Bringebær vol.2 - GRAVID!

8+3

Åh, i dag vil jeg bare komme innom for å skryte litt av svigerforeldrene mine :Heartred Eldstemann er ikke samboer sin, men svigers behandler han som om han var det, og er farmor og farfar i hans øyne :Heartred Ta i dag som eksempel: før helga ringte svigermor og lurte på om hun ikke kunne hente han på skolen, så kunne han være der noen timer til etter fritidsaktivitet, bare fordi! Så han ble hentet på skolen 12.50, og siden har de spilt spill, bakt boller, laget middag sammen, lekt ute, og hun fulgte han på fritidsaktivitet så henter jeg han 19.45 :Heartred Enn det, at de tar han med på helt lik linje som sine andre to barnebarn! Når de snakker om barnebarna sine til andre så blir han alltid nevnt på lik linje, og det gjør meg så glad og stolt, for han har null kontakt med foreldrene til sin biologiske far, så det er ekstra godt å se at han har jo en farmor og farfar han også! Og når nestemann kommer er jeg helt trygg på at alle 4 blir behandlet helt likt, og får like mye alenetid med farmor og farfar :Heartred

Og en annen gladnyhet: takstmann var innom i dag, og vi får TG 0 eller 1 på alt på leiligheten! Da blir det radig å selge! Åh for en finfin dag! :hello2

Utover det er jeg fortsatt oppblåst og har ømme pupper… får masse blodtrykksfall i løpet av dagen, og høres ut som om jeg har løpt maraton om jeg går en trapp :hilarious:

Wow, så fantastiske besteforeldre! Slike skulle alle hatt :shy: :Heartred Heldige gutten deres, og heldige dem som får disse fine stundene med han!

Høres ut som alle normale tegn er på plass hos deg :angelic::hilarious: Jeg vet det sier svangerskap ikke er en sykdom, men det den påvirker absolutt hele kroppen er ikke tull! Og fra dag 1..!

Hurra for kun tg 0-1! Er leiligheten deres ny eller? Tør ikke tenke på hvordan det er her :hilarious:skal aldri flytte :laughing002

Wow, så fantastiske besteforeldre! Slike skulle alle hatt :shy: :Heartred Heldige gutten deres, og heldige dem som får disse fine stundene med han!

Høres ut som alle normale tegn er på plass hos deg :angelic::hilarious: Jeg vet det sier svangerskap ikke er en sykdom, men det den påvirker absolutt hele kroppen er ikke tull! Og fra dag 1..!

Hurra for kun tg 0-1! Er leiligheten deres ny eller? Tør ikke tenke på hvordan det er her :hilarious:skal aldri flytte :laughing002
Leiligheten er fra 2006 :hilarious: Men vi var snytheldige i fjor! Det var vannlekkasje i etasjen over som rant ned til oss over tid, og vi fikk totalrenovert bad, ny gang, og nytt gulv i hele leiligheten på forsikring, så høyna verdien med en halv mill :Heartred Hell i uhell! Vi bodde på hotell/airbnb i 3 mnd, betalt av forsikringsselskapet det også!

Leiligheten er fra 2006 :hilarious: Men vi var snytheldige i fjor! Det var vannlekkasje i etasjen over som rant ned til oss over tid, og vi fikk totalrenovert bad, ny gang, og nytt gulv i hele leiligheten på forsikring, så høyna verdien med en halv mill :Heartred Hell i uhell! Vi bodde på hotell/airbnb i 3 mnd, betalt av forsikringsselskapet det også!
Å shitt, det var egentlig ganske beleilig, om det er lov å si :hilarious: :laughing002 Tenk å do det vad på forsikringen :wideyed::D vi har tre bad som trenger å oppgraderes :facepalm::dead:

Å shitt, det var egentlig ganske beleilig, om det er lov å si :hilarious: :laughing002 Tenk å do det vad på forsikringen :wideyed::D vi har tre bad som trenger å oppgraderes :facepalm::dead:
Veeeeldig glad for det nå! :cool: Bad er jo omtrent dyreste, så passe flaks å få det på forsikring ja! :hello2

