Desember 2021

Her har EL-slimet meldt sin ankomst- tydeligere enn på lenge faktisk. Da gjenstår det bare at stimuleringen gjør jobben og at follikler har vokst siden sist- ny kontroll og UL i morgen (sprøytedag 9). Håper det ser litt lysere ut enn siden sist; og at økt dose Gonal + et par dager har gjort susen.

Masse lykke til i morgen - håper du får gode nyheter og at noen av de små folliklene har tatt seg opp!
 
Masse lykke til på kontroll i morgen, blir spennende å høre hvordan det har gått :)
Jeg har første kontroll i morgen og følesene er som er berg og dalbane :eek:

Lykke, lykke til! Det blir spennende å høre.:)

Jeg har også første kontroll i dag, så kjenner på sommerfuglene. Hadde 7 antrale follikler før oppstart av behandling, så innstiller meg selv mentalt på at antallet neppe blir så veldig høyt. Men håper å slippe sterkere doser medisiner.
 
Ferdig på kontroll på Riksen. Progynova har gjort jobben sin, så innsett blir neste mandag. Fikk resept på lutinus istedenfor crinone. Greit å prøve noe nytt.. Sikkert noe klin det også men :hilarious:
 
Ferdig på kontroll på Riksen. Progynova har gjort jobben sin, så innsett blir neste mandag. Fikk resept på lutinus istedenfor crinone. Greit å prøve noe nytt.. Sikkert noe klin det også men :hilarious:
Så bra! Lutinus er noe sabla klin det også ja :laughing002
 
Her har EL-slimet meldt sin ankomst- tydeligere enn på lenge faktisk. Da gjenstår det bare at stimuleringen gjør jobben og at follikler har vokst siden sist- ny kontroll og UL i morgen (sprøytedag 9). Håper det ser litt lysere ut enn siden sist; og at økt dose Gonal + et par dager har gjort susen.
Masse lykke til på kontroll i dag:love7 Håper at litt ekstra «mat» til folliklene har gjort susen:)
 
Masse lykke til på kontroll i morgen, blir spennende å høre hvordan det har gått :)
Jeg har første kontroll i morgen og følesene er som er berg og dalbane :eek:
Så spennende med første kontroll! Krysser fingrene for deg:love7
 
Ferdig på kontroll på Riksen. Progynova har gjort jobben sin, så innsett blir neste mandag. Fikk resept på lutinus istedenfor crinone. Greit å prøve noe nytt.. Sikkert noe klin det også men :hilarious:
Hurra! Nå er det ikke lenge til du ruger :love7
 
Kjenner jeg er litt nedslått etter første kontroll i dag: gyn telte kun 4 follikler. :sorry:Første forsøk fikk jeg 9 egg ut og alle ble befruktet. Det er tre år siden, så tar det ikke for gitt at befruktningen vil være like god denne gangen. Håper inderlig kvaliteten på det vi får ut i det minste er god, ellers føles oddsene magre. Selv om hjernen min husker at jeg sist runde fikk ut flere egg enn antatt utfra kontrollene, kjenner jeg at jeg ikke helt klarer å tro at jeg skal ha den flaksen igjen.
 
Last edited:
Kjenner jeg er litt nedslått etter første kontroll i dag: gyn telte kun 4 follikler. :sorry:Første forsøk fikk jeg 9 egg ut og alle ble befruktet. Det er tre år siden, så tar det ikke for gitt at befruktningen vil være like god denne gangen. Håper inderlig kvaliteten på det vi får ut i det minste er god, ellers føles oddsene magre. Selv om hjernen min husker at jeg sist runde fikk ut flere egg enn antatt utfra kontrollene, kjenner jeg at jeg ikke helt klarer å tro at jeg skal ha den flaksen igjen.
Jeg har troen på at at flere henger seg på, og at du får ut flere egg! jeg fikk også ut flere egg enn først antatt, så jeg krysser fingrene :joyful:
Men skjønner godt skuffelsen… men bygger jo tross alt opp en del forventninger for hver sprøyte man setter!
Sa legen noe om når det blir uttak? Og skal du endre dosen på Gonal-F nå de neste dagene?
 
Jeg har troen på at at flere henger seg på, og at du får ut flere egg! jeg fikk også ut flere egg enn først antatt, så jeg krysser fingrene :joyful:
Men skjønner godt skuffelsen… men bygger jo tross alt opp en del forventninger for hver sprøyte man setter!
Sa legen noe om når det blir uttak? Og skal du endre dosen på Gonal-F nå de neste dagene?

Takk, kjære du. Oppmuntrende å høre at du også har opplevd at det kan ta seg opp! Selv om jeg nå innstiller hodet på 4 og tar alt annet som en positiv overraskelse. Skal ha ny kontroll senere i uka, og uttak sannsynligvis tidlig neste uke. Fortsetter med 275ie Gonal F som til nå, men er nå også i gang med Fyremadel. Synes heldigvis den gikk litt bedre enn fryktet. Får heldigvis sette i magen og ikke i låret.
 
Dere med fryseforsøk og Letrozol - starter dere Letrozol dag 2 eller dag 3 i syklus?
Jeg har alltid startet dag 3, men lurer litt på hva som bestemmer om man begynner dag 2 eller 3? :rolleyes:
 
Dere med fryseforsøk og Letrozol - starter dere Letrozol dag 2 eller dag 3 i syklus?
Jeg har alltid startet dag 3, men lurer litt på hva som bestemmer om man begynner dag 2 eller 3? :rolleyes:
Jeg har startet på dag 3. Aner ikke hvorfor, gjør bare som jeg blir bedt om :hilarious:
 
Kjenner jeg er litt nedslått etter første kontroll i dag: gyn telte kun 4 follikler. :sorry:Første forsøk fikk jeg 9 egg ut og alle ble befruktet. Det er tre år siden, så tar det ikke for gitt at befruktningen vil være like god denne gangen. Håper inderlig kvaliteten på det vi får ut i det minste er god, ellers føles oddsene magre. Selv om hjernen min husker at jeg sist runde fikk ut flere egg enn antatt utfra kontrollene, kjenner jeg at jeg ikke helt klarer å tro at jeg skal ha den flaksen igjen.

