Den store symptomtråden

Kvalme
Murringer og stikk i livmor
Ilinger nedover lår
Smerter i bekken
Press i magen
Hormonell
Drømmer masse om natta
Tungpustet
Lavt blodtrykk,- svimmel
Ømme bryst
Bedre luktesans
Mindre matlyst
Tørst
Blir raskt sliten etter aktivitet
Oppblåst
Følelse av å være "stappa"
I dag har jeg fått en trøtthet kastet på meg..zzz...

Ja, det var det! ,- tror jeg:p

4+0 i dag
 
Last edited:
Litt mer trøtt og halsbrann som kommer og går. Uten positiv test hadde jeg ikke tenkt at jeg er gravid.

Med de to første var jeg utrolig kvalm fra dag 1 til jeg fødte, så dette er litt uvant :p
 
Jeg er. så. kvalm... fra jeg åpner øynene om morgenen, til jeg sovner igjen om kvelden .. :yuck:
 
3+5 ca !

-konstant stikking nederst i magen
- halsbrann
- små kvalme
- luft i magen
- ekstremt oppblåst (umulig å gå med vanlige bukser)
- små kviser i panna
- stikking/ømme bryster
- humørsvingninger
- mere trøtt enn vanlig
- tungpustet / svimmel innimellom

:hilarious::Heartpink
 
4+1
-morgenkvalme
-murringer
Syntes symptomene kom tidligere denne gangen :hungover:
 
Jeg har ALT av symptomer.

Kvalme og trøtthet kom først, så ble den verre.
Sovnet på fjelltur med svigers, da jeg våknet en god stund etter skjønte jeg at her er det noe muffins.
Kvalmen går opp og ned gjennom dagen, men er gjerne trigget av luktesansen som kan sies å ha blitt en superkraft nå.
Puppene er så ille at BH'n er nå kastet.
Jeg har kramper i beina og rykninger aom bare det.
Når kvalmen slipper litt tak, er jeg sulten som en hest, og har dilla på jordbærsyltetøy. Men kvalmen er aldri borte lenge, og blir ofte til oppkast.
Halsbrann er også et sikkert tegn for meg, og den delen gjør meg ganske sprø.
Jeg er på do hvert 10min.
Jeg bytter mellom forstoppelse og ..ikke.
Drømmene har blitt rare.
Utover dette er jeg et hormonelt vrak, som kjører kjæresten til bristepunktet.

..og jeg er nå snart 5uker. Lurer på hvordan de resterende 35 skal bli da. :rolleyes:
 
5+2

- Ømme og tunge pupper (gått opp 1 str alt)
- Til tider veldig kvalm
- Trøtt
- Humørsvingninger
- Murringer
- Veldig oppblåst (noen gravidbukser er fremme alt)
 
4+5 eggløsningsdato termin
5+1 mens termin

-murringer i nedre del av magen
-trøtt
-bekkensmerter bakpå :(:(
-sulten hele tiden, men ingenting frister
-litt ømme pupper
-veldig oppblåst

Symptomene mine har forandres seg skikkelig denne uken og jeg syns det er så skummelt. Liker det bedre når jeg har masse og sterke symptomer !
 
Er det flere her som merker en slags stølhetsfølelse på den ene sida ved egglederen? Merket det plutselig i kveld.
Tenker alltid det verste, men håper det beste ❤️
 
Er det flere her som merker en slags stølhetsfølelse på den ene sida ved egglederen? Merket det plutselig i kveld.
Tenker alltid det verste, men håper det beste ❤️
hm.. Vet ikke om jeg klarer å kjenne så konkret, men er øm og har stikkinger i og omkring hele området med livmor, vet ikke om det er noe lignende, men husker dette fra sist også.
 
Er det flere her som merker en slags stølhetsfølelse på den ene sida ved egglederen? Merket det plutselig i kveld.
Tenker alltid det verste, men håper det beste ❤️
Tror helst at dette er uskyldig. Hadde ukomplisert exu for 5 uker siden og da skjedde det på høyre side og nå merka jeg denne stølheten på samme side. Så det vil vel si at el denne gangen burde være på venstre side altså. Hvis kroppen fungerer som normalt igjen etter en exu. Med andre ord, mindre grunn til bekymring.
 
- ømme bryster
- småkvalm
- ligament smerter
- må tisse hele tiden
- humørsvingninger
- våkner midt på natta fordi jeg er sulten
- sterkere luktesans.. Forrige uke så lukta alt av kjøttpålegg helt forferdelig

Og sist men ikke minst, blødninger!:banghead::banghead::( Begynte forrige torsdag med bare litt rosa, og økte litt på de to dagene etter det, men nå er det bare litt rosa igjen. Testene har heldigvis økt i styrke hver dag. Men forbereder meg på at det kanskje ikke går veien.
 
Last edited:
6+1 i dag. Elsker at det går fremover!!

Flere enn meg som er sinnsykt tørre i munnen??

Ellers:
Ømme og store pupper. Har gått til innkjøp av to nye bher.
Trøtt og sliten. Orker lite, omtrent ingenting annet enn jobb og enkle husarbeidsoppgaver. Sover mye. Men koser meg i trøttheten, mye tid til å glede meg til det som kommer.
Emosjonell (ensom når mannen er borte, trist og lei når jeg har gjort mange matvalg som ikke er ideelt for babyen..)
Lettrørt over positive ting.
Litt oppblåst og noe forstoppet.
Jeg har opplevd stor apetitt et par dager, men ellers er matlysten normal.
Forsterket luktesans.
Sitrus smaker drit!
Salt smaker sinnsykt godt. Har begynt å bruke PIFFI på mat. :laughing002 Mannen har sluttet å ettersalte middagene jeg lager. Haha.
 
Symptomer uke 5:

-Småtrøtt/småslapp
-Tydelig gravidblære
-Fjern/glemsk/surrete (veldig ulikt meg)
-Murringer/stikninger i livmorområdet
-Sporadisk hodepine
-Oppblåst
 
5+1

Blir bare mer og mer trøtt. Legger meg gjerne kl 8/9 og sover til neste morgen med noen doturer i løpet av natta. Kvalmen kommer og går, men ikke noe ille enda. Matlysta har forsvunnet, og det er lite som frister, veldig uvant da jeg eeeelsker alt av mat :p
 
4+5

Etter et par dager med ganske tydelige symptomer (mye stikking og murring, litt småkvalm, oppblåst) kjenner jeg plutselig ingenting i dag. Kjennes ikke som om jeg er gravid i det hele tatt :p Hadde glemt hvordan det var å ønske kvalmen tilbake :rolleyes:
 
6+2
Er så kvalm i dag, går rundt og småbrekker meg hele tiden.:depressed:
Våknet i natt av stikking i magen, ble litt bekymra, men får bare tenke at denne er like opptatt av sovekomfort som mammaen da, og rugger seg riktig plass...:hilarious:
Ømme brystvorter.
 
Back
Topp