Bringebær vol.2

CD 15, PP 6

Da var LH-toppen her gitt! Akkurat som ventet! Veldig glad vi tok en aksje-runde i går, så får vi til litt aksjelegging i dag også, så blir det bebis ut av det vettu! :smiley-angelic001 :angelic: Spent på om jeg får samboer med på en runde i morgen også… blir isåfall 4 dager på rad, og det er vi generelt dårlig på! 3 er liksom maks, og da med litt jobbing… men har prøvd å gjøre det litt ekstra spennende med glidemiddel (fertilitetsvennlig), ulike stillinger, litt ekstra oppvarming på mannen (vi går ikke inn i detaljer her), og litt små-erting underveis i løpet av dagen denne syklusen, og så langt har det vært veldig kos :Heartred

Ekstremt fascinerende hvordan kroppen og EL fungerer altså! I går hadde jeg lave LH-verdier, men PLUTSELIG i dag kom det en topp, og så er det på vei ned igjen! Ser viktigheten av å teste minst to ganger om dagen sånn i tilfelle altså :nailbiting: Forrige måned fikk jeg toppen min på kvelden, nå fikk jeg den tidlig på morgenen, så er veldig lett å misse når jeg har så raske og korte topper…

Blir også veldig spennende å følge med på temperaturen de neste dagene for å se om FF er enig i når jeg har EL, og om kroppen slipper egget eller ikke :smiley-angelic001 Dette er jo faktisk første måneden jeg temper en hel syklus (begynte midt i syklusen sist), og er interresant å følge den kurven også.

Ellers må jeg si at denne syklusen har jeg vært veldig rolig. Samboer er mer hjemme, vi har lite diskusjoner og uenigheter, og ting er generelt rolig og fint :Heartred Satser på at dette er PP for oss! Og hvis ikke, så er det bare litt over en uke til fertilitetssjekken, og da kan vi få litt svar på om vi bare har hatt uflaks, eller om det faktisk er noe galt en plass :Heartred

Vedlegg

• IMG_7381.jpeg
    IMG_7381.jpeg
    115,5 KB · Visninger: 12
  • IMG_7382.jpeg
    IMG_7382.jpeg
    248,3 KB · Visninger: 13
  • IMG_7380.jpeg
    IMG_7380.jpeg
    250,5 KB · Visninger: 12
CD 17, 1 DPO, PP 6

Da var man endelig i DPO-land igjen, venter bare på bekreftelse fra FF. Eggløsning var i går, og det kjennes for å si det sånn! Klarte nesten ikke sitte engang, for føltes som jeg satt rett på eggstokkene :laughing021

Ellers tror jeg at jeg jinxa det litt når jeg sa syklusen har vært rolig, for både i går og i dag har jeg vært mentalt utlada! Jeg har grått så mye to dager i strekk nå for er så sliten og lei av å ikke se samboer fordi han jobber så mye, av å ikke ha foreldrene mine i nærheten, av å ikke ha noe avlastning på 9,5-åringen (som har sine utfordringer), og av svigerforeldre som forskjellsbehandler barnebarna sine, derav mindre avlastning… :arghh: Jeg føler jeg gir og gir, og ikke får noe tilbake, og dagene bærer preg av sånn endesløs håpløshet… har null tro på at jeg kan bli gravid igjen, og venter bare på at sjekken på fredag bekrefter det… sånn går nå dagene… hadde temphopp i dag, og håper det holder seg oppe, men tror ikke det blir noen flere aksjer med det første, så håper det holder med det vi har fått til… ser ikke så verst ut om eggløsninga faktisk var i går! :Heartred

Vedlegg

• IMG_7405.jpeg
    IMG_7405.jpeg
    308,6 KB · Visninger: 12
  • IMG_7410.jpeg
    IMG_7410.jpeg
    121,2 KB · Visninger: 10
Last edited:
CD 19, 3 DPO, PP 6

For første gang er Premom, FF, og kroppen heeelt enige om EL, og det lover veldig godt for denne syklusen! :Heartred Fikk lagt inn aksjer tre dager på rad mot EL, men ikke på selve dagen, da samboer ikke var hjemme før seeeeint, og var i elendig humør… men satser på det går med siste runde rundt midnatt natt til eggløsningsdag! :smiley-angelic001

Ellers teller vi ned dager til fertilitetssjekken på fredag, og har bestemt oss for å ta en bedre lunsj etterpå, siden det ble til at jeg tar full dag velferdspermisjon (med lønn! Woho) :happy: Vi er da på 7 DPO, så regner med GYN bekrefter eggløsningen også! Satser på at sjekken ikke påvirker en evt implantasjon, og at jeg tester positivt til slutten av neste uke! Hjelp meg å manifestere det! :angelic:

Føler meg faktisk ganske rolig og bra, lite merkbare symptomer på noe som helst egentlig, og føler meg fresh og fin i dag! Noe trøtt, men det er jeg alltid mandag formiddag, og det får jeg ikke gjort noen ting med, uansett hvor mye eller lite jeg sover natt til mandag :laughing021 Mye som skjer denne og neste uke, så dagene i DPO-land går nok heldigvis fort! Krysser eggstokker, fingre og tær for terminspire og augustbaby! :smiley-angelic001:Heartred

Vedlegg

• IMG_7427.jpeg
    IMG_7427.jpeg
    262,5 KB · Visninger: 9
  • IMG_7428.jpeg
    IMG_7428.jpeg
    126 KB · Visninger: 9
CD 21, 5 DPO, PP 6

I dag ble det plutselig maraton med hus og megler og visning og finansieringsbevis :hilarious: Satt på pause på jobb og fikk varsel fra Finn, og forelsket meg helt i et hus som virkelig er drømmehuset! Vi bor jo i leilighet nå, og har litt sånn løst leitet etter «for alltid» hjemmet vårt. Dette var et steinkast unna, i et ettertraktet område, med riktig skolekrets, og var bare ALT man kan drømme om! Sendte link til samboer, og han svarte med «skal du eller jeg kontakte banken?» :Heartred

Så da er vi i et lite dilemma da vettu! For huset er i en ganske høy prisklasse, og for å ha sjangs til å kjøpe det, så lønner det seg for oss å kjøpe FØR vi får flere barn, fordi lånebeløpet synker kraftig ved flere barn… men da er spørsmålet om vi har 100k for å lage baby om det viser seg at vi trenger hjelp til det.. samboeren roet meg med at vi har penger på sparekonto, og at vi har råd til begge deler etter at han har fått alt av utbetalinger i desember :Heartred Men kjenner på det like vel! Står potensielt sett mellom to veldig viktige ting! Drømmehuset, eller drømmefamilien… her vi bor er det ikke så mye sånt å ta av, så når det kommer hus for salg så er det bare å hoppe i det… tror vi gjør lurt i å gjøre det nå… nå når vi har mulighet for lånet, mulighet for å beholde skolekrets, mulighet for å være på plass i drømmehjemmet før vi bringer en ny bebis til verden :nailbiting::Heartred

Over til denne syklusen da! Sånn siden vi faktisk kanskje har mulighet til å få til baby på «gamlemåten», så har jeg kjent meg helt ok i dag, og siden det har skjedd så mye så har jeg faktisk glemt at jeg er 5 DPO :hilarious: Kurvene ser fine ut, og jeg velger å h trua til det motsatte er bevist :smiley-angelic001

Vedlegg

• IMG_7448.jpeg
    IMG_7448.jpeg
    270,3 KB · Visninger: 11
  • IMG_7449.jpeg
    IMG_7449.jpeg
    135,3 KB · Visninger: 10
CD 22, 6 DPO, PP 6

Jeg synes det er beroligende, artig, og litt rart å se tilbake på dagboka fra samme DPO forrige måned… :angelic: jeg var HELT sikker på at jeg var gravid, og kjente på alt og ingenting. Nå kjenner jeg ingen ting, og er mye roligere… skjer det så skjer det! I morgen skal vi endelig på fertilitetsklinikken og sjekke oss! Er spennende og skummelt på samme tid! Ikke nok med at vi skal få svar på fremtiden vår ifht flere barn, så kommer megler hjem til oss for å ta en verdivurdering på leiligheten så vi kan få finansieringsbevis for huskjøp… to VELDIG viktige svar på en og samme dag! Og i tillegg så har vi utenbys-besøk hele helga :hilarious: Tiden går fort da!

Legger ved dagens kurver!

Vedlegg

• IMG_7456.jpeg
    IMG_7456.jpeg
    276,3 KB · Visninger: 7
  • IMG_7457.jpeg
    IMG_7457.jpeg
    130,4 KB · Visninger: 8
CD 23, 7 DPO, PP 6

Da var fredagen her, og vi kjørte inn til byen for fertilitetssjekk! Veldig spente gikk vi inn og ble satt på et venterom. Så kom det en sykepleier og hentet samboeren for spermprøve, mens jeg tok en prat med gynekologen i forhold til reisen vår så langt. Vi snakket om tidligere prevensjon, prøving, tidligere graviditeter og så videre. Så var det tid for gynekologisk undersøkelse. Hun tok først en celleprøve, etterfulgt av en fysisk undersøkelse av eggstokker og livmor. Så ble det foretatt en ultralyd, hvor hun viste livmor og eggstokker. Blodprøven jeg tok for noen uker siden fortalte noe om at jeg har masse egg! Faktisk over gjennomsnittet mange for alderen min (jeg er 32 år)! Hun så også at jeg hadde hatt eggløsning og at alt så veldig fint ut. Mens vi snakket kom de inn fra laben og sa at han hadde klart spermprøven, og om vi ville være med og se. Vi nesten løp til rommet for å se de små svømmerne :hilarious: Det var fullt av liv! Det så veldig bra ut, men de klumpet seg noe sammen noen steder, og noen av dem var litt treige, ellers så alt topp ut!

Så, oppsummert så er alt finfint med begge to, og det skal i utgangspunktet ikke være noe i veien for å bli gravide av oss selv, men de synes like vel det var rart det ikke hadde klaffet enda, og klassifiserte oss som ufrivillig barnløse. Vi fikk videre to valg: enten fortsette å prøve selv og stå på venteliste for offentlig IVF, eller så kunne vi begynne behandling allerede neste uke (om jeg ikke allerede er gravid da), men betale alt selv (57000 inkludert medisiner). Vi snakket langt om lenge i bilen på vei hjem, og ble enige om å vente ut denne syklusen og se om det har klaffet først :Heartred Da kan jeg krysse av to punkter til på lista mi:
  • Ta blodprøver
  • Utføre fertilitetssjekk
  • Utføre spermprøve
  • Assistert befruktning ved behov
  • Positiv graviditetstest
  • Terminspire!
Ellers har jeg hatt lite symptomer av noe slag i dag. Hadde en liten tempdropp på morgenen, og det kan klaffe med implantasjonsdipp, eller det kan være en vanlig drop i lutealfasen :confused004 Vi får se på tempen i morgen. Jeg har også spottet bittelitt brunt i truseinnlegget, men er usikker på om det kommer av en evt implantasjon, eller om det kommer av celleprøven/undersøkelsen. Jeg regner med det er sistnevnte.

Vi fikk også besøk av megler i dag, og han gav oss en skyhøy verdivurdering (egentlig ikke skyhøy, men mer en vi håpet på), så da har vi faktisk mulighet til BÅDE nytt hus, ny bil, OG baby om vi bestemmer oss for å gå privat! :Heartred Så da gleder jeg meg plutselig enda mer til visning, og vet at vi kan gå noe over takst om nødvendig, og jeg vil VIRKELIG ha det huset vi har sett på!

Redigerer for å legge til: Vi fikk også sprøyteopplæring på timen i går, resepter ligger klare for medikamenter, og alt av samtykker ligger inne. Eneste vi trenger er politiattest og tante rød, så kan vi egentlig begynne med behandling. Samboer er som sagt litt tilbakeholden til akkurat det, men jeg kjenner at kommer mensen til uka, så vil jeg begynne først som sist :Heartred Så får vi håpe TR holder seg unna, og vi ikke trenger å styre med behandling eller prøving for denne gang :smiley-angelic001

Vedlegg

• IMG_7463.jpeg
    IMG_7463.jpeg
    274 KB · Visninger: 8
  • IMG_7464.jpeg
    IMG_7464.jpeg
    135,4 KB · Visninger: 8
Last edited:
CD 25, 9 DPO, PP 6

Da var det søndag igjen gitt, og vi er på pakke-kjøret, fordi samboeren drar på jobb og blir borte til 10. desember. Litt rart, og litt godt :angelic: Har hatt besøk i helga, og kost oss skikkelig, så blir det så mye som skjer fremover at jeg håper jeg ikke har tid til å savne han skikkelig.

Temperaturen min er fortsatt høy (bittelitt lavere enn i går), men fortsatt noen dager til IKM… har dog INGEN symptomer! Kjemperart og uvant! Ikke oppblåst engang… ikke ømme pupper, ikke murringer, ikke kviser, ikke luft i magen, ikke noen tegn på noe som helst… kjennes godt å ikke overtenke symptomer da, for er ikke noe der :hilarious: Det er litt både og merker jeg… Eneste er charten som er veldig lovende!

Men så hadde jeg en skikkelig stikkende smerte i høyre eggstokk (eller, området rundt der iallfall) ista! Varte bare noen sekunder, men var som om noen hadde stukket en grillpinne inn der :dead: Måtte legge inn custom symptom i FF appen! «Right ovary stabbing pain»! Haha!

Vedlegg

• IMG_7477.jpeg
    IMG_7477.jpeg
    145,1 KB · Visninger: 13
  • IMG_7478.jpeg
    IMG_7478.jpeg
    276,9 KB · Visninger: 11
Så spennende! Right ovary stabbing pain :knegg: vi får se om det var implantasjon, tenk om!!

Skal du teste noe før gubben drar? Eller er det sånn du gjør uten han?

Så spennende! Right ovary stabbing pain :knegg: vi får se om det var implantasjon, tenk om!!

Skal du teste noe før gubben drar? Eller er det sånn du gjør uten han?
Nei, tester ikke før på onsdag tror jeg… jeg hater tidlig testing :cool: Dessuten, er det implantasjon så synes det jo ikke på tester før om noen dager! Så får smøre meg med tålmodighet!

Nei, tester ikke før på onsdag tror jeg… jeg hater tidlig testing :cool: Dessuten, er det implantasjon så synes det jo ikke på tester før om noen dager! Så får smøre meg med tålmodighet!
Skjønner! Da er du jo også mer sikkert på å få et rett resultat og! :) her vil gubben teste med meg, så hadde vært vanskelig om han jobbet borte :knegg:

CD 27, 11 DPO, PP 6

Redigert innlegg grunnet stopp i TR.

Nå kommer TR igjen… alt for tidlig. Jeg kjenner jeg mister motivasjonen, mister vilja til å gidde å holde på. Vet jo det er mange som prøver mye lenger, og har problemer som vi ikke har, men like vel så er det så innmari sårt å få beskjed fra kroppen gang på gang at vi ikke fikk det til nå heller. :sorry:

Det som gjør alt enda mer dritt er at samboeren er på jobbreise og kommer ikke tilbake før 10. desember, noe som gjør at vi ikke kan begynne med IVF denne mnd, fordi han ikke rekker hjem før egguttak, fordi jeg fikk TR for tidlig… det er så surt! Ikke bare går det ikke, men vi må i tillegg utsette hele prøvinga med en måned på grunn av dustejobben hans…

Dette innlegget er veldig negativt, sårt og trist. Men jeg må bare få det ut for det er ingen av mine nærmeste som klarer å trøste meg som jeg trenger å bli trøsta. Jeg trenger ikke «vi prøver igjen neste måned», «slapp av, så sitter det», «du blir gravid når du ikke tenker på det mer»… :shifty:

Legger ved dagens tester og samle-chart for egen dokumentasjon.

Vedlegg

• IMG_7508.jpeg
    IMG_7508.jpeg
    258,6 KB · Visninger: 16
  • IMG_7507.jpeg
    IMG_7507.jpeg
    201,8 KB · Visninger: 17
Last edited:
CD 1, PP 7

Der kom TR igjen… alt for tidlig, noe som vil si lutealfasen min faktisk bare var på 10 dager denne syklusen. Jeg kjenner jeg mister motivasjonen, mister vilja til å gidde å holde på. Vet jo det er mange som prøver mye lenger, og har problemer som vi ikke har, men like vel så er det så innmari sårt å få beskjed fra kroppen gang på gang at vi ikke fikk det til nå heller. :sorry:

Det som gjør alt enda mer dritt er at samboeren er på jobbreise og kommer ikke tilbake før 10. desember, noe som gjør at vi ikke kan begynne med IVF denne mnd, fordi han ikke rekker hjem før egguttak, fordi jeg fikk TR for tidlig… det er så surt! Ikke bare går det ikke, men vi må i tillegg utsette hele prøvinga med en måned på grunn av dustejobben hans…

Dette innlegget er veldig negativt, sårt og trist. Men jeg må bare få det ut for det er ingen av mine nærmeste som klarer å trøste meg som jeg trenger å bli trøsta. Jeg trenger ikke «vi prøver igjen neste måned», «slapp av, så sitter det», «du blir gravid når du ikke tenker på det mer»… :shifty:

Det der "slapp av, så sitter det" er noe av det verste jeg hører :bored:
Det er lov å være litt negativ når tr dukker opp, og så håper jeg du finner motivasjonen igjen etterhvert :Heartred

Godt med forumet da, er vel ingen som skjønner deg så godt som oss :Heartpink Teit med spillejobb midt oppi prøvingen, skjønner det føles irriterende.. Er han langt unna? Med tanke på "hjemmeprøving". Godt at dere kan gå i gang 2025 med viten om at dere får hjelp! Klem til deg :hug003

Godt med forumet da, er vel ingen som skjønner deg så godt som oss :Heartpink Teit med spillejobb midt oppi prøvingen, skjønner det føles irriterende.. Er han langt unna? Med tanke på "hjemmeprøving". Godt at dere kan gå i gang 2025 med viten om at dere får hjelp! Klem til deg :hug003
Han er to flyvninger eller 14 timer med bil unna :sorry: Men sånn i teorien bør han rekke neste eggløsning! Om den ikke kommer tidlig den også, som alt annet :hilarious:

CD 1, PP 7

Der kom TR igjen… alt for tidlig, noe som vil si lutealfasen min faktisk bare var på 10 dager denne syklusen. Jeg kjenner jeg mister motivasjonen, mister vilja til å gidde å holde på. Vet jo det er mange som prøver mye lenger, og har problemer som vi ikke har, men like vel så er det så innmari sårt å få beskjed fra kroppen gang på gang at vi ikke fikk det til nå heller. :sorry:

Sender deg en god klem :Heartpink Det er lov til å kjenne på alle følelser. Krysser fingrene for deg fremover:Heartpink

Sender deg mange, store klemmer❤️:smiley-angelic003 Folk tenker ikke over at det de sier, kan såre en noe så forferdelig. Tanketomme utsagn istedenfor for å sende deg en klem og forståelse for at det er tøft å stå oppi prøving, negative tester og mens atter en gang.. også altfor tidlig i tillegg❤️ Nå har ikke jeg lest meg opp her inne i dagboken din ennå, men har du prøvd med hjelp av progesteron å forlenge lutealfasen?❤️ Skikkelig dritt at samboeren din jobber langt vekk hjemmefra, så IVF da må utgå.. hadde vært skikkelig lei meg selv også i den situasjonen:sad015

CD 1, PP 7

Hva med å prøve progesteron og letrozol en måned først? Jeg har også mange egg og kort lutealfase. Aldri blitt gravid naturlig, men blitt det fem ganger på hormoner (og da sitter den med én gang hver gang) ❤️ Har mistet to i kjemisk/tidlig SA, men i uke 22 med nummer tre nå ☺️

Sender deg mange, store klemmer❤️:smiley-angelic003 Folk tenker ikke over at det de sier, kan såre en noe så forferdelig. Tanketomme utsagn istedenfor for å sende deg en klem og forståelse for at det er tøft å stå oppi prøving, negative tester og mens atter en gang.. også altfor tidlig i tillegg❤️ Nå har ikke jeg lest meg opp her inne i dagboken din ennå, men har du prøvd med hjelp av progesteron å forlenge lutealfasen?❤️ Skikkelig dritt at samboeren din jobber langt vekk hjemmefra, så IVF da må utgå.. hadde vært skikkelig lei meg selv også i den situasjonen:sad015
Nei altså det er det som er så rart! Syklusen min har vært på 29 dager (med noen ytterst få unntak) siden jeg fikk mens som 11-åring :hilarious: Har hatt lutealfase på 14-15 dager det siste året, men denne ble plutselig bare 10! Så rart! Tok celleprøve og hu trøkka på livmora og eggstokkene når jeg var på fertilitetssjekk på fredag, men kan det ha satt igang noe før da? Har fått resept på progresteron i forbindelse med IVF, men hun mente jeg i utgangspunktet ikke trenger det

Back
Topp