Dagboken til en med stort håp om å bli mamma

Det hørtes godt ut;)
En fin onsdag til deg også ❤️
 
28+4

I dag har vi hentet alt vi bestilte på barnebutikken:eek: Trodde det skulle ta lengre tid å få det, men plutselig fikk vi melding om at det var klart til henting :) Vet at vi er i overkant tidlig, men jeg klarer ikke helt å forholde meg til at det "kanskje gå galt" når alt er i skjønneste orden. Altså, jeg vet jo at sannsynligheten alltid er der... Men sannsynligheten for at det skal gå bra er jo aller størst. Fascinerende at jeg har gått i fra: "Jeg vil ikke ha babyshower eller noen ting før fødselen" til: "Jaja, så har vi det nå klart".

Men jeg tenker uansett at det blir kjekkere å få besøk av folk etter fødselen, enn at noen skal føle at de må kjøpe masse dyre greier før hun er kommet.

Listen over hva vi mangler begynner å minke veldig, men samtidig ser jeg jo at det er MYE vi trenger. Spesielt ting som er kjedelig å kjøpe:p

Tror det at jeg har vært på grensen (og litt over grensen) til deprimert pga vi ikke klarte å få barn etter mye prøving, at jeg har snudd helt rundt nå. Kjenner jeg må holde igjen så jeg ikke blir en av de som bare snakker om babyting, graviditet og helt uinteressante oppdateringer:hilarious: Jobber med saken! Og sier til folk rundt meg at de må gi beskjed hvis det blir for gale... Samtidig passer jeg godt på å ikke snakke noe særlig om det til de jeg vet at prøver, og de som ikke er helt usannsynlig at prøver. Med mindre de begynner å skravle om det selv, da:) Jeg har jo visst så altfor godt hvordan det er å sitte der og jatte med venninner som IKKE forstod at dette var et tema jeg ikke hadde glede av å snakke om midt oppi prøving, IVF og i det hele tatt.

Nå har jeg slengt meg opp i sofaen, og er klar for lørdagskveld. Mannen er ute en tur for å kjøpe Pepsi Max og chips (av egen vilje!), og huset ser sånn helt passe ut. Etterpå skal vi lage hamburger med søtpotetfries (i ovnen), og ta det helt i ro før den travle søndagen møter oss i morgen. Godt jeg har fri på mandag :)

Håper alle som leser har en nydelig helg:Heartbigred
 
28+4

I dag har vi hentet alt vi bestilte på barnebutikken:eek: Trodde det skulle ta lengre tid å få det, men plutselig fikk vi melding om at det var klart til henting :) Vet at vi er i overkant tidlig, men jeg klarer ikke helt å forholde meg til at det "kanskje gå galt" når alt er i skjønneste orden. Altså, jeg vet jo at sannsynligheten alltid er der... Men sannsynligheten for at det skal gå bra er jo aller størst. Fascinerende at jeg har gått i fra: "Jeg vil ikke ha babyshower eller noen ting før fødselen" til: "Jaja, så har vi det nå klart".

Men jeg tenker uansett at det blir kjekkere å få besøk av folk etter fødselen, enn at noen skal føle at de må kjøpe masse dyre greier før hun er kommet.

Listen over hva vi mangler begynner å minke veldig, men samtidig ser jeg jo at det er MYE vi trenger. Spesielt ting som er kjedelig å kjøpe:p

Tror det at jeg har vært på grensen (og litt over grensen) til deprimert pga vi ikke klarte å få barn etter mye prøving, at jeg har snudd helt rundt nå. Kjenner jeg må holde igjen så jeg ikke blir en av de som bare snakker om babyting, graviditet og helt uinteressante oppdateringer:hilarious: Jobber med saken! Og sier til folk rundt meg at de må gi beskjed hvis det blir for gale... Samtidig passer jeg godt på å ikke snakke noe særlig om det til de jeg vet at prøver, og de som ikke er helt usannsynlig at prøver. Med mindre de begynner å skravle om det selv, da:) Jeg har jo visst så altfor godt hvordan det er å sitte der og jatte med venninner som IKKE forstod at dette var et tema jeg ikke hadde glede av å snakke om midt oppi prøving, IVF og i det hele tatt.

Nå har jeg slengt meg opp i sofaen, og er klar for lørdagskveld. Mannen er ute en tur for å kjøpe Pepsi Max og chips (av egen vilje!), og huset ser sånn helt passe ut. Etterpå skal vi lage hamburger med søtpotetfries (i ovnen), og ta det helt i ro før den travle søndagen møter oss i morgen. Godt jeg har fri på mandag :)

Håper alle som leser har en nydelig helg:Heartbigred

Så koselig å få ting på plass! Jeg sliter, som deg, med å se for meg at ting kan gå galt. Nei, nå er vi så langt på vei at det er overhengende sannsynlig at alt går helt fint. Vi må bare nyte det og glede oss, tenker jeg!