Forstår så inderlig godt den vonde følelsen og skuffelsen du kjenner på nå.. som du vet er vi i litt samme båt nå. Jeg var på 2. kontroll i dag og er kun tre av de som kunne skimtes sist som er i potensielt riktig størrelse… kaaanskje fire hvis det skjer et mirakel de neste dagene. Jeg er kjempeskuffa jeg også, men de er tydelige på at håpet på ingen måte er ute.. kvaliteten er viktigst. Allikevel kjenner jeg at realiteten tar meg og at det er vanskelig å være positiv på egne vegne… men vi må bare prøve å holde hverandre oppe og ta en dag av gangen- dette får man jo dessverre ikke gjort noe med. Jeg håper virkelig at ett av de få hos oss i det minste er et skikkelig gullegg med topp kvalitet. Tenker på deg, sender en god klem og vet så smertelig hvordan du har det nå <3

her blir det forøvrig uttak på fredag, så får jeg bare ta det som evt kommer da. Akkurat nå føles alt som en bonus hvis vi i det hele tatt får ut noe.
 
Forstår så inderlig godt den vonde følelsen og skuffelsen du kjenner på nå.. som du vet er vi i litt samme båt nå. Jeg var på 2. kontroll i dag og er kun tre av de som kunne skimtes sist som er i potensielt riktig størrelse… kaaanskje fire hvis det skjer et mirakel de neste dagene. Jeg er kjempeskuffa jeg også, men de er tydelige på at håpet på ingen måte er ute.. kvaliteten er viktigst. Allikevel kjenner jeg at realiteten tar meg og at det er vanskelig å være positiv på egne vegne… men vi må bare prøve å holde hverandre oppe og ta en dag av gangen- dette får man jo dessverre ikke gjort noe med. Jeg håper virkelig at ett av de få hos oss i det minste er et skikkelig gullegg med topp kvalitet. Tenker på deg, sender en god klem og vet så smertelig hvordan du har det nå <3

her blir det forøvrig uttak på fredag, så får jeg bare ta det som evt kommer da. Akkurat nå føles alt som en bonus hvis vi i det hele tatt får ut noe.
Før oppstart stimulering hadde jeg forøvrig 10 eggposer som var synlig på UL, det gjør virkelig det hele enda mer frustrerende.
 
BatteryBarn - 26 - B1 - Porsgrunn - #1 ICIS Forsøk - Menopur/Fyremadel :smiley-ashamed004

Hei! Jeg er ny her. Begynner med stimulering i dag for vårt første forsøk. Utrolig spent og nervøs…:smiley-angelic006
 
Dere som har litt erfaring- hvordan er det med alkohol under stimulering? Vil gjerne understreke at jeg overhodet ikke snakker om noe fyll, eller fordi jeg ikke klarer å holde meg unna.. snakker om å ta et symbolsk glass til maten i selskap- rett og slett for å unngå spekulasjoner før jeg må.

Jeg var litt rebelsk, og hadde alkohol under stimulering og før innsett. Skulle bare ha et glass, men det ble fort 2-3. Ligger nå her gravid, og uttaket gikk greit med 13 ut. De sier vel lev som normalt, og at litt ikke har noe å si. De anbefaler ikke flatfylla da.

Jeg taklet dårlig å skulle la livet være på vent når prosessen skulle være lang, så jeg koste meg.

kos deg!
 
Kjenner jeg er litt nedslått etter første kontroll i dag: gyn telte kun 4 follikler. :sorry:Første forsøk fikk jeg 9 egg ut og alle ble befruktet. Det er tre år siden, så tar det ikke for gitt at befruktningen vil være like god denne gangen. Håper inderlig kvaliteten på det vi får ut i det minste er god, ellers føles oddsene magre. Selv om hjernen min husker at jeg sist runde fikk ut flere egg enn antatt utfra kontrollene, kjenner jeg at jeg ikke helt klarer å tro at jeg skal ha den flaksen igjen.
Masse lykke til med nytt forsøk, Persefone:Heartred:happy: Ville bare komme med en liten oppmuntring fra sidelinja; Under første IVF-forsøk hadde jeg den nette sum av TO folikler på kontroll. 2! Du kan tro jeg var lei meg. Men, med økt dose og lengre stimulering endte det med TI! Ti fine egg ut, som ble 4 blastocyster. Håper du også får ut noen gode egg den runden her, masse lykke til!
 
Ser flere her har vært på kontroll i dag. Skjønner godt dere er skuffet over få egg. Håper virkelig det er gulleggene dere får :Heartred

Jeg har også vært på kontroll i dag og føler meg nesten litt slem nå, men har 10 stk som ser bra ut i størrelse, gyn var veldig fornøyd og fikk beskjed om at da fikk jeg også pent være det :p
Skal starte på Fyremadel onsdag og veldig glad jeg kan sette den i magen :) Ny kontroll fredag.
 
BatteryBarn - 26 - B1 - Porsgrunn - #1 ICIS Forsøk - Menopur/Fyremadel :smiley-ashamed004

Hei! Jeg er ny her. Begynner med stimulering i dag for vårt første forsøk. Utrolig spent og nervøs…:smiley-angelic006
Velkommen i gruppen :) Her er vi flere ferske i samme båt :p
 
Back
Topp