9+0

Der var man i ny uke gitt! Herlighet som tiden flyr! Bare en liten uke til jordmor time og privat UL :Heartred Håper jeg får time til TOUL ganske raskt, for har hørt det er noe ventetid på sykehuset her…

Må flire litt av meg selv, for har syntes det er så kjedelig med de dagbøkene som ikke oppdaterer ofte under graviditet, men så innser jeg at det er jo kjempekjedelig med oppdateringer når man ikke har noe testebonanza eller venter på eggløsning, eller teller DPO osv… er jo ikke rart det stort sett er oppdatering bare man har noe nytt å spennende å oppdatere! Jeg har mål om å skrive litt like vel, uansett hvor kjedelig det er! Så kan jeg se tilbake på dagboka med nestemann om noen år og se at joda, jeg hadde «bare» ømme pupper og masse trøtte dager i starten! Trenger ikke være kjempekvalm for å være gravid! Helt normalt med ligamentsmerter! Slutt å teste hele tiden, du blir bare stressa! :hilarious: Lett å være etterpåklok, si…

Nå skal jeg kaste meg rundt og få på meg kyllingkostyme, for det er nemlig karneval på jobb! :chicken: Godt er det, for jeg er iskald i dag! Passer fint med fleece-onepiece over ullundertøy!

Åh, det et tøft! Et liksom verste kneika nå, dessverre! Hold ut om en måned er det kanskje litt bedre! (vet ikke om det var en trøst når jeg leste hva jeg skrev :laughing002)

10+0

Ny uke, nye muligheter! I går skulle jeg egentlig på første svangerskapskontroll hos jordmor, men grunnet orkan ble timen flyttet til tirsdag… litt skuffende når jeg allerede hadde styra med å tisse i et glass (som jeg ikke skulle bruke til testing engang!), men det ble fort glemt, for i dag skulle jeg kjøre på ultralyd nummer to! Denne gangen utvendig! Og SÅ mye har skjedd på 2 uker (bilde nummer to er sammenlikning mellom 10+0 og 7+4)! Herlighet bønna ser jo ut som en faktisk baby! Den sprellet og virret rundt inni der, og alt var bare helt perfekt! :Heartred

Gleder meg til TOUL på sykehuset, for det blir jo faktisk ikke så lenge til siden jeg har entret uke 11 :eek:

Hjertet slo 169 bpm, som er høyere enn sist, hvor baby lå på 159 bpm, og akkurat der det skal ligge på denne tiden :Heartred Magisk hvordan kroppen virker altså!

Formen er nokså lik: trøtt, kvalm og tissetrengt! Blir godt med helg, men først skal vi få unna en privat visning på leiligheten før ordinær visning på mandag, så skal jeg kjøpe nye klær i helga, for seriøst ingen bukser passer lenger! :cool:

Vedlegg

• IMG_8269.jpeg
    IMG_8269.jpeg
    129,1 KB · Visninger: 33
  • IMG_8272.jpeg
    IMG_8272.jpeg
    738,4 KB · Visninger: 33
10+3

Årets hittill mest nervepirrende dag… og det sier litt! I skrivende øyeblikk sitter jeg utenfor øvingsrommet til skolekorpset og bare henger her til de er ferdige 19.45, fordi hjemme i leiligheten er det visning :eek: Styra og ordnet for å få alt klart i hele helga, for samboeren har vært i studio, og det er ikke bare å sjonglere rydding/vasking/styling med en straks 10-åring som er på sine siste feriedager og er møkk lei av å sitte inne :hilarious: Men «heldigvis» våknet jeg med en helt grusomt vond rygg i dag, så måtte ringe inn syk på jobb, og fikk dermed sakte (veldig sakte) men sikkert gjort siste innspurt mens snart storebror var på skolen og gubben på jobb… tror jeg må ha ligget feil eller noe, for var så ekstremt stiv på ene siden av ryggen, og klarte ikke løfte armene engang uten at det strålte! I morgen har jeg time hos fysio (pga noe annet), og første svangerskapskontroll hos jordmor, så da blir det hjemmedag for å bli (forhåpentligvis) helt bra igjen :Heartred

