Dere som skal bestille nipt-test, hvor bestiller dere fra?

mamat2prinsesser&4prinser

Forumet er livet
VIP
September 2012
Novemberlykke 2018
Oktoberbarna 2021♡
Novemberfnuggene 2023
✨️Julestjernene2023✨️
Jeg tenkte å bestille en nipt-test, men litt usikker på hvor jeg skal bestille fra?:rolleyes: Noen som har erfaring eller som også tenker å bestille?
 
Sniker! Bestilte fra Edda labs, kan virkelig anbefale de. Kanskje litt dyrere, men norsk lege med erfaring fra Norge, som har kontakter i Norge om det skulle være noe. Føltes trygt og godt og vi fikk raskt svar. Alt var bra hos oss :)
 
Sniker! Bestilte fra Edda labs, kan virkelig anbefale de. Kanskje litt dyrere, men norsk lege med erfaring fra Norge, som har kontakter i Norge om det skulle være noe. Føltes trygt og godt og vi fikk raskt svar. Alt var bra hos oss :)

Takk for svar:joyful: Står man bør skrive på engelsk, da det ikke er alle som forstår norsk? Jeg vurderte å ikke ha en forsamtale i det hele tatt, men bare bestille et testkit, men burde kanskje be om en forsamtale? Når kan man tidligst ta blodprøven? Det er kanskje 10+0?:rolleyes:
 
Takk for svar:joyful: Står man bør skrive på engelsk, da det ikke er alle som forstår norsk? Jeg vurderte å ikke ha en forsamtale i det hele tatt, men bare bestille et testkit, men burde kanskje be om en forsamtale? Når kan man tidligst ta blodprøven? Det er kanskje 10+0?:rolleyes:
Assistentene er engelsktalende, men legen norsk:) Du får ikke bestille test kit uten å være gjennom samtale og «nipt skolen». Anbefales virkelig å gjøre det, man lærer mye viktig! Fort gjort :happy: tidligst 10+0 ja. Vi sendte prøven så den kom dit torsdag og fikk svar mandag :)
 
Jeg tenkte å bestille en nipt-test, men litt usikker på hvor jeg skal bestille fra?:rolleyes: Noen som har erfaring eller som også tenker å bestille?

Vi skal bestille fra ultralydklinikken.dk. Har veldig god erfaring med de. Du får et testkit, tar blodprøven og sender det tilbake med dhl :) Jeg foretrekker Panorama forann Harmony siden du kan få teste for flere ting med Panorama :) Du kan teste fra uke 9 med Panorama. Vi gjorde dette under korona i fjor, men vi mistet i uke 11 da.
 
Jeg har sett på nipt-skandinavia i alle fall. De var rimelige i pris i alle fall.
De har tre ulike tester. Trisomi-test, trisomi + XY-test, trisomi, XY og delesjons-feil-test.
 
Jeg har sett på nipt-skandinavia i alle fall. De var rimelige i pris i alle fall.
De har tre ulike tester. Trisomi-test, trisomi + XY-test, trisomi, XY og delesjons-feil-test.

På panoramatesten som ultralydklinikken.dk tilbyr så tester de for 10 av de vanligste koromonsfeilene og du kan ta prøven allerede i uke 9+0 :) Nipt skandinavia må man vel vente til uke 11 :)

Trisomi 21 (Downs syndrom) trisomi 18 (Edwards syndrom) trisomi 13 (Pataú syndrom), Turners syndrom, triploidi (tre kromosomer af alle kromosomer) og DiGeorge syndrom, Prader-Will syndrom, Angelman syndrom, 1p36 deletion og ´Cri-du-chat syndrom.
 
På panoramatesten som ultralydklinikken.dk tilbyr så tester de for 10 av de vanligste koromonsfeilene og du kan ta prøven allerede i uke 9+0 :)

Trisomi 21 (Downs syndrom) trisomi 18 (Edwards syndrom) trisomi 13 (Pataú syndrom), Turners syndrom, triploidi (tre kromosomer af alle kromosomer) og DiGeorge syndrom, Prader-Will syndrom, Angelman syndrom, 1p36 deletion og ´Cri-du-chat syndrom

Jepp, blir vel omtrent det samme :p
IMG_20210215_204940.jpg
Jeg orket bare ikke ramse opp :p

Dyreste her er under 7000, men vil likevel gi ganske mye svar, så.. ønsker den.

Edit, dårlig bildekvalitet, men ><
 
Jepp, blir vel omtrent det samme :p
Vis vedlegget 348701
Jeg orket bare ikke ramse opp :p

Dyreste her er under 7000, men vil likevel gi ganske mye svar, så.. ønsker den

Ja, de virket ganske like på plusspakken og prisen er vel omtrendt det samme også. De er nok like bra tester alle sammen :)
Det er vel mest tiden som er forskjellen. Panorama kan takes i uke 9, mens nipt-skandinavia i uke 11 :)
 
Vi skal bestille fra ultralydklinikken.dk. Har veldig god erfaring med de. Du får et testkit, tar blodprøven og sender det tilbake med dhl :) Jeg foretrekker Panorama forann Harmony siden du kan få teste for flere ting med Panorama :) Du kan teste fra uke 9 med Panorama. Vi gjorde dette under korona i fjor, men vi mistet i uke 11 da.

Jeg er fra DK, så er fristende å kunne snakke dansk hvis jeg bestiller derfra, da jeg ikke forstår alt svensk:hilarious: Jeg snakker flytende norsk, men hjelper ikke når jeg ikke skjønner alt svensk:p Hadde tenkt å ta den mest utfyllende testen:) Veldig lei meg for å høre dere mistet i uke 11:( Det må ha vært helt forferdelig:( Så utrolig trist:sad010tusen takk for svar:Heartred Og denne gangen skal det gå bra, kjære du:Heartred
 
Jeg har sett på nipt-skandinavia i alle fall. De var rimelige i pris i alle fall.
De har tre ulike tester. Trisomi-test, trisomi + XY-test, trisomi, XY og delesjons-feil-test.

Takk for svar, søta:Heartred
 
Ja, de virket ganske like på plusspakken og prisen er vel omtrendt det samme også. De er nok like bra tester alle sammen :)
Det er vel mest tiden som er forskjellen. Panorama kan takes i uke 9, mens nipt-skandinavia i uke 11 :)

Uke 9? 8+0 liksom? o_O eller 9+0?
For står "11. Uke" på nipt-skandinavia, tolket det som 10+0.. :p
 
Jeg er fra DK, så er fristende å kunne snakke dansk hvis jeg bestiller derfra, da jeg ikke forstår alt svensk:hilarious: Jeg snakker flytende norsk, men hjelper ikke når jeg ikke skjønner alt svensk:p Hadde tenkt å ta den mest utfyllende testen:) Veldig lei meg for å høre dere mistet i uke 11:( Det må ha vært helt forferdelig:( Så utrolig trist:sad010tusen takk for svar:Heartred Og denne gangen skal det gå bra, kjære du:Heartred

Det er en fordel å kunne språket ja :) Takk :Heartpink Vi får håpe den sitter hele veien denne gangen :Heartpink
 
Det er en fordel å kunne språket ja :) Takk :Heartpink Vi får håpe den sitter hele veien denne gangen :Heartpink

Krysser alt jeg har for at det blir terminspire denne gang:smiley-angelic001:Heartred Ja, er nok en stor fordel at man forstår hva de sier:rolleyes:
 
Last edited:

Skal evt sende melding, 11+0 blir jo litt sent igjen (siden svartid, osv), men..
Jeg har ikke helt funnet ut enda hvordan jeg skal få tatt blodprøven.
 
Skal evt sende melding, 11+0 blir jo litt sent igjen (siden svartid, osv), men..
Jeg har ikke helt funnet ut enda hvordan jeg skal få tatt blodprøven.

Nei, det er største hodepinen. Jeg fant en løsning sist, men er usikker på om jeg kan benytte samme igjen.
 
Nei, det er største hodepinen. Jeg fant en løsning sist, men er usikker på om jeg kan benytte samme igjen.

Nå er det vel strengt tatt ikke ulovlig for helsepersonell å ta prøven lenger?
Men jeg har ikke noen å spørre. Min mor er helsearbeider, men tar ikke blodprøver. Min stemor er apotektekniker, de selger bare medisinske ting :p
Vi får.. eh.. se på YouTube og satse på at jeg ikke dævver. :s
 
Jo mer man tester for, jo større sannsynlighet for falsk positiv. Mange av testene er ikke gode nok til å skille mellom faktisk positive og falske positive og på den 22q-delesjon testen er det 80% falsk positiv. Altså vil man kunne måtte utføre videre invasive tester uten at det egentlig er behov. Vi gikk inn i det med en innstilling om å teste for alt, med litt opplæring og veiledning gikk vi tilbake på dette :)
For oss tok sykepleier på mitt fastlegekontor blodprøven :happy:
 
Nå er det vel strengt tatt ikke ulovlig for helsepersonell å ta prøven lenger?
Men jeg har ikke noen å spørre. Min mor er helsearbeider, men tar ikke blodprøver. Min stemor er apotektekniker, de selger bare medisinske ting :p
Vi får.. eh.. se på YouTube og satse på at jeg ikke dævver. :s

Det er ikke lett å ta på seg selv :p
Jeg er utdannet sykepleier (jobber ikke som det, tok en annen bachelor og master etterpå), og jeg prøvde å ta på meg selv. Det ble fiasko :p:p
Det er egentlig ikke lov for helsearbeidere å hjelpe til med å få tatt nipt testen.
 
Back
Topp