Desember 2021

Ser flere her har vært på kontroll i dag. Skjønner godt dere er skuffet over få egg. Håper virkelig det er gulleggene dere får :Heartred

Jeg har også vært på kontroll i dag og føler meg nesten litt slem nå, men har 10 stk som ser bra ut i størrelse, gyn var veldig fornøyd og fikk beskjed om at da fikk jeg også pent være det :p
Skal starte på Fyremadel onsdag og veldig glad jeg kan sette den i magen :) Ny kontroll fredag.
Du skal ikke føle deg slem- er kjempeglad på dine vegne og for alle andre som får gode positive beskjeder i den karusellen dette er! Så virkelig ikke tenk på det- jeg tror alle som er i grupper som dette vet hvor kjipt det er å ikke lykkes- og dermed unner andre alt godt også <3 supert å høre at du hadde så fint resultat på første kontroll :)
 
Du skal ikke føle deg slem- er kjempeglad på dine vegne og for alle andre som får gode positive beskjeder i den karusellen dette er! Så virkelig ikke tenk på det- jeg tror alle som er i grupper som dette vet hvor kjipt det er å ikke lykkes- og dermed unner andre alt godt også <3 supert å høre at du hadde så fint resultat på første kontroll :)
Ja dette er litt av en karusell, følelsesmessig og hormonelt :p
Blir spennende å se hva vi får ut av egg alle inne her og hvor mange som faktisk blir befruktet. Kjenner jo på det at man ikke er i mål før noen dager etter uttak o_O
 
Ja dette er litt av en karusell, følelsesmessig og hormonelt :p
Blir spennende å se hva vi får ut av egg alle inne her og hvor mange som faktisk blir befruktet. Kjenner jo på det at man ikke er i mål før noen dager etter uttak o_O
Helt klart- jeg er spent på om jeg i det hele tatt får noen ut overhodet nå, men sykepleier sa at det var svært sjelden de ikke fikk ut NOEN. Så jeg klamrer meg fast i det håpet og håper de kan finne ett- bare ETT skikkelig bra egg, som blir happy med å møte sædcellen og oppfører seg pent videre :p når er det vanlig med innsett- 3-5 dager etterpå eller noe?
 
Helt klart- jeg er spent på om jeg i det hele tatt får noen ut overhodet nå, men sykepleier sa at det var svært sjelden de ikke fikk ut NOEN. Så jeg klamrer meg fast i det håpet og håper de kan finne ett- bare ETT skikkelig bra egg, som blir happy med å møte sædcellen og oppfører seg pent videre :p når er det vanlig med innsett- 3-5 dager etterpå eller noe?
Tenker du kan satse på flere enn ett, du hadde jo flere enn det på kontroll :p
Jeg håper på at du ruger på noen skikkelig gullegg :Heartred
Jeg har blitt forespeilet uttak onsdag neste uke og innsett mandagen etter. Mulig de skulle sette inn før neste helg om det ble uttak tidlig neste uke. Men først må jo noen befruktes da :rolleyes:
Virker som om det er litt forskjell i praksis hvor mange dager det er imellom :)
Mulig noen erfarne damer her inne vet noe om det? ;)
 
BatteryBarn - 26 - B1 - Porsgrunn - #1 ICIS Forsøk - Menopur/Fyremadel :smiley-ashamed004

Hei! Jeg er ny her. Begynner med stimulering i dag for vårt første forsøk. Utrolig spent og nervøs…:smiley-angelic006

Så spennende! Prøv å slappe av og bare følge planen. Er mye som er nytt. Jeg syns fortsatt det er spennende. Begynner på mitt andre forsøk nå snart.
 
Forstår så inderlig godt den vonde følelsen og skuffelsen du kjenner på nå.. som du vet er vi i litt samme båt nå. Jeg var på 2. kontroll i dag og er kun tre av de som kunne skimtes sist som er i potensielt riktig størrelse… kaaanskje fire hvis det skjer et mirakel de neste dagene. Jeg er kjempeskuffa jeg også, men de er tydelige på at håpet på ingen måte er ute.. kvaliteten er viktigst. Allikevel kjenner jeg at realiteten tar meg og at det er vanskelig å være positiv på egne vegne… men vi må bare prøve å holde hverandre oppe og ta en dag av gangen- dette får man jo dessverre ikke gjort noe med. Jeg håper virkelig at ett av de få hos oss i det minste er et skikkelig gullegg med topp kvalitet. Tenker på deg, sender en god klem og vet så smertelig hvordan du har det nå <3

her blir det forøvrig uttak på fredag, så får jeg bare ta det som evt kommer da. Akkurat nå føles alt som en bonus hvis vi i det hele tatt får ut noe.

Tusen takk for så gode ord, det hjalp å lese❤️ Selv om jeg ble lei meg for å høre om 2. kontrollen din. Så sender en stor klem tilbake i dag!

Men som du skriver gjelder det å holde motet oppe, alt kan snu så brått i IVF-verden, på vondt, men også på godt. Selv har jeg senket forhåpningene til å tenke at jeg skal bli så glad bare ett eneste egg klarer seg så det blir innsett. Og så synes jeg faktisk det hjelper å tenke at selv et mislykket forsøk (bank i bordet) vil være et skritt nærmere på veien. Har du forresten lang eller kort protokoll?
 
Før oppstart stimulering hadde jeg forøvrig 10 eggposer som var synlig på UL, det gjør virkelig det hele enda mer frustrerende.

Oi, det skjønner jeg godt. Men på den annen side, kanskje det bare betyr at du har hatt uflaks og havnet på en dårlig syklus denne gangen? Gyn understreket for meg i dag at det er vanlig at det varierer litt.
 
Masse lykke til med nytt forsøk, Persefone:Heartred:happy: Ville bare komme med en liten oppmuntring fra sidelinja; Under første IVF-forsøk hadde jeg den nette sum av TO folikler på kontroll. 2! Du kan tro jeg var lei meg. Men, med økt dose og lengre stimulering endte det med TI! Ti fine egg ut, som ble 4 blastocyster. Håper du også får ut noen gode egg den runden her, masse lykke til!

Jøss, snakker om snuoperasjon og egg som våknet! :joyful: Jeg skrur ned forventningene nå til å bare håpe på å faktisk få et innsett, men takk for at du deler - inspirerende å høre at det går an!
 
Ser flere her har vært på kontroll i dag. Skjønner godt dere er skuffet over få egg. Håper virkelig det er gulleggene dere får :Heartred

Jeg har også vært på kontroll i dag og føler meg nesten litt slem nå, men har 10 stk som ser bra ut i størrelse, gyn var veldig fornøyd og fikk beskjed om at da fikk jeg også pent være det :p
Skal starte på Fyremadel onsdag og veldig glad jeg kan sette den i magen :) Ny kontroll fredag.

Nei nei nei, du skal ikke føle deg annet enn glad over så gode nyheter! 10 er jo et temmelig perfekt tall:happy: Dette er ingen morsom prosess for noen, og jeg unner alle her inne alle gode nyheter de kan få! Men takk for gode ønsker❤️

Jeg syntes som sagt Fyremadel gikk bedre enn fryktet. Håper du vil synes det samme:)
 
Tenker du kan satse på flere enn ett, du hadde jo flere enn det på kontroll :p
Jeg håper på at du ruger på noen skikkelig gullegg :Heartred
Jeg har blitt forespeilet uttak onsdag neste uke og innsett mandagen etter. Mulig de skulle sette inn før neste helg om det ble uttak tidlig neste uke. Men først må jo noen befruktes da :rolleyes:
Virker som om det er litt forskjell i praksis hvor mange dager det er imellom :)
Mulig noen erfarne damer her inne vet noe om det? ;)

De fleste private klinikker prøver å dyrke til blastocyststadiet, altså i 5 dager før innsett. I det offentlige er det litt mer varierende, har inntrykk av at Riksen nå dyrker i 2, 3 eller 5 dager. Da jeg hadde forsøk der i 2018 og fikk 9 befruktede egg fikk jeg beskjed om at de prøvde å dyrke til blasto dersom de hadde minst 8 befruktede egg. Men det endte med innsett av 3 dagers likevel da mange falt fra på veien. Jeg vet at Fertilitetssenteret dyrker i 2,3,4 eller 5 dager, men at de helst prøver på 5. Graviditetsraten ved blasto er høyere, men det er delte meninger om hvorvidt noen embryo som faller fra før dag 5 ville klart seg bedre i livmor enn i petriskålen, og kunne gitt en graviditet. Men har man mange embryo å ta av, gir dyrking til dag 5 en mulighet til å sile ut en del så man antagelig står igjen med de beste. Med 10 egg ut har de nok gode forhåpninger om at en del egg vil henge med til blasto for deg:)
 
Tusen takk for så gode ord, det hjalp å lese❤️ Selv om jeg ble lei meg for å høre om 2. kontrollen din. Så sender en stor klem tilbake i dag!

Men som du skriver gjelder det å holde motet oppe, alt kan snu så brått i IVF-verden, på vondt, men også på godt. Selv har jeg senket forhåpningene til å tenke at jeg skal bli så glad bare ett eneste egg klarer seg så det blir innsett. Og så synes jeg faktisk det hjelper å tenke at selv et mislykket forsøk (bank i bordet) vil være et skritt nærmere på veien. Har du forresten lang eller kort protokoll?
Det er akkurat det som gjelder! :) Holde motet oppe- en dag kommer vi til å sitte med to streker og deretter et lite nurk i armene og tenke tilbake på alt dette og tenke «skulle visst det jeg vet nå». Det er jeg faktisk helt overbevist om og det hjelper å tenke på. Det er bare er spørsmål om NÅR. Helt sikker <3

jeg er på samme skala som deg når det gjelder forventninger også… får de ut bare ett eneste egg på fredag som ser lovende ut og lar seg befrukte så skal jeg juble av glede! Og blir utfallet noe annet så skal vi klare det også, men det anser vi ikke som et alternativ nå :) Det hjalp veldig å snakke med sykepleieren etterpå- hun er veldig søt og samtidig rett frem. Jeg spurte rett ut om hun helt ærlig tenkte dette var sjanseløst og alt håp ute og hun svarte tydelig «absolutt ikke!». Så husk på det du også :)

Kort protokoll her.. hva med deg?
 
Det er akkurat det som gjelder! :) Holde motet oppe- en dag kommer vi til å sitte med to streker og deretter et lite nurk i armene og tenke tilbake på alt dette og tenke «skulle visst det jeg vet nå». Det er jeg faktisk helt overbevist om og det hjelper å tenke på. Det er bare er spørsmål om NÅR. Helt sikker <3

jeg er på samme skala som deg når det gjelder forventninger også… får de ut bare ett eneste egg på fredag som ser lovende ut og lar seg befrukte så skal jeg juble av glede! Og blir utfallet noe annet så skal vi klare det også, men det anser vi ikke som et alternativ nå :) Det hjalp veldig å snakke med sykepleieren etterpå- hun er veldig søt og samtidig rett frem. Jeg spurte rett ut om hun helt ærlig tenkte dette var sjanseløst og alt håp ute og hun svarte tydelig «absolutt ikke!». Så husk på det du også :)

Kort protokoll her.. hva med deg?

Så flott med en sånn sykepleier! Håper dagene løper fort for deg frem til fredag og at du er ruger før vi vet ordet av det :) Jeg kjenner det er godt at det er så mye annet som skjer på denne tiden av året, det gjør at dagene går litt mindre langsomt. Helt enig, en etappe om gangen, og så skal vi sitte der med nurkene til slutt!

Jeg har også kort protokoll. Synes det er litt fristende å sammenligne responsen med forsøket mitt med lang protokoll, men vet jo at det blir feil ettersom det er 3 år siden. Ingen tvil om at dette kjennes mildere for kroppen iallefall (tross alle stikkene), så er fornøyd så langt.
 
De fleste private klinikker prøver å dyrke til blastocyststadiet, altså i 5 dager før innsett. I det offentlige er det litt mer varierende, har inntrykk av at Riksen nå dyrker i 2, 3 eller 5 dager. Da jeg hadde forsøk der i 2018 og fikk 9 befruktede egg fikk jeg beskjed om at de prøvde å dyrke til blasto dersom de hadde minst 8 befruktede egg. Men det endte med innsett av 3 dagers likevel da mange falt fra på veien. Jeg vet at Fertilitetssenteret dyrker i 2,3,4 eller 5 dager, men at de helst prøver på 5. Graviditetsraten ved blasto er høyere, men det er delte meninger om hvorvidt noen embryo som faller fra før dag 5 ville klart seg bedre i livmor enn i petriskålen, og kunne gitt en graviditet. Men har man mange embryo å ta av, gir dyrking til dag 5 en mulighet til å sile ut en del så man antagelig står igjen med de beste. Med 10 egg ut har de nok gode forhåpninger om at en del egg vil henge med til blasto for deg:)
Åå tusen takk for veldig opplysende svar :)
Det gir jo mening at de ønsker å dyrke til blastocyst. Jeg håper vi får noen på frys, vet ikke om vi gjennomfører en runde til med stimulering av mannen, det tar tid og koster en mindre formue :p Men vi skal uansett ha spermier på frys, de få som finnes ;)
 
Åå tusen takk for veldig opplysende svar :)
Det gir jo mening at de ønsker å dyrke til blastocyst. Jeg håper vi får noen på frys, vet ikke om vi gjennomfører en runde til med stimulering av mannen, det tar tid og koster en mindre formue :p Men vi skal uansett ha spermier på frys, de få som finnes ;)

Det høres ut som et slitsomt opplegg dere må gjennom, med stimulering av begge to. Og jeg kan bare tenke meg hva det må koste. Så håper virkelig at dere lykkes i denne runden! :)

Jeg synes det er spennende å lese om embryodyrking, og har skjønt at det er mange momenter som spiller inn. Får man blastocyster er det all grunn til å være fornøyd, de tåler også fryseforsøk bedre fordi de består av såpass mange celler at hvis noen blir skadet under frysing/opptining har de mange andre å lene seg på. Men det er veldig mange som blir gravide på 2- og 3-dagers embryo også - jeg er selv en av dem:)
 
Er det forresten vanlig å få større og ømme pupper av stimulering? :happy090 Her er de helt på kjøret om dagen, må bruke sports-BH for å lindre litt:schocked028
 
Er det forresten vanlig å få større og ømme pupper av stimulering? :happy090 Her er de helt på kjøret om dagen, må bruke sports-BH for å lindre litt:schocked028

Jeg fikk litt større. Å de ble skikkelig øm men 3 dager etter slutt på medisin ble de normal
 
De fleste private klinikker prøver å dyrke til blastocyststadiet, altså i 5 dager før innsett. I det offentlige er det litt mer varierende, har inntrykk av at Riksen nå dyrker i 2, 3 eller 5 dager. Da jeg hadde forsøk der i 2018 og fikk 9 befruktede egg fikk jeg beskjed om at de prøvde å dyrke til blasto dersom de hadde minst 8 befruktede egg. Men det endte med innsett av 3 dagers likevel da mange falt fra på veien. Jeg vet at Fertilitetssenteret dyrker i 2,3,4 eller 5 dager, men at de helst prøver på 5. Graviditetsraten ved blasto er høyere, men det er delte meninger om hvorvidt noen embryo som faller fra før dag 5 ville klart seg bedre i livmor enn i petriskålen, og kunne gitt en graviditet. Men har man mange embryo å ta av, gir dyrking til dag 5 en mulighet til å sile ut en del så man antagelig står igjen med de beste. Med 10 egg ut har de nok gode forhåpninger om at en del egg vil henge med til blasto for deg:)
Tusen takk for forklaring, tydelig du har satt deg godt inn i dette :)
Da håper jeg de dyrker til blasto :p
Har du vært igjennom uttak på fertilitetssenteret?
 
Tusen takk for forklaring, tydelig du har satt deg godt inn i dette :)
Da håper jeg de dyrker til blasto :p
Har du vært igjennom uttak på fertilitetssenteret?

Det er nok andre her inne som kan mye mer enn meg:) Nei, dette blir mitt første forsøk på Fertilitetssenteret, så er veldig spent. Håper du får en god opplevelse:)
 
Er det forresten vanlig å få større og ømme pupper av stimulering? :happy090 Her er de helt på kjøret om dagen, må bruke sports-BH for å lindre litt:schocked028
Jeg vil tro det er normalt, jeg blir iallefall øm i puppa ved hver eggløsning, uten stimulering, er nesten ubehagelig å komme borti brystvorten:p
 
Det er nok andre her inne som kan mye mer enn meg:) Nei, dette blir mitt første forsøk på Fertilitetssenteret, så er veldig spent. Håper du får en god opplevelse:)
Jeg er veldig spent på uttak, leser jo så mye rart, men tenker dette er veldig individuelt :)
Mest spent på medisiner ved uttak, nerder meg ned i felleskatalogen hver gang, noe yrkesskadet :wacky:
 
Back
Topp