Dagboken til en med stort håp om å bli mamma

CD7

Utrolig dårlig oppfølging av dagboken om sommeren, ser jeg... Men av og til er intet nytt godt nytt :) I utgangspunktet bruker jeg jo dagboken for å dele tanker og følelser, og litt for å følge med på hvordan det har gått gjennom prøvetiden. Så, med andre ord går det ganske bra for tiden :) Jeg nyter ferien, og får utløp for tanker og følelser når jeg jobber i hagen eller trener.

Nå jobber jeg for å få aksjelegging minst annenhver dag, ettersom det mest sannsynlig nærmer seg EL. Så håper jeg at denne syklusen ikke plutselig blir lang. Etter forrige korte syklus, kjente jeg virkelig at skuldrene senket seg. Jeg føler at kroppen virkelig begynner å spille på lag med meg :happy: Kanskje blir dette vår siste pp?

Ha en hyggelig helg, alle prøvere:Heartred
 
CD8

I full gang med aksjeleggingen her :p Satser på annenhver dag frem til IKM. Men prøver å ikke ha for ofte heller... Går det an å bruke opp alt kruttet for tidlig?:hilarious:
 
CD10

Rolig mandags morgen her :) Godt å få ryddet huset og vaske litt klær! Har egentlig ingen store planer i dag. Etter en sosial og travel helg er det i grunnen godt å bare slappe litt av alene med kaffekoppen;) Gleder meg til å fortsette med hagearbeidet i morgen :) Har fått mye skryt fra naboene, og det er kjekt når man har gjort alt arbeidet selv.

Aksjeleggingen går som planlagt, og ellers er det lite nytt på den fronten. Grugleder meg til IKM, men det er jo fremdeles lenge til...

Ha en fin mandag, alle prøvere :Heartred
 
CD10

Rolig mandags morgen her :) Godt å få ryddet huset og vaske litt klær! Har egentlig ingen store planer i dag. Etter en sosial og travel helg er det i grunnen godt å bare slappe litt av alene med kaffekoppen;) Gleder meg til å fortsette med hagearbeidet i morgen :) Har fått mye skryt fra naboene, og det er kjekt når man har gjort alt arbeidet selv.

Aksjeleggingen går som planlagt, og ellers er det lite nytt på den fronten. Grugleder meg til IKM, men det er jo fremdeles lenge til...

Ha en fin mandag, alle prøvere :Heartred

Heier masse på deg! Så kult at naboene skryter av hagen, jeg blir skikkelig nysgjerrig på hvordan den ser ut! :) kos deg med prøvingen! :)
 
CD12

I går hadde jeg en skikkelig dårlig dag. Kjenner på det at vi har holdt på en stund nå, men kommer ingen vei... Du vet at du er langt nede når du er inne på tanken om at hvis vi ikke hadde prøvd, så hadde jeg ikke blitt skuffet. Jeg vet ikke hva som gikk av meg, men av og til maler jeg meg bare helt inn i et hjørne...:sorry:

Har heldigvis en bedre dag i dag :) Jobber i hagen, og prøver å tenke på andre ting enn prøving og baby. En stund nå har jeg tenkt at det er dumt å lage planer for våren 2019, for det kan jo hende at jeg ikke kan likevel... Men i dag bestemte jeg meg for at jeg ikke kan slutte å leve, og at det er veldig dumt hvis jeg blir gående slik i 1 år til! Så nå er jeg begynt å se på hvilke aktiviteter og turer jeg kan bestille/booke for neste år. Da har jeg noe å se frem til, i tilfelle prøvingen ikke går etter planen.

Noen andre som har forslag til hva som kan gjøre prøvetiden mindre uutholdelig? :p
 
CD12

I går hadde jeg en skikkelig dårlig dag. Kjenner på det at vi har holdt på en stund nå, men kommer ingen vei... Du vet at du er langt nede når du er inne på tanken om at hvis vi ikke hadde prøvd, så hadde jeg ikke blitt skuffet. Jeg vet ikke hva som gikk av meg, men av og til maler jeg meg bare helt inn i et hjørne...:sorry:

Har heldigvis en bedre dag i dag :) Jobber i hagen, og prøver å tenke på andre ting enn prøving og baby. En stund nå har jeg tenkt at det er dumt å lage planer for våren 2019, for det kan jo hende at jeg ikke kan likevel... Men i dag bestemte jeg meg for at jeg ikke kan slutte å leve, og at det er veldig dumt hvis jeg blir gående slik i 1 år til! Så nå er jeg begynt å se på hvilke aktiviteter og turer jeg kan bestille/booke for neste år. Da har jeg noe å se frem til, i tilfelle prøvingen ikke går etter planen.

Noen andre som har forslag til hva som kan gjøre prøvetiden mindre uutholdelig? :p

Det er veldig lov å kjenne på de følelsene en gang i blant, for det ER drit og urettferdig og alt på en gang :( Tror det er kjempelurt å ha noe å se frem mot og ikke slutte helt å leve. Jeg husker jeg var helt avhengig av det selv, og måtte bare slutte å ta hensyn til en eventuell graviditet i planleggingen av ting. Håper dere snart får spira deres [emoji173]️
 
Jeg er ikke i din situasjon, men jeg kjenner meg selv og vet at JEG hadde hatt mye dårlige dager, og det er helt lov. Det er så urettferdig at noen skal måtte slite så mye med å få det største ønsket i livet oppfylt, når det går enkelt for mange andre.. Sender en god klem og håper du koser deg med planlegging av turer fremover, ikke la noe stoppe deg før det er et faktum[emoji173]
 
Jeg er ikke i din situasjon, men jeg kjenner meg selv og vet at JEG hadde hatt mye dårlige dager, og det er helt lov. Det er så urettferdig at noen skal måtte slite så mye med å få det største ønsket i livet oppfylt, når det går enkelt for mange andre.. Sender en god klem og håper du koser deg med planlegging av turer fremover, ikke la noe stoppe deg før det er et faktum[emoji173]
Tusen takk for fine ord:Heartred
 
Det er veldig lov å kjenne på de følelsene en gang i blant, for det ER drit og urettferdig og alt på en gang :( Tror det er kjempelurt å ha noe å se frem mot og ikke slutte helt å leve. Jeg husker jeg var helt avhengig av det selv, og måtte bare slutte å ta hensyn til en eventuell graviditet i planleggingen av ting. Håper dere snart får spira deres [emoji173]️
Tusen takk:Heartred Ja, tror jeg bare må planlegge i vei! Er godt å ha noe helt annet å se frem til.
 
CD12

I går hadde jeg en skikkelig dårlig dag. Kjenner på det at vi har holdt på en stund nå, men kommer ingen vei... Du vet at du er langt nede når du er inne på tanken om at hvis vi ikke hadde prøvd, så hadde jeg ikke blitt skuffet. Jeg vet ikke hva som gikk av meg, men av og til maler jeg meg bare helt inn i et hjørne...:sorry:

Har heldigvis en bedre dag i dag :) Jobber i hagen, og prøver å tenke på andre ting enn prøving og baby. En stund nå har jeg tenkt at det er dumt å lage planer for våren 2019, for det kan jo hende at jeg ikke kan likevel... Men i dag bestemte jeg meg for at jeg ikke kan slutte å leve, og at det er veldig dumt hvis jeg blir gående slik i 1 år til! Så nå er jeg begynt å se på hvilke aktiviteter og turer jeg kan bestille/booke for neste år. Da har jeg noe å se frem til, i tilfelle prøvingen ikke går etter planen.

Noen andre som har forslag til hva som kan gjøre prøvetiden mindre uutholdelig? :p

Ta en dag om gangen! Jeg har alltid brukt løping som terapi, man har ikke plass til dumme tanker når hovedfokuset er «pust eller dø»
Uansett er det lov å ta seg en dritt- dag innimellom! Alle som har prøvd en stund kjenner på håpløshet, frustrasjon, sjalusi, angst og sorg, for så å gå rett på håpets karusell og danse seg gjennom positive tanker så fort eggløsningen er rundt hjørnet.
Jeg støtter deg helt og fullt på å ikke planlegge utfra «hva om» i fremtiden. Hvis det nå mot all formodning ikke skulle være en baby rundt den tiden, så kanskje det er godt å ha en tur å ta. Bestill med mulighet for avbestilling, så kan du avlyse hvis du er gravid og ikke kan ta turen. Ha fokus på de tingene du vet gjør deg godt! ❤️
 
CD20

Dagbok og dagbok, er jo nesten ukesrapport dette her nå...:rolleyes: Regner med at EL er overstått, og at jeg er i DPO-land. Syntes jeg kjente noe i forrige uke, men det kan jo ha vært luftsmerter også:hilarious:

Skal feire bursdagen min til helgen:king Jeg kommer nok ikke til å la være å drikke når jeg ikke har peiling på om jeg er gravid, men tar det litt med ro tenker jeg :) Tror jeg bare blir enda mer tussete i hodet hvis jeg skal ha alkoholnekt hver gang jeg er i DPO-land. Var litt mer striks på alkohol før, men etter +1 år med aktiv prøving ønsker jeg å leve tilnærmet normalt frem til positiv gt.

