12+1
Herregud 12 uker!!! Det er milepæl det! Har ikke TOUL før om 10 dager, så vi annonserer ikke noe før vi har litt ordentlige bilder (som vi forøvrig må vente en ekstra dag med, siden vi har UL 1. april… man kan ikke annonsere noe som helst da!), men er godt å kjenne på at vi har kommet så langt allerede
Det er offisielt UMULIG å finne navn til nestemann som enten ikke blir for sært eller som ikke blir for «vanlig»… Jeg liker ikke navn som typ 3000+ har i Norge... Jeg er litt (for) opptatt av tallnår D ble født var det under 5 stk som hadde det som fornavn i Norge (nå ligger det på 113 stk), og da blir det helt rart for meg om broren/søstera skal hete noe som 4688 stk har liksom… Jentenavnet vi har er det 13 stk som har i Norge (dog litt vanligere med annen stavemåte, da ligger vi på 1655 stk), og så står vi mellom to guttenavn… ene blir oppkalling og jeg er veldig glad i navnet, men det er typisk gammel-mann-navn og det er 3420 stk som heter det i Norge… andre navnet er det 468 stk som heter, MEN jeg har gått studie med ei som har en sønn med det navnet og jeg VET hu kommer til å si noe om jeg «tar» det (vi er ikke venninner, kun bekjente, så har ingen ting med hverandre å gjøre, men orker ikke styr pga et navn…)…
Heldigvis er vi enige alle tre i heimen om at navneforslagene våre er topp hemmelig! Ingen får vite forslag, ingen skal blande seg, fordi vi vil ha et navn VI elsker, ikke et navn som alle rundt oss har noe å si omFor jeg vet at når navnet er valgt er alle i familien glade og enige uavhengig av om de ville valgt det selv eller ikke
Ellers har jeg gått opp 4,3 kg siden oppstart med IVF i januar, og noe av det er nok vann og bæsj (jeg er så grådig treig i magen HELE tiden!), men jeg synes det er alt for mye så tidlig… I følge kalkulator skulle jeg ha gått opp mellom 0,9 og 2,7 kg utifra startvekta mi, så selv om jeg ikke skal begynne å telle kalorier eller slanke meg (æsj), så må jeg være litt obs på inntaket fremover… Skal gå inn for å drikke mye mer vann, og sørge for å ha oppkuttet frukt/grønt i kjøleskapet, for da er det lettere å kaste i meg noe når kvalmen kommer plutselig, uten at det er kake eller godis eller potetgull
Nå i dag skal vi på badeland hele gjengen, så jeg må kjøpe meg badedrakt! For bikiniene jeg har er sånne opp i rompa og sånn som såvidt dekker nippelen, og det er ikke helt egna til den balandingen av tidlig gravid og oppblåst jeg er nåSå gleder meg til å kjøpe en litt sporty badedrakt jeg kan bruke en stund fremover, og kanskje spare til babysvømming med minste mini etter hvert
![]()
Støtter deg i at navn er såå vanskelig! Vi har et relativt sjeldent navn på datteren vår, og vi er dypt uenige om navn på nestemann!

Gratulerer med 12 uker