Helt enig angående babyshower og sånt, forresten :) Det er nok kjøpepress rundt omkring, om vi ikke skal adoptere den skikken også.

Så fint at du er bevisst angående det å ikke snakke så mye om babygreier rundt folk som kanskje er i en prøversituasjon! Det tror jeg nok at de som eventuelt har prøvd en stund setter pris på. Jeg kunne nok vært flinkere der selv - takk for påminnelsen.

Det høres ut som dere har en super lørdagskveld - kos dere :)
 
29+3

Merker at sykemeldingen hjelper på. Samtidig merker jeg at magen blir større, og jeg føler meg mer og mer som en vandrende ballong:p

Akkurat nå nyter jeg et glass rødvin (alkoholfri, såklart), og slapper av i sofaen.

Var på kontroll tidligere i uken, men denne gangen hos jordmor. Hun var grei, men skulle ønske at hun var mer som legen min mtp kommunikasjon. Det har kanskje noe med at hun er litt eldre:p Jeg burde vel helst gå til jordmor siden hun er ekspert på dette her... Jeg har bestilt neste time hos hun, og så får jeg heller se hva jeg gjør. Blir jo bare kluss med symfysemålene hvis jeg bytter mellom to personer:wacky: Jordmor målte meg til midt på streken i midten, mens legen målte meg tidligere til litt over (men innenfor det mørke området).

Ellers var alt bra på kontrollen, og jeg er meldt på ammekurs og kurs for førstegangsfødende:) Spennende!

Får mer og mer småting fra venner og familie. Har fått en del klær, både nytt og brukt. Koselig:joyful:

Håper du som leser får en fantastisk helg:Heartbigred
 
29+3

Merker at sykemeldingen hjelper på. Samtidig merker jeg at magen blir større, og jeg føler meg mer og mer som en vandrende ballong:p

Akkurat nå nyter jeg et glass rødvin (alkoholfri, såklart), og slapper av i sofaen.

Var på kontroll tidligere i uken, men denne gangen hos jordmor. Hun var grei, men skulle ønske at hun var mer som legen min mtp kommunikasjon. Det har kanskje noe med at hun er litt eldre:p Jeg burde vel helst gå til jordmor siden hun er ekspert på dette her... Jeg har bestilt neste time hos hun, og så får jeg heller se hva jeg gjør. Blir jo bare kluss med symfysemålene hvis jeg bytter mellom to personer:wacky: Jordmor målte meg til midt på streken i midten, mens legen målte meg tidligere til litt over (men innenfor det mørke området).

Ellers var alt bra på kontrollen, og jeg er meldt på ammekurs og kurs for førstegangsfødende:) Spennende!

Får mer og mer småting fra venner og familie. Har fått en del klær, både nytt og brukt. Koselig:joyful:

Håper du som leser får en fantastisk helg:Heartbigred

Så godt at sykmelding hjelper på formen!

Du har klart å finne en alkoholfri vin som er god, altså? Trodde ikke det fantes, synes alt smaker så søtt! Hvilken vin har du?

Hm, hvis du kommuniserer bedre med legen tror jeg at jeg ville valgt å gå til lege i stedet for jordmor, altså! Jordmor har jo, som du skriver, ekspertisen på det med fødsel og sånt, men legen kan nok også det nødvendige :) For min del går jeg til jordmor fordi hun har bedre tid, men stoler på at legen også kan det som er nødvendig. Tror du har rett i at det fort blir kluss med symfysemål når en bytter på, selv om det er mange som gjør det også :)

Så spennende med kurs!

Håper du har en fin helg :Heartbigred
 
29+3

Merker at sykemeldingen hjelper på. Samtidig merker jeg at magen blir større, og jeg føler meg mer og mer som en vandrende ballong:p

Akkurat nå nyter jeg et glass rødvin (alkoholfri, såklart), og slapper av i sofaen.

Var på kontroll tidligere i uken, men denne gangen hos jordmor. Hun var grei, men skulle ønske at hun var mer som legen min mtp kommunikasjon. Det har kanskje noe med at hun er litt eldre:p Jeg burde vel helst gå til jordmor siden hun er ekspert på dette her... Jeg har bestilt neste time hos hun, og så får jeg heller se hva jeg gjør. Blir jo bare kluss med symfysemålene hvis jeg bytter mellom to personer:wacky: Jordmor målte meg til midt på streken i midten, mens legen målte meg tidligere til litt over (men innenfor det mørke området).

Ellers var alt bra på kontrollen, og jeg er meldt på ammekurs og kurs for førstegangsfødende:) Spennende!

Får mer og mer småting fra venner og familie. Har fått en del klær, både nytt og brukt. Koselig:joyful:

Håper du som leser får en fantastisk helg:Heartbigred
Må også spørre om hvilken alkoholfri vin du drikker? Ingen av de jeg har smakt så langt smaker godt, etter min smak:p

Det er jo litt gøy nå som magen virkelig vokser, samtidig som det etter hvert blir ganske tungt. Synes det er så rart å tenke på at det nå er under tre måneder igjen for oss som har termin i april. Når man akkurat har blitt gravid går de ukene så sykt sakte, men nå er det liksom ikke like lenge! Blir spennende å se om babyene kommer før termin eller ikke også.

Ha en god søndag:love2
 
Må også spørre om hvilken alkoholfri vin du drikker? Ingen av de jeg har smakt så langt smaker godt, etter min smak:p

Det er jo litt gøy nå som magen virkelig vokser, samtidig som det etter hvert blir ganske tungt. Synes det er så rart å tenke på at det nå er under tre måneder igjen for oss som har termin i april. Når man akkurat har blitt gravid går de ukene så sykt sakte, men nå er det liksom ikke like lenge! Blir spennende å se om babyene kommer før termin eller ikke også.

Ha en god søndag:love2
Så godt at sykmelding hjelper på formen!

Du har klart å finne en alkoholfri vin som er god, altså? Trodde ikke det fantes, synes alt smaker så søtt! Hvilken vin har du?

Hm, hvis du kommuniserer bedre med legen tror jeg at jeg ville valgt å gå til lege i stedet for jordmor, altså! Jordmor har jo, som du skriver, ekspertisen på det med fødsel og sånt, men legen kan nok også det nødvendige :) For min del går jeg til jordmor fordi hun har bedre tid, men stoler på at legen også kan det som er nødvendig. Tror du har rett i at det fort blir kluss med symfysemål når en bytter på, selv om det er mange som gjør det også :)

Så spennende med kurs!

Håper du har en fin helg :Heartbigred
Må nok meddele at det var litt saft:p Så kan ikke sammenlignes med en god og smakfull rødvin... Liker mye bedre alkoholfri prosecco enn den saften;)
 
30+0

Nå begynner det jo faktisk å nærme seg litt!:p Bare litt over 7 uker til permisjon, der en av de 7 ukene er vinterferie... Så jeg har jo egentlig bare 6 uker igjen på jobb:eek: Helt sykt når jeg tenker på den første graviditetstesten, og hvor lenge det er siden.

I morgen skal jeg på ammekurs :) Det blir spennende, og forhåpentligvis lærer jeg noe der jeg ikke kunne lest meg til.

Kan forresten meddele at tårene sitter ganske løst:hilarious: Skulle teste om vognposen vi fikk passet i vognen, og da måtte jeg bare gå ut av rommet:rolleyes: Nå begynner det å gå opp for meg at jeg faktisk skal bli mor:Heartred Nesten sånn at jeg gråter litt nå også, bare av å tenke på det... Regner med at det er hormonene + LANG ventetid som virker inn og "klusser til mitt humør" *sagt på litt dårlig "Sulten"-svensk*.

Håper du som leser får en fantastisk tirsdag:Heartbigred
 
31+0

Enda en uke har gått, og jeg er godt på vei inn i 3. trimester :) Merker at det Prikken ikke lengre er en prikk, da halsbrannen har meldt sin ankomst igjen. Det begynner vel å bli trangt nedi der:p Har ikke helt kuttet ut kaffen enda, i alle fall ikke de dagene jeg føler meg bra :smiley-ashamed005 Tenker at jeg drikker så lite kaffe uansett, og så er det jo melk oppi også.

Ukene fremover er ganske travle, med jobb, kurs og diverse avtaler. Godt det snart er vinterferie:smiley-bounce012 Den skal nytes! Totalt har jeg bare 14 arbeidsdager igjen pga sykemeldingen, vinterferie og rare timeplaner:wideyed: Det er jo HELT SYKT!

Mannen og jeg har avtalt at han ikke skal reise vekk eller drikke alkohol etter 10. mars (1 mnd før termin). Tenker at det er realistisk og best for oss alle. Han har nesten sluttet å drikke alkohol allerede, og er nok veldig spent og klar for det som skal skje:) Hadde det vært opp til han, skulle fødselen skjedd dagen etter påskeferien, så fikk han virkelig utnyttet perm + ferie:hilarious: Er lov å håpe... Selv håper jeg at jeg slipper å gå noe særlig over termin, men det kan jeg jo ikke styre. Hun kommer vel når hun er klar.