Ellers er hagen er virkelig begynt å komme seg! I dag laget jeg ferdig den ene blomsterkassen, og fikk plantet i den. Tenker jeg skal lage en til i år, men venter med steinbedet til neste år. Ellers er vi kommet ganske langt på gjerdet vårt! Det blir virkelig pent. Gleder meg til det går hele veien rundt tomten, så kan hunden vår gå løst:D Hun river jo ned alt mulig rart når hun står i line, så det skal blir godt for alle...

Forrige gang jeg var innpå her, skrev jeg at jeg ville planlegge litt mer fremover. Jeg har begynt i det små, og meldt meg på et løp nå i høst :) Har vært med på flere løp nå i vår, men det planlagte jeg jo i vinter som var... Fikk gavekort på nye joggesko til bursdagen, så dette lover bra. Gleder meg til å teste de! Regner med morgendagen ryker med til pynting, vasking og diverse, så jeg satser på å få testet de på mandag. I dag gikk jeg på fjelltur, så det må da være god unnskyldning til å utsette joggeturen litt;)

Håper at alle dere prøvere har hatt en nydelig torsdag, og at helgen bringer med mange gleder :)
 
CD1

Ny pp og nye muligheter? Ja, det er det jeg prøver å si til meg selv i hvert fall... Men enn så lenge tar jeg meg en Aperol Spritz for å døyve de verste tankene og murringene. Det positive er jo at nå har kroppen innstilt seg på at det holder å ha en syklus på 28 dager :)

Andre positive ting jeg kan komme på...? Jo! :happy:Jeg sparer miljøet ved å bruke menskoppen min, som har fungert helt supert så langt. Det er da noe... Kjøpte forresten fruktnett her for ikke så lenge siden. Har fått brukt de litt, og det er helt fantastisk å tenke på hvor mye plast vi sparer over lengre tid. Frusack heter de, og er laget av mais av alle ting.:hilarious:

Nå skal jeg nyte en drink eller to til, med masse is, for å ikke smelte vekk i varmen. Håper alle dere prøvere har en fin lørdag:Heartred Jeg heier på dere!
 
CD3

Syntes at TR er så rar denne gangen. Den kom liksom med et brak på lørdag, men nå er den nesten over igjen... Og så utrolig mye slim (beklager detaljene). Men det kommer vel kanskje av at det har vært litt uregelmessig syklus, og rot i hormonene? Ikke godt å si... Jeg var inne på om det kunne ha vært en kjemisk, men samtidig så spiller det jo ingen rolle nå. Sånn sett er jo hver TR en pp som ikke har fungert. Og jeg orker ikke å tenke på om jeg har vært gravid i noen dager før det forsvant igjen. Huff, jeg forstår virkelig ikke at noen orker å teste før IKM:confused: Men sånn er det, folk er forskjellige :)

Tenker at TR blir ferdig i dag eller i morgen, og så er det fritt frem igjen:D Av og til er det så sykt frustrerende å ikke kunne ha sex pga TR... Vet at enkelte har det likevel, men hver sin smak.

Har akkurat vært på butikken og kjøpt hele grønnsaksdisken. Jaja, bedre det enn sjokolade og digg. Det har det vært nok av i det siste. Blir jo av og til litt sånn når man har ferie, dra i besøker, feire bursdag og kose seg. Da er det ekstra godt å komme tilbake til de gode vanene :) I dag blir det hjemmelaget fiskesuppe:happy:

Ha en fin mandag, alle prøvere:Heartred Lykke til med uken.
 
CD4

Denne tiden er jo nesten den beste i hele syklusen:happy: TR har pakket sammen sakene sine og er på vei ut døren, og jeg har kommet meg over det at hun kom på besøk. Samtidig er det ikke noe press på noen av oss, og vi gleder oss til å fortsette med prøvingen.