Ellers har jeg endelig begynt å roe meg på at jeg faktisk er GRAVID! Enn det da! Nærmer seg tiden jeg begynner å kjenne lille også! Kjente tidlig med førstemann, så er nærliggende å tro at nestemann kjennes like tidlig, om ikke tidligere! Og ELSKER at alle rundt er så oppmerksomme og hjelpsomme! Mamma flyr inn fra utlandet, og pappa og kona hans kjører halve landet for å hjelpe oss med flytting om litt under to måneders tid :Heartred Svigers har tatt seg fri fra jobb, og vi har ikke mindre enn tre vennepar som skal komme for å hjelpe med pakking, flytting og vasking! Fordi alle sier «Du skal IKKE løfte eller gjøre noe annet enn å dirigere oss rundt» :hilarious: Det blir enten veldig digg, eller helt grusomt stressende! Jeg er sånn som vil ha ting på min måte, men må bare legge det litt fra meg og sette pris på hjelpen :Heartred

Så fint og koselig innlegg å lese! Min dag var litt sånn blæ, så dette gjorde meg oppriktig glad :shy: :Heartpink

Så fantastisk fint at dere har så mye fine folk rundt dere, det gjør jo svangerskapet og endringen til en fryd! Er så spent på å gjøre hvordan visningen gikk??!

Og håper det går bedre med ryggen! Kjipt å bli eldre, og man "skader" seg av å ligge skjevt :bag::hilarious: Håper du bare trenger litt tid, og at du blir bra igjen! Lykke til å kontroll og fysio i dag!

Så fint og koselig innlegg å lese! Min dag var litt sånn blæ, så dette gjorde meg oppriktig glad :shy: :Heartpink

Så fantastisk fint at dere har så mye fine folk rundt dere, det gjør jo svangerskapet og endringen til en fryd! Er så spent på å gjøre hvordan visningen gikk??!

Og håper det går bedre med ryggen! Kjipt å bli eldre, og man "skader" seg av å ligge skjevt :bag::hilarious: Håper du bare trenger litt tid, og at du blir bra igjen! Lykke til å kontroll og fysio i dag!
Blir spennende med UL i dag da! Jeg tenker det går helt fint og alt er bra med spiren :Heartred

Visningen gikk bra! Solgte til takst i dag, og vi er storfornøyd! Tjent 1 mill på to år :cool: så nå er liksom alt i boks og det er bare å begynne å pakke og styre! :Heartred

Kontroll hos jordmor gikk bra, men time til fysio ble flytta pga sykdom… prøver meg på jobb igjen i morgen! Skal bevise at jeg ikke er skrøpelig selv om jeg er «gammel» :hilarious:

11+2

Der fløy det en uke til forbi gitt! I skrivende stund nyter jeg siste bitene av hotellfrokosten min, før jeg og samboer skal pakke kofferter og komme oss på flyplassen for hjemreise. Vi har nemlig vært på 50-årslag i andre enden av landet, og har gått all in med fly, hotell og leiebil, og FOR en deilig helg det har vært! Jeg elsker å være gravid å ha en god unnskyldning til å være helt edru og være i topp form dagen derpå! :hilarious: Samme kan ikke sies om samboeren… han står i dusjen og synes fryktelig synd på seg selv! Jaja, ingen barn før i kveld, så vi overlever hverandre på roadtrip!

Mageboeren har det bra såvidt jeg vet! Kjente det litt i hodet i går når det ble så sent (vi var ikke tilbake på hotellet før kl 3…), men ellers er formen fin! Fiser som en trompet, men det får bare være :cool:

Så kjekt å slippe fyllesyken :knegg: :headphone: Hørtes ut sin en fantastisk fin helg! Håper dere får en fin tur hjem igjen :headphone:

11+3

Symptomene er diffuse om dagen… jeg er kvalm, men ikke egentlig kvalm, mer slapp enn trøtt, og puppene er ømme litt sånn av og på. Ekstremt slitsomt når man føler seg uggen men fortsatt er så tidlig at man liksom er midt mellom litt lubben og gravid :hilarious: Samboer er helt nydelig om dagen, og blir liksom litt ekstra forelska i ham hver dag! Gleder oss til å ta over huset og begynne å gjøre klart til minste mini sin ankomst :Heartred

MEN! En ting jeg har tenkt på… folk skal liksom bry seg om alt mulig hele tiden… hvorfor er det sånn at folk synes det er rart at vi ikke ønsker å vite kjønn? Eller at vi ikke ønsker å dele listen vår med babynavn? Eller at vi vil ha nøytralt utstyr… vi trenger ikke en rosa barnevogn! Svart/grå/brun/beige gjør akkurat samme nytten! Baby blir ikke kaldere i en mosegrønn vognpose, og sover ikke dårligere med en dyne som verken har dinosaurer eller Minni mus… ungen får til å gulpe like godt på en hvit eller brun eller grå gulpeklut, og sist jeg sjekket bruker man ikke tissen for å sutte på en smokk… farger er farger, og jeg skjønner at samfunnet har satt en slags merkelapp på folk utifra om tissen peker innover eller utover, men må det være så forbanna viktig at man ikke klarer å fokusere på det fantastiske som er et lite menneskeliv, men heller skal stå så bastant på at vi «frarøver folk muligheten til å shoppe til baby fordi man ikke vet kjønn»?? Hvis du ikke klarer å handle inn noe til babyen min uten å vite kjønnet, nei da får du vente til vedkommende er først om det er så viktig :finger:

Er irriterende det der med kjønnsstereotyper. Jeg har aldri sett en rosa barnevogn, kaanskje blå, men er som regel svart/grå/grønn jeg ser :hilarious: Uansett var jo rosa og blå for motsatt kjønn for 100 år siden. Selv om vi visste kjønn, gjorde vi det ganske klart at vi ikke ville ha rosa. Vi kjøper de fleste svarte babyklær vi finner, siden det er så sjeldent. Stakkars barn, har vi fått høre da :rolleyes: Babyen kan ikke se farger engang når den er født, så svart og hvitt er jo midt i blinken! Trenden nå til dags er jo uansett mye beige og duse farger, man får jo nesten ikke kjøpt annet :wtf: Stor kontrast ift da vi var små.
Også blir det vel verre senere når vi får høre at jenter / gutter skal / ikke være sånn.. Sånt begynner dessverre allerede i bhgalder. Vi skal gjøre vårt beste for å bremse det! Her i huset er det pappa som har langt hår og mamma som har kort, mamma som fridde og pappa som lager mat..
Syns det er spesielt rart at folk reagerer på at dere ikke vil dele navn. Er jo såå vanlig at folk skal snakke stygt om de potensielle navnene, eller t.o.m. stjele dem! Vi delte listen vår, var en del kommentarer da ja. Mye greiere å dele når navnet er offisiellt, da kan ingen si noe på det!

Er irriterende det der med kjønnsstereotyper. Jeg har aldri sett en rosa barnevogn, kaanskje blå, men er som regel svart/grå/grønn jeg ser :hilarious: Uansett var jo rosa og blå for motsatt kjønn for 100 år siden. Selv om vi visste kjønn, gjorde vi det ganske klart at vi ikke ville ha rosa. Vi kjøper de fleste svarte babyklær vi finner, siden det er så sjeldent. Stakkars barn, har vi fått høre da :rolleyes: Babyen kan ikke se farger engang når den er født, så svart og hvitt er jo midt i blinken! Trenden nå til dags er jo uansett mye beige og duse farger, man får jo nesten ikke kjøpt annet :wtf: Stor kontrast ift da vi var små.
Også blir det vel verre senere når vi får høre at jenter / gutter skal / ikke være sånn.. Sånt begynner dessverre allerede i bhgalder. Vi skal gjøre vårt beste for å bremse det! Her i huset er det pappa som har langt hår og mamma som har kort, mamma som fridde og pappa som lager mat..
Syns det er spesielt rart at folk reagerer på at dere ikke vil dele navn. Er jo såå vanlig at folk skal snakke stygt om de potensielle navnene, eller t.o.m. stjele dem! Vi delte listen vår, var en del kommentarer da ja. Mye greiere å dele når navnet er offisiellt, da kan ingen si noe på det!
Førstemann visste jeg var gutt hele veien, og sa klart ifra at vi ikke ville ha noe blått…. Men fikk bare blått og grønt :hilