Bringebær vol.2 - GRAVID!

:Heartred12+1

Herregud 12 uker!!! Det er milepæl det! Har ikke TOUL før om 10 dager, så vi annonserer ikke noe før vi har litt ordentlige bilder (som vi forøvrig må vente en ekstra dag med, siden vi har UL 1. april… man kan ikke annonsere noe som helst da!), men er godt å kjenne på at vi har kommet så langt allerede :Heartred

Det er offisielt UMULIG å finne navn til nestemann som enten ikke blir for sært eller som ikke blir for «vanlig»… Jeg liker ikke navn som typ 3000+ har i Norge... Jeg er litt (for) opptatt av tall :hilarious: når D ble født var det under 5 stk som hadde det som fornavn i Norge (nå ligger det på 113 stk), og da blir det helt rart for meg om broren/søstera skal hete noe som 4688 stk har liksom… Jentenavnet vi har er det 13 stk som har i Norge (dog litt vanligere med annen stavemåte, da ligger vi på 1655 stk), og så står vi mellom to guttenavn… ene blir oppkalling og jeg er veldig glad i navnet, men det er typisk gammel-mann-navn og det er 3420 stk som heter det i Norge… andre navnet er det 468 stk som heter, MEN jeg har gått studie med ei som har en sønn med det navnet og jeg VET hu kommer til å si noe om jeg «tar» det (vi er ikke venninner, kun bekjente, så har ingen ting med hverandre å gjøre, men orker ikke styr pga et navn…)…

Heldigvis er vi enige alle tre i heimen om at navneforslagene våre er topp hemmelig! Ingen får vite forslag, ingen skal blande seg, fordi vi vil ha et navn VI elsker, ikke et navn som alle rundt oss har noe å si om :Heartred For jeg vet at når navnet er valgt er alle i familien glade og enige uavhengig av om de ville valgt det selv eller ikke :hilarious:

Ellers har jeg gått opp 4,3 kg siden oppstart med IVF i januar, og noe av det er nok vann og bæsj (jeg er så grådig treig i magen HELE tiden!), men jeg synes det er alt for mye så tidlig… I følge kalkulator skulle jeg ha gått opp mellom 0,9 og 2,7 kg utifra startvekta mi, så selv om jeg ikke skal begynne å telle kalorier eller slanke meg (æsj), så må jeg være litt obs på inntaket fremover… Skal gå inn for å drikke mye mer vann, og sørge for å ha oppkuttet frukt/grønt i kjøleskapet, for da er det lettere å kaste i meg noe når kvalmen kommer plutselig, uten at det er kake eller godis eller potetgull :facepalm:

Nå i dag skal vi på badeland hele gjengen, så jeg må kjøpe meg badedrakt! For bikiniene jeg har er sånne opp i rompa og sånn som såvidt dekker nippelen, og det er ikke helt egna til den balandingen av tidlig gravid og oppblåst jeg er nå :hilarious: Så gleder meg til å kjøpe en litt sporty badedrakt jeg kan bruke en stund fremover, og kanskje spare til babysvømming med minste mini etter hvert :Heartred

Støtter deg i at navn er såå vanskelig! Vi har et relativt sjeldent navn på datteren vår, og vi er dypt uenige om navn på nestemann! :laughing002 Jeg vil holde meg langt unna topplisten, mens mannen min liker egentlig bare navn som er på topp 20:happy090 Så blir spennende å se hva vi ender opp med.......

Gratulerer med 12 uker :Heartred

Gratulerer med de magiske 12 ukene :love7 :shy:

Spennende å høre om dere blir enige om navn til slutt :hilarious::knegg::facepalm: Neida, det går seg vel til. Vi har noen navn i klassene nå som "alle" har, når det blir 3-4 Emma'er liksom :laughing002

12+4

Starta på denne i går så glemte jeg visst bare å poste :hilarious:

Magen begynner å gjøre skikkelig inntog, og nå har jeg faktisk null dårlig samvittighet for å bruke handikaptoalettet når det er lang kø på vanlig toalett fordi det synes :hilarious: Klarer seriøst ikke holde meg et minutt lenger enn jeg må!

Fikk en nedtur i dag med baksmell på skatten, og jeg kan ikke skjønne det, for har gjort alt riktig! Sjekket og endret skattekortet hvert kvartal ved behov, og i følge tabelltrekken min så skatter jeg egentlig for mye… skal se ordentlig på det i dag, så får vi se om jeg ser hva som bør endres i år!

Ellers sliter jeg med søvn… sover egentlig ganske greit altså, men kan bare ligge på venstre side, og blir da så ekstremt stiv og øm i kroppen! :arghh: Kan ligge i timesvis på høyresiden, men bare sovner ikke, og blir kvalm om jeg ligger på mage eller rygg.. skal høre med fysio neste uke… om det ikke blir bedring må jeg kanskje finne på noe lurt, for begynner å kjenne det, spesielt i bekkenet. I går var det kursdag hele dagen, og jeg er ikke laga for å sitte stille i utgangspunktet… sleng på gravid i tillegg og du får ei rastløs dame med vond kropp! Men heldigvis lite planer på ettermiddagene!

Teller ned dagene! Akkurat en uke til TOUL :Heartred

Vedlegg

• IMG_8362.jpeg
    IMG_8362.jpeg
    1,2 MB · Visninger: 38
Så fantastisk flott gravidmage :love7

Hvordan gikk det med mannen og skatten? Det er litt endringer mtp fradrag og skattekort, så mulig det ligger der? Hos oss kommer huslånet 100 % på han, mens skattekortet tar høyde for at det er delt. Det er jo ikke så nøye, da det totalt blir like mye penger uansett hvem de trekkes fra :laughing002

Så fin mage! :love7
Takk :Heartred Prøver å ta masse bilder, for har bare ett bilde av magen med storebror :hilarious:

Så fantastisk flott gravidmage :love7

Hvordan gikk det med mannen og skatten? Det er litt endringer mtp fradrag og skattekort, så mulig det ligger der? Hos oss kommer huslånet 100 % på han, mens skattekortet tar høyde for at det er delt. Det er jo ikke så nøye, da det totalt blir like mye penger uansett hvem de trekkes fra :laughing002
Ja vi styra ikke noe mer med det, for han gikk nesten 100k i pluss så han tar støyten :hilarious: Ble bare sjokk i går når det var nesten 20k i smell!

Takk :Heartred Prøver å ta masse bilder, for har bare ett bilde av magen med storebror :hilarious:

Ja vi styra ikke noe mer med det, for han gikk nesten 100k i pluss så han tar støyten :hilarious: Ble bare sjokk i går når det var nesten 20k i smell!
Ja, da må det være noe fradrag som har fordelt seg litt skjevt. Ikke så farlig når man går såpass i pluss! Blir jo akkurat samme summen totalt om det var annerlede fordelt og du fikk f.eks 20.000 kr i pluss, og han 60.000 i pluss i stedet for 100.000 kr i pluss. Men klart det går litt kaldt nedover ryggen før man får sett hva den andre fikk, sjokk :dead: :bag: :knegg:

13+0

Hiv og hoi som tiden flyr!! Ny uke! :eek: Bare 4 dager til TOUL, og gleder oss masse til å hilse på lille igjen :Heartred

I dag hadde jeg min første skikkelige craving, og min første skikkelige meltdown pga craving… jeg våknet nemlig og fikk akutt lyst på den ferdig smurte Club Sandwichen de har på Meny, så jeg dro hjemmefra litt før jeg måtte på jobb i dag, og kjørte til min lokale Meny. Skyndte meg inn til ferskvarehylla der de har baguetter og wraps osv, men det var tomt… tårene kom på 2,5 sekunder, og før jeg visste ordet av det sto jeg midt på Meny og strigråt pga to brødskiver med kylling og bacon… Hun ene som jobbet der spurte om det gikk bra, og jeg bare «Neeeei, dere er tom for Club Sandwich» :crybaby2Så sa hun at de ikke hadde fått inn ferdigsmurte bakevarer enda den dagen, men at det nok kom til lunsj. Men jeg jobber på landet, så kan ikke svippe innom butikken i lunsjen, for det tar 20 min hver vei! Så da ringte jeg og vekket samboer gråtende og fikk ut frustrasjon og kalte sjåføren som kjørte disse ferdigsmurte bakevarene for masse fæle ting, så så samboeren at han skulle kjøre innom rundt lunsjtider (han hadde fri i dag) og kjøpe til meg og komme innom jobben :Heartred Men så, når han kjørte til butikken senere på dagen, så sa dama som jobba der «nei, kom ingen Club Sandwich med levering i dag dessverre». Så han ringte og beklaget masse, så da kom tårene igjen. Så ringte jeg mamma (som bor i Spania) på FaceTime, og hun møter en gråtende meg i bilen og forventer det verste, men flirer så tårene triller når jeg forteller at det er pga to brødskiver med kylling og bacon, og da må jeg flire litt jeg også :Heartred:hilarious: 12 timer senere har jeg fortsatt lyst på Club Sandwich fra Meny, men må slå meg til ro med at det er umulig å få tak i i dag, og har ikke hjerte til å sende samboeren til neste by for å se om de har der… tenk om det er tomt og han kjører bomtur! Nei, får trøste meg selv med litt is og en god film, så tar jeg helga!

Vedlegg

• IMG_8382.webp
    IMG_8382.webp
    246,4 KB · Visninger: 10
Ok det var ganske morsomt da :hilarious: Håper du får tak i en snart, og at den er like god som du forventer!

13+2

Da var det søndag igjen, og bare en måned igjen til vi tar over huset… Vi har ikke begynt med noe som helst pakking, men kjenner oss selv godt nok til å vite at vi jobber aller best under press, så blir vel intenst siste to ukene… :hilarious: Heldigvis får vi mye hjelp, og jeg liker faktisk å pusle med å sortere og pakke diverse, så har trua på at det blir bra!

I går fikk jeg intenst lyst på slush kl 22.30, og samboer snill som han er kjørte og skaffet på bensinstasjonen! Herlighet det var godt!! :Heartred Helt utrolig hvor brå og intens de cravingsene er!! Fra et sekund til et annet så MÅ jeg ha noe…

Ellers er 9åringen syk, og ligget med feber siden fredag… kjipt å si det, men det er LITT godt med unnskyldning til å bare bli hjemme og slappe av med film og is :Heartred:angelic: Han hadde nemlig fullpakket helg denne helgen, og siden samboer har jobb hele helga så er det jeg som må følge opp… da er det lov å synes det er godt å slippe vel?

To dager til TOUL, og gleder oss til å se mini igjen! TOUL betyr også at vi annonserer det til alle de som ikke vet enda, og det gleder jeg meg veldig til! Vi annonserer det dagen etter, fordi vi skal på UL 1. april :hilarious: Ingen som tror på noe som helst da!

13+4

Da var TOUL vel gjennomført, og vi så en velskapt liten trollunge på skjermen! Mor er glad hu gikk på do før undersøkelsen, for lille lå med ryggen til, og vi måtte grave med apparatet for å få fine bilder :hilarious: Gleder meg SÅ til å annonsere på some i morgen! Vi kan jo ikke annonsere i dag, da er det jo ingen som tror på oss… 1. april er en teit dag sånn sett!

Kjennes veldig godt å høre at alt så helt perfekt ut, og hun sendte med masse fine bilder! Bare 6 uker til OUL, da er jeg 19+4, så det er helt perfekt! :Heartred

Må flire litt, for ser igjennom en gammel chat med ei venninne, og på denne tiden med førstemann hadde vi kjøpt inn alt av nyfødt klær, vogn, bilstol, vippestol, seng, you name it! Nå har vi såvidt kjøpt et lite antrekk, og vi får babystol av svigerinne mi, ellers har vi ikke tenkt tanken på innkjøp enda! Har sikkert litt med at vi skal flytte inn i hus om en mnd tid, og jeg vil jo helst kjøpe inn ting som passer i nyhuset, og så slipper vi jo å flytte på det om vi venter med å kjøpe til vi er ferdig flytta :cool: Eneste jeg har fra førstemann er Prampack (som er perfekt siden vi flyr myyye), en ubrukt voksipose (hadde to med første, åpnet aldri nummer to), og Stokke steps stol. Ellers må vi handle inn/ønske oss alt, og det er egentlig helt ok når det er så lenge siden sist :Heartred

I dag ble det forresten Club Sandwich, og kjøpte en ekstra til i morgen, for de hadde bare to igjen på Meny :cool:

Vedlegg

• IMG_8395.jpeg
    IMG_8395.jpeg
    661,6 KB · Visninger: 13
  • IMG_8400.jpeg
    IMG_8400.jpeg
    1,2 MB · Visninger: 12
Gratulerer så mye med en nydelige lille skatten :love7

Hurra for velskapt liten baby :Heartpink :love7 og hurra for club sandwich :knegg:

De beholder termin osv når det er ivf?

Hvordan annonserte du på some? :happy:

Hurra for velskapt liten baby :Heartpink :love7 og hurra for club sandwich :knegg:

De beholder termin osv når det er ivf?

Hvordan annonserte du på some? :happy:
Beholder termin med IVF ja! Men lå akkurat der den skulle ifht termin også, så helt perfekt! :Heartred

Legger ut innlegg etterpå med bilde vi la ut! Må bare redigere bort fjes først :cool:

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp