Så jeg var faktisk litt nervøs for hvor bra det er med tidlig ultralyd. Jeg tror i alle fall for egen del at det kan være lurt å ikke ta for mange ultralyder, etter det jeg har lært om dette. Det er et tips å sjekke det ut i alle fall. En som skriver om fertilitet som heter Mama Natural skriver også om dette. Tenkte jeg ville tipse om det :)
 
Hei alle!
Jeg fant forumet og denne tråden litt vel for sent ser jeg, men håper det fortsatt er lov å henge seg på :)
Vi har prøvd å bli familie i 2 år uten hell før (enn så lenge) vellykket prøverørsforsøk i desember.
Jeg er 8+5 i dag og var på TUL ved 8+0. Da sa legen at embryoet er litt mindre enn forventet for alder (1,3mm tilsvarende 7+3dagers alder)... men dette kan vel ikke stemme da jeg vet nøyaktig befruktningsdato...? Det var sett fine hjerteslag, men har ikke fått beskjed om frekvensen.
Legen var kjempeforsinket og hadde det tydeligvis veldig travelt og jeg har bare ikke helt klart å slå meg til ro med den lille infoen jeg fikk. Ingen ny kontroll ble satt opp :-(
Noen som har vært i liknende situasjon med liten embryo etter IVF? Hvorfor kan det skje? Er det noe jeg får gjort? :/
 
Hei alle!
Jeg fant forumet og denne tråden litt vel for sent ser jeg, men håper det fortsatt er lov å henge seg på :)
Vi har prøvd å bli familie i 2 år uten hell før (enn så lenge) vellykket prøverørsforsøk i desember.
Jeg er 8+5 i dag og var på TUL ved 8+0. Da sa legen at embryoet er litt mindre enn forventet for alder (1,3mm tilsvarende 7+3dagers alder)... men dette kan vel ikke stemme da jeg vet nøyaktig befruktningsdato...? Det var sett fine hjerteslag, men har ikke fått beskjed om frekvensen.
Legen var kjempeforsinket og hadde det tydeligvis veldig travelt og jeg har bare ikke helt klart å slå meg til ro med den lille infoen jeg fikk. Ingen ny kontroll ble satt opp :-(
Noen som har vært i liknende situasjon med liten embryo etter IVF? Hvorfor kan det skje? Er det noe jeg får gjort? :/

Hei.
Selvfølgelig kan du slenge deg på, men lite aktivitet her nå. De fleste gravide har nok beveget seg til termingruppa for august nå. Den er veldig aktiv. Det er også en tråd for de som har hatt ivf/icsi der :happy:
 
Hei alle!
Jeg fant forumet og denne tråden litt vel for sent ser jeg, men håper det fortsatt er lov å henge seg på :)
Vi har prøvd å bli familie i 2 år uten hell før (enn så lenge) vellykket prøverørsforsøk i desember.
Jeg er 8+5 i dag og var på TUL ved 8+0. Da sa legen at embryoet er litt mindre enn forventet for alder (1,3mm tilsvarende 7+3dagers alder)... men dette kan vel ikke stemme da jeg vet nøyaktig befruktningsdato...? Det var sett fine hjerteslag, men har ikke fått beskjed om frekvensen.
Legen var kjempeforsinket og hadde det tydeligvis veldig travelt og jeg har bare ikke helt klart å slå meg til ro med den lille infoen jeg fikk. Ingen ny kontroll ble satt opp :-(
Noen som har vært i liknende situasjon med liten embryo etter IVF? Hvorfor kan det skje? Er det noe jeg får gjort? :/

Hei beklager, så ikke denne før nå.
Hvordan går det nå? Jeg kan i alle fall anbefale å få fastlegen til å henvise deg til gynekolog med offentlige satser så skal det ikke koste så mye og ta en ny ultralyd snarlig og sjekke om hvordan det står til. Ber og håper for deg <3 <3
 
Back
Topp