Bringebær vol.2 - GRAVID!

Wow, det var anretningen sin, det! Det sto veldig godt ut :Heartred

Så kjedelig med fallet, skjønner jo du blir bekymret, men igjen har du kom rett mtp polstring. Være forsiktig nå da :hilarious: har hørt tips om ullsokker utenpå skoen på isen, om det kan være et tips :)
Det var kjempegodt! Vi endte opp med å spare desserten til i dag isteden :hilarious:

Må være forsiktig fremover ja! Fått meg brodder av svigermor :cool:

7+3

I dag er en sånn dag som bare er limbo! En dag igjen til UL, og vi får svar på om alt ser bra ut inni der… klarer ikke å konsentrere meg på jobb, og er i tillegg stuptrøtt, så kunne egentlig tenkt meg å bare ligget i sofaen og sett på tv hele dagen :hilarious: Men da tror jeg tiden hadde gått enda saktere, så er nok lurt med jobb!

Forum er litt sånn opp og ned om dagen… blir så ekstremt glad hver gang noen jeg har fulgt en stund får positiv test, og samtidig så er det SÅ mange som mister… jeg blir helt satt ut over hvor mange kjemiske og SA og MA og BO som finnes her inne, og det er dager jeg velger å skjerme meg litt mer enn andre… føler meg litt fæl som ikke kommenterer på alle triste poster, men er god på å juble med de det har klaffet for… :Heartred Jeg vil jo alles beste, men blir så stresset og nervøs av alle de som har fine sterke tester og som plutselig får blødninger, eller smerter, eller rett og slett bare har mistet troa… så er det de som er negative hele veien og ikke har noe trua så går det bra like vel, og man tør bare sånn forsiktig juble for de er så bastant på at det skal gå dårlig… nei huff :confused: Dagens lille hjertesukk dette her!

Jeg har trua! Jeg tror vi får se og høre et lite hjerte som slår i morgen, og vi skal feire, og vi skal nyte :Heartred

Og føler meg faktisk litt mer gravid i dag :hilarious: VELDIG var på lukter… i natt synes jeg ånden til samboeren lukta diaré… selv om han pussa tenner sikkert 7 ganger! Så synes jeg bananene på jobb lukta rart, og blir uggen av ting jeg vanligvis synes lukter godt! Typ jordbær eller leverpostei…

Last edited:
Huff, må le litt, makan til samboer som lukter diaré :laughing002 Nå smiler jeg her jeg sitter på verkstedet og venter på bilen :knegg:

Men husker alt dette, tanken på ting kunne gjøre meg uggen, kunne ikke tenke på X og Y, eller lukte det hehe. Jeg som elsker Pepsi max ble kvalm av tanken :hilarious: Kroppen er finurlig!

Når er ultralyden i morgen? :dance018 Jeg har SÅ troa på frøet ditt, gleder meg til å høre fra i morgen :Heartred:wav

Huff, må le litt, makan til samboer som lukter diaré :laughing002 Nå smiler jeg her jeg sitter på verkstedet og venter på bilen :knegg:

Men husker alt dette, tanken på ting kunne gjøre meg uggen, kunne ikke tenke på X og Y, eller lukte det hehe. Jeg som elsker Pepsi max ble kvalm av tanken :hilarious: Kroppen er finurlig!

Når er ultralyden i morgen? :dance018 Jeg har SÅ troa på frøet ditt, gleder meg til å høre fra i morgen :Heartred:wav
UL kl 13:10! Skal på jobb fra morgenen av, tror ikke det blir en veldig produktiv morgen :hilarious: Så kjører jeg fra jobb i 11-tiden, for tar fort 2 timer med henting av samboer osv :Heartred

7+3

I dag er en sånn dag som bare er limbo! En dag igjen til UL, og vi får svar på om alt ser bra ut inni der… klarer ikke å konsentrere meg på jobb, og er i tillegg stuptrøtt, så kunne egentlig tenkt meg å bare ligget i sofaen og sett på tv hele dagen :hilarious: Men da tror jeg tiden hadde gått enda saktere, så er nok lurt med jobb!

Forum er litt sånn opp og ned om dagen… blir så ekstremt glad hver gang noen jeg har fulgt en stund får positiv test, og samtidig så er det SÅ mange som mister… jeg blir helt satt ut over hvor mange kjemiske og SA og MA og BO som finnes her inne, og det er dager jeg velger å skjerme meg litt mer enn andre… føler meg litt fæl som ikke kommenterer på alle triste poster, men er god på å juble med de det har klaffet for… :Heartred Jeg vil jo alles beste, men blir så stresset og nervøs av alle de som har fine sterke tester og som plutselig får blødninger, eller smerter, eller rett og slett bare har mistet troa… så er det de som er negative hele veien og ikke har noe trua så går det bra like vel, og man tør bare sånn forsiktig juble for de er så bastant på at det skal gå dårlig… nei huff :confused: Dagens lille hjertesukk dette her!

Jeg har trua! Jeg tror vi får se og høre et lite hjerte som slår i morgen, og vi skal feire, og vi skal nyte :Heartred

Og føler meg faktisk litt mer gravid i dag :hilarious: VELDIG var på lukter… i natt synes jeg ånden til samboeren lukta diaré… selv om han pussa tenner sikkert 7 ganger! Så synes jeg bananene på jobb lukta rart, og blir uggen av ting jeg vanligvis synes lukter godt! Typ jordbær eller leverpostei…
Relaterer til hjertesukket ditt! Tror vi er tolv stykker i minus i septembergruppa nå, og jeg har ikke fulgt med på oktober. Det rammer så urettferdig og tilfeldig, det er lett å bli redd for at en selv kan være neste :sorry: det er godt du tar avstand hvis du kjenner at du har behov for det ❤️ glad for å lese at dere er optimistiske og gleder dere, spent på å høre resultatet fra UL, masse lykke til :love017

7+3

Husk at for de aller, aller fleste så går slikt bra! På et slikt forum er det så mange forskjellige folk, med så mange forskjellige bakgrunner. Det er jo fortsatt litt "tabu" å snakke om slikt i dagens samfunn, men her som vi alle er anonyme kommer slike historier frem. Jeg mistet jo selv i uke 9, kom på ultralyd og fikk beskjed om at utviklingen hadde stoppet opp i uke 7. Det er jo noe jeg er veldig åpen om her inne, og som såklart mine nære venner og familie vet, men ikke noe som jeg nødvendigvis prater med andre om, eller kommer opp i en samtale.

Masse lykke til på UL! :) :)

Husk at for de aller, aller fleste så går slikt bra! På et slikt forum er det så mange forskjellige folk, med så mange forskjellige bakgrunner. Det er jo fortsatt litt "tabu" å snakke om slikt i dagens samfunn, men her som vi alle er anonyme kommer slike historier frem. Jeg mistet jo selv i uke 9, kom på ultralyd og fikk beskjed om at utviklingen hadde stoppet opp i uke 7. Det er jo noe jeg er veldig åpen om her inne, og som såklart mine nære venner og familie vet, men ikke noe som jeg nødvendigvis prater med andre om, eller kommer opp i en samtale.

Masse lykke til på UL! :) :)
Tusen takk for fine ord og lykkeønskninger! Jeg skjønner jo at de som det går bra med eller det klaffer for raskt også kanskje ikke har like stort behov for å skrive på forum, så da er det kanskje en større andel av de som ikke har hatt en like lett vei foran seg :Heartred Jeg har uansett trua om ikke kjempehøyt, så kjennes det riktig inni kroppen, så får UL bare vise i morgen! Er uansett en mening med det uansett hvilken vei det måtte gå :Heartred

Relaterer til hjertesukket ditt! Tror vi er tolv stykker i minus i septembergruppa nå, og jeg har ikke fulgt med på oktober. Det rammer så urettferdig og tilfeldig, det er lett å bli redd for at en selv kan være neste :sorry: det er godt du tar avstand hvis du kjenner at du har behov for det ❤️ glad for å lese at dere er optimistiske og gleder dere, spent på å høre resultatet fra UL, masse lykke til :love017
Tusen takk :Heartred Ja jeg har kommet frem til at det er lurt å være bittelitt ego i slike tilfeller, kun for egen mentale helse… Men selvfølgelig føler jeg med alle både på godt og vondt, men på dårlige dager trenger jeg å fokusere positivt!

7+4

Og vi har hjerteslag! En perfekt liten bønne som var akkurat så stor som den skulle være, med perfekte hjerteslag :Heartred :happy::happy::Heartred Målte til 7+5, men siden det er IVF så forholder vi oss til 7+4, og har dermed termin 6. oktober, helt som forventet!

Lengde: 12,7 mm
Hjerteslag: 159 slag/min

Vedlegg

• IMG_8178.jpeg
    IMG_8178.jpeg
    411 KB · Visninger: 42
Last edited:
7+4

Og vi har hjerteslag! En perfekt liten bønne som var akkurat så stor som den skulle være, med perfekte hjerteslag :Heartred :happy::happy::Heartred Målte til 7+5, men siden det er IVF så forholder vi oss til 7+4, og har dermed termin 6. oktober, helt som forventet!
Så fantastisk ❤️ veldig fin oppdatering å få :love017 Hvordan føles det?

Føles magisk! Og lettet 12 kg fra skuldrene! :Heartred
Så bra! Det ble mer ekte for meg også når man får se at det er noe på UL. Gleder meg til jeg kjenner liv og at babyen er der hele tiden/hver dag :love017

7+5

Herregud for en uke :hilarious: Vi har kjøpt oss hus i dag!!!! 4,65 mill ut på et blunk liksom! Skikkelig drømmehus, og vi tar over 1. mai, så perfekt med sommer i nytt hus før baby kommer i oktober :Heartred

OG eldstemann har hatt utredning gjennom HABU i et halvt års tid nå, og endelig i dag fått diagnosen sin :Heartred Godt å få svar på noe vi har visst i 5 år! :Heartred

Uke 8 i 2025 er en innholdsrik en, og vi er såvidt halvveis! 2025 er året vårt, har det skikkelig på følelsen!

