Corona virus

Stavanger kommune har bestemt at arrangement med over 500 mennesker må avlyses eller flyttes. Så nå ryker Bryan Adams-konserten og to barnebruktmarkeder for min del. Skjønner hvorfor de gjør det, men hadde gledet meg til å handle masse nødvendig babyutstyr til billig penge i god tid før fødselen.
er selv fra Stavanger, og synes dette er dumt, da jeg også ville på barnebruktmarkedet i Randaberg, men samtidig glad, da det vil stoppe at det sprer seg så fort.

Moren min jobber i barnehage, hvor et foreldrepar som har vært ute på reise har fått påvist korona. Men før de fikk påvist sykdommen har de levert i barnehagen.. Så nå blir det spennende å finne ut om barnet har fått det og smittet andre barn og voksne i barnehagen... Er jo lov å tenke litt på de rundt seg..!

Moren min jobber i barnehage, hvor et foreldrepar som har vært ute på reise har fått påvist korona. Men før de fikk påvist sykdommen har de levert i barnehagen.. Så nå blir det spennende å finne ut om barnet har fått det og smittet andre barn og voksne i barnehagen... Er jo lov å tenke litt på de rundt seg..!
Den er kjipern... Er det i Stavanger dette å eller?

Litt utenfor Stavanger. Håper virkelig at de ikke har dratt inn smitten inn i barnehagen, men det er vel bare spørsmål om tid før vi barnehagefolk får korona..
Tilhører området... (les Sandnes).. så er veldig spent på utviklinga her de neste dagene. Ser dessverre for meg skikkelig hopp i antall smittede....

Samme situasjon her. Men på en annen avdeling enn den junior er på. Usikker på om vi skal holde han hjemme fra barnehagen. Nå som det er kommet så nærme. jeg kan ikke bli syk.

er det noen andre som tenker sånn?

Samme situasjon her. Men på en annen avdeling enn den junior er på. Usikker på om vi skal holde han hjemme fra barnehagen. Nå som det er kommet så nærme. jeg kan ikke bli syk.

Jeg og vurderer å ta begge ut. Hvertfall frem til fødsel er overstått. Kjenner at det blir litt mye om jeg skal bli syk oppå toppen av syke barn og evt mann.

For 1,5 år siden når omgangssyken gikk for fullt var det to mødre som var hjemme i permisjon som valgte å ha søsken hjemme for å unngå å få smitten hjem. De var hjemme i flere uker. Jeg synes det er fornuftig så når man først har muligheten. Du har jo en litt vanskelig situasjon da, for det blir jo vanskelig for deg å slappe av når du må passe på et barn. Men det er litt krise om du får korona på toppen av alt det andre!

Leste nettopp at det er færre smitta i kina (nettavisen) og færre som dør:) så de kan ha ridd av den værste bølgen nå.
I vg står det at det np blir straffbart å bryte hjemmekarantene. Det er helt sykt det er behøvelig å gjøre det straffbart, men jeg gir tommel opp for tiltaket. Når folk er så jævlig tankeløse og springer byen rundt med potensiell livsfarlig smitte, så burde de få en bot som smaker deretter.
Håper alle andre kommuner følger samme eksempel. Så har vi straks kvelt denne spredningen.

Vi har fått hjemmekontor begge to (mannen skriver bacheloroppgave nå, så gruppa hans har besluttet at de skriver hver for seg og heller møtes over Skype), så vi har besluttet å ta datteren vår ut av barnehagen enn så lenge. Han er astmatiker og jeg er gravid, så vi orker rett og slett ikke noe smitte! Og så må vi gjøre det vi kan for å begrense siden myndighetene ikke gjør det.

For 1,5 år siden når omgangssyken gikk for fullt var det to mødre som var hjemme i permisjon som valgte å ha søsken hjemme for å unngå å få smitten hjem. De var hjemme i flere uker. Jeg synes det er fornuftig så når man først har muligheten. Du har jo en litt vanskelig situasjon da, for det blir jo vanskelig for deg å slappe av når du må passe på et barn. Men det er litt krise om du får korona på toppen av alt det andre!
Problemet er bare at jeg kan ikke være alene hjemme med han. Siden jeg ligger. Og ikke kan løfte eller noe. Så da må mannen være hjemme også. men vi får se. Bestemt oss for barnehagen o morgen uansett.
Er vel sikkert bare spørsmål om tid før den stenger tipper jeg

Problemet er bare at jeg kan ikke være alene hjemme med han. Siden jeg ligger. Og ikke kan løfte eller noe. Så da må mannen være hjemme også. men vi får se. Bestemt oss for barnehagen o morgen uansett.
Er vel sikkert bare spørsmål om tid før den stenger tipper jeg

Nå leste jeg akkurat at det skal mye til før de stenger barnehager og skoler. Det er jo fordi at da må blant annet helsepersonell være hjemme med barna sine. Så så lenge det ikke blir påvist korona blant personell eller barn så drives vel barnehagene som vanlig.

Nå leste jeg akkurat at det skal mye til før de stenger barnehager og skoler. Det er jo fordi at da må blant annet helsepersonell være hjemme med barna sine. Så så lenge det ikke blir påvist korona blant personell eller barn så drives vel barnehagene som vanlig.
Det er i så fall veldig bra! Så bare at det var to skoler som ble stengt nå. (Mener jeg)

Om det er påvist smitte i barnehagen skal barnehagen stenges vaskes og åpnes igjen når personalet er klarert, er isåfall de retningslinjene vi har fått. Samt at personen/barnet som er smittet må holde seg hjemme til den er symptom fri + 7 dager

Jeg syntes at alle store bedrifter og kontorer (private og offentlige) der hjemmekontor er en mulighet, skal ha hjemmekontor. Heldigvis har mange (alle?) kommuner blitt anbefalt dette, så blitt fler og fler på hjemmekontor nå. Syntes også alle videregående skoler, og evt. ungdomsskoler (10. klasse, i hvert fall) skal ha nettbasert undervisning (vestland fylkeskommune forbereder i hvert fall for denne situasjonen nå). Syntes det kan gjelde fra mandag alt, ikke vente til situasjonen blir så man -må- stenge.

Dette for å hindre spredning av viruset, slik at så mye som mulig av det offentlige Norge kan fungere som normalt. At ting innenfor helse, barnehager, barneskoler, matleverandører osv., i så stor grad som mulig kan holde åpent, siden stengninger her rammer mye hardere for samfunnet.

Overnevnte tiltak vil jo gjøre minimum av inngripen, og det kan fortsatt fungere semi-normalt. Samtidig tar man en stor del av befolkningen vekk fra potensielle smittesituasjoner. Om å gjøre å holde smittekurven så stabil som mulig, uten store hopp, så helsevesenet til enhver tid kan gi hjelp til de som trenger det.

Håper myndighetene handler nå!

Bor i ei lita bygd... Nå er det noen som har fått påvist viruset her og...
Turn og idrett holdes stengt.. Arrangementer avlyses...
Bare snakk om tid før barnehagene og stenges..
Kommet ut info at folk som er i karantene ikke holder det og går ut...

Bor i ei lita bygd... Nå er det noen som har fått påvist viruset her og...
Turn og idrett holdes stengt.. Arrangementer avlyses...
Bare snakk om tid før barnehagene og stenges..
Kommet ut info at folk som er i karantene ikke holder det og går ut...

skal vist bli straffbart nå å ikke overholde karantene

Eneste som evt vil fungere er fengselsstraff... Men er det det som må til, så får det bare bli slik tenker jeg...

Bare synd d ikke hjelper om de allerede har smittet noen i risikogrupper... De kan jo bli veldig syke og værstefall dør...
Jeg er ikke hysterisk men blir rimelig provosert over folk som gjør slik...

Da regne jeg egentlig med barnehagen burde blitt stengt i tilfelle smitte da.. Bedre føre var. Om barnet skal være smittet så kan de ha smittet flere.. Og dem flere etter d.. Så burde blitt karantene på de til de venter på svar

Back
Topp