Desember 2021

Jeg ringte de faktisk igjen i dag fordi det jeg trodde var mensen ikke egentlig ble mensen, eller jeg vet ikke :wacky: merker at kroppen fortsatt er litt ute og går etter stimulering sist. Men det jeg trodde var mensen på mandag stoppet plutselig helt opp igjen, før det igjen begynte sånn skikkelig i dag. Så ringte for å spørre om vi skulle flytte kontrolltimen, og da sa hun at de egentlig hadde fått beskjed om å kansellere alle fryseforsøkene, men at de valgte å gjennomføre for oss som hadde totalfrys sist. Siden det jo på en måte er innsett som hører til stimuleringsforsøket. Så det ble jeg veldig glad for å høre. De mente også at de kunne se det an og evt. sette eggløsningssprøyte for å unngå helg. Så ble litt lettet :) så da får vi se hvordan ting ser ut på kontrollen mandag 6.12. :nailbiting:

Åh, dette var jo mye mer lovende ut! Det høres jo ut som de virkelig prøver å strekke seg litt for at det faktisk skal bli innsett. Krysser alle fingre!
 
Da er første dose satt og er endelig igang :)
Gikk helt fint å stikke, men det lukter veldig kjemisk av den væsken, sikkert bare jeg som har veldig sensitiv nese :p
 
Da er første dose satt og er endelig igang :)
Gikk helt fint å stikke, men det lukter veldig kjemisk av den væsken, sikkert bare jeg som har veldig sensitiv nese :p
Så gøy! Synes også det lukter veldig kjemisk :hilarious: og lukten henger igjen så lenge!
 
Da er første dose satt og er endelig igang :)
Gikk helt fint å stikke, men det lukter veldig kjemisk av den væsken, sikkert bare jeg som har veldig sensitiv nese :p

Gratulerer med første bøyg overstått! Så fint at du synes det gikk greit. :)

Det er virkelig ikke bare deg, synes også lukten er veldig kjemisk. Lukter det en god stund etterpå også.
 
Sandy01 - 30 - Barn nr1 - porsgrunn - Forsøk 2(men ble avbrutt forrige) - menopur 1200iu, bemfola, fyremadel og ovitrelle - venter på oppstart ca. 02.12
 
Last edited:
Hei jenter! :shy:Jeg bare lurer på noe.
Hvordan gjør dere det med disse medisinene? Bestiller dere i god tid slik at de har de inne på apoteket?
Har skjønt det sånn at da må man kjøpe de når de er bestilt?
jeg har hatt en syklus siden ivf og er nå inne i nr 2.
jeg klarer jo ikke å la være å tenke; hva hvis vi er gravide nå? :oops:
Det finner jeg jo ikke ut før rett før det eventuelt blir en ny ivf runde og da må jo medisinene være på plass o_O
 
Skal vi bytte navn på denne gruppa til «Vi over 30» :dance011 Ser at alle i oversikten foreløpig er over 30 år :D (Neida, bare tuller! Men morsomt at alle er over 30!»
Haha- det har du jammen meg rett i! Vi får trøste oss med at vi statistisk sett har gode muligheter når det gjelder IVF da :p Gæmlisene! :D
 
Hei jenter! :shy:Jeg bare lurer på noe.
Hvordan gjør dere det med disse medisinene? Bestiller dere i god tid slik at de har de inne på apoteket?
Har skjønt det sånn at da må man kjøpe de når de er bestilt?
jeg har hatt en syklus siden ivf og er nå inne i nr 2.
jeg klarer jo ikke å la være å tenke; hva hvis vi er gravide nå? :oops:
Det finner jeg jo ikke ut før rett før det eventuelt blir en ny ivf runde og da må jo medisinene være på plass o_O
Her i en småby er det slik at dersom medisin er bestilt før kl 12, leveres medisin dagen etter :)
 
Her kommer jeg og ødelegger hele "vi over 30" opplegget :hilarious:

Prøvedorris-28-Første barn-Riksen-Fryseforsøk #2 (fra ICSI #2) -Progynova/Crinone-Innsett uke 48/49
 
Okei så da bestiller du på mens dag 1? :oops:
Eller la meg spørre tester dere for graviditet før dere bestiller medisinene? :oops:
Nei, jeg har ikke nerver til å tørre å vente til cd 1 :D men, 10 dpo ca. Da har jeg alltid fått positiv test dersom jeg har vært gravid.
 
Stimuleringsdag 6 og mannen har akkurat satt første «skudd» med Fyremadel på meg… første UL om en times tid for å sjekke hvordan det står til- altfor spennende!:nailbiting:
 
Stimuleringsdag 6 og mannen har akkurat satt første «skudd» med Fyremadel på meg… første UL om en times tid for å sjekke hvordan det står til- altfor spennende!:nailbiting:
Lykke til på kontroll :)
Spennende å høre hvordan det har gått :smiley-bounce012
 
Takk for gode lykkeønskninger:Heartred
Kjenner jeg er litt skuffa- hvis jeg forstod det rett har jeg følgende på gang:

4 stk som er godt på vei:
Høyre side en på14 mm og 2x6 mm
Venstre side 4 stk på hhv 8,10, 11 og 6 mm.

Litt skuffa, hadde håpet på flere. Hadde 10 ved første kontroll før oppstart stimulering. Men får prøve å tenke at kvaliteten er viktigst. Skal øke gonal fra 225 IE til 300 og ny UL på mandag.

hvordan går det med dere?
 
Takk for gode lykkeønskninger:Heartred
Kjenner jeg er litt skuffa- hvis jeg forstod det rett har jeg følgende på gang:

4 stk som er godt på vei:
Høyre side en på14 mm og 2x6 mm
Venstre side 4 stk på hhv 8,10, 11 og 6 mm.

Litt skuffa, hadde håpet på flere. Hadde 10 ved første kontroll før oppstart stimulering. Men får prøve å tenke at kvaliteten er viktigst. Skal øke gonal fra 225 IE til 300 og ny UL på mandag.

hvordan går det med dere?
Krysser fingrene for at det er gullegg de som er :Heartred
Kvalitet er viktigere enn antall, blir spennende å høre på mandag :)
Jeg skal på første UL på mandag, kjenner ingenting til at jeg har startet, enda iallefall :p
 
Krysser fingrene for at det er gullegg de som er :Heartred
Kvalitet er viktigere enn antall, blir spennende å høre på mandag :)
Jeg skal på første UL på mandag, kjenner ingenting til at jeg har startet, enda iallefall :p
Tusen takk- og hører alle sier det så prøver å la det være fokus. Viktigste er jo at man får ut noen som er bra og at bare ETT er godt nok til tilbakesett.

Jeg har heller ikke kjent noe frem til nå, men er jo enda tidlig. Og nå skal jeg også øke dosen, så får vi se. Skulle ønske det var black week på medisiner også :p
 
Tusen takk- og hører alle sier det så prøver å la det være fokus. Viktigste er jo at man får ut noen som er bra og at bare ETT er godt nok til tilbakesett.

Jeg har heller ikke kjent noe frem til nå, men er jo enda tidlig. Og nå skal jeg også øke dosen, så får vi se. Skulle ønske det var black week på medisiner også :p
Blir spennende hvordan kroppen reagerer når du øker :)
Det burde helt klart vært black week på medisiner, koster skjorta :wtf:
Her har mannen i huset gått på menopur og ovitrielle i 1år, ikke fått refusjon enda, tør ikke tenke på totalsummen :meh:
 
Back
Topp