Bubblys dagbok - dobbel glede

Så godt å høre at det går rett vei! :) Det var kanskje greit at du ikke visste hvor kort den var, ja :wideyed:

Det er tydelig forskjell på magen bare på noen uker, ja :) Såå fin du er! :love7

Ja, hadde jeg visst det hadde jeg daua av frykt! Syns 2,5cm var skummelt nok [emoji85]
Så gøy at du ser forskjellen på magen! Selv har jeg blitt så vant til den at jeg syns den ser ganske lik ut hele tida. Men sammenlikner jeg bilder så er det litt forskjell ja [emoji5]
 
Var hos jordmor i går.
Alt virket bra med de små, hjertelyd på rundt 140/145. Blodtrykket var lavt (100/50), og det var bra sa hun spesielt siden jeg bærer twins.
Jeg spurte om hun trodde morkaka ville flytte seg frem til fødsel så jeg kan føde vaginalt. Det trodde hun ikke, siden den er registrert som "totalis", som betyr at den dekker hele åpningen. Dersom den bare er delvis forliggende vil den ofte flytte seg nok, men altså ikke i mitt tilfelle. Så da innstiller jeg meg på at det blir planlagt keisersnitt...
Ellers spurte jeg om glukosebelastning, og det skulle jeg ta. Så time er bestilt til 18.sept. Gleder meg ikke, men syns det er greit å sjekke.
Etter jordmortimen dro jeg på shopping (igjen!) [emoji1] og fikk kjøpt supermyke nydelige ulljakker og litt andre greier til jentene. Fikk også en rema1000 babypakke fra en annen dame i butikken som hun hadde fått og ikke trengte selv. Utrolig snillt! Så nå har jeg litt bleier og sånt på plass også.

Det vi mangler nå er blant annet senger, madrass, dyner, stellebord, stellematte, håndkler osv... Det haster jo ikke enda.
 
Hei. Så bra at ny jordmor var hyggelig!:) herregud jeg hadde klikka hadde jeg fått en slik beskjed om livmorhalsen, det høres ut som om du tok det fint, fyttigrisen alså. Dårlig gjort av legen o_O? Men veeeldig bra at den er bedre nå da, selvfølgelig! :p hvil og kos deg med shopping, det er nok nøkkelen :hilarious::angelic: kjipt med totalis, men heldigvis kan et keisersnitt gjøres da, om en ser på det slik.. bedre at de to har det bra i magen din, enn at du risikerer noe. Har du fått beskjed om å være forsiktig med løft og hopping og hvile mest mulig ? Mtp placenta totalis mener jeg ? Sjekker de blodgjennomstrømmingen også ? Spør fordi jeg er nysgjerrig, har kun hatt normale fødsler, feks vakuum,tang,vannfødsler til nå når jeg jobber på sykehuset ;) du trenger ikke svare om du ikke vil,alså :rolleyes::oops:
 
Min kake var også totalis på OUL, men i uke 28 var den på vei bort :-D Den var helt vekk fra hullet, lå kun kant-i-kant. Men det er kanskje annerledes med din(e) morkak(er) siden det er tvillinger?
 
Hei. Så bra at ny jordmor var hyggelig!:) herregud jeg hadde klikka hadde jeg fått en slik beskjed om livmorhalsen, det høres ut som om du tok det fint, fyttigrisen alså. Dårlig gjort av legen o_O? Men veeeldig bra at den er bedre nå da, selvfølgelig! :p hvil og kos deg med shopping, det er nok nøkkelen :hilarious::angelic: kjipt med totalis, men heldigvis kan et keisersnitt gjøres da, om en ser på det slik.. bedre at de to har det bra i magen din, enn at du risikerer noe. Har du fått beskjed om å være forsiktig med løft og hopping og hvile mest mulig ? Mtp placenta totalis mener jeg ? Sjekker de blodgjennomstrømmingen også ? Spør fordi jeg er nysgjerrig, har kun hatt normale fødsler, feks vakuum,tang,vannfødsler til nå når jeg jobber på sykehuset ;) du trenger ikke svare om du ikke vil,alså :rolleyes::oops:

Jeg hadde fått panikk hvis de sa på første måling av livmorhalsen at den var såååå kort, men jeg tror ikke hun legen var så flink til å måle egentlig. De to siste kontrollene har vært gjort av dyktige leger og de har vært mer sikre på målingene sine. Er bare så glad det går bedre.
Veldig glad keisersnitt kan gjøres! Tenker bare på hva som skjer i land der dette ikke er ett tilbud... vi er sannelig heldige som bor i Norge.
Jeg har ikke fått beskjed om å ta det med ro pga morkakas plassering, men pga livmorhalsen (men kan jo være det var pga begge deler). Skal ikke drive med for mye aktivitet, løfting eller sex, og helst hvile så mye som mulig. De har målt blodgjennomstrømningen gjennom navlestrengene på alle kontrollene hvertfall [emoji1360]. Nå har jeg heldigvis ikke blødd pga morkaka, så det virker som det går fint med den egentlig [emoji5]
Jobber du på føden?
 
Min kake var også totalis på OUL, men i uke 28 var den på vei bort :-D Den var helt vekk fra hullet, lå kun kant-i-kant. Men det er kanskje annerledes med din(e) morkak(er) siden det er tvillinger?

Oi! Så bra! [emoji3] Da er det jo håp. Jordmora var så bastant da hun sa at den mest sannsynlig ikke ville flytte seg nok... [emoji849] Men vi får jo bare se da. Er to morkaker, så mulig de sperrer for hverandre, men det vet jeg ikke. De var hvertfall på hver sin side til å begynne med.
 
Jeg hadde en skikkelig ekkel og rar drøm i natt. Jeg hadde valgt å dra på ferie i ett romskip sånn omtrent nå [emoji849][emoji573] I verdensrommet begynte plutselig barna å bevege seg noe voldsomt. En babyarm presset seg opp i huden så man så både hånd og arm, det var skikkelig creepy. Jeg måtte roe den ned så den trakk armen tilbake. En person (lege?) sa at det betyr fødselen er i gang, men jeg er jo bare i uke 26 sa jeg! Det hjalp ikke, ble lagt på en sykeseng og proppa full av sprøyter og sånt. Jeg var så bekymra siden jeg ikke var på sykehus der de kan ta godt vare på premature barn... Lå der en stund og var klar for å ta keisersnitt, så sa legen plutselig at nå må jeg ut og gå litt. Javel?! Så måtte ut døra og da var jeg liksom på jorda igjen. Og det var ett voldsomt strev å finne frem i snøen... [emoji19] Så var jeg plutselig i ett hus hvor en dame kom for å hente sønnen sin. Jeg visste jo ikke hvem sønnen hennes var eller hvem jeg var engang. Alt var bare virvar og veldig slitsomt...
Våknet heldigvis tilslutt, og ingen barn er født enda heller [emoji18] Puh!
 
Hyggelig beskjed på bv-gravid-appen i dag! Om barna blir født nå, har de 90% sjanse for å overleve [emoji5][emoji176]
4f527356d0bd8646e0f6b2e9b0fdb271.png
 
Jeg hadde fått panikk hvis de sa på første måling av livmorhalsen at den var såååå kort, men jeg tror ikke hun legen var så flink til å måle egentlig. De to siste kontrollene har vært gjort av dyktige leger og de har vært mer sikre på målingene sine. Er bare så glad det går bedre.
Veldig glad keisersnitt kan gjøres! Tenker bare på hva som skjer i land der dette ikke er ett tilbud... vi er sannelig heldige som bor i Norge.
Jeg har ikke fått beskjed om å ta det med ro pga morkakas plassering, men pga livmorhalsen (men kan jo være det var pga begge deler). Skal ikke drive med for mye aktivitet, løfting eller sex, og helst hvile så mye som mulig. De har målt blodgjennomstrømningen gjennom navlestrengene på alle kontrollene hvertfall [emoji1360]. Nå har jeg heldigvis ikke blødd pga morkaka, så det virker som det går fint med den egentlig [emoji5]
Jobber du på føden?
Det var rart at den legen ikke ba om hjelp, eller evt en ekstra kontroll med noen andre, men viktigste er jo at det gikk godt og du slapp unna med skrekken :shy: Og at du har hatt dyktige leger etter det. så bra de har målt gjennomstrømming hver gang. Høres ut som om du blir godt ivaretatt :smug: helt enig med deg,i at vi bor i et så godt land, med så mange muligheter for å redde babyene og ikke minst mor. Tror vi hadde blitt sjokkert av å vært i et annet land,feks U-land.:bored: jeg kjenner jeg blir ydmyk! Jeg har jobbet på kvinne og barneklinikken,men går bare ekstra Nå,siden jeg startet som leder i en annen jobb .(slipper turnus livet.. og etter 12 år i turnus kjente jeg det var best for meg og for min familie. Ikke minst økonomisk gevinst) fikk tilbud om jobb på fødeavdelingen i sommer, og ville gjerne si Ja, pga spennende arbeid men må nok holde meg til ekstravakter,da tilpasser jeg det etter behov. :p
 
Gratulerer med ny uke i dag :):):):)
 
Det var rart at den legen ikke ba om hjelp, eller evt en ekstra kontroll med noen andre, men viktigste er jo at det gikk godt og du slapp unna med skrekken :shy: Og at du har hatt dyktige leger etter det. så bra de har målt gjennomstrømming hver gang. Høres ut som om du blir godt ivaretatt :smug: helt enig med deg,i at vi bor i et så godt land, med så mange muligheter for å redde babyene og ikke minst mor. Tror vi hadde blitt sjokkert av å vært i et annet land,feks U-land.:bored: jeg kjenner jeg blir ydmyk! Jeg har jobbet på kvinne og barneklinikken,men går bare ekstra Nå,siden jeg startet som leder i en annen jobb .(slipper turnus livet.. og etter 12 år i turnus kjente jeg det var best for meg og for min familie. Ikke minst økonomisk gevinst) fikk tilbud om jobb på fødeavdelingen i sommer, og ville gjerne si Ja, pga spennende arbeid men må nok holde meg til ekstravakter,da tilpasser jeg det etter behov. :p

Vel... hun ba faktisk om hjelp, men da hadde jeg først ligget en stund på senga med ultralyd av magen, så i stolen en stund siden hun slet med å måle. Litt etter at hun hadde hentet en som skulle hjelpe hadde jeg tydeligvis ligget for lenge på vena cava (eller hva den heter?) og var sekunder fra å svime av. Kaldsvett, blek og kvalm fikk de meg over i senga igjen hvor jeg fikk tilbake blod i hodet. Da var vi ferdige... men de hadde målt bittelitt sammen og skrevet ut og sånt. Jeg vet ikke jeg, følte de kløna veldig. De to siste gangene var det klare og tydelige målinger av folk som virket sikre på hva de gjorde hvertfall.
Jeg føler forsåvidt jeg blir bra ivaretatt [emoji5] Men nå syns jeg det er altfor lenge siden vi har målt de to små jentene så gleder meg veldig til neste torsdag når vi får se dem igjen [emoji847][emoji92]
Høres ut som du har valgt ett spennende yrke! [emoji5]
 
Gratulerer med ny uke i dag :):):):)

Tusen takk søta! [emoji8][emoji92][emoji322]
Bare 3 uker til uke 30 nå, tida går bare fortere og fortere [emoji847]
 
27+0 [emoji3][emoji322]
Herlighet! Har JEG vært gravid sååå lenge? Jeg skjønner ikke at jeg skal være så heldig å få bære frem to vakre skatter [emoji847] Vi er virkelig velsignet etter mange år med prøving og skuffelser.
Barna veier nå ca 1 kg hver, tenk det a! Om en uke skal vi inn til ny kontroll og som jeg gleder meg til å se dem igjen [emoji5][emoji176]
Magen vokser og vokser. Her er ukens bilde:
018d4b528fa8e24b72dc183b26adf4fe.jpg
 
Gratulerer med 27! uker :D
Det går sååå fort nå :) Og før du vet ordet av det har du to små nissejenter klare til jul ❤️❤️
 
Gratulerer med ny uke! [emoji16] Og så herlig at du snart får se jentene igjen. [emoji173] Gleder meg til å høre ny oppdatering om det.

(De dag-tekstene på BV-gravid app'en er én dag for tidlig hver dag. Det er en feil etter at de oppdaterte den for et par år siden, men jeg skjønner at den fortsatt ikke er rettet opp. [emoji57])
 
Gratulerer med 27 uker[emoji173][emoji173][emoji173] Nydelig mage[emoji7]
 
Gratulerer med 27! uker :D
Det går sååå fort nå :) Og før du vet ordet av det har du to små nissejenter klare til jul [emoji173]️[emoji173]️

Ja, nå bare flyr ukene unna! Er så deilig [emoji847] Hehe! Nissejenter [emoji1] Det liker jeg. Gleder meg sånn helt villt til jul med to små piker i hus [emoji176][emoji319]
 
Ja, nå bare flyr ukene unna! Er så deilig [emoji847] Hehe! Nissejenter [emoji1] Det liker jeg. Gleder meg sånn helt villt til jul med to små piker i hus [emoji176][emoji319]

Det blir nok den mest hektiske men samtidig mest fantastiske julen til nå! ❤️
Her får vi glede oss litt ekstra til neste jul og heller jobbe med julekulekroppen dette året ;)
 
Gratulerer med ny uke! [emoji16] Og så herlig at du snart får se jentene igjen. [emoji173] Gleder meg til å høre ny oppdatering om det.

(De dag-tekstene på BV-gravid app'en er én dag for tidlig hver dag. Det er en feil etter at de oppdaterte den for et par år siden, men jeg skjønner at den fortsatt ikke er rettet opp. [emoji57])

Tusen takk! [emoji3]
Skal absolutt oppdatere på torsdag! Håper vi får med noen bilder også. Skal sette på meg Bambi-øyne og spørre pent om de vil switche til 3D bilder [emoji16]

Så dårlig at de ikke har klart å rette opp feilene på bv-gravid appen... men det spiller forsåvidt ingen rolle for meg. Babyene følger vel ikke skjemaet til punkt å prikke, og det gjør kanskje ikke jeg heller. Tror jeg har bommet på en dag også [emoji28]
Ifølge mine beregninger er jeg 27+1 i dag-fredag (uttak/befruktning var jo på en torsdag). Men jordmor og legen osv mener jeg er 27+2 i dag, når termin er 16. desember... [emoji849] Ikke vet jeg, men nå er jeg så vant til å regne torsdag som ny uke, så nekter å bytte [emoji28]
 
Back
Topp