Bubblys dagbok - dobbel glede

Det blir nok den mest hektiske men samtidig mest fantastiske julen til nå! [emoji173]️
Her får vi glede oss litt ekstra til neste jul og heller jobbe med julekulekroppen dette året ;)

Ja, den blir nok fantastisk! Og vi kommer ikke til å stresse med selve julefeiringa, barna blir viktigst. Så enten blir vi hjemme bare oss fire og slapper av, eller så drar vi på hytta til svigers hvis barna og jeg er klare for det. Der er det maaange barnevakter [emoji6] Vi får bare se det ann litt.
Du kommer til å ha den søteste babykulen på julaften da! [emoji7] Og tenk så koselig med første jul for den lille når den nesten er ett år gammel! Hun kommer til å bli skjemt bort tenker jeg [emoji1]
 
Ja, den blir nok fantastisk! Og vi kommer ikke til å stresse med selve julefeiringa, barna blir viktigst. Så enten blir vi hjemme bare oss fire og slapper av, eller så drar vi på hytta til svigers hvis barna og jeg er klare for det. Der er det maaange barnevakter [emoji6] Vi får bare se det ann litt.
Du kommer til å ha den søteste babykulen på julaften da! [emoji7] Og tenk så koselig med første jul for den lille når den nesten er ett år gammel! Hun kommer til å bli skjemt bort tenker jeg [emoji1]

Lurt å ikke lage for mye styr og planer rundt denne julen! Og hvis dere er klare så høres det magisk ut med hyttejul! ❤️

Min nevø og niese får så masse gaver at når de er halvveis i haugen fråder det nesten fra munnene deres i gave-overdose. Kan bare tenke meg hvordan det blir her og.. :wideyed:
 
Lurt å ikke lage for mye styr og planer rundt denne julen! Og hvis dere er klare så høres det magisk ut med hyttejul! [emoji173]️

Min nevø og niese får så masse gaver at når de er halvveis i haugen fråder det nesten fra munnene deres i gave-overdose. Kan bare tenke meg hvordan det blir her og.. :wideyed:

Ingen planer blir lagt her i det hele tatt, vi tar alt fullstendig med ro [emoji6] Men ja, hyttejul er magisk! [emoji92] Så håper vi orker å dra dit.
Haha!! [emoji1] Ingenting er så herlig som barn på julaften! Hos svigers (der vi pleier å være) er minstemann 19 år nå, så har ikke vært 'gærne' småbarn der på en stund [emoji38] Tror alle gleder seg til å skjemme bort Tuppen og Lillemor [emoji176]
 
Tusen takk! [emoji3]
Skal absolutt oppdatere på torsdag! Håper vi får med noen bilder også. Skal sette på meg Bambi-øyne og spørre pent om de vil switche til 3D bilder [emoji16]

Så dårlig at de ikke har klart å rette opp feilene på bv-gravid appen... men det spiller forsåvidt ingen rolle for meg. Babyene følger vel ikke skjemaet til punkt å prikke, og det gjør kanskje ikke jeg heller. Tror jeg har bommet på en dag også [emoji28]
Ifølge mine beregninger er jeg 27+1 i dag-fredag (uttak/befruktning var jo på en torsdag). Men jordmor og legen osv mener jeg er 27+2 i dag, når termin er 16. desember... [emoji849] Ikke vet jeg, men nå er jeg så vant til å regne torsdag som ny uke, så nekter å bytte [emoji28]

Litt 3D-bilder må du vel få. [emoji16]

Nei, den ene dagen er ikke så viktig i app'en, men når det da f.eks. står noe alla "Gratulerer med termindagen" én dag for tidlig (og det samme med 12 uker tror jeg) så er det litt teit. [emoji12][emoji57]

Hvem ga deg termin 16.12 da? [emoji4] For med den nye nasjonale svangerskapslengsen på 283 (40+3) dager så tilsvarer det 27+2 i dag og befruktning onsdag 22.3 (så alternativt burde jordmor og lege forholdt seg til termin 17.12 som stemmer med befruktning). Men det er noen sykehus som bruker 40+2 fortsatt og da blir 27+1 og 16.12 riktig, men jeg trodde det var ganske få sykehus nå.
 
Litt 3D-bilder må du vel få. [emoji16]

Nei, den ene dagen er ikke så viktig i app'en, men når det da f.eks. står noe alla "Gratulerer med termindagen" én dag for tidlig (og det samme med 12 uker tror jeg) så er det litt teit. [emoji12][emoji57]

Hvem ga deg termin 16.12 da? [emoji4] For med den nye nasjonale svangerskapslengsen på 283 (40+3) dager så tilsvarer det 27+2 i dag og befruktning onsdag 22.3 (så alternativt burde jordmor og lege forholdt seg til termin 17.12 som stemmer med befruktning). Men det er noen sykehus som bruker 40+2 fortsatt og da blir 27+1 og 16.12 riktig, men jeg trodde det var ganske få sykehus nå.

Hmmmmm.... [emoji53]
Uttak/befruktning var torsdag 23.3.17, og det var Riksen som gav meg termindato 16. desember (selvom terminkalkulator på nett sier det skulle vært 17. desember).
Så har vel jeg bare gått ut ifra at 16. desember er riktig og sagt det på både sykehus og til jm når de har spurt, og da har vel de regnet seg bakover derfra og gitt meg en ekstra dag da (og på en måte befruktningsdag ons. 22.3.17) ? [emoji6]
Nå skjønner jeg det endelig! Riksen sa feil da, skulle vært 17. desember.

Men på OUL på ahus var de enige i at 16. desember passer med termin. Så da bør jeg vel egentlig gå ut ifra befruktning 22.3, termin 16. des og at jeg er 27+2 i dag da [emoji5][emoji1360]
Blir det riktig?
 
Åh.. [emoji7][emoji7] fine deg [emoji173]

Takk! [emoji847][emoji92]
Og du da Poppi!! Du har blitt mamma!! [emoji3][emoji176] Håper alt står bra til med både deg og den lille [emoji8]
 
Hmmmmm.... [emoji53]
Uttak/befruktning var torsdag 23.3.17, og det var Riksen som gav meg termindato 16. desember (selvom terminkalkulator på nett sier det skulle vært 17. desember).
Så har vel jeg bare gått ut ifra at 16. desember er riktig og sagt det på både sykehus og til jm når de har spurt, og da har vel de regnet seg bakover derfra og gitt meg en ekstra dag da (og på en måte befruktningsdag ons. 22.3.17) ? [emoji6]
Nå skjønner jeg det endelig! Riksen sa feil da, skulle vært 17. desember.

Men på OUL på ahus var de enige i at 16. desember passer med termin. Så da bør jeg vel egentlig gå ut ifra befruktning 22.3, termin 16. des og at jeg er 27+2 i dag da [emoji5][emoji1360]
Blir det riktig?
Ja, da har Riksen brukt gamle systemet (eller rota). Så egentlig skulle det være 17.12 og 27+1 i dag, men bedre å beholde termin 1 dag før nå. [emoji16] Så da er du 27+2 etter det nye systemet hvor svangerskapet er 40+3. Og termin 16.12.

Spiller jo egentlig ingen rolle den ene dagen da, men da har du sporet opp feilen ja. [emoji23]
 
Awww... tusen takk snuppa! [emoji8] Hvordan går det med deg om dagen?
Her går det bra vettu[emoji173][emoji173] Magen vokser og lillemor er svært aktiv[emoji7][emoji7] Lille sprell er kallenavnet for tia[emoji23][emoji23][emoji23] mye spark på kveld/natt, tidlig morgen og på ettermiddagen og det er så koselig[emoji173] Plages en del med bekkenløsning så er dessverre sykmeldt[emoji53] Men så lenge ho i magen trives så er jeg fornøyd[emoji173]
 
Ja, da har Riksen brukt gamle systemet (eller rota). Så egentlig skulle det være 17.12 og 27+1 i dag, men bedre å beholde termin 1 dag før nå. [emoji16] Så da er du 27+2 etter det nye systemet hvor svangerskapet er 40+3. Og termin 16.12.

Spiller jo egentlig ingen rolle den ene dagen da, men da har du sporet opp feilen ja. [emoji23]

Juuuhuuu! [emoji3] Kjekt å finne ut av det hvertfall! Tuuuusen takk!!
Har stussa litt siden jeg har ligget likt med andre som har termin dagen etter meg [emoji23]
Så da blir ukeskiftet på onsdager fremover da. Blir rart å venne seg til, men det skal nok gå [emoji6]
 
Juuuhuuu! [emoji3] Kjekt å finne ut av det hvertfall! Tuuuusen takk!!
Har stussa litt siden jeg har ligget likt med andre som har termin dagen etter meg [emoji23]
Så da blir ukeskiftet på onsdager fremover da. Blir rart å venne seg til, men det skal nok gå [emoji6]
Hihi... Ja, blir litt sånn surr når de bruker to ulike systemer (40+2 og 40+3). Da jeg gikk gravid var det jo skuddår, så alle legene og jordmødrene som brukte det papphjulet fikk jo feil termindato. De telte jo ikke med 29. februar som ett døgn i svangerskapet. Litt skremmende egentlig at alle som er gravide over skuddår får beregnet termin til 40+4. [emoji85][emoji23][emoji23] (Jeg passet på å si riktig termindato selv da, så første 30 ukene av svangerskapet beregnet jordmor og lege at jeg var en dag kortere på vei enn jeg var, men etter 29. februar hadde de riktig de og. [emoji57][emoji16][emoji23])
 
Hihi... Ja, blir litt sånn surr når de bruker to ulike systemer (40+2 og 40+3). Da jeg gikk gravid var det jo skuddår, så alle legene og jordmødrene som brukte det papphjulet fikk jo feil termindato. De telte jo ikke med 29. februar som ett døgn i svangerskapet. Litt skremmende egentlig at alle som er gravide over skuddår får beregnet termin til 40+4. [emoji85][emoji23][emoji23] (Jeg passet på å si riktig termindato selv da, så første 30 ukene av svangerskapet beregnet jordmor og lege at jeg var en dag kortere på vei enn jeg var, men etter 29. februar hadde de riktig de og. [emoji57][emoji16][emoji23])

Haha! Så bra du fulgte med og sørget for at det ble riktig! [emoji23] Tviler på at mange klarte å få med seg det. Og vi førstegangsgravide går jo stort sett utifra at legene/jm vet hva de snakker om [emoji38]
Hadde uansett vært lettere hvis alle, i utlandet også beregnet samme antall uker+dager i ett svangerskap. Jaja, for min del har det jo ikke så mye å si [emoji5]
 
Har vasket barnas første klær i dag [emoji847]. Skulle jo kjøpe kjønnsnøytralt jeg... jadda!
db275483a53726bdb4e591758a65aaa6.jpg
 
Har vasket barnas første klær i dag [emoji847]. Skulle jo kjøpe kjønnsnøytralt jeg... jadda!
db275483a53726bdb4e591758a65aaa6.jpg
Så herlig[emoji173][emoji173][emoji173] Skulle ha kjønnsnøytrale klær jeg også...... meeeeen det meste har blitt rosa her i hus også[emoji23][emoji23][emoji85]
 
Så herlig[emoji173][emoji173][emoji173] Skulle ha kjønnsnøytrale klær jeg også...... meeeeen det meste har blitt rosa her i hus også[emoji23][emoji23][emoji85]

Haha! [emoji23] Helt umulig altså. Også har jeg begynt å like de rosa klærne også [emoji847][emoji176]
 
Haha! [emoji23] Helt umulig altså. Også har jeg begynt å like de rosa klærne også [emoji847][emoji176]
Hehehehe du er ikke alene:hilarious::hilarious: De er jo så søte:Heartpink:Heartpink
 
Nå raser du mot 30 uker, Bubbly!❤️

Tenk så heldige vi er som får oppleve dette etter så lang tid med masse motgang! Selv med bekkenvondt, nyter jeg hver dag som gravid og det å kjenne liv. Vet jo ikke om jeg er så heldig å få oppleve dette igjen, så det er bare å sette pris på det :)

Ser ut til at du begynner å få ting på plass også?
 
Nå raser du mot 30 uker, Bubbly![emoji173]️

Tenk så heldige vi er som får oppleve dette etter så lang tid med masse motgang! Selv med bekkenvondt, nyter jeg hver dag som gravid og det å kjenne liv. Vet jo ikke om jeg er så heldig å få oppleve dette igjen, så det er bare å sette pris på det :)

Ser ut til at du begynner å få ting på plass også?

Ja tenk! Bare 3 uker igjen [emoji1] Hadde aldri trodd vi skulle være så heldige for ett år siden da alt virker så umulig og grått. Nå føles det som at all den vonde ventinga er slettet fra minnet [emoji5] men takknemligheten min er enorm! [emoji176]
Begynner å få ting på plass ja! I går dro vi innom ikea litt spontant, og kjøpte to sprinkelsenger! [emoji1]
 
Back
Topp