I morgen skal jeg på tur med mamma :) Det blir fjelltur m/overnatting fra onsdag til torsdag i hytte. Det gleder jeg meg veldig til! Har jo fulgt med på at "alle andre" på snapchat og instagram har spasert seg gjennom Norge, så det skal bli kjekt å gjøre det litt selv også. Vi har jo vært på en liten biltur i Norge i sommer, men ellers har vi nesten bare jobbet i hagen... Men altså, med Kreta- og Londontur i vår, kan jeg jo egentlig ikke klage:p

Ha en fin tirsdag, prøvere:Heartred
 
CD4

Denne tiden er jo nesten den beste i hele syklusen:happy: TR har pakket sammen sakene sine og er på vei ut døren, og jeg har kommet meg over det at hun kom på besøk. Samtidig er det ikke noe press på noen av oss, og vi gleder oss til å fortsette med prøvingen.

I morgen skal jeg på tur med mamma :) Det blir fjelltur m/overnatting fra onsdag til torsdag i hytte. Det gleder jeg meg veldig til! Har jo fulgt med på at "alle andre" på snapchat og instagram har spasert seg gjennom Norge, så det skal bli kjekt å gjøre det litt selv også. Vi har jo vært på en liten biltur i Norge i sommer, men ellers har vi nesten bare jobbet i hagen... Men altså, med Kreta- og Londontur i vår, kan jeg jo egentlig ikke klage:p

Ha en fin tirsdag, prøvere:Heartred

åh så koselig med fjelltur! elsker å være på på fjelltur! kos deg masse<3
 
CD12

Nå begynner det forhåpentligvis å nærme seg EL :) Jeg har pådratt meg senebetennelse i armen, så er mannen som må gjøre det meste av arbeidet:hilarious: Men jeg gjør nå det jeg kan...

I går var jeg på tur med en venninne, som fortalte at de var blitt gravid:) Utrolig hyggelig, samtidig veldig frustrerende når hun kunne fortelle at det var på første forsøk. Man begynner jo å lure på hva man gjør galt selv:confused: Hun vet hele historien min, så tror nesten at hun gruet seg til å fortelle det. Men jeg prøver å være så bevisst jeg kan, på at andre sin lykke ikke umuliggjør våres:)

I dag er målene mine ganske små, ettersom det er lite jeg får gjort uten å belaste håndleddet... Det er jo selvsagt den hånden jeg bruker mest også:rolleyes: Men jeg skal i hvert fall få handlet inn for uken. Så får jeg være flink til å bruke den andre armen:p Takk og lov for automatgir...
 
CD13

Fikk melding fra gynekologen om time for oppfølging i slutten av august :) Passer jo bra, da IKM er rett før. Da får vi liksom prøvd en gang til før vi kommer der. Det hadde jo vært fantastisk om det gikk denne gangen, men etter lang tid i prøving blir man jo litt realist (pessimist?).

Nå sitter jeg her med hånden min, og føler meg litt ubrukelig. Har heldigvis fått meg en støttebandasje, så er ikkje så gale i dag :) Men blir nok lite data og mobilbruk i dagene fremover, og skolearbeidet må jeg nok bare vente med!

Håper alle dere prøvere får en fin torsdag:Heartred
 
CD17

I dag dro mannen på jobbreise igjen, så da får vi bare håpe at jeg har hatt EL... Litt skeptisk, ettersom jeg fikk EL-slim først i dag:depressed: Men nå er det ikke så mye mer å gjøre med det i denne omgang. Kjenner at det begynner å ta på at han må på lengre jobbreiser, da jeg tror at det er en av grunnene til at det ikke har fungert så langt for oss. Han syntes jo ikke at det er så kjekt han heller, så vi er litt frustrerte. Samtidig føler jeg at jeg må støtte han i å dra, da det tross alt er jobben hans.

Neste som bekymrer meg er at han allerede har planlagt å dra vekk rett etter neste EL, og hvis denne EL var litt sen så blir det bare tull neste pp også:sour: En skal ikke ta sorgene på forskudd, men det er jo ikke så lett å lage baby når man er alene på EL:rolleyes:

Ellers så har ikke dagen vært så fæl (haha), og senebetennelsen er snart vekke (forhåpentligvis). Jeg føler meg jo helt ubrukelig når jeg ikke kan gjøre noe særlig husarbeid, så det skal bli godt å bli ferdig med :) Kanskje jeg til og med kan klippe plenen snart:hilarious: Den ser jo ut som en eng for tiden, men det har vel sin sjarm det også.

Håper alle dere prøvere har en fin mandag. Lykke til denne uken:Heartred Fra i morgen av skal jeg slutte å syte for en stund:hilarious:
 
Back
Topp