7+5

Herregud for en uke :hilarious: Vi har kjøpt oss hus i dag!!!! 4,65 mill ut på et blunk liksom! Skikkelig drømmehus, og vi tar over 1. mai, så perfekt med sommer i nytt hus før baby kommer i oktober :Heartred

OG eldstemann har hatt utredning gjennom HABU i et halvt års tid nå, og endelig i dag fått diagnosen sin :Heartred Godt å få svar på noe vi har visst i 5 år! :Heartred

Uke 8 i 2025 er en innholdsrik en, og vi er såvidt halvveis! 2025 er året vårt, har det skikkelig på følelsen!
Ååh, det var mye fint på en gang! Ultralyd, hus, og diagnose (selv om man selvsagt skulle vært foruten, men du skjønner hva jeg mener).

Så kjekt med hus altså! Gikk det noe over? Og har dere nå et hus å selge og?

Ååh, det var mye fint på en gang! Ultralyd, hus, og diagnose (selv om man selvsagt skulle vært foruten, men du skjønner hva jeg mener).

Så kjekt med hus altså! Gikk det noe over? Og har dere nå et hus å selge og?
Vi synes det å få diagnose er en fantastisk ting! Da får han hjelpemidler og verktøy som gjør livet lettere, og vi som foreldre kan stole mer på at skolen får ressurser til å hjelpe han :Heartred

Vi fikk huset til takst! Såååå fornøyde, og var bare flaks, for vår et par som la inn bud for seint dessverre! Vi har leilighet som er lettsolgt heldigvis :happy: Men blir godt å gå fra 67 kvm uten hage, til 225 kvm med 1,6 mål tomt!

Dæsken, det får en si! Skikkelig oppgradering! :D Har du noen umiddelbare planer for huset? Eller er det bare å flytte rett inn?

Dæsken, det får en si! Skikkelig oppgradering! :D Har du noen umiddelbare planer for huset? Eller er det bare å flytte rett inn?
Vi kan heldigvis flytte rett inn! Veldig nytt alt sammen! Eneste er noen fargevalg på noen vegger vi har lyst til å male i løpet av første tiden vår, så har vi lyst til å sette opp hekk rundt tomta, ellers er det kjøkken sånn typ 5 år frem i tid :Heartred

8+1

Ny uke, og føler meg litt mer kvalm i det siste. Tårene ligger lett tilgjengelig også, og jeg blir SÅ frustrert over samboer som faktisk presterer å KLAGE på at jeg er så trøtt hele tiden… i dag sendte jeg han bort med snart 10-åringen fordi jeg blir så sur av å ha han hjemme når han offer seg om jeg må legge meg nedpå… makan! Tror bare han er litt stressa om dagen sånn egentlig, men kjente at jeg orker ikke den energien i hus, så da får han finne seg en annen plass å være! :hilarious:

Ellers føler jeg at jeg bare går og venter! Neste spennende som skjer er time hos jordmor 9+6, så ikke veldig mange dagene til det! Lurer på om jeg skal bestille en privat UL før TOUL eller ikke… fordi om hun ikke sender noe henvisning før jeg har vært der så kan det jo være det tar litt tid å få TOUL..? Vurderer en UL i uke 10 ish om TOUL ikke blir før nærmere uke 13…Men venter og ser hva hun sier, så er det jo mulig det ikke tar så lang tid like vel! :Heartred

Jeg er som nevnt kvalm om dagen, men er liksom ikke bare det heller. Føler meg helt tømt for energi liksom… tar på å gå og tisse, eller snu seg i senga! Men føler ikke jeg er for dårlig til jobb heller, jeg bare går rundt og er kronisk… tom… har ikke noe motivasjon til jobb, og det har jo litt med at arbeidsplassen min legges ned til sommeren (ansatt i kommunen, så blir bare flyttet til en annen enhet), men jeg vet ikke hvor jeg skal enda, og ikke vet jeg om jeg er i stand til å jobbe fra august heller… rekker å være maks 4 uker på nytt tjenestested før jeg går ut i perm, så er ikke såååå motivert for å slite meg ut på ny plass rett før baby kommer heller… GYN på klinikken anbefalte å sykmelde meg den siste tiden, da det blir mye stress med så mange overganger (nytt hus, ny jobb, alt rett før baby) i tillegg til at jeg sliter litt med ledd allerede, men får se hva det blir til! Er jeg i form vil jeg jo ut av huset liksom! :Heartred:happy:

Rant over! Nå skal jeg legge meg i sofaen med en bok!

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp