Den store symptomjakten!

Slenger meg på her. Har hatt utrolig mye symptomer siden eggløsning. Kvalme som kommer og går, utrolig mye romling i magen,svimmel, trøtt og nå vondt i brystene. Har egentlig hele tiden tenkt at jeg innbiller meg dette, da det står på diverse sider at symptomene ikke er merkbar før etter 5 uker. Kan heller ikke se bort fra at det kanskje er et magevirus eller noe. Blir spennende å se om kroppen bare spiller meg et puss eller om det er ekte. Da har jeg i såfall kjent symptomer siden 1 uke etter EL

Du kan helt klart kjenne det før, så spennende håper ikke kroppen lurer deg :)
 
Om el var 4 dager siden er nok ikke egget festet enda og er per definisjon ikke gravid -ENDA ;D egget bruker ca 7 dager på å dele seg før det kan utvikle seg videre i livmoren.
Stikkingen på høyre siden kan være at du hadde eggløsning fra den siden og eggstokken er litt hoven og vond. Ellers kjenner jeg stikking i lysker hver dpo-tid og i eggledern kjenner jeg en slags napping (en slags vakumfølelse), jeg vil tro det er egglederne som jobber med å få egget nedover da jeg nå kun kjenner det der jeg har eggleder og bare stikking på den siden egglederen er fjernet.
Jeg merker masse symptomer på progesteronet som skilles ut i dpoland og det er veldig like symptomer på graviditet fordi progesteronet også øker når man blir gravid :)

Men om det er et befruktet egg som fester seg i livmor skjer vel dette i snitt ca 7-9dpo, så om du tester 10dpo kan du få en pekepinn, men får du negativt resultat betyr ikke det at du ikke er gravid da egget kan feste seg opp til 12dpo. Da produseres hcg som har dobla seg hver 48-72 time. En vanlig butikktest slår ut på 25mlu/ml og normal mengde hcg kan ligge på opp til 5mlu/ml hos en ikke-gravid. Så du kan altså få positiv test 1-3 fager etter egget er festet ;)
Dette ble langt, men håper det hjelper :) Krysser fingre og tær :)

Hehe kanskje jeg er litt overivrig Nå har vi prøvd en stund uten lykke! Man leter vel etter tegn når man ønsker det så fælt
 
På CD 18/19 og for 4/5 dager siden testet jeg positiv på EL natt og morgen, og begynte å blø masse senere samme dag som gikk over neste dag. kun litt blod i slimet dagene etter. (aner ikke hvorfor eller om det er bra eller dårlig!)

Og siden EL har jeg hatt veldig ømme brystvorter og vært litt øm i brystene og jeg har stikkinger/øm/noe murringer i livmor.
Og i dag på DPO 4/5 så spottet jeg litt brun/rød kun på papiret.

Og det som er så rart er at felles for de 2 dagene jeg har blødd og spottet, er at blodet har kommet mens jeg har koset med nyfødt babyen til min venninne :dummy1: ikke noe ellers....merkelig :D

Håper ikke kroppen lurer meg nå og at symptomene er gravid symptomer :shifty:
 
Første eg merket før positiv test va at eg blei så utav dæ i butikken. Svimmel,elle uvel. Lysømfintlig på en måte. Måtte ud å trekke frisk luft. En dag å t før va eg veldig trøtte. Tok test da same dag eg merket når eg va i butikken. Dag 29 i syklus. Har hatt fra 26-30 dager så skulle gje mens en dag til,mn symptomene sa noe anna
 
Er nå 4 dager over ikm, men får ikke testet enda, og jeg har ganske lite symptomer. Kjente litt ømme pupper 2-3 dager før ikm og litt mensenmurringer som varte mye kortere og var svakere enn vanlig. Og i natt begynte jeg plutselig å fossblø fra nesen, så er spent på om det kan være noe:p finner ut på onsdag!
 
Mye murringer hver dag, litt stikk i nye og ne. Kvalme flere ganger til dagen. Større pupper (gjerne normalt i dpo) jeg er 7 dpo i dag:)
 
Magefølelsen stemte! [emoji1]
20170705_151243.jpg
 
Det jeg kan huske fra da jeg ble gravid med nr 1, som snart blir 2 år, er at jeg var veldig trøtt. Også fikk jeg sannsynligvis festeblødning rundt IKM. Trodde det var mens, men den var helt annerledes og gav seg fort. Er i første prøveperiode med nr 2 nå, 1 uke til IKM og jeg er ganske trøtt! Sikkert noe helt annet men :rolleyes:
 
Det jeg kan huske fra da jeg ble gravid med nr 1, som snart blir 2 år, er at jeg var veldig trøtt. Også fikk jeg sannsynligvis festeblødning rundt IKM. Trodde det var mens, men den var helt annerledes og gav seg fort. Er i første prøveperiode med nr 2 nå, 1 uke til IKM og jeg er ganske trøtt! Sikkert noe helt annet men :rolleyes:

Samme her. Ble så utroolig trett på kveldene. Ville helst gå å legge meg kl 19-20 på kvelden. [emoji23]
 
Jeg nyser og nyser. Leste en gang at det er et symptom. Satser på det :D
 
Idag er jeg 9 dpo.

Tok test i middagstid i går, og den var negativ.

Har vært småkvalm de siste dager og netter. I går kjente jeg stikksmerter nedentil.

Får bare vente og se, men min flaks vil vel ikke gjøre meg gravid :(
 
Har en kvalme som kommer og går. Har hatt noen netter like før helgen hvor jeg våknet av sterke murringer i livmor. Fikk positiv eggløsningstest lørdag ettermiddag for halvannen uke siden, og hadde samleie påfallende søndag formiddag. Håper bare det ikke var for sent :) Ellers kommer og går murringene i livmoren også - litt mer intense enn ved vanlig menstruasjon. Venter mens førstkommende søndag.

Har også et økt behov for å tisse, uten at jeg drikker mer enn vanlig. Skal prøve meg på tidlig test på lørdag :Heartred
 
10 DPO i dag
 
1. Murringer
2. Små kvalm
3. Lite matlyst helt plutselig
4. Veldig sliten og trøtt
5. Tett nese
6. Treig mage
7. Veldig, veldig kald i perioder
8. Perioder kald varm inni kroppen og kald på utsiden.

Ikm neste søndag. Vært sånn her i en uke nå
 
Kvalme, sulten hele tiden, HORMONELL, fryser/varm om hverandre, sover mye, annerledes bryster, murring i magen, stikker i eggstokkene
 
IKM er på søndag. Er 11/12 DPO
 
Back
Topp