Dagboken til en med stort håp om å bli mamma

CD 38, 3 dager over IKM

Dette ser ikke akkurat lovende ut! Enda ikke noen TR... Har ikke tatt test i dag, men har heller ikke troen på at det er noe... Er jo selvsagt en liten del av meg som har lyst til å teste, sjekke tidligere tester om det ikke likevel er en antydning no, og fundere på hvorfor brystene er så ømme for tiden. Men de var ømme sist, testen i går var helt blanko, og jeg gidder virkelig ikke å bruke massevis av penger på tester. Tenk alt annet man kan bruke de på i stedet!:p

Har gjort meg ferdig i dag med presangen til papirbryllupet vårt. Tror han blir veldig fornøyd :) Han får en ramme med diktet vi hadde under seremonien (det er jo papir), Lunch-blad (litt mer papir), hjemmelaget kort (enda mer papir), konfekt (med favorittsmakene hans), kjærlighetsmedisin (i tilfelle han trenger det en dag), forkle (han er glad i å være på kjøkkenet, men syntes forklene vi har er litt for søte), hjertekjærlighet og en liten greie som man har rundt bokser for å holde de kalde... Det ble visst litt mye greier, men det var ikke så dyrt i butikken jeg kjøpte det meste i :) Diktet laget jeg til på dataen selv, og kjøpte ramme fra IKEA forrige uke. Så matcher det andre ting vi har rundt omkring i huset.

God helg alle sammen :) Forsiktig med grillen!;)

Så kjedelig at du går og venter på TR! Sånt blir man gal av!
Kos deg masse med bryllupsdag, høres ut som en kjempefin gave! :)
 
Så kjedelig at du går og venter på TR! Sånt blir man gal av!
Kos deg masse med bryllupsdag, høres ut som en kjempefin gave! :)
Ja, det er ikke noe gøyt... Hadde jo endelig begynt å nærme meg "normalsyklus". Før hadde jeg alltid 28 dager, og man kunne stille klokken etter den (til og med da jeg hadde pause fra p-pillen i noen år). Tenker jo også at jo lengre syklus, dess færre muligheter i løpet av et år --> mindre sannsynlighet... Håper det bare ble litt krøll nå, og at det ordner seg i løpet av sommeren :wacky:

Tusen takk:Heartred Håper han blir fornøyd :happy:
 
CD39, 4 dager over IKM

Dagene går, og fremdeles er det ingen TR i sikte. Har ingen murringer/stikkinger, bare litt ømme bryster. Forrige test jeg tok var på torsdag (2 dager siden), men jeg venter med ny test til tirsdag. Da er jeg ferdig med eksamen, og forhåpentligvis kommer TR som et brak før jeg rekker å teste meg:p

Kommer ikke til å oppdatere her før på tirsdag. Tror jeg har godt av noen dager pause fra forumet :)

Håper alle dere prøvere får en nydelig helg! Gleder meg til å oppdatere meg på tirsdag på hva som har skjedd av tester hos dere, og hva annet som har skjedd på forumet :happy:
 
CD39, 4 dager over IKM

Dagene går, og fremdeles er det ingen TR i sikte. Har ingen murringer/stikkinger, bare litt ømme bryster. Forrige test jeg tok var på torsdag (2 dager siden), men jeg venter med ny test til tirsdag. Da er jeg ferdig med eksamen, og forhåpentligvis kommer TR som et brak før jeg rekker å teste meg:p

Kommer ikke til å oppdatere her før på tirsdag. Tror jeg har godt av noen dager pause fra forumet :)

Håper alle dere prøvere får en nydelig helg! Gleder meg til å oppdatere meg på tirsdag på hva som har skjedd av tester hos dere, og hva annet som har skjedd på forumet :happy:

spent på testen på tirsdag!<3
 
CD39, 4 dager over IKM

Dagene går, og fremdeles er det ingen TR i sikte. Har ingen murringer/stikkinger, bare litt ømme bryster. Forrige test jeg tok var på torsdag (2 dager siden), men jeg venter med ny test til tirsdag. Da er jeg ferdig med eksamen, og forhåpentligvis kommer TR som et brak før jeg rekker å teste meg:p

Kommer ikke til å oppdatere her før på tirsdag. Tror jeg har godt av noen dager pause fra forumet :)

Håper alle dere prøvere får en nydelig helg! Gleder meg til å oppdatere meg på tirsdag på hva som har skjedd av tester hos dere, og hva annet som har skjedd på forumet :happy:

Masse lykke til med eksamen! Snart ferie! :) gleder meg til du er tilbake!
 
CD2, usikker på IKM

Det gikk som jeg spådde i helgen. Under eksamen merket jeg litt murring, og da eksamen var over hadde tanta annonsert sin ankomst. Så da er jeg altså på CD2, med en syklus som var hele 40 dager denne gangen. Det er jo ikke grusomt lenge, men jeg har holdt meg på 34 dager i det siste, og håper jo på å ende opp på 28 dager :)

Jaja, tenkte jeg etter eksamen og gikk rett på polet og kjøpte meg en flaske Prosecco. Siste eksamen før sommeren er unnagjort:happy093Feiret med bobler sammen med en venninne på terrassen i går kveld. Virkelig koselig :)

Nå kan jeg begynne å tenke på neste EL. Jeg tok en vurdering i går på om jeg skal teste for EL denne gangen, men har slått det fra meg. Vi får heller kjøre på annenhver dag når TR er slutt :love022 Da slipper vi prestasjonsangst, og jeg slipper å teste hver dag over (kanskje) veldig lang tid. Penger spart er det også...

Ellers er hageprosjektet vårt er i gang for fullt! Vi har fått gjort en del grunnarbeid, så i dag skal jeg jobbe litt videre alene. Målet er å få det ferdig før vi skal feire bursdagen min i sommer.:smiley-bounce012 Satser jeg på at jeg ikke kan drikke alkohol når den tid kommer:happy:

Ha en nydelig tirsdag, alle prøvere:Heartred
 
Lykke til i denne pp! Håper spiren sitter ❤️
 
CD3

Formen er fin :) Ingen mensmurringer eller stikkinger! Nå er det bare gangsperren fra treningen i går som er vondt:p Når jeg snakker om vondt... Oppdaget plutselig i går at jeg endelig kan få strålen fra dusjen på brystene uten å bli helt torturert... De var jo helt sykt ømme rett før TR! Har aldri opplevd at de har vært så vonde før:wacky: Men nå er det heldigvis over, og jeg kan stå i dusjen uten å være redd for å få vondt:hilarious:

Vi fikk gjort masse i hagen i går, så nå gleder jeg meg til å starte igjen i dag :)
Ha en fin onsdag, alle prøvere:Heartred
 
CD3
Formen er fin :) Ingen mensmurringer eller stikkinger! Nå er det bare gangsperren fra treningen i går som er vondt:p Når jeg snakker om vondt... Oppdaget plutselig i går at jeg endelig kan få strålen fra dusjen på brystene uten å bli helt torturert... De var jo helt sykt ømme rett før TR! Har aldri opplevd at de har vært så vonde før:wacky: Men nå er det heldigvis over, og jeg kan stå i dusjen uten å være redd for å få vondt:hilarious:

Vi fikk gjort masse i hagen i går, så nå gleder jeg meg til å starte igjen i dag :)
Ha en fin onsdag, alle prøvere:Heartred

Er så godt når de symptomene gir seg! Jeg gruer meg litt til trappeintervaller med disse forferdelige brystene! Nyt disse dagene uten symptomer frem til EL :)
 
CD4

Begynner å gå mot slutten av besøket her! Så nå begynner straks moroa :p Ettersom jeg har bestemt meg for å ikke teste for EL, og syklusen er litt på bærtur, må vi bare anta at IKM er en plass mellom CD28 og CD40... Det er nesten som jeg håper at syklusen ikke plutselig blir normalisert til 28 dager, for da treffer EL akkurat de dagene jeg skal på jentetur:rolleyes: Tenker det blir aksjelegging annen hver dag frem til IKM:) Tror ikke jeg kommer til å teste før CD35, da jeg helst bør unngå å ta medisinen min hvis jeg er gravid. Og da må jeg vite det på søndagen, før jeg evt. tar medisin...

Har i grunnen hatt noen ganske ok dager med TR! De verste symptomene kom jo på dagene før... Har virkelig ikke vært ett eneste stikk eller noen ubehageligheter denne TR'en, og det kjenner jeg er litt godt. Skulle ønske hver TR var slik:happy:

Kjøpte nettopp med meg halve frukt- og grønnsaksdisken hos nærbutikken... Jeg tar jo tran, folat og jod, men tenker at jeg skal fokusere enda litt mer på å få i meg nok grønnsaker denne syklusen. Ikke at jeg er veldig dårlig på kosthold, men det kan jo selvsagt forbedres;) Tenker at nå er det snart på tide at det er vår tur:Heartred
 
CD4

Begynner å gå mot slutten av besøket her! Så nå begynner straks moroa :p Ettersom jeg har bestemt meg for å ikke teste for EL, og syklusen er litt på bærtur, må vi bare anta at IKM er en plass mellom CD28 og CD40... Det er nesten som jeg håper at syklusen ikke plutselig blir normalisert til 28 dager, for da treffer EL akkurat de dagene jeg skal på jentetur:rolleyes: Tenker det blir aksjelegging annen hver dag frem til IKM:) Tror ikke jeg kommer til å teste før CD35, da jeg helst bør unngå å ta medisinen min hvis jeg er gravid. Og da må jeg vite det på søndagen, før jeg evt. tar medisin...

Har i grunnen hatt noen ganske ok dager med TR! De verste symptomene kom jo på dagene før... Har virkelig ikke vært ett eneste stikk eller noen ubehageligheter denne TR'en, og det kjenner jeg er litt godt. Skulle ønske hver TR var slik:happy:

Kjøpte nettopp med meg halve frukt- og grønnsaksdisken hos nærbutikken... Jeg tar jo tran, folat og jod, men tenker at jeg skal fokusere enda litt mer på å få i meg nok grønnsaker denne syklusen. Ikke at jeg er veldig dårlig på kosthold, men det kan jo selvsagt forbedres;) Tenker at nå er det snart på tide at det er vår tur:Heartred

Masse grønnsaker høres deilig ut! Og det er kjempebra med testing når det kommer til helse! Krysser alt for deg! Måtte det spire og gro! :)
 
CD14

Har visst ikke vært så flink til å oppdatere her i det siste... Aksjeleggingen er begynt for fullt, men vi vet jo ikke når EL er. Jeg skal reise vekk i noen dager, så da må vi ha en siste innsats i kveld eller i morgen tidlig... Håper bare at ikke EL kommer mens jeg er vekke! Ser ikke mannen min igjen før på fredag, så det er ikke helt umulig at "vinduet er lukket" da. Samtidig hadde jeg jo veldig lang syklus sist, så hvis syklusen er kortere denne gangen er det jo på en måte positivt det også.

Men nå må jeg snart pakke ferdig... Er ikke hver uke jeg drar på jentetur, så jeg gleder meg veldig :) Det blir koselig!

Håper alle dere prøvere har hatt en fin helg. Masse lykke til med ny uke:happy:
 
CD14

Har visst ikke vært så flink til å oppdatere her i det siste... Aksjeleggingen er begynt for fullt, men vi vet jo ikke når EL er. Jeg skal reise vekk i noen dager, så da må vi ha en siste innsats i kveld eller i morgen tidlig... Håper bare at ikke EL kommer mens jeg er vekke! Ser ikke mannen min igjen før på fredag, så det er ikke helt umulig at "vinduet er lukket" da. Samtidig hadde jeg jo veldig lang syklus sist, så hvis syklusen er kortere denne gangen er det jo på en måte positivt det også.

Men nå må jeg snart pakke ferdig... Er ikke hver uke jeg drar på jentetur, så jeg gleder meg veldig :) Det blir koselig!

Håper alle dere prøvere har hatt en fin helg. Masse lykke til med ny uke:happy:

Masse lykke til deg og! Håper EL klaffer godt med aksjene dere får lagt inn ❤️
 
CD21

Er visst ikke dagbok, men "ukesbok" for tiden:p Har vært så mye som har skjedd den siste mnd, så jeg har ikke brukt like mye tid på bf som jeg pleier. Tror kanskje det er fordi jeg har mistet litt piffen med hele prøvegreiene også... Mannen min har pendlet MYE i det siste, og har derfor ikke vært så mye hjemme kan du si. Så er redd denne PP'en ikke er så mye å rope hurra for:rolleyes: Akkurat nå er håpet for kortere syklus større enn troen på at det klaffer denne gangen.

Siden sommeren ofte er en tid vi er mer sosiale, føler jeg veldig på det at "alle andre" har barn. Det er litt tungt, og ekstra tung når tiden virkelig begynner å dra ut.

Men nok klaging for i dag. Man blir jo ikke mer gravid av det akkurat, men det er godt å få det ut.

3 positive ting i dag:

1. Søsteren min kommer "hjem" i dag :smiley-bounce012

2. Hunden min er snart ferdig med å røyte :rolleyes:

3. Jeg har ferie :happy093
 
CD21

Er visst ikke dagbok, men "ukesbok" for tiden:p Har vært så mye som har skjedd den siste mnd, så jeg har ikke brukt like mye tid på bf som jeg pleier. Tror kanskje det er fordi jeg har mistet litt piffen med hele prøvegreiene også... Mannen min har pendlet MYE i det siste, og har derfor ikke vært så mye hjemme kan du si. Så er redd denne PP'en ikke er så mye å rope hurra for:rolleyes: Akkurat nå er håpet for kortere syklus større enn troen på at det klaffer denne gangen.

Siden sommeren ofte er en tid vi er mer sosiale, føler jeg veldig på det at "alle andre" har barn. Det er litt tungt, og ekstra tung når tiden virkelig begynner å dra ut.

Men nok klaging for i dag. Man blir jo ikke mer gravid av det akkurat, men det er godt å få det ut.

3 positive ting i dag:

1. Søsteren min kommer "hjem" i dag :smiley-bounce012

2. Hunden min er snart ferdig med å røyte :rolleyes:

3. Jeg har ferie :happy093


Det er kjedelig når man føler pp’n ikke ble «bra nok», har hatt noen sånne vi også. Da blir det enda viktigere å være glad for å ha hverandre, og gjøre noe annet positivt ut av den aktuelle pp’n, synes jeg :)
Kos deg masse med ferie!
 
CD4

For første gang var det en skikkelig opptur da TR kom for noen dager siden :) Forrige syklus ble på bare 26 dager, hele 2 uker mindre enn syklusen før der igjen! Bare litt rusk igjen nå, så gønner vi på for denne pp'en :hilarious: Kanskje vi kan begynne allerede i kveld:p

Nå har ENDELIG mannen gått på ferie, og skal være hjemme hele denne syklusen. Så alt ligger til rette for at denne gangen skal det bli vår tur. Kanskje april 2019 blir måneden vår? Satser på at det gir oss det lille ekstra at begge to har ferie nå:) Vi har snakket litt sammen om veien videre dersom det ikke skulle klaffe for oss, og har avtalt at vi gir oss to pp'er til før vi ringer til gynekologen vår igjen. Hun sa sist at vi måtte ringe etter 6 mnd dersom vi ikke skulle få det til. Men frem til da får vi gjøre så godt vi kan, og så skal jeg gjøre mitt for å ikke stresse.

Hagen begynner endelig å ta form, så nå gleder vi oss til å ta den i bruk:happy: Forhåpentligvis går ikke hele ferien med på å jobbe der:p

Ha en fin tirsdag, alle prøvere:Heartred
 
CD4
For første gang var det en skikkelig opptur da TR kom for noen dager siden :) Forrige syklus ble på bare 26 dager, hele 2 uker mindre enn syklusen før der igjen! Bare litt rusk igjen nå, så gønner vi på for denne pp'en :hilarious: Kanskje vi kan begynne allerede i kveld:p

Nå har ENDELIG mannen gått på ferie, og skal være hjemme hele denne syklusen. Så alt ligger til rette for at denne gangen skal det bli vår tur. Kanskje april 2019 blir måneden vår? Satser på at det gir oss det lille ekstra at begge to har ferie nå:) Vi har snakket litt sammen om veien videre dersom det ikke skulle klaffe for oss, og har avtalt at vi gir oss to pp'er til før vi ringer til gynekologen vår igjen. Hun sa sist at vi måtte ringe etter 6 mnd dersom vi ikke skulle få det til. Men frem til da får vi gjøre så godt vi kan, og så skal jeg gjøre mitt for å ikke stresse.

Hagen begynner endelig å ta form, så nå gleder vi oss til å ta den i bruk:happy: Forhåpentligvis går ikke hele ferien med på å jobbe der:p

Ha en fin tirsdag, alle prøvere:Heartred

Krysser alt for at dere slipper en ny runde hos gynekologen! :) god ferie og kos deg masse!
 
Back
Topp