Den store symptomtråden

Har to svangerskap hvor jeg har spydd 4-5 ganger per dag i 8 mnd, så du har min fulle sympati! ❤

Bare litt småskummelt å ikke være kvalm denne gangen... :nailbiting:
Takk for det ... Ja jeg har hatt en og annen dag hvor jeg føler meg bedre og da er jeg kjempestressa over om noe kan være galt..
 
Jeg er bare 4+0, og av symptomer til nå har jeg hatt mindre utflod enn vanlig og menssmerter. Puppene er ikke litt ømme en gang, og jeg er ikke kvalm. Dessuten har jeg en følelse av å ha kaldt vann (eller noe annet kaldt) i magen, helt nede ved skambeinet. Det kjenner jeg igjen fra forrige svangerskap. Sist kom kvalmen plutselig og voldsomt i uke 6, sammen med luktesans som en blodhund.
 
Symptomer uke 6:

-Småtrøtt/småslapp
-Tydelig gravidblære
-Fjern/glemsk/surrete (veldig ulikt meg)
-Murringer/stikninger i livmorområdet
-Sporadisk hodepine
-Oppblåst
-Tidvis andpusten
-Ømme pupper
 
Fremdeles utrooolig trøtt, kvalmen kommer litt oftere, vonde pupper og reagerer på lukter.
 
Nesten alle symptomer har forsvunnet igjen. Sånn var det med førstemann også..

Puppene er fortsatt større enn før, men ingen ømme pupper lengre, eller melkelekkasje. Murringene i magen har gitt seg, og magen fungerer som normalt igjen.

Det eneste som er igjen er den intense sulten og de rare drømmene:hilarious:
 
Puppene mine må ha vokst i løpet av natten, såå tunge og fikk dobbelpupp i alle bhene mine :nailbiting:
 
5 + 2 og fortsatt nesten ingen symptomer. Med førstemann fant jeg det ikke ut før 5 + 5, så har ikke noe å sammenlikne med, heller.
 
- Puppene har blitt større.
- Må gå på do oftere
- Kjenner at bekkenet plager meg.
- Til tider kvalm. Brekker meg en del.
 
4+1 i dag, og symptomer jeg har er murringer, vondt i korsrygg/halebein (håper ikke det er begynnende bekkenplager!), ekstra tørst, stikking/smerte i livmorområdet når jeg hoster eller nyser.
 
Last edited:
- ømme bryst og større bryst og areola/nippel
- kvalm, lite matlyst annet enn knekkebrød med gulost, og ritzkjeks
- trøtt
- tisse hele tiden
- emosjonell (begynte nesten å gråte, fordi pus er så søt...)o_O:cat:

Og jeg er så sykt glad for hvert eneste symptom! Til og med kvalme! Selv om jeg har litt fobi mot å spy, heh.
 
oja! og sinnsykt rare drømmer :laughing002
 
Har begynt å få den kvalmen nå, spydd to ganger i dag. Håper det ikke blir enda verre egentlig (angrer på at jeg savnet kvalme :p)

Forferdelige drømmer, kjennes sååå virkelig ut og våkner helt utslitt.
 
6+5

Endelig har murringene gitt seg, nå er jeg «bare» trøtt hele tiden (legger meg 9 og står opp 7, pluss sover et par timer på sofaen etter jobb :shy:), konstant oppblåst og forstoppet. Sistnevnte har også resultert i sår bakende... :)arghh:).

I tillegg har kvalmen kommet... og jeg har ikke ventet på den, hadde håpet jeg slapp unna. Pendler med buss 2 timer hver dag, så graviditetskvalme oppå bilsyken er ekstremt kjipt. Sitter å gulper hele veien inn. Kastet opp 4-5 ganger frem til kl 13 i dag, etter det roet det seg. Har heldigvis fortsatt matlyst. Klarer ikke se for meg hvordan jeg skal overleve dette :nailbiting::dead::yuck: Noen tips?
 
4+1 i dag, og symptomer jeg har er murringer, vondt i korsrygg/halebein (håper ikke det er begynnende benkeplater!), ekstra tørst, stikking/smerte i livmorområdet når jeg hoster eller nyser.

Benkeplater? :p
 
Back
Topp