Dagboken til en med stort håp om å bli mamma

40+2

Utålmodig jeg, neeeeiida....:rolleyes: Men altså, fra spøk til alvor, har ikke et eneste hint om at fødselen nærmer seg. Så her er det bare å smøre seg med tålmodighet. Vet jo at det plutselig kan snu, men samtidig kan jeg jo gå en stund over termin før de evt. setter meg i gang.

Alt bra på kontroll tidligere i uken, og fremdeles godt med liv. Så hun har det vel bare for godt inni der. Ny kontroll på tirsdag, men håper jo at jeg slipper den:p

Har redd opp sengen og vuggen:Heartred Kom igjen, knøttet:happy093. Vi er klar! (Eller så klar man kan bli).

Håper du som leser får en super påske:Heartbigred
 
Koselig å høre fra deg:)
Masse lykke til med innspurten!❤️
Og riktig god påske til deg også!:chicken:
 
Så kjekt med en liten oppdatering! Heier på at babyen forter seg litt nå. Følger spent med, og ønsker deg lykke til!
 
Masse lykke til med siste innspurt ❤
 
41+1

Føler jeg er gjennom tidenes tålmodighetsprøve:rolleyes: Først x antall år med prøving, 9 måneder med lykke, og så virker det som om knøttet har satt opp permanent leir inni magen her...

Var på kontroll hos jordmor i går, og alt så bra ut. Masse bevegelser de siste dagene, så er egentlig ikke noe som burde gjøre meg bekymret. Samtidig synes jeg absolutt ikke det er noe behagelig å gå dag på dag over termin, der sannsynligheten for morkakesvikt øker jo lengre svangerskapet varer. Har jo ikke gått SÅ mange dager over, men det tærer på psyken å ha kontroll over om hun beveger seg nok inni der. Før helgen ringte jeg KK pga en dårlig følelse og litt mindre liv, men plutselig var det heldigvis baluba inni der, og krisen ble avblåst.

Neste eventuelle kontroll er på søndag på Haukeland. Men jeg håper virkelig at jeg slipper å gå så lenge. Mannen begynner også å bli litt sliten av dette. For tiden sover vi på hvert vårt soverom, siden jeg sover så dårlig. Men nå våkner likevel mannen min nesten hver gang han hører lyder, da han lurer på om det skjer noe:p Så da er vi jo like langt...

Tror familie og venner også begynner å bli litt utålmodige. Jeg hører ikke så mye til det, heldigvis, ellers hadde det vel klikket for meg:hilarious: Om DE er utålmodige, hvor utålmodig er ikke JEG? Tung, støl, sover dårlig, fremdeles halsbrann, vondt i bekkenet og ALT føles ut som en treningsøkt. Gleder meg til å føde! Samtidig skal jeg ikke klage for mye, for det er mange som har det mye verre enn meg... Jeg er i det minste ikke sengeliggende:wacky:

Har hatt helt sykt med kynnere i dag. Føles nesten som jeg har det hele tiden. Var til og med en liten stund der det tok seg opp, og det var litt vondt (jeg skriver "litt", fordi jeg forbereder meg på at det blir mye verre). I tillegg har jeg vært litt løs i magen i dag, i motsetning til stortsett hele svangerskapet der jeg har slitt med det motsatte. Kanskje det er et tegn?? Jeg håper det!

Ting jeg gleder meg til:
- Hilse på jenten vår, og bli kjent med hun.
- Spise fenalår, brie, Vossafår, biff... Ja, jeg kunne fortsatt i en evighet...
- Drikke hva jeg vil, uten å få halsbrann! F.eks. fersk appelsinjuice:smiley-bounce012
- Fortelle familien og venner hva hun skal hete:D
Håper du som leser får en fin onsdag (sjekker kalenderen, ja det er visst onsdag!):Heartbigred
 
Nå håper jeg du slipper å vente lenger, og kan få lille i armene dine ❤
Masse lykke til i innspurten!!
 
Håper de kynnerne og den løse magen betyr noe. Skjønner godt du er lei av å vente. Jeg gikk 6 dager over med eldste, og synes det tok en hel evighet.

Heia deg og baby! Uansett hvordan du vrir og vender på det er dere så nærme som dere aldri har vært!!
 
1 mnd i dag:Heartbigred

Oppturer og nedturer, men aller mest opp. Jeg er så lykkelig:hello2 Og tenk at jeg endelig kan kalle meg for mamma! Knøttet er helt herlig, og vi gleder oss til å bli bedre kjent.

Fødselen gikk forresten veldig bra:happy: Har ingen betenkeligheter med å gjenta prosessen:p Så får vi se når den tid kommer, om vi klarer det selv da også.

Tips til alle dere som er gravide: Les dere godt opp på amming, og ha skjold, salver og kompresser klar. Trodde ikke at det skulle være SÅ stress, men har forstått på alle andre jeg har snakket med at sånn er det visst for de fleste.

Og til alle prøvere: Ikke gi opp:Heartred Premien er vel verdt det.

Over og ut:Heartbigred Stor klem fra meg!
 
1 mnd i dag:Heartbigred

Oppturer og nedturer, men aller mest opp. Jeg er så lykkelig:hello2 Og tenk at jeg endelig kan kalle meg for mamma! Knøttet er helt herlig, og vi gleder oss til å bli bedre kjent.

Fødselen gikk forresten veldig bra:happy: Har ingen betenkeligheter med å gjenta prosessen:p Så får vi se når den tid kommer, om vi klarer det selv da også.

Tips til alle dere som er gravide: Les dere godt opp på amming, og ha skjold, salver og kompresser klar. Trodde ikke at det skulle være SÅ stress, men har forstått på alle andre jeg har snakket med at sånn er det visst for de fleste.

Og til alle prøvere: Ikke gi opp:Heartred Premien er vel verdt det.

Over og ut:Heartbigred Stor klem fra meg!
Så koselig å høre fra deg og så godt at det går så bra❤️ Tusen takk for tips, da skal jeg huske på det spesielt med amming.
Begynner å glede meg veldig til det snart blir vår tur, bare ca 4 uker igjen nå:D❤️
Kos deg masse med lille babyen din❤️
 
Så koselig å høre fra deg og så godt at det går så bra❤️ Tusen takk for tips, da skal jeg huske på det spesielt med amming.
Begynner å glede meg veldig til det snart blir vår tur, bare ca 4 uker igjen nå:D❤️
Kos deg masse med lille babyen din❤️
Så spennende! Plutselig skjer det :) Ikke nøl med å ringe sykehuset hvis du er usikker på om det er nok liv. Jeg hadde to tlf til KK, men hver gang begynte hun plutselig å bevege seg igjen etter en liten stund. Tror de er ganske vant med at folk ringer, så ikke tenk at du er den eneste i så fall:p

Det aller beste rådet jeg fikk var å sove når baby gjør det, og å drite i alt som ikke er viktig. Visst må baby ha rene klær, men vaskerommet trenger ikke å være plettfritt for det om;)

Lykke til!:Heartbigred
 
Så spennende! Plutselig skjer det :) Ikke nøl med å ringe sykehuset hvis du er usikker på om det er nok liv. Jeg hadde to tlf til KK, men hver gang begynte hun plutselig å bevege seg igjen etter en liten stund. Tror de er ganske vant med at folk ringer, så ikke tenk at du er den eneste i så fall:p

Det aller beste rådet jeg fikk var å sove når baby gjør det, og å drite i alt som ikke er viktig. Visst må baby ha rene klær, men vaskerommet trenger ikke å være plettfritt for det om;)

Lykke til!:Heartbigred
Tusen takk for gode råd og lykkeønskninger!❤️
 
Back
Topp