Bringebær vol.2

Hva med å prøve progesteron og letrozol en måned først? Jeg har også mange egg og kort lutealfase. Aldri blitt gravid naturlig, men blitt det fem ganger på hormoner (og da sitter den med én gang hver gang) ❤️ Har mistet to i kjemisk/tidlig SA, men i uke 22 med nummer tre nå ☺️
Har vanligvis 14-15 dagers lutealfase, og førstemann satt på første forsøk (glemte å ta med prevensjon på ferie), så denne syklusen er egentlig litt unntaket..

CD 28(??), 12 DPO, PP 6

TR har ikke kommet like vel? Blødning stoppa, kom kun et par dråper i går, og en enslig dråpe hittil i dag… tempen er på vei ned, så TR kommer jo snart vil jeg tro… for tempen faller vel ikke så mye og over flere dager om det er snakk om festeblødning! Får satse på det tar seg opp snart, eller at tempen skyter opp igjen og at det er tidenes rareste feste-dipp :hilarious:

Vedlegg

• IMG_7529.jpeg
    IMG_7529.jpeg
    286 KB · Visninger: 19
CD ??, ?? DPO, PP ??

Når har jeg ikke vært her på et par dager, men jeg er altså så forvirra! Mensen varte bare en dag?? Blødde i går som en veldig lett mens. Ingenting i dag. Har hatt en dråpe her og en dråpe der siden tirsdag (?) men ikke blødning, kun rosa på papiret. Så trengte jeg den aller minste tampongen i går, men når jeg tok den ut var det liksom bare litt på tuppen av tampongen… ikke nok til å fylle den… tempen tilsier at jeg har /har hatt mensen, men det var isåfall tidenes letteste blødning! Har ikke tatt tester siden 11 DPO, og det er jo noen dager siden… er jeg på DPO 15? Eller CD 2? 3? Gaaah! Lurer på om jeg tester i morgen tidlig, bare sånn for gøy, og for en bekreftelse en eller annen vei, siden blødninga er så sparsommelig!

CD 8, PP 7

Hei! Lenge siden sist! Jeg trengte rett og slett en pause fra forum og baby greier. Den siste uka har vært kjempehektisk, med gubbe på jobbreise, sønn som har 1729183 aktiviteter og juleopptredener og avslutninger osv, visning og ønske om huskjøp (som forøvrig ikke ble noe av denne uka fordi det gikk alt for langt over takst til at vi kunne forsvare det - vi skal dog på to nye visninger til uka, så krysser fingrene for klaff snart!), leilighetssalg osv… :dead: Ikke kjempebra forutsetninger for prøving denne mnd, men samboeren kommer hjem permanent på tirsdag, så vi gjør vårt beste i desember, og begynner evt behandling i januar :Heartred

CD 16, PP 7

Der var det plutselig fløyet en uke gitt! Og eggløsning rett rundt hjørnet! :smiley-angelic001 Jeg merker jeg har mindre tid (og lyst) til å henge på forum om dagen, og det er litt sånn opp og ned. Jeg er dårligere på å oppdatere appene også, og tenker liksom «gjør det etterpå» hele tiden, så blir etterpå dagen etter og så en uke… dere skjønner tegninga :hilarious:

Nå har vi hatt juleverksted hjemme i stua med alt for mange unger i under 10 år og deres foreldre, så holder jeg og samboeren på å gjør oss klare til julebord. Jeg vil ikke drikke, men vil ikke at noen skal vite at jeg ikke drikker… så da er det bare å finne på noe lurt da! Alle har med egen drikke, så tenkte bare å ha med solo-bokser og noe å blande det med som ser ut som alkohol men som ikke er det :hilarious:

Temp-charten min denne måneden er som en trapp… aner ikke hva det betyr, men er konsekvent da i alle fall! Legger ved den som har de to foregående mnd også, så kan man sammenlikne… rare greier!

Vedlegg

• IMG_7776.jpeg
    IMG_7776.jpeg
    306,8 KB · Visninger: 5
  • IMG_7777.jpeg
    IMG_7777.jpeg
    226,9 KB · Visninger: 4
  • IMG_7778.jpeg
    IMG_7778.jpeg
    110,1 KB · Visninger: 5
  • IMG_7779.jpeg
    IMG_7779.jpeg
    218,3 KB · Visninger: 7
CD 17, PP 7

Da var det visst på tide med eggløsning! Første positiv i går på ettermiddagen, og kjenner eggløsningssmerter nå! :Heartred La inn aksjer både for 3 dager siden, i går ettermiddag og nå i dag på formiddagen, så får vi se hva det blir til :smiley-angelic001 Spennende å se når FF setter kryss, så vi får fortsette litt med aksjelegging til EL er bekreftet :cool: Brent meg på det før, at vi har slutta aksjelegginga for tidlig fordi jeg ikke har tempa, slutta å teste, og trodd at EL har skjedd før det egentlig har skjedd…

Nå skal jeg hente guttungen hos svigers, så blir det vel litt juleshopping nå som butikkene er søndagsåpne :happy::angelic:

Vedlegg

• IMG_7785.jpeg
    IMG_7785.jpeg
    273,4 KB · Visninger: 9
  • IMG_7787.jpeg
    IMG_7787.jpeg
    251,9 KB · Visninger: 9
CD 20, 3 DPO, PP 7

Der fikk jeg kryss i FF gitt, og godt å se at EL var på søndag som forventet! Da har det klaffet perfekt med aksjer :smiley-angelic001 Charten har vært rar denne syklusen, men ser ut til å normalisere seg nå de siste dagene - ikke så mye opp og ned, men heller jevn stigning… tiden får vise!

Vi har barnefri en uke fra 27. desember for guttungen skal feire nyttår hos morfaren sin i en annen del av landet :Heartred har planlagt at jeg tester den dagen tidligst (12 DPO) så er resultatet relativt sikkert, pluss at jeg kan finne på noe artig for å fortelle det uten at 9-åringen får vite det samtidig :cool: Får bare krysse fingrene for at svømmerne finner veien, og at egget ikke spiller «hard to get» :smiley-angelic001

Vedlegg

• IMG_7805.jpeg
    IMG_7805.jpeg
    124,1 KB · Visninger: 7
  • IMG_7804.jpeg
    IMG_7804.jpeg
    249,9 KB · Visninger: 6
CD 21, 4 DPO, PP 7

Tempen holder seg fin enn så lenge, så det er egentlig bare å vente! Håper på positiv test på denne siden av nyttår! Og om ikke så iallfall baby innenfor året 2025! Eldstemann er født i 2015, og det er så symbolsk og fint om neste baby kom akkurat 10 år etter! Lettere å regne alder :cool:

Ellers har jeg kommet til et punkt hvor folk har sluttet å spørre om vi er gravid. Blir alltid tilbudt det glasset med vin (som jeg forøvrig alltid takker nei til), spekemat på bordet er en selvfølge, og stor-familie-ferie til høsten er i anmarsj… på en måte er det godt å slippe maset, men samtidig så føler jeg at når de ikke lenger gidder å spørre, så har de kanskje gitt opp det at vi skal få til flere unger..? :shifty: Jeg har til og med glemt både mine og gubben sine gravid-kosttilskudd to dager på rad! Nesten så det er noe som begynner å dabbe av :sorry:

Nei! Tenk positivt! Klaffer nå denne mnd! Helt sikker! Og hvis ikke har samboeren lovt å bli med for å kjøpe medisiner til IVF behandling, bare håper tante rød isåfall kommer på en dag apoteket er åpent i jula :smiley-angelic001

Vedlegg

• IMG_7821.jpeg
    IMG_7821.jpeg
    125,5 KB · Visninger: 6
  • IMG_7817.jpeg
    IMG_7817.jpeg
    261,1 KB · Visninger: 5
CD 23, 6 DPO, PP 7

På en måte så er det godt å ha mindre behov for å være på forum hele tiden, og samtidig så lurer jeg bittelitt på om jeg underbevisst rett og slett har gitt opp litt :Heartred Var ei som sa i en IKM-gruppe her i dag at om vi ikke tester positivt denne syklusen, så går vi inn i det nye året uten spire i magen… den stakk litt, samtidig så har man jo gjort det man kan denne mnd, resten er liksom opp til kroppen og svømmerne, så får man håpe på det beste…

Charten er fin og stabil, og humøret er ganske bra om dagen :happy: Vært på julemarked i dag, og gjort unna resten av juleshoppinga! Kjenner egentlig ingen spesielle symptomer, annet enn økt utflod, og litt milde stikninger rett til venstre for navelen. Det jeg har lært i prøvinga, er at ingen syklus er lik! Så prøver å ikke legge så mye i symptomer uansett…

Nu er det julefilm på gang med gubben! Snakkes! :Heartred

Vedlegg

• IMG_7831.jpeg
    IMG_7831.jpeg
    265,6 KB · Visninger: 4
Kanskje det ligger i bakhodet også at dere kan gå for ivf nå om det ikke går? Det er liksom et lite håp det og, at blir et annerledes fremover.. I bare uendelig med prøving, der ting bare må klaffe :Heartred Håper dog du er gravid, veldig fin chart :)

CD 27, 10 DPO, PP 7

God jul! Enn at julaften bare kom og ble årets hittil fineste dag! :Heartred Så mye god mat, så fint selskap, og 5-timers gaveåpning (synes det blir flere og flere gaver for hvert år!). Det ble ingen alkohol i går, og heldigvis ingen spørsmål heller :happy:

Jeg er 10 dpo i dag, og er litt sånn skal skal ikke på testinga… men har bestemt meg for å vente! Både fordi man faktisk aldri vet helt sikkert når egget fester seg, og fordi jeg bare ikke orker dårlig humør de neste dagene :angelic: Har ikke spesielt trua grunnet murringer de siste dagene og rar natt i natt (jeg våknet 4 og fikk ikke sove igjen, og vi sovnet ikke før nærmere 1 i natt - sånn har jeg det ofte de siste dagene før mensen), men vil ikke få det bekrefta verken ene veien eller andre veien før helga! Da reiser 9-åringen på juleferie til morfaren sin, så vi har noen dager alene :Heartred Hvis jeg mot formodning tester positivt i helga, vil jeg spare nyheten, ta en digital test og gjemme den i lomma på frakken og dra den frem til samboeren akkurat når klokka slår midnatt midt i nyttårskysset :cool: Må flire litt over at jeg alltid ser for meg hvordan jeg skal si det selv om det aldri blir noe av :laughing021

Charten ser sånn her ut (se vedlegg), men blir ikke helt klok på den. Tok tempen alt for tidlig i dag, fordi jeg ikke fikk sove noe mer - så egentlig kan den være helt feil… blir spennende i morgen! Generelt lavere temp enn vanlig i DPO-land, men vet ikke om det skal ha kjempemasse å si så lenge den holder seg jevnt godt over coverline?

Nei, nå skal jeg ut fra badet og hjelpe mini med Lego-bygginga! :Heartred God jul videre!

Vedlegg

• IMG_7847.jpeg
    IMG_7847.jpeg
    266,5 KB · Visninger: 9
Det er ikke så nøye hvordan den oppfører seg egentlig, det viktugste er som du sier det den holder seg over der :) så con den gå opp og ned. Og falle under coverline om mensen kommer. Men det håper vi ikke på med denne fine kurven :hello2

Det er ikke så nøye hvordan den oppfører seg egentlig, det viktugste er som du sier det den holder seg over der :) så con den gå opp og ned. Og falle under coverline om mensen kommer. Men det håper vi ikke på med denne fine kurven :hello2
Krysser fingrene for oss begge :smiley-angelic001

Back
Topp