Håper du som leser får en super tirsdag:Heartred
 
31+0

Enda en uke har gått, og jeg er godt på vei inn i 3. trimester :) Merker at det Prikken ikke lengre er en prikk, da halsbrannen har meldt sin ankomst igjen. Det begynner vel å bli trangt nedi der:p Har ikke helt kuttet ut kaffen enda, i alle fall ikke de dagene jeg føler meg bra :smiley-ashamed005 Tenker at jeg drikker så lite kaffe uansett, og så er det jo melk oppi også.

Ukene fremover er ganske travle, med jobb, kurs og diverse avtaler. Godt det snart er vinterferie:smiley-bounce012 Den skal nytes! Totalt har jeg bare 14 arbeidsdager igjen pga sykemeldingen, vinterferie og rare timeplaner:wideyed: Det er jo HELT SYKT!

Mannen og jeg har avtalt at han ikke skal reise vekk eller drikke alkohol etter 10. mars (1 mnd før termin). Tenker at det er realistisk og best for oss alle. Han har nesten sluttet å drikke alkohol allerede, og er nok veldig spent og klar for det som skal skje:) Hadde det vært opp til han, skulle fødselen skjedd dagen etter påskeferien, så fikk han virkelig utnyttet perm + ferie:hilarious: Er lov å håpe... Selv håper jeg at jeg slipper å gå noe særlig over termin, men det kan jeg jo ikke styre. Hun kommer vel når hun er klar.

Håper du som leser får en super tirsdag:Heartred

Huff, slitsomt med halsbrann! Håper det går over, men det er vel mest sannsynlig at det bare blir mindre og mindre plass etter hvert. Heldigvis blir resultatet verdt det :)

Wow, 14 arbeidsdager, det er jo helt sykt!! Kjenner jeg er noe misunnelig :D

Koselig at mannen er så klar for det som skal skje :Heartred Her koser mannen seg som bare det med øl eller vin i ny og ne, men han blir ikke full, da. Han er nok likevel ikke like klar som det høres ut som mannen din er :)

Haha, skjønner ønsket om å utnytte påske + permisjon maks! Blir spennende å se når vesla kommer, da :)

Håper du har hatt en fin dag. Snart helg!
 
32+0

Bare 8 uker og 3 dager til termin:happy:

Forberedelser siden sist:
  • Vasket babyklær
  • Kjøpt meg litt ammeklær
  • Avtalt hvem som skal passe hunden
  • Strikket ferdig den første genseren
  • Bestilt kluter, sengetøy og div. fra Kid (er 40% der nå)
  • Delvis pakket fødebagen (lurer på om jeg trenger større bag:hilarious:)
Ellers er det ganske rolig her. Skal på ny kontroll på fredag. Det er første gang mannen skal være med siden OUL, så det gleder vi oss begge til. Hadde en uformell kontroll forrige uke, da jeg var inne for å ordne fortsettelse av sykemeldingen. Denne gangen blir kontrollen hos legen, da jordmor er opptatt. Jeg ble egentlig ombooket til en annen helsestasjon, men synes det var litt langt vekke + timen var ugunstig mtp jobb for både meg og mannen.

Akkurat nå venter jeg på at tiden skal gå, så klokken blir 10 og han som skal ta mål av vinduene våre kommer. Hovedoppholdsrommet i huset blir ganske varmt på vår/sommer/høst, så vi må ordne med litt mer solskjerming. Greit å få det gjort før den "verste" solen slår inn, siden vi nå skal være mye hjemme.

50% sykemelding fungerer i grunnen ganske bra, men jeg kjenner at alt begynner å bli tyngre. Magen er virkelig til stede, og jeg må hele tiden ta hensyn til hvordan jeg beveger meg, sitter, står, osv. Akkurat det gleder jeg meg til å bli ferdig med... Samtidig er det jo ca. 2 mnd til termin, så jeg har jo leeenge igjen:rolleyes: Spent på hvordan den siste mnd kommer til å bli...:eek:

Håper du som leser får en super tirsdag:Heartred
 
32+0

Bare 8 uker og 3 dager til termin:happy:

Forberedelser siden sist:
  • Vasket babyklær
  • Kjøpt meg litt ammeklær
  • Avtalt hvem som skal passe hunden
  • Strikket ferdig den første genseren
  • Bestilt kluter, sengetøy og div. fra Kid (er 40% der nå)
  • Delvis pakket fødebagen (lurer på om jeg trenger større bag:hilarious:)
Ellers er det ganske rolig her. Skal på ny kontroll på fredag. Det er første gang mannen skal være med siden OUL, så det gleder vi oss begge til. Hadde en uformell kontroll forrige uke, da jeg var inne for å ordne fortsettelse av sykemeldingen. Denne gangen blir kontrollen hos legen, da jordmor er opptatt. Jeg ble egentlig ombooket til en annen helsestasjon, men synes det var litt langt vekke + timen var ugunstig mtp jobb for både meg og mannen.

Akkurat nå venter jeg på at tiden skal gå, så klokken blir 10 og han som skal ta mål av vinduene våre kommer. Hovedoppholdsrommet i huset blir ganske varmt på vår/sommer/høst, så vi må ordne med litt mer solskjerming. Greit å få det gjort før den "verste" solen slår inn, siden vi nå skal være mye hjemme.

50% sykemelding fungerer i grunnen ganske bra, men jeg kjenner at alt begynner å bli tyngre. Magen er virkelig til stede, og jeg må hele tiden ta hensyn til hvordan jeg beveger meg, sitter, står, osv. Akkurat det gleder jeg meg til å bli ferdig med... Samtidig er det jo ca. 2 mnd til termin, så jeg har jo leeenge igjen:rolleyes: Spent på hvordan den siste mnd kommer til å bli...:eek:

Håper du som leser får en super tirsdag:Heartred
Når jeg så lista over hva du har ordnet, ble jeg litt inspirert. Har ikke vasket babyklær enda, eller tenkt på fødebagen. Jeg ligger jo bare en uke etter deg, så det betyr vel at jeg også må komme i gang med det:cool:

Føler med deg på det med at det er tungt og tregt nå. Vil gjerne at tiden skal gå pittelitt fortere. Men det hjelper med både vår og vinterferie nå snart!

Ha en god uke:)
 
Når jeg så lista over hva du har ordnet, ble jeg litt inspirert. Har ikke vasket babyklær enda, eller tenkt på fødebagen. Jeg ligger jo bare en uke etter deg, så det betyr vel at jeg også må komme i gang med det:cool:

Føler med deg på det med at det er tungt og tregt nå. Vil gjerne at tiden skal gå pittelitt fortere. Men det hjelper med både vår og vinterferie nå snart!

Ha en god uke:)
Er godt med det som er gjort :) Nå har vi i alle fall litt klær som er vasket og klart, og så kan jeg heller vaske klær etter hvert som det dukker opp mer.

Har lest om så mange som har hatt en halvveis pakket fødebag når ting skjer, og da er jo litt av vitsen vekke (føler jeg)... Satser på at jeg snart får pakket den ferdig, slik at den står klar til bruk:happy: Har laget en liste med ting som ikke blir pakket før det skjer, siden det blir brukt hver dag (mobillader, bbhugme-pute, bilstol, base og papirene mine), som mannen og jeg har på app på tlf. Vet jo ikke om det blir komplett kaos eller helt kontrollert og rolig når vi først drar til sykehuset:p Bor ikke SÅ langt vekke, men langt nok til at det er irriterende å måtte dra tilbake etter noe.

Ja, måtte vinterferien og våren storme inn!:joyful:
 
32+6

Sov ikke bra i natt, så i dag ble det ikke jobb på meg. Hadde nok klart å komme meg på jobb og vært til stede, men regner med jeg hadde blitt stuptrøtt utover dagen. Og så måtte jeg jo kjørt hjem igjen også, og det hadde ikke vært noe kjekt. Tror mannen var lettet da jeg sa:"Ok, jeg blir heller hjemme.":sleep011

Det er vel kroppen som styrer på med hormoner og diverse. Var på toalettet "bare" 2 ganger i natt, men slet med å sove etterpå. Og så startet knøttet full turnoppvisning, og da var det gjort. Fikk sove litt innimellom, men hadde lett panikk da jeg våknet og trodde hun hadde lagt seg i tverrleie:rolleyes: Det var heldigvis bare rumpen som hadde flyttet litt på seg, og hodet var fremdeles ned. Vet det fremdeles er relativt tidlig, men jeg nyter hver eneste del av det å ha et normalt svangerskap uten komplikasjoner. Misunner virkelig ikke de med risikosvangerskap:Heartred En liten del tenker at det får da være grenser for hvor kronglete veien til mål skal være, men jeg vet jo at det finnes flere som har hatt eller har det mye verre enn oss.

Huff, det var mange tanker tidlig en mandag. Nå har jeg drukket meg en kaffe, uten at det hjalp noe særlig, og tenker på dekorering av kjøkkenet. Mangler fliser, hylle og kanskje et bilde..."Nytt" hus blir liksom aldri ferdig det heller:p Ikke at det er nytt nå lengre, men vi har et stykke igjen til å bli ferdig med diverse både ute og inne. Hvis vi skal bygge flere ganger, skal vi nok gjøre enda mer før vi flytter inn. Tenke mer på møblering, og få gjort ferdig alt grunnarbeidet i hagen... Vi hadde jo rett og slett ikke råd den gangen vi bygget, og hadde sikkert ikke hatt peiling på hvordan vi skulle hatt det. Dèt er jo fordelen med å ha bodd her i noen år, at vi har tenkt gjennom hvordan vi ønsker å ha det. Penger er det jo også blitt litt mer av, men vi må nok ta ett prosjekt av gangen.Akkurat nå prioriterer vi å bli ferdig med det som MÅ være ferdig før knøttet kommer. Så satser vi på at vi blir ferdig med grunnarbeidet i hagen før sommeren:happy:

Nå har jeg spist litt frokost, og tenker at jeg sniker meg under teppet på sofaen...

Håper du som leser får god start på uken:Heartbigred
 
34+0

Var på kontroll hos jordmor i dag, og alt var helt strålende:happy: Til og med ikke utslag på sukker i urinen, til tross for at jeg tok testen kort tid etter jeg hadde spist en saft-is:p Glemte prøven min hjemme i kjøleskapet, så da ble det slik. Så jeg har i alle fall ikke diabetes:)

Akkurat nå er det pannekaker på gang:joyful: Feiring av pannekakedagen (en unnskyldning for å lage det til kvelds). Heldigvis har vekten min stått nesten stille de siste to ukene, men SF-målet har økt i takt med grafen:) Tenker at jeg har lagt mer enn nok på meg, så det var litt godt. Var jo litt overvektig før graviditeten, og nå er jeg blitt tyngre enn mannen:hilarious: Han er slank, men mye høyere enn meg... Går ikke akkurat inn for å slanke meg, men det er vel begynt å bli såpass trangt, at bremsingen skjer litt naturlig. Har følt at vekten nesten har økt eksponentielt en stund, så ble veldig lettet i dag da jeg veide meg:p Men nok vekt-prat. Nå er det snart pannekaker!

Håper du som leser får en super uke:Heartbigred
 
34+0

Var på kontroll hos jordmor i dag, og alt var helt strålende:happy: Til og med ikke utslag på sukker i urinen, til tross for at jeg tok testen kort tid etter jeg hadde spist en saft-is:p Glemte prøven min hjemme i kjøleskapet, så da ble det slik. Så jeg har i alle fall ikke diabetes:)

Akkurat nå er det pannekaker på gang:joyful: Feiring av pannekakedagen (en unnskyldning for å lage det til kvelds). Heldigvis har vekten min stått nesten stille de siste to ukene, men SF-målet har økt i takt med grafen:) Tenker at jeg har lagt mer enn nok på meg, så det var litt godt. Var jo litt overvektig før graviditeten, og nå er jeg blitt tyngre enn mannen:hilarious: Han er slank, men mye høyere enn meg... Går ikke akkurat inn for å slanke meg, men det er vel begynt å bli såpass trangt, at bremsingen skjer litt naturlig. Har følt at vekten nesten har økt eksponentielt en stund, så ble veldig lettet i dag da jeg veide meg:p Men nok vekt-prat. Nå er det snart pannekaker!

Håper du som leser får en super uke:Heartbigred

Godt at alt fortsatt står bra til med kropp, sinn og baby :Heartred
Fikk ikke med meg at det var pannekakedag på tirsdag - men enig i at det alltid er kjekt med en unnskyldning for å lage pannekaker :D

Vekt utvikler seg så forskjellig i svangerskapet, og så lenge en spiser passe sunt og beveger seg litt, tenker jeg at den vektoppgangen som skjer er sunn og riktig :) Jordmor sa til meg at det er viktig å huske på at kroppen trenger litt energilagre til både fødsel og tida etter, så det å legge på seg en del er bare bra (så lenge en lever vanlig sunt).

Håper du har en super uke!
 
35+6

I morgen er jeg 36 uker på vei, bare én uke unna det magiske tallet 37:joyful:

Har nå blitt enig med fastlegen om å kaste inn håndkleet, og er nå 100% sykemeldt frem til permisjonen starter. Det er ikke bekkenet som er det største problemet for tiden (det er faktisk blitt bedre). Problemet mitt er nattesøvnen som blir ødelagt av bl.a. toalettbesøk og halsbrann. Slik det er nå, MÅ jeg sove på venstre side. Ellers presser knøttet på diverse slik at jeg får halsbrann og ubehag. Så det å sove føles litt klaustrofobisk, fanget i egen kropp!:wacky: Av og til vet jeg ikke hva jeg våkner av, og kan ligge våken i lang tid før jeg får sove igjen. Så soving på dagtid er for lengst blitt en vane:rolleyes:

Akkurat nå drømmer jeg meg vekk i hageplanlegging, som selvsagt blir vanskelig å få gjennomført i år:hilarious: Men det skader jo ikke å ha en god plan for til neste år? Så får vi se hva vi får til i år. Øverst på ønskelisten er å bli ferdig med gjerdet, slik at hunden vår kan spasere fritt uten å surre linen fast i busker, trær og diverse. Det hadde gjort det MYE lettere å trekke ut i hagen på fine dager:) Anbefaler å se "Hagen min" på NRK, hvis du ønsker inspirasjon!

Av diverse utstyr og klær til knøttet har vi i grunnen alt vi trenger for den første tiden (tror jeg). Og det vi ikke har kjøpt, kan vi vel alltids få tak i etter hvert. Det begynner å gå opp for meg at fødselen nærmer seg, dag for dag. En del av meg ønsker hun ut med én gang hun ikke lengre regnes som prematur, for det er jaggu meg tungt nå! Men en annen del håper jo at hun kommer rundt terminen, slik at permisjonen ikke blir så forkortet. En ting er sikkert... Det er ikke opp til oss å bestemme det:p Spent!

Jeg er fremdeles ikke redd for det å føde, og tror jeg har forsont meg med at jeg må konsentrere meg om det jeg kan gjøre noe med: Puste, bevege meg (så lenge det går) og prøve å jobbe med kroppen og ikke mot. For alle dere som allerede har født: La meg i det minste tro at jeg klarer det:p Andre sine opplevelser er jo nettopp det: Andre sine opplevelser. Det har heldigvis ingenting å si for hvordan min fødsel går:happy: At det blir vondt er jo ingen hemmelighet, og jeg kommer vel til å rope etter epidural på slutten. Men jeg har ikke låst meg til at jeg SKAL ha det. Så vi planlegger å starte på Storken, og så får vi se om det blir en heistur underveis.
Håper du som leser har en fin-fin søndag:Heartbigred
 
37+3

Dårlig med oppdateringer her i det siste:p Har jo vært litt kaos den siste uken, så nå håper jeg at det ikke skjer noen store endringer som påvirker oss. Tankene går til de som ikke tåler dette viruset, og alle dere andre som har fått livet snudd på hodet. Her jobber mannen fra hjemmekontor, og jeg er jo hjemme i permisjon nå:) Satser på at han kan ha hjemmekontor frem til fødselen, så han holder seg vekke fra alle som er syke for tiden. Min største redsel akkurat nå er at han blir syk og ikke kan være med på fødselen:wacky: Men det hadde vel gått bra det også... Synd han ikke får være med på barsel, men vi får krysse fingrene for at at det går så bra at vi kan dra tidlig hjem:) Men jeg ønsker ikke å stresse med det, spesielt mtp amming. Vi får bare ta det som det kommer.

Ellers er formen ganske bra i grunnen. Sliter ikke med bekkenet lengre, og hodet har festet seg:happy: Kjenner godt med liv hver dag, så er trygg på at hun har det bra i magen. Jeg har fått mer og mer stikkinger, nedpress og smerter, men heldigvis ikke så mye på natten. Spent på hvordan det utvikler seg, og hvor lenge jeg har igjen. Akkurat nå tenker jeg at hun kan holde seg inni der til de 14 dagene har gått, så får vi se hvordan det ligger an med karantene-kaoset:wideyed: Blir utrolig trist hvis vi ikke kan få besøk hjemme før det har gått lang tid! Spesielt for min familie, som blir mormor, morfar og tanter for første gang. Altså, trist med svigerfamilien også, men jeg har naturlig nok et nærmere forhold til min egen familie;)

Permisjonstiden ble ikke helt som jeg hadde sett for meg... Jeg kan nok se langt etter kaffe med venninner, barselgruppe og andre ting som gjerne hører med. Glad vi hadde ekstra fokus på å være sosial før alt Korona-kaoset slo inn! Ellers prøver jeg å være ekstra sosial på SoMe:happy: Det slo meg at det hadde vært kos å ha MSN nå (for dere som husker det). Er ikke helt det samme med Messenger på Facebook, men det fungerer nå greit det også.

