Corona virus

Mona-B

Glad i forumet
Tilgangsansvarlig
Julikulene 2020
Noen andre som bekymrer seg?

Hadde ikke vært bekymret om jeg ikke var gravid tror jeg, men redd det går ut over lille i magen om jeg skulle få det :/

Jeg sliter jo med sykdom, så får alt som går, alltid...
Fikk svineinfluensaen da den herjet i 2009, men da var jeg ikke gravid..
 
Jeg er på en måte bekymret men ikke veldig. De har sagt at influensa vanlig type er farligere enn corona virus. Men vet ikke hva jeg skal tro. Typisk at det blir sånne ting når man går gravid ja. Blir hormonell og nesten sur på di som blir hentet hjem til norge!! Hjelpes vet ikke hva di tenker med. Skjønner jo at folk vil hjem men når det tar livet av folk så må jeg jo si at den som smitter meg med dette skal få kjørt sæ :laughing025:laughing025
Off. Snakker om å dra med seg sjukdom hjem fra ferie!! For å drepe mennesker i et land som ikke har fått påvist smitten enda xD
 
Sniker fra mai her. Det er ikke veldig god grunn til bekymring enda. Ja, det virker som det smitter veldig fort dette coronaviruset, men media hauser veldig opp faren med det når de stadig vekk oppdaterer dødstallene slik de gjør. I et helt ordinært influensaforløp i Norge dør -årlig- omkring 900 mennesker, og befolkningstallet er vel omkring 6 millioner nå? At nå 300 mennesker i Kina er omkommet av dette viruset er jo ikke skremmende mange om en ser det i forhold til hvor stor befolkningen er. Og det er slik som med influensa, det er svake og utsatte personer som er i størst fare ved slike virusutbrudd.
Gravide anbefales å vaksineres mot influensa for å unngå eventuelle komplikasjoner av virusinfeksjonen, men det betyr likevel ikke at vi er ekstremt utsatte for dette :)
 
Ikke veldig bekymret akkurat nå, vanlig influensa er mer dødelig per nå. Og det er det jo få som bekymrer seg over :happy:
 
Jeg bekymrer meg egentlig ikke veldig, men jeg har det i baktankene og følger med på nyhetene (er jo litt ekstra bekymret pga graviditeten), men har ingen planer om å reise i nærmeste fremtid så regner med det går helt fint!
 
Er absolutt ikke bekymret, er mer stresset for at det skal gjøre det verre å få besøk på fødeavdelingen slik som det var med svineinfluensaen.
Kommer ikke til å reise pga respekt for viruset, men er ikke redd for å få det. Tror heller ikke det er mer farlig enn vanlig influensa :scratch
 
Sniker fra mai her. Det er ikke veldig god grunn til bekymring enda. Ja, det virker som det smitter veldig fort dette coronaviruset, men media hauser veldig opp faren med det når de stadig vekk oppdaterer dødstallene slik de gjør. I et helt ordinært influensaforløp i Norge dør -årlig- omkring 900 mennesker, og befolkningstallet er vel omkring 6 millioner nå? At nå 300 mennesker i Kina er omkommet av dette viruset er jo ikke skremmende mange om en ser det i forhold til hvor stor befolkningen er. Og det er slik som med influensa, det er svake og utsatte personer som er i størst fare ved slike virusutbrudd.
Gravide anbefales å vaksineres mot influensa for å unngå eventuelle komplikasjoner av virusinfeksjonen, men det betyr likevel ikke at vi er ekstremt utsatte for dette :)

Sniker her også. Foreløpig tall viser at det nye coronaviruset er over ti ganger mer dødelig enn vanlig sesonginfluensa, sånn for å sette det i perspektiv. Å bare sammenligne dødstall uten å samtidig si noe om hvor mange som faktisk har vært syke har lite for seg. Jeg er enig i at man ikke behøver å være redde, men jeg ville fulgt anbefalinger fra WHO på hvordan man kan redusere sjansen for virussmitte.
 
Foreløpig er jeg ikke bekymret. Men om det kommer til Norge og blomstrer for fullt så blir jeg nok litt nervøs. Jeg jobber jo i to barnehager og er veldig utsatt for dråpesmitte.
 
Jeg hadde ikke bekymret meg om jeg ikke var gravid, meb føker ikke det er noe info for gravide...

Jeg er jo selv i risikogruppen for influensa, og itillegg gravid :(
Derfor stresser jeg litt...

Far til datteren min er i Japan nå og jeg er jo litt redd for at han bærer smitten..
 
Jeg tok kontakt med FHI med tanke på svangerskap og Coronavirus. Siden det var så lite informasjon der ute. Du kan lese på termin gruppa på Facebook om du lurer på noe. Eller så kan jeg legge ut linken her om flere ønsker.
 
Forsåvidt den som heter Termin Juli 2020 (Norge) jeg har lagt det ut på
 
Jeg tok kontakt med FHI med tanke på svangerskap og Coronavirus. Siden det var så lite informasjon der ute. Du kan lese på termin gruppa på Facebook om du lurer på noe. Eller så kan jeg legge ut linken her om flere ønsker.
Finner ingenting på facebook gruppa jeg :/
 
Okei. Da legger jeg ut det jeg vet her også:
Jeg skriver først at jeg har kontaktet FHI fordi det er så mange som er redde..
Fikk svar i går om at de skal se på det og legge ut det de finner.

fikk svar i dag om at de kun kan basere seg på funnene ved MERS og SARS. Da det er lite info om dette. De har lagt ut mer info om gravide på denne siden nå: https://www.fhi.no/sv/smittsomme-sykdommer/korona/2019-ncov/fakta-om-nytt-coronavirus-2019-ncov/

i all korthet så viser det ingen økt tegn til fosterskader. Men at tidlig spontanabort kan forekomme. Det er jo tilfelle ved alle infeksjoner så, det de derimot sier er at gravide ofte blir dårligere enn kvinner som ikke er det da vi er mer mottakelige for smitte. Men du kan lese om det langt ned i linken over.
 

Vedlegg

  • DC580DD3-B023-4F98-BA76-9240DD230572.jpeg
    DC580DD3-B023-4F98-BA76-9240DD230572.jpeg
    38 KB · Visninger: 58
  • 958DD22E-F035-4F2E-9929-783D697F58E6.jpeg
    958DD22E-F035-4F2E-9929-783D697F58E6.jpeg
    49,6 KB · Visninger: 57
Noen andre som bekymrer seg?

Hadde ikke vært bekymret om jeg ikke var gravid tror jeg, men redd det går ut over lille i magen om jeg skulle få det :/

Jeg sliter jo med sykdom, så får alt som går, alltid...
Fikk svineinfluensaen da den herjet i 2009, men da var jeg ikke gravid..

Skjønner godt at du bekymrer deg litt :Heartred Har tenkt tanken selv, at den underliggende sykdommen min gjør at jeg får mye av ting som går og virus generelt er jo ikke en positiv greie for baby uansett type virus. Jeg tror likevel det er viktig at vi prøver så godt vi kan og ikke bli for bekymret, inntil videre er jo ikke smitten kommet hit enda - så får vi bare satse på at det holder seg slik.
 
Jeg hadde ikke bekymret meg om jeg ikke var gravid, meb føker ikke det er noe info for gravide...

Jeg er jo selv i risikogruppen for influensa, og itillegg gravid :(
Derfor stresser jeg litt...

Far til datteren min er i Japan nå og jeg er jo litt redd for at han bærer smitten..
Skjønner jo at du er mer nervøs når han er i Japan, det hadde jeg også vært :confused:
 
Back
Topp