Dagboken til en med stort håp om å bli mamma

Så koselig å lese at du kjenner bevegelsene utenpå nå. Jeg har morkaken foran, så her blir det nok mest når babyen får litt størrelse.

Jeg har også tenkt å starte med julegavene nå. Her imidlertid ikke all verdens energi til å gå i butikker, men tenkte å sjekke nettet i ukene fremover!

Ha en fin mandag ❤️
 
Så koselig å lese at du kjenner bevegelsene utenpå nå. Jeg har morkaken foran, så her blir det nok mest når babyen får litt størrelse.

Jeg har også tenkt å starte med julegavene nå. Her imidlertid ikke all verdens energi til å gå i butikker, men tenkte å sjekke nettet i ukene fremover!

Ha en fin mandag ❤️
Ja, der er netthandel genialt. Jeg har alltid en liste jeg jobber ut i fra, så handlingen går ganske rolig for seg. Bestiller det jeg kan for henting i butikk eller evt. post. Har bare mannen min og søsteren min igjen, så føler jeg har relativt godt kontroll:happy:

Håper energien din kommer tilbake snart:Heartred
 
Ja, der er netthandel genialt. Jeg har alltid en liste jeg jobber ut i fra, så handlingen går ganske rolig for seg. Bestiller det jeg kan for henting i butikk eller evt. post. Har bare mannen min og søsteren min igjen, så føler jeg har relativt godt kontroll:happy:

Håper energien din kommer tilbake snart:Heartred

Oi, så flink du er!! Der er ikke jeg altså. Men jeg skal og vil begynne så snart som mulig. Det er bare det at folk er så dårlig til å ønske seg ting.. vanskelig å finne gaver synes jeg!

Tusen takk forresten, jeg håper også energien kommer tilbake snart! Har hørt noen si at det snur rundt uke 20, så jeg krysser fingrene for det (to uker til).
 
Oi, så flink du er!! Der er ikke jeg altså. Men jeg skal og vil begynne så snart som mulig. Det er bare det at folk er så dårlig til å ønske seg ting.. vanskelig å finne gaver synes jeg!

Tusen takk forresten, jeg håper også energien kommer tilbake snart! Har hørt noen si at det snur rundt uke 20, så jeg krysser fingrene for det (to uker til).
Jeg truer de med at det blir sokker hvis ikke de ønsker seg noe:p Da pleier de fleste å vri hjernen litt. Alle trenger jo NOE. Om det så er kaffekapsler, brodder, eller gavekort på noe. Til tante + familien har jeg kjøpt kinogavekort. Da vet jeg at det blir brukt:happy:
 
Jeg truer de med at det blir sokker hvis ikke de ønsker seg noe:p Da pleier de fleste å vri hjernen litt. Alle trenger jo NOE. Om det så er kaffekapsler, brodder, eller gavekort på noe. Til tante + familien har jeg kjøpt kinogavekort. Da vet jeg at det blir brukt:happy:
Kinogavekort og kaffekapsler var lurt!
 
Fant dagboken din tilfeldigvis og nå har jeg lest gjennom den på to dager!:shy: For en reise dere har vært gjennom. Så glad det ordnet seg for dere! Vi er jo også i samme termingruppe og gleder meg veldig til å følge deg fremover :D
 
Fant dagboken din tilfeldigvis og nå har jeg lest gjennom den på to dager!:shy: For en reise dere har vært gjennom. Så glad det ordnet seg for dere! Vi er jo også i samme termingruppe og gleder meg veldig til å følge deg fremover :D
Haha, ja da har du virkelig fått med deg en god del oppturer og nedturer;) Føler meg virkelig heldig som endelig er gravid:Heartred

Dette blir spennende:Heartbigred
 
18+6

I går kjente både jeg og mannen bevegelsene fra utsiden av magen:joyful: Det var skikkelig stas! I dag har jeg kjent bevegelser flere ganger, så nå er det ganske spennende. Etter hvert blir det vel kanskje også plagsomt, men akkurat nå er det superkoselig:happy:

Er akkurat ferdig å strikke Klompelompe sin lille dådyr kyse. Bare monteringen igjen:happy: Så nå tenkte jeg å begynne på den ene genseren jeg bestilte strikkepakke på. Men som nybegynner i strikkeverden mangler jeg selvfølgelig den pinnestørrelsen som skal brukes. Får kjøpe det med meg på vei hjem fra jobb...

