Dere som skal bestille nipt-test, hvor bestiller dere fra?

Da fikk jeg endelig svar på NIPT også:cheers To friske, identiske, guttebabyer i magen:Heartblue Overraskende nok var det ikke toeggede som vi tidligere har fått beskjed om på TUL. Spennende!

Gratulerer så mye med to eneggede guttebasser:Heartblue:love7

Da fikk jeg endelig svar på NIPT også:cheers To friske, identiske, guttebabyer i magen:Heartblue Overraskende nok var det ikke toeggede som vi tidligere har fått beskjed om på TUL. Spennende!

Så herlig! :Heartblue Da blir det liv i heimen!

Jeg har fortsatt ikke fått svar. Prøven kom frem torsdag for 1,5 uke siden. Utålmodig!!

Sniker fra november:shy:
Fikk kittet fra DK i dag, bestilte på fredag. Ganske imponert over det. Alt virker utrolig oversiktlig og greit, ikke noe som kan gå galt med så utførlige instruksjoner.

Eneste jeg lurer på, åpnet «selvfølgelig» boksen for å titte på blodprøveglassene. I instruksjonen for blodprøvetaking så står det ikke noe om dette kjøleelementet som glassene ligger i. Skal jeg la være å sende dette tilbake? Kun legge glassene i stoffposen, sølvposen og så ziplock-posen? Anyone:hilarious:

Håper heller ikke jeg «ødela» noe ved å åpne den posen, var forsovet ikke lukket/forseglet fra før av men hvis det skulle holde seg kaldt.. nei nå er det bekymringene som tar overhånd. Skal ikke ta blodprøven før om 2 uker forresten, ville bare ha kittet i god tid ift påske.

En annen ting, i hvor god tid avtalte dere henting med DHL? Er de fleksible/var det problematisk å avtale tid?

Fikk kittet fra DK i dag, bestilte på fredag. Ganske imponert over det. Alt virker utrolig oversiktlig og greit, ikke noe som kan gå galt med så utførlige instruksjoner.

Eneste jeg lurer på, åpnet «selvfølgelig» boksen for å titte på blodprøveglassene. I instruksjonen for blodprøvetaking så står det ikke noe om dette kjøleelementet som glassene ligger i. Skal jeg la være å sende dette tilbake? Kun legge glassene i stoffposen, sølvposen og så ziplock-posen? Anyone:hilarious:

Håper heller ikke jeg «ødela» noe ved å åpne den posen, var forsovet ikke lukket/forseglet fra før av men hvis det skulle holde seg kaldt.. nei nå er det bekymringene som tar overhånd. Skal ikke ta blodprøven før om 2 uker forresten, ville bare ha kittet i god tid ift påske.

En annen ting, i hvor god tid avtalte dere henting med DHL? Er de fleksible/var det problematisk å avtale tid?

Jeg pakket glassene akkurat som de lå, altså med kjøleelementet. Vet ikke om det var riktig, men jeg fikk svar, så det var sikkert ikke feil heller :)

Og jeg bestilte henting fra DHL kvelden før, på nettsiden. Skulle ta prøven på en mandag og telefonen var stengt i helgen, så da ble det sånn. Det var helt uproblematisk og de kom til avtalt tid dagen etter :) nå bor jeg i Oslo, så vil anta det kan ta lengre tid dersom du bor litt mindre sentralt. Men DHL er vel generelt kjent for god service, så det er nok ingen hast :)

Gratulerer så mye! Så gøy med identiske tvillinger! :Heartblue:Heartblue Vi har fremdeles ikke fått svar, jeg var i kontakt med de i dag og de sa det var forsinkelser på svar på grunn av en storm i USA som forsinket analyser og leveringer. Får håpe vi får svar i morgen:love2

Tusen takk! Vi er så letta og takknemlige nå:joyful:

Håper du får svar ila dagen imorgen! Krysser fingrene for deg:)

