Dagboken til en med stort håp om å bli mamma

Uææ, oppdaget i dag tidlig at jeg bare hadde tre EL-tester igjen i pakken! Hadde i utgangspunktet tenkt å bare bruke opp de jeg hadde, og slutte å teste for EL videre:) Blir jo så sykt dyrt å teste for både det ene og det andre, så da holder jeg meg til GT. Så ta tok jeg en sjefsavgjørelse klokken altfor tidlig i morges og valgte å ikke teste i dag likevel. Funderer på om jeg skal teste i morgen eller onsdag... Teoretisk sett har jeg jo EL på onsdag, men jeg vet jo at den sikkert er for sen som vanlig.

Når jeg tenker meg om kan det bli ganske vanskelig å få de tre testene til å holde:hilarious: Jeg får ta en test på onsdag i hvert fall... Flere enn meg som er drittlei av å tisse i en kopp om morgenen? Eller syntes alle det er spennende og gøy hver gang testingen begynner?

Jeg tror de anbefaler å teste etter EL på ettermiddagsurin :) Ellers kan jeg helhjertet stemme i klagekoret! Det er noe herk å drive å tisse på pinner hele tiden (derfor tester jeg bare etter EL, og deretter ikke før ikm). Håper du får positiv EL-test snart! :D:D:D
 
Negativ EL-test i dag, men litt sterkere enn sist... Regner med at EL kommer i løpet av helgen, eller rett over :) Har bare en test igjen nå, så tester på søndag og så får det bare være:rolleyes: Da har jeg brukt opp alle EL-testene, og kommer ikke til å kjøpe flere :) EL kommer jo hver mnd, og sexlivet våret blir ikke påvirket av EL-testing uansett... Så da skaper det bare masse ekstra stress å teste for deg også.

I dag begynner endelig formen å bli litt bedre :) Har hatt hodepine og kvalme over flere dager. Skikkelig upraktisk midt oppi eksamenslesing:facepalm: Men nå begynner formen å komme seg betraktelig...

Har forresten funnet en ny serie å se på! The Cable Girls på Netflix. Spansk såpe...:hilarious: Helt fantastisk, hvis man bare godtar at musikken ikke passer til årstallet i det hele tatt. Sykt irriterende i starten, men så klarte jeg å se forbi det.
 
Da ble det jaggu meg negativ test i dag også, så syklusen blir litt lang denne gangen også. Var 34 dager sist... Regner med at EL kommer ca. på tirsdag :) Mannen skal selvsagt på tur igjen fra i morgen og frem til onsdag:rolleyes:, så vi får se om det ikke blir aksjelegging både i ettermiddag og i morgen tidlig:laughing002 Skal ikke stå på innsatsen!

Har ellers hatt en rolig dag i dag, da vi var på fest i går. Jeg hold meg edru, og han minimerte i det miste inntaket sitt:) Etter å ha holdt på en stund vil vi ikke at en fest skal spolere en pp... Det hadde vært SÅ fantastisk å gå høsten i møte med en liten babymage:Heartred
 
Når man først er langt oppe og positiv, og så havner man SÅ langt ned... Jeg ble selvfølgelig dårlig i går kveld, og kunne ikke ha sex da... Det var heldigvis noe som gikk fort over (hadde medisin), så da ble vi enige om å prøve i dag tidlig. Men når mannen min skulle stå opp for å dra på jobbreise, nei da var han så trøtt at han ikke orket.

Så sykt skuffa nå! Sist vi hadde sex var på fredag kveld, og EL kommer mest sannsynlig på tirsdag... Med andre ord er det bare å stålsette seg for TR om ca. 2 uker, og begynne å se fremover til neste PP. Så nå sitter jeg her, alene, gråter og vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Det er selvsagt ikke mannen min sin feil, han kunne jo ikke for det... Men nå begynner jeg virkelig å bli mektig lei av at han må på jobbreise hver uke på grunn av det prosjektet han holder på med. Han har i utgangspunktet en jobb som er veldig fleksibel, med få jobbreiser som behøver overnatting. Men i det siste har han vært ukependler, og noen ganger så vidt fått tid til å si hei og adjø.

Som oftest har jeg skyldfølelse selv når TR kommer, da jeg føler at jeg kunne eller burde gjort noe mer for å få spiren til å sitte. Det er jo tross alt inni meg det skje. Men denne gangen er det nok en liten del av meg som kommer til å tenke at det er mannen min sin skyld. Men det verste er kanskje at jeg vet såpass tidlig at denne gangen går det ikke.
 
Når man først er langt oppe og positiv, og så havner man SÅ langt ned... Jeg ble selvfølgelig dårlig i går kveld, og kunne ikke ha sex da... Det var heldigvis noe som gikk fort over (hadde medisin), så da ble vi enige om å prøve i dag tidlig. Men når mannen min skulle stå opp for å dra på jobbreise, nei da var han så trøtt at han ikke orket.

Så sykt skuffa nå! Sist vi hadde sex var på fredag kveld, og EL kommer mest sannsynlig på tirsdag... Med andre ord er det bare å stålsette seg for TR om ca. 2 uker, og begynne å se fremover til neste PP. Så nå sitter jeg her, alene, gråter og vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Det er selvsagt ikke mannen min sin feil, han kunne jo ikke for det... Men nå begynner jeg virkelig å bli mektig lei av at han må på jobbreise hver uke på grunn av det prosjektet han holder på med. Han har i utgangspunktet en jobb som er veldig fleksibel, med få jobbreiser som behøver overnatting. Men i det siste har han vært ukependler, og noen ganger så vidt fått tid til å si hei og adjø.

Som oftest har jeg skyldfølelse selv når TR kommer, da jeg føler at jeg kunne eller burde gjort noe mer for å få spiren til å sitte. Det er jo tross alt inni meg det skje. Men denne gangen er det nok en liten del av meg som kommer til å tenke at det er mannen min sin skyld. Men det verste er kanskje at jeg vet såpass tidlig at denne gangen går det ikke.

Skjønner godt at du er skuffet! :Heartred
Jeg tror man bare må stålsette seg for at noen PP'er blir sånn, enten sykdom eller at en av partene er utslitt, eller null lyst osv. Er jo en grunn til at mange bruker et helt år på få det til å klaffe :)
Du får bare klargjøre deg for neste PP, og nyte våren og 17. mai fremover :) Klem!
 
CD27 i dag, usikker på når EL var så tenker ikke så mye på hvor mange DPO jeg er.
Med syklus på ca. 34 dager er det 8 dager til IKM.

Nå er det noen dager siden jeg har trålet sidene her på forumet. Av og til trenger man en pause fra alt som har med prøving å gjøre, og det har vært deilig! Feiret 17. mai sammen med familien, og det har vært herlig å ha mannen min hjemme i helgen. Nå drar han igjen i morgen, så skal prøve å virkelig nyte den siste dagen før han drar:Heartred

Det begynner å nærme seg eksamen, og jeg kjenner på det at fokuset ikke akkurat har vært på studiene denne våren:smiley-ashamed004 Jeg får prøve å karre meg i mål, og håpe at det står! Å starte på utdanning nr. 2 er ikke lett i utgangspunktet, men det blir jaggu ikke lettere når man i tillegg har noen runder med hormoner, bytte av medisiner, osv. Det å prøve å få barn kan jo bli litt altoppslukende, og noen ganger føles det som om ikke noe annet betyr noe. Det er gjerne en sånn periode jeg har vært inne i nå, og da må man jo til slutt stikke fingeren i jorden før man klikker helt:wacky:

Men frem til eksamenene er det bare å ta seg sammen og ta et siste skippertak... Jeg må nesten legge til sides alle bekymringene mine om at det er vanskelig å bli gravid når man stresser:rolleyes: Dersom vi ikke på magisk vis er blitt gravid denne pp'en heller (dårlig med aksjelegging rundt EL), får vi kjøre på med blanke ark etter eksamen:)
 
Masse lykke til med eksamen og PP! :)
Det meste går bare en setter seg ned og jobber superfokusert! :)
 
CD28 i dag, og bare 1 UKE til IKM.

Det er godt det snart nærmer seg, ettersom håpet ikke er så stort denne gangen. Gleder meg til å starte ny PP :)

Har klippet plenen i dag, og gjort 100 andre ting enn å lese til eksamen... Så nå må jeg begynne lesingen her:p
 
CD29 i dag, og 6 dager til IKM

Eksamensnærvene begynner å komme, men har de i sjakk en så lenge :) Håper bare at TR er snill denne gangen og ikke roter for mye med konsentrasjonen min hvis hun kommer da...

Har ikke fått lest så mye som jeg skulle ønske og burde i dag, men tenkte å ta meg en liten økt i kveld for å få oversikt over hva jeg MÅ repetere før eksamen. Nå skal jeg snart møte en veninne, blir kjekt å lufte hodet litt:happy:

Håper andre prøvere har en fin onsdag!:Heartred
 
CD29 i dag, og 6 dager til IKM

Eksamensnærvene begynner å komme, men har de i sjakk en så lenge :) Håper bare at TR er snill denne gangen og ikke roter for mye med konsentrasjonen min hvis hun kommer da...

Har ikke fått lest så mye som jeg skulle ønske og burde i dag, men tenkte å ta meg en liten økt i kveld for å få oversikt over hva jeg MÅ repetere før eksamen. Nå skal jeg snart møte en veninne, blir kjekt å lufte hodet litt:happy:

Håper andre prøvere har en fin onsdag!:Heartred
Masse lykke til på eksamen! Krysser alt!
 
Altså, i dag våknet jeg halv 5! :wideyed: Hva søren kroppen min tenkte da den plutselig var lys våken så tidlig kan jeg virkelig ikke forstå. Sykt irriterende! Endte opp med at jeg stod opp halv 6, spiste frokost og ventet på at hunden ble klar for å gå på tur (hun må jo tro at det har rablet for meg, for vi er aldri så tidlig oppe).

Har ellers hatt en fin dag så langt, litt murring men ingenting å verken grine eller juble hurra for tenker jeg. Det er vel eksamensnervene og babyønsket som roter med hjernen og kroppen min.

Gleder meg til jentekveld senere, det blir kjekt :)
 
Har akkurat fått vite at mannen må på reise igjen mandag-fredag de to neste ukene også (han kommer igjen i kveld, har vært vekke siden mandag). Og dette var vel den 5. uken han har vært vekke... Kjenner at det er litt tungt å være så mye alene. Jeg kan selvsagt dra på besøk til venner og familie, men det er ikke helt det samme. Jeg begynner virkelig å savne det å ha han der i hverdagen også:(

Heldigvis har han ferie når jeg har EL neste gang (hvis det ikke klaffer denne gangen), så jeg slipper i hvert fall å være redd for kræsj neste gang også :) Det hjelper jo litt på. Er ikke så lett å bli gravid helt alene:rolleyes:

Merker at IKM begynner å nærme seg. Da jeg var på butikken tidligere kjøpte jeg jo alt annet enn det jeg skulle ha... Så nå er det is i frysen, digg i snopeskuffen (som også er vitaminskuff av alle ting:hilarious:) og pepsi max i kjøleskapet.

Så akkurat nå nyter jeg et glass pepsi max med isbiter og sitronskive:happy: Digg!
 
CD33 i dag, 2 dager til IKM

Til tross for at jeg ikke hadde troen på at dette skulle gå tidligere i syklusen, kjenner jeg nå på et håp likevel. Man vil jo ikke gi opp før TR har brast inn døren og erklært sin ankomst? Nå begynner det jo virkelig å nærme seg, så hvis ikke det går denne gangen heller er det ikke lang tid før neste PP er i gang :) Det føles jo litt som en ny start hver gang, med blanke ark...

I dag er det meldt nydelig vær her, så da blir det ekstra kipt å lese til eksamen:rolleyes: Men nå er det bare litt over en uke igjen til siste eksamen er over!

I går bestilte vi materialer til hagen, så nå ligger det an til å bli en travel sommer med mye arbeid. Det skal bli utrolig kjekt å få hagen i gang, slik at vi kan begynne å bruke den litt mer:happy:
 
CD34 i dag, 1 dag til IKM

I morgen er dato for IKM, så får vi se om det blir TR i morgen, forsinket TR eller om spiren satt denne gang. Har hatt en del stikking/kramper i underlivet de siste dagene, men det hadde jeg jo sist syklus også... Så tror ikke jeg skal håpe så fryktelig mye på grunn av det symptomet. Ellers er jeg ganske øm i livmortappen, men leste at det også like godt kunne være pga TR?

Har ikke noen andre symptomer ellers, sånn bort sett fra litt humørsvininger som vanlig:p Men jeg prøver å være litt obs på at jeg kan ha litt ekstra kort lunte rundt IKM, og ikke blåse ut alt jeg tenker:rolleyes:

Ser det er meldt helt sykt varmt her på onsdag, så det skal bli spennende! Har akkurat vasket hunden, så nå ryker sikkert siste resten av vinterpelsen hennes:) Takk og lov for robotstøvsugeren...
 
CD35 i dag, 0 dager til IKM

Så er dagen for IKM kommet, i hvert fall i følge app'en, men jeg får nå se hva som skjer. Fikk helt blenda test i dag, så har ikke så stort håp. Nå håper jeg i grunnen bare at TR kan komme, og at ikke syklusene mine blir enda lengre... Jeg hadde jo håpet at syklusen skulle bli litt kortere etter hvert, men jeg får vel bare smøre meg med tålmodighet. Har forberedt meg psykisk på at det ikke blir noen spire denne gangen heller, og prøver å fokusere på alt jeg kan glede meg til fremover :)


Bor hos foreldrene mine noen dager denne uken, så slipper jeg å være så mye alene :) Kjekt å våkne opp i et hus der det er andre... Mannen min er sikkert på jobb til torsdag, kanskje til fredag.

Som jeg spådde i går, forsvinner resten av vinterpelsen til hunden nå. God timing med at vi er på besøk:hilarious: Pappa dro i gang støvsugeren her i dag tidlig, og jeg prøver å kamme det verste av hun:rolleyes:
 
CD36 i dag, 1 dag over IKM

Her er det ikke spor etter hverken det ene eller det andre... Tanta er tydeligvis på ferie eller noe...:rolleyes: Har ikke tatt ny test, da jeg ikke gidder å bruke opp testene når jeg ikke har noen symptomer som skriker gravid. Litt øm i brystene, ellers ingen stikking eller noen ting siste døgnet. Tenker jeg tar ny test i morgen hvis ikke TR er kommet.

Samtidig er det jo en liten stemme som sier at det hadde vært perfekt å få positiv test nå, så nærmt mot bryllupsdagen vår. Har papirbryllup, og en strimmel er jo nesten det samme som papir?:hilarious: Så langt har jeg laget til en ramme med diktet vi hadde i vielsen vår. Vi har avtalt å ikke bruke så mye penger på presang, da vi heller vil bruke det i hagen og alt vi skal fremover. Tenkte å lage et hjemmelaget kort, og så må jeg jo kjøpe blomster :) Kanskje jeg skal driste meg til å kjøpe uteplante i stedet for rosene som bare dør i varmen i stuen...:p Blomster blir det uansett. Syntes det er kjekt å gi, og tenker at damer har like stor grunn til å kjøpe blomster som menn har. Det er jo vinn-vinn, for blomstene skal jo i samme hus...:D
 
CD37 i dag, 2 dager over IKM

Kjenner meg litt skuffet, da det ser ut til at stresset mitt i det siste har ført til lengre syklus igjen. TR har fremdeles ikke kommet, og GT i dag tidlig viste helt blank. Fortsetter det slik burde jeg vel kjøpe EL-tester til neste syklus, så har jeg i det minste kontroll på IKM. Jeg hadde jo håpet at syklusene mine skulle bli mindre og mindre etterhvert, men jeg må visst ha større tålmodighet. Man bli jo litt gal etter å ha gått på medisiner i nesten 3 år:wacky:

Men jeg må jo også prøve å se på det positive... :rolleyes:

1. Mannen min kommer hjem fra jobb i dag:love022
2. Det er nydelig vær ute:cool05
3. Jeg har i det minste en syklus, i motsetning til da jeg gikk over 1 år uten TR

Nei, nå tar jeg meg en tur på butikken for å kjøpe vannmelon, grillmat og en Bulmers. Hvis jeg ikke er gravid, så skal jeg jaggu meg nyte livet i mellomtiden:hello2

Håper alle dere andre prøvere har en fin dag så langt. Heier på dere!
 
CD 38, 3 dager over IKM

Dette ser ikke akkurat lovende ut! Enda ikke noen TR... Har ikke tatt test i dag, men har heller ikke troen på at det er noe... Er jo selvsagt en liten del av meg som har lyst til å teste, sjekke tidligere tester om det ikke likevel er en antydning no, og fundere på hvorfor brystene er så ømme for tiden. Men de var ømme sist, testen i går var helt blanko, og jeg gidder virkelig ikke å bruke massevis av penger på tester. Tenk alt annet man kan bruke de på i stedet!:p

Har gjort meg ferdig i dag med presangen til papirbryllupet vårt. Tror han blir veldig fornøyd :) Han får en ramme med diktet vi hadde under seremonien (det er jo papir), Lunch-blad (litt mer papir), hjemmelaget kort (enda mer papir), konfekt (med favorittsmakene hans), kjærlighetsmedisin (i tilfelle han trenger det en dag), forkle (han er glad i å være på kjøkkenet, men syntes forklene vi har er litt for søte), hjertekjærlighet og en liten greie som man har rundt bokser for å holde de kalde... Det ble visst litt mye greier, men det var ikke så dyrt i butikken jeg kjøpte det meste i :) Diktet laget jeg til på dataen selv, og kjøpte ramme fra IKEA forrige uke. Så matcher det andre ting vi har rundt omkring i huset.

God helg alle sammen :) Forsiktig med grillen!;)
 
Back
Topp