Ellers har mannen malt entréen i helgen, men det var selvsagt akkurat litt for lite maling i en 3-liter:p Enda en ting jeg må fikse på vei hjem. Deilig å få litt flere kontraster og farger i huset, da det har vært veldig lyst til nå. Han begynte å snakke om å male soverommet vårt også, men det tror jeg at i så fall får vente til en dag jeg ikke skal sove der like etterpå. Og så er det mye annet vi skulle ha gjort;)

Siden jeg først må innom kjøpesenteret på vei hjem, tenkte jeg å starte med julegavene! Har allerede kjøpt en strikkepakke til søsteren min, med en nydelig genser som hun kan strikke til seg selv. Har bestilt litt på nett som jeg skal hente i butikk. Utrolig praktisk å gjøre det slik når man vet hva man skal kjøpe.

Håper du som leser får en nydelig mandag:Heartbigred
Er så herlig når mannen og får kjenne liv❤️ Er bare å nyte!
 
19+3

Virker som om ukene suser... Nå er det en uke siden OUL! Merker litt liv nå og da, men føler det varierer veldig. Som oftest når jeg kjenner noe, har jeg jakke på meg, kjører bil eller gjør på andre ting som hindrer meg fra å kjenne på utsiden:rolleyes:

Akkurat i dag måtte jeg faktisk kaste inn håndkleet. Tror gårsdagen på jobb var litt tung (måtte rett hjem og legge meg etterpå), og så kom jeg meg liksom ikke skikkelig til i dag. Så her er det fyr i peisen, og rundstykker til varming i ovnen. Kastet dessverre på den siste kubben nå, så jeg får leve på restvarmen:p

Jeg har lånt noen tips til milepæler for å ha noe å se frem til :) Følte OUL var den store milepælen før termin, men det er jo mange flere når man først sjekker;)

- Halvveis i svangerskapet (20+1): 20. november
- Nedre levedyktighetsgrense (23+0): 10. desember
- Tredje trimester (27+0): 7. januar
- Barnet regnes ikke som prematurt lenger (37+0): 17. mars
- Permisjonen starter (3 uker før termin): 20. mars

Ellers føler jeg at det er veldig lite som skjer... Vi tenkte å vente med innkjøp til etter jul, både fordi det er litt tidlig nå. Men også fordi da slipper vi å lagre på det i mange mnd:) Tror jeg bare hadde blitt enda mer utålmodig av det:hilarious: Samtidig er det greit å vente til vi ser hva andre gir oss, så vi får litt oversikt.

Håper du som leser får en super fredag, og ikke minst en koselig helg:Heartbigred
 
19+3

Virker som om ukene suser... Nå er det en uke siden OUL! Merker litt liv nå og da, men føler det varierer veldig. Som oftest når jeg kjenner noe, har jeg jakke på meg, kjører bil eller gjør på andre ting som hindrer meg fra å kjenne på utsiden:rolleyes:

Akkurat i dag måtte jeg faktisk kaste inn håndkleet. Tror gårsdagen på jobb var litt tung (måtte rett hjem og legge meg etterpå), og så kom jeg meg liksom ikke skikkelig til i dag. Så her er det fyr i peisen, og rundstykker til varming i ovnen. Kastet dessverre på den siste kubben nå, så jeg får leve på restvarmen:p

Jeg har lånt noen tips til milepæler for å ha noe å se frem til :) Følte OUL var den store milepælen før termin, men det er jo mange flere når man først sjekker;)

- Halvveis i svangerskapet (20+1): 20. november
- Nedre levedyktighetsgrense (23+0): 10. desember
- Tredje trimester (27+0): 7. januar
- Barnet regnes ikke som prematurt lenger (37+0): 17. mars
- Permisjonen starter (3 uker før termin): 20. mars

Ellers føler jeg at det er veldig lite som skjer... Vi tenkte å vente med innkjøp til etter jul, både fordi det er litt tidlig nå. Men også fordi da slipper vi å lagre på det i mange mnd:) Tror jeg bare hadde blitt enda mer utålmodig av det:hilarious: Samtidig er det greit å vente til vi ser hva andre gir oss, så vi får litt oversikt.

Håper du som leser får en super fredag, og ikke minst en koselig helg:Heartbigred


Nå har jeg lest et stykke bakover i dagboka di - og for en reise det har vært for dere! Unner deg så veldig de lykkelige omstendighetene dere er i nå :D

Gøy at du kjenner litt liv iblant! Jeg kjenner også litt på innsida, men siden jeg har morkaka foran tar det nok litt tid før jeg kjenner det på utsida.

Koselig med rundstykker og fyr på peisen :) Noen dager er bare sånn at det ikke går å dra på jobb, og da er det fint at du gjorde det beste ut av det.

Hihi, det er gøy med noen milepæler! Det er visst enda en del flere en kan putte på, men det kan jo bli for mange også :)

Håper du har en herlig søndag og at helga har vært fin :Heartred
 
Nå har jeg lest et stykke bakover i dagboka di - og for en reise det har vært for dere! Unner deg så veldig de lykkelige omstendighetene dere er i nå :D

Gøy at du kjenner litt liv iblant! Jeg kjenner også litt på innsida, men siden jeg har morkaka foran tar det nok litt tid før jeg kjenner det på utsida.

Koselig med rundstykker og fyr på peisen :) Noen dager er bare sånn at det ikke går å dra på jobb, og da er det fint at du gjorde det beste ut av det.

Hihi, det er gøy med noen milepæler! Det er visst enda en del flere en kan putte på, men det kan jo bli for mange også :)

Håper du har en herlig søndag og at helga har vært fin :Heartred
Ja, det har virkelig gått opp og ned med oss:wacky: Er så utrolig takknemlig for å være her vi er i dag!

Viktig å ikke ha for mange mål heller, ja. Trenger å ha noen milepæler å glede oss til, men ikke hver eneste uke. Lov å glede seg til andre ting enn bare graviditeten:joyful: Advent, jul, nyttår, innkjøp, planlegging av utstyr og diverse. Skal snart få rotet oss til å kjøpe inn nye møbler til entréen som vi har malt, og da blir det litt dominoeffekt for klær og diverse som ligger i veien rundt om kring. Det blir godt å få ryddet litt!
 
Ja, det har virkelig gått opp og ned med oss:wacky: Er så utrolig takknemlig for å være her vi er i dag!

Viktig å ikke ha for mange mål heller, ja. Trenger å ha noen milepæler å glede oss til, men ikke hver eneste uke. Lov å glede seg til andre ting enn bare graviditeten:joyful: Advent, jul, nyttår, innkjøp, planlegging av utstyr og diverse. Skal snart få rotet oss til å kjøpe inn nye møbler til entréen som vi har malt, og da blir det litt dominoeffekt for klær og diverse som ligger i veien rundt om kring. Det blir godt å få ryddet litt!

Enig - viktig å verdsette den delen av livet som ikke handler bare om graviditet og baby også :) Så deilig å gå på plass møbler i entreen, det hjelper nok veldig når det gjelder smårot også, ja :D
 
19+6

Nærmer meg halvveis!:smiley-bounce012

Går inn i noen travle uker på jobb og skole, så dette blir spennende. Kanskje litt for spennende mtp eksamensoppgaven jeg helst skulle blitt ferdig med før den lille jenten kommer til verden:p Men jeg får bare ta det dag for dag, og jobbe for å bli ferdig før permisjonen starter. Hadde vært veldig deilig å slippe å skrive videre i ammetåke på våren, så dette må jeg bare klare.

Vi har i tillegg noen som er vekke på jobben, og det gjør jo at det blir mer arbeid på oss som er igjen... Det var ikke akkurat planen min da jeg kom på jobb i dag tidlig:rolleyes: Men man kan jo ikke styre alt.

Enn så lenge er jeg i mye bedre form i dag enn jeg var på fredag. Energien er tilbake, og bekkenet kjenner jeg ikke noe til. Prøver å variere mellom å stå, sitte og gå i klasserommet, og det fungerer ganske bra. Blir verre de dagene jeg sitter på skolebenken selv, men jeg får bare gjøre det beste ut av det.

Magen er virkelig kommet til syne, men enn så lenge er det nok ikke en tydelig babymage. Gleder meg til jeg har en mage som skriker: "Gravid!", og som ikke trenger en forklaring i tillegg:p

Håper du som leser får en god start på uken, og en deilig mandags ettermiddag:Heartbigred
 
20+1

Da er jeg halvveis i svangerskapet:happy093

For tiden har jeg skikkelig dilla på frukt, så var helt krise i går da kjøleskapet var tomt og det var så glatt at jeg ikke kunne kjøre til butikken:rolleyes: Stakkars mannen min visste ikke hva godt han kunne gjøre:p Endte opp med å spise nesten en hel mango (det var alt vi hadde av frukt). Jaja, godt kjøleskapet er fylt opp igjen nå.

I dag bruker jeg dagen på å hente inn igjen litt krefter, og få gjort det jeg ikke får tid til de andre dagene. Digg med hjemmekontor:happy:
Da jeg parkerte i garasjen så jeg julelysene på loftet der... Rett før jeg hentet de ned, men tror jeg overlater klatringen til mannen. Tenker at det er innenfor å henge opp de lysene som ikke skriker jul:) Men adventsstjernen og resten av julepynten inne får vente til 1. desember. Det er jo ikke lenge til! Gleder meg:Heartred

Håper du som leser får en super onsdags ettermiddag:Heartbigred
 
20+3

Da var siste kveld på yogakurs for gravide vel gjennomført. Vi gikk gjennom fødselen, ulike stillinger og repiterte pusteteknikkene vi har lært. Det at jeg er (så vidt) passert halvveis gjør at tankene om fødsel kommer litt oftere. Tenker at det kanskje ikke er så dumt, at det er en del av det å forberede seg.

Er førstegangs, men tenker at ingen fødsler er like. Så hvor forberedt kan man egentlig være?:p Bortsett fra gravidyoga, har jeg lest om fødsel, sett "Call the midwife" (det teller, gjør det ikke?:hilarious:) og tenkte å melde oss på et fødselsforberedende kurs. I tillegg har overraskende mange venninner og bekjente de siste årene fortalt om deres opplevelse, både til skrekk men også med råd om hva man burde/ikke burde gjøre. Tror kanskje at jeg kommer til å glemme alt når tiden kommer, så har i det minste instruert mannen om at han må passe på at jeg puster meg gjennom det.

Det er jo relativt kort vei til sykehuset, så jeg tenker at jeg sikkert blir instruert hvis jeg skulle få helt blackout på hva jeg burde gjøre:rolleyes:

Håper du som leser får en nydelig fredag, og en god helg:Heartbigred
 
I tilfelle du ikke har hørt om det, så sa Sigrid Tussvik en gang at man kunne få en bedøvelse (var det krem) på musa, som vistnok gjør det mye bedre
Har ikke prøvd selv. Det er ikke hemmelig, bare blir ikke tilbudt eller noen sånt..
 
Gratulerer med halvveis :D
Jeg har født to ganger og kan skrive under på at ingen fødsler er like. Det var to helt ulike opplevelser av smertene og jeg følte jeg taklet det ganske ulikt. Likevel vil jeg si at etter en fødsel med 6 t fra første rie til baby var ute og 24t fra første rie til baby var ute, at det ikke er noe å grue seg til. Okei, det høres for dumt ut, det skal komme et menneske UT av tissen din. Men man blir passet godt på, og kvinnekroppen har større styrke enn man tror ❤️ også kan det her inne på forum fort bli de som har hatt dårlige opplevelser som har størst behov for å snakke om/bearbeide det ved å skrive om det her.
Men du har enda noen måneder å forberede deg på, og det er kanskje ikke så mye å forberede heller annet enn å øve på å puste dypt :) riene og fødselen blir din helt spesielle opplevelse uansett ❤️
 
Gratulerer så mye med å være over halvveis! :Heartred

Jeg tenker også en del på fødsel for tida. Gruer meg merkelig nok ikke, men er veldig gira på å lære pusteteknikker og sånt god tid i forveien. Gravidyoga høres spennende ut! Jeg har veldig lyst til å gå på noe sånt, men tror det blir etter jul. Er du fornøyd med kurset?

Håper du har en super lørdagskveld :)
 
20+3

Da var siste kveld på yogakurs for gravide vel gjennomført. Vi gikk gjennom fødselen, ulike stillinger og repiterte pusteteknikkene vi har lært. Det at jeg er (så vidt) passert halvveis gjør at tankene om fødsel kommer litt oftere. Tenker at det kanskje ikke er så dumt, at det er en del av det å forberede seg.

Er førstegangs, men tenker at ingen fødsler er like. Så hvor forberedt kan man egentlig være?:p Bortsett fra gravidyoga, har jeg lest om fødsel, sett "Call the midwife" (det teller, gjør det ikke?:hilarious:) og tenkte å melde oss på et fødselsforberedende kurs. I tillegg har overraskende mange venninner og bekjente de siste årene fortalt om deres opplevelse, både til skrekk men også med råd om hva man burde/ikke burde gjøre. Tror kanskje at jeg kommer til å glemme alt når tiden kommer, så har i det minste instruert mannen om at han må passe på at jeg puster meg gjennom det.

Det er jo relativt kort vei til sykehuset, så jeg tenker at jeg sikkert blir instruert hvis jeg skulle få helt blackout på hva jeg burde gjøre:rolleyes:

Håper du som leser får en nydelig fredag, og en god helg:Heartbigred

Etter tre fødsler har jeg endelig skjønt hva jeg burde ha forberedt meg på, og det er tolkning av jordmor-språk. Altså hva det egentlig innebærer med x cm åpning, avflating, høyt og lavt og alle mulige måter de kan beskrive modning og åpning på. De første fødslene mine trodde jeg at åpning var åpning, mens alle nyansene og stadiene var meg ukjent. I ettertid har jeg skjønt at det kan være stor forskjell på tre cm og tre cm.
Så mitt beste tips om du vil forberede deg litt, er å lese litt om dette :)
 
Back
Topp