Jeg pakket glassene akkurat som de lå, altså med kjøleelementet. Vet ikke om det var riktig, men jeg fikk svar, så det var sikkert ikke feil heller :)

Og jeg bestilte henting fra DHL kvelden før, på nettsiden. Skulle ta prøven på en mandag og telefonen var stengt i helgen, så da ble det sånn. Det var helt uproblematisk og de kom til avtalt tid dagen etter :) nå bor jeg i Oslo, så vil anta det kan ta lengre tid dersom du bor litt mindre sentralt. Men DHL er vel generelt kjent for god service, så det er nok ingen hast :)
Da bare legger jeg alt på plass slik det kom, takk for svar! Jeg skal ta prøven tirsdag etter påske og vet at de er stengt i påsken så tenker jeg bare vil få spikret den avtalen. Bor i Bærum så det skal ikke være noe problem da tenker jeg :-) Grattis med positivt svar forresten, må være herlig å få vite at alt ser bra ut og skuldrene kan senkes enda et hakk!

I et av arkene står det beskrevet hvordan det skal pakkes :P

Tøypose - kjøleelement - sølvpose - biohazard bag (obs, papir i lommen på denne) - esken - den gule DHL brevtingsen (obs, mer papirer).

G

Åh så spennende :Heartblue:Heartblue Så gøy dere fikk vite at de var eneggede :Heartblue Gratulere!

Vi venter fremdeles på svar, i morgen er det 14 dager siden den ble sendt til USA. Jeg synes ventetiden er så lang og er så stresset over å vente på resultatet. Sist graviditet tok det bare 10 dager fra den ble sendt til vi hadde svaret:(

Vi venter fremdeles på svar, i morgen er det 14 dager siden den ble sendt til USA. Jeg synes ventetiden er så lang og er så stresset over å vente på resultatet. Sist graviditet tok det bare 10 dager fra den ble sendt til vi hadde svaret:(

Så utrolig kjedelig det tar så lang tid :wideyed: Det tok bare 10 dager sist for oss også:nailbiting: håper virkelig de kan gi deg svaret snart

Så utrolig kjedelig det tar så lang tid :wideyed: Det tok bare 10 dager sist for oss også:nailbiting: håper virkelig de kan gi deg svaret snart

Ja, det er så slitsomt å vente så lenge på svaret. Jeg ble nettopp 35 år nå også, så jeg er litt ekstra nervøs for svaret denne gangen med tanke på en litt større risiko for at det er noe galt pga alderen min, så ventetiden føles veldig lang. De sa det var noe forsinkelser på analyse på grunn av en storm som har vært i USA, men at de håper svaret kommer snart. Så jeg krysser fingrene for svar enten i morgen eller torsdag :)

Jeg sendte også på en onsdag, og fikk svar etter akkurat 14 dager (fikk oppringing på ettermiddagen)

14 dager siden jeg sendte prøven i dag, 12 dager siden den kom frem og ikke hørt noe jeg heller :( Er ikke egentlig så bekymret for svaret, men siden vi først har tatt den klarer jeg ikke å slappe 100% av før jeg har fått svaret.

Åh, kanskje det er håp for svar i morgen for oss da Var alt bra på din test? Bekymrer meg litt for om det er noe galt siden det tar så lang tid..

Alt var bra her. :) "Low risk" - og venter enda en liten jente :)

14 dager siden jeg sendte prøven i dag, 12 dager siden den kom frem og ikke hørt noe jeg heller :( Er ikke egentlig så bekymret for svaret, men siden vi først har tatt den klarer jeg ikke å slappe 100% av før jeg har fått svaret.

Åh, det er så kjedelig når det tar så lang tid! Det er jo som du sier at man klarer jo ikke slappe helt av når man går og venter på et svar.. Får håpe det kommer snart! Krysser fingrene for at vi får svar i morgen begge to! :Heartpink

Back
Topp