Håper du som leser får en fin torsdag:Heartred Håper du klarer å finne lyspunkt oppi alt dette her, og kanskje til og med noen fordeler? Her vet jeg at hunden vår er veldig fornøyd for tiden, da hun har hele "flokken" sin hjemme:smiley-bounce012
 
37+3

Dårlig med oppdateringer her i det siste:p Har jo vært litt kaos den siste uken, så nå håper jeg at det ikke skjer noen store endringer som påvirker oss. Tankene går til de som ikke tåler dette viruset, og alle dere andre som har fått livet snudd på hodet. Her jobber mannen fra hjemmekontor, og jeg er jo hjemme i permisjon nå:) Satser på at han kan ha hjemmekontor frem til fødselen, så han holder seg vekke fra alle som er syke for tiden. Min største redsel akkurat nå er at han blir syk og ikke kan være med på fødselen:wacky: Men det hadde vel gått bra det også... Synd han ikke får være med på barsel, men vi får krysse fingrene for at at det går så bra at vi kan dra tidlig hjem:) Men jeg ønsker ikke å stresse med det, spesielt mtp amming. Vi får bare ta det som det kommer.

Ellers er formen ganske bra i grunnen. Sliter ikke med bekkenet lengre, og hodet har festet seg:happy: Kjenner godt med liv hver dag, så er trygg på at hun har det bra i magen. Jeg har fått mer og mer stikkinger, nedpress og smerter, men heldigvis ikke så mye på natten. Spent på hvordan det utvikler seg, og hvor lenge jeg har igjen. Akkurat nå tenker jeg at hun kan holde seg inni der til de 14 dagene har gått, så får vi se hvordan det ligger an med karantene-kaoset:wideyed: Blir utrolig trist hvis vi ikke kan få besøk hjemme før det har gått lang tid! Spesielt for min familie, som blir mormor, morfar og tanter for første gang. Altså, trist med svigerfamilien også, men jeg har naturlig nok et nærmere forhold til min egen familie;)

Permisjonstiden ble ikke helt som jeg hadde sett for meg... Jeg kan nok se langt etter kaffe med venninner, barselgruppe og andre ting som gjerne hører med. Glad vi hadde ekstra fokus på å være sosial før alt Korona-kaoset slo inn! Ellers prøver jeg å være ekstra sosial på SoMe:happy: Det slo meg at det hadde vært kos å ha MSN nå (for dere som husker det). Er ikke helt det samme med Messenger på Facebook, men det fungerer nå greit det også.

Håper du som leser får en fin torsdag:Heartred Håper du klarer å finne lyspunkt oppi alt dette her, og kanskje til og med noen fordeler? Her vet jeg at hunden vår er veldig fornøyd for tiden, da hun har hele "flokken" sin hjemme:smiley-bounce012

Spennende med stikninger og nedpress! Kan det bety at fødsel begynner så smått å nærme seg, tro?

Vi får virkelig håpe at det blir litt mer normale tilstander snart, ja. Det er ikke godt å si hvor lang tid det vil ta. Fordelen er kanskje at vi muligens blir mindre distrahert av alt mulig annet, både nå i ventetiden og etter fødsel? Katten vår ser ut til å føle på akkurat det samme som hunden deres, i hvert fall, og det er jo kos i seg selv:Heartred

Vi får håpe mennene våre holder seg unna alt av smitte, så de får være med på fødsel. Da skal det nok gå bra. Som du sier, kan man jo håpe på rask hjemreise etterpå :)

Håper du også har en fin torsdag :Heartred
 
38+4

Så var det helg, hva nå det er for noe:p Da jeg var på kontroll tidligere i uken ble vi anbefalt av jordmor å isolere oss... Så nå har svigerfar handlet til oss for helgen, og vi går bare ut for å lufte hunden. Føles veldig merkelig! Men jeg er desto mer glad for at jeg endelig kan gå turer med hunden uten at bekkenet er problemet:happy: Det går jo latterlig tregt, men det går i det minste på frem. Og hunden godtar heldigvis at jeg er litt treg for tiden:hilarious: Stopper opp og venter, og er SÅ tålmodig:Heartred

Ellers blir det jo fort dyrt å bli sittende fast inne:rolleyes: Har bestilt puslespill, ammebh'er og ammekjoler... Jeg får jo ikke kommet meg ut for å kjøpe det verken nå eller senere, og dette varer nok sikkert til lengre enn rett over påsken. Spent på om bh'ene passer. Har vokst ut av de ammebh'ene jeg kjøpte for å vokse i, så akkurat nå har jeg bare én bh som passer:wideyed: Flaks! For det var egentlig et feilkjøp som jeg ikke byttet:woot:

Nå skal jeg ta meg en tur inn på kjøkkenet og se om jeg får bakt noe brød eller rundstykker. Var sikker på at vi hadde i massevis, men det var visst ikke så mye igjen i frysen.

Håper du som leser får en fin helg:Heartred
 
Back
Topp