Desember 2021

Blir spennende hvordan kroppen reagerer når du øker :)
Det burde helt klart vært black week på medisiner, koster skjorta :wtf:
Her har mannen i huset gått på menopur og ovitrielle i 1år, ikke fått refusjon enda, tør ikke tenke på totalsummen :meh:
Helt jævlig, men til slutt blir det verdt det<3
 
Takk for gode lykkeønskninger:Heartred
Kjenner jeg er litt skuffa- hvis jeg forstod det rett har jeg følgende på gang:

4 stk som er godt på vei:
Høyre side en på14 mm og 2x6 mm
Venstre side 4 stk på hhv 8,10, 11 og 6 mm.

Litt skuffa, hadde håpet på flere. Hadde 10 ved første kontroll før oppstart stimulering. Men får prøve å tenke at kvaliteten er viktigst. Skal øke gonal fra 225 IE til 300 og ny UL på mandag.

hvordan går det med dere?

Skjønner at du er litt skuffa, men dette kan fortsatt ta seg opp. Opplevde i mitt første forsøk å få 9 egg ut, mens 6 var anslaget på siste kontroll. Og ja, kvaliteten har så mye å si. Heier iallefall på folliklene dine!:gen014
 
Her kommer jeg og ødelegger hele "vi over 30" opplegget :hilarious:

Prøvedorris-28-Første barn-Riksen-Fryseforsøk #2 (fra ICSI #2) -Progynova/Crinone-Innsett uke 48/49
Skal vurdeeeere å ta deg med i gruppa her, din ungfole :hilarious:
Neida, velkommen skal du være :love7
 
Takk for gode lykkeønskninger:Heartred
Kjenner jeg er litt skuffa- hvis jeg forstod det rett har jeg følgende på gang:

4 stk som er godt på vei:
Høyre side en på14 mm og 2x6 mm
Venstre side 4 stk på hhv 8,10, 11 og 6 mm.

Litt skuffa, hadde håpet på flere. Hadde 10 ved første kontroll før oppstart stimulering. Men får prøve å tenke at kvaliteten er viktigst. Skal øke gonal fra 225 IE til 300 og ny UL på mandag.

hvordan går det med dere?
Skjønner du er litt skuffa, men husk at det ofte kan komme flere før uttak :love7 Ene ganga trodde de at de skulle tømme 10 eggposer hos meg, men endte meg at de tømte 17 :D
 
Skjønner at du er litt skuffa, men dette kan fortsatt ta seg opp. Opplevde i mitt første forsøk å få 9 egg ut, mens 6 var anslaget på siste kontroll. Og ja, kvaliteten har så mye å si. Heier iallefall på folliklene dine!:gen014
Er så godt å høre- tusen takk. Jeg trenger bare ett som funker- så skal jeg være evig takknemlig. :smiley-angelic001
 
Må få presisere at jeg har vært fornøyd med Hausken sålangt.. men siden jeg kom hjem fra UL i dag har jeg gått og grublet og googlet når det gjelder dette med antall. Jeg spurte jo legen rett ut- «ja er det krise eller hva er greia?». Fikk bare svar om at vi øker dosen. Jeg trenger ikke at noen pakker inn noe som helst- jeg trenger informasjon! Han kunne vel bare svart det som står her, og spart meg for spekulasjoner? Lov å forvente såpass for 40K synes jeg :p
 

Vedlegg

  • B5B0AA48-C18E-46D2-A79D-CB2DF597E5B9.jpeg
    B5B0AA48-C18E-46D2-A79D-CB2DF597E5B9.jpeg
    67,5 KB · Visninger: 81
Må få presisere at jeg har vært fornøyd med Hausken sålangt.. men siden jeg kom hjem fra UL i dag har jeg gått og grublet og googlet når det gjelder dette med antall. Jeg spurte jo legen rett ut- «ja er det krise eller hva er greia?». Fikk bare svar om at vi øker dosen. Jeg trenger ikke at noen pakker inn noe som helst- jeg trenger informasjon! Han kunne vel bare svart det som står her, og spart meg for spekulasjoner? Lov å forvente såpass for 40K synes jeg :p
Er helt enig med deg, for 40k bør man forvente god informasjon ;)
 
Hurraaaa! Jeg spotter! Men hadde positiv eggløsningstest for bare 10 dager siden, så liker ikke helt den korte lutealfasen:nailbiting:
Ja det var litt tidlig :) Håper det kommer skikkelig i gang og ikke bare er kroppen som tuller:D
 
Jeg har fått mensen i dag, så da er jeg "i gang". Eller, det første som skjer er jo mer venting... Jeg skal ha innsett i naturlig syklus (kanskje med Ovitrelle), så første kontroll blir 6.12. Så er det bare å krysse fingrene for at korona ikke lager krøll for reise til Danmark. Sitter og ser på kalenderen og prøver å forutse når det blir reise, men det er jo dessverre helt umulig å vite nøyaktig (selv om jeg har ganske stabile sykluser).
 
Dere som har litt erfaring- hvordan er det med alkohol under stimulering? Vil gjerne understreke at jeg overhodet ikke snakker om noe fyll, eller fordi jeg ikke klarer å holde meg unna.. snakker om å ta et symbolsk glass til maten i selskap- rett og slett for å unngå spekulasjoner før jeg må.
 
Dere som har litt erfaring- hvordan er det med alkohol under stimulering? Vil gjerne understreke at jeg overhodet ikke snakker om noe fyll, eller fordi jeg ikke klarer å holde meg unna.. snakker om å ta et symbolsk glass til maten i selskap- rett og slett for å unngå spekulasjoner før jeg må.
Kos deg med et glass :Heartred
 
Hvor forsiktige er dere som er igang/skal igang med behandling når det gjelder å beskytte dere mot smitte? Jeg er fullvaksinert, men kjenner likevel på et behov for å være litt ekstra forsiktig nå framover. Samtidig kjenner jeg på et stort behov for å kunne leve normalt og gjøre hyggelige ting. Jeg lurer også på om jeg kan ta sjansen på å reise kollektivt til Danmark eller om jeg burde leie en bil for å isolere meg mest mulig. Tar t-banen i Oslo hver dag, så blir jo uansett utsatt for smitte...
 
Hvor forsiktige er dere som er igang/skal igang med behandling når det gjelder å beskytte dere mot smitte? Jeg er fullvaksinert, men kjenner likevel på et behov for å være litt ekstra forsiktig nå framover. Samtidig kjenner jeg på et stort behov for å kunne leve normalt og gjøre hyggelige ting. Jeg lurer også på om jeg kan ta sjansen på å reise kollektivt til Danmark eller om jeg burde leie en bil for å isolere meg mest mulig. Tar t-banen i Oslo hver dag, så blir jo uansett utsatt for smitte...

Er alltid litt mer forsiktig under forsøk, er så kjipt om det blir utsatt pga en forkjølelse… Holder meg ofte litt for meg selv da! Ellers er jeg ikke så bekymret :)
 
Hvor forsiktige er dere som er igang/skal igang med behandling når det gjelder å beskytte dere mot smitte? Jeg er fullvaksinert, men kjenner likevel på et behov for å være litt ekstra forsiktig nå framover. Samtidig kjenner jeg på et stort behov for å kunne leve normalt og gjøre hyggelige ting. Jeg lurer også på om jeg kan ta sjansen på å reise kollektivt til Danmark eller om jeg burde leie en bil for å isolere meg mest mulig. Tar t-banen i Oslo hver dag, så blir jo uansett utsatt for smitte...
Jeg er nok noe mer forsiktig, så godt det lar seg gjøre iallefall :)
Går på jobb som vanlig og en fritidsaktivitet i uken. Handle gjør jeg når det ikke er mye folk, aldri på lørdager :wacky: Sosial med venner er jeg stort sett utendørs i skogen med venner :)
Men skjønner godt at du er litt skeptisk til å reise kollektivt, er jo langt til Danmark :)
 
Hvor forsiktige er dere som er igang/skal igang med behandling når det gjelder å beskytte dere mot smitte? Jeg er fullvaksinert, men kjenner likevel på et behov for å være litt ekstra forsiktig nå framover. Samtidig kjenner jeg på et stort behov for å kunne leve normalt og gjøre hyggelige ting. Jeg lurer også på om jeg kan ta sjansen på å reise kollektivt til Danmark eller om jeg burde leie en bil for å isolere meg mest mulig. Tar t-banen i Oslo hver dag, så blir jo uansett utsatt for smitte...
Jobber i helsevesenet og opplever stadig vekk at ansatte på min avd har hatt pasienter som etterpå har testa positivt og de blir definert som nærkontakter.. så jeg overdriver bruken av smittevernsutstyr i periodene jeg er under behandling :hilarious: gjør alt jeg kan for å ikke bli forkjøla etc også, men kan jo uansett ikke isolere seg helt.. Et stressmoment er det hvertfall:shifty:
 
Her har EL-slimet meldt sin ankomst- tydeligere enn på lenge faktisk. Da gjenstår det bare at stimuleringen gjør jobben og at follikler har vokst siden sist- ny kontroll og UL i morgen (sprøytedag 9). Håper det ser litt lysere ut enn siden sist; og at økt dose Gonal + et par dager har gjort susen.
 
Her har EL-slimet meldt sin ankomst- tydeligere enn på lenge faktisk. Da gjenstår det bare at stimuleringen gjør jobben og at follikler har vokst siden sist- ny kontroll og UL i morgen (sprøytedag 9). Håper det ser litt lysere ut enn siden sist; og at økt dose Gonal + et par dager har gjort susen.
Masse lykke til på kontroll i morgen, blir spennende å høre hvordan det har gått :)
Jeg har første kontroll i morgen og følesene er som er berg og dalbane :eek:
 
Masse lykke til på kontroll i morgen, blir spennende å høre hvordan det har gått :)
Jeg har første kontroll i morgen og følesene er som er berg og dalbane :eek:
Åh- det skjønner jeg! Helt sikker på at det kommer til å gå kjempefint for deg <3 oppdateres i morgen da :)
 
Hvor forsiktige er dere som er igang/skal igang med behandling når det gjelder å beskytte dere mot smitte? Jeg er fullvaksinert, men kjenner likevel på et behov for å være litt ekstra forsiktig nå framover. Samtidig kjenner jeg på et stort behov for å kunne leve normalt og gjøre hyggelige ting. Jeg lurer også på om jeg kan ta sjansen på å reise kollektivt til Danmark eller om jeg burde leie en bil for å isolere meg mest mulig. Tar t-banen i Oslo hver dag, så blir jo uansett utsatt for smitte...
Jeg er litt mer forsiktig i forhold til å bli forkjølet, for jeg vil ikke ende opp med symptomer som utsetter forsøket. Jeg reiser sjelden kollektivt (bor og jobber på landet). Men jeg ville ikke vært mer skeptisk for å reise med fly til dk enn t bane i Oslo. Heller omvendt. Jeg reiser også med fly for å komme til behandling. Og det er ikke det som stresser meg. Det er alt jeg gjør i hverdagen som jeg har fokus på.
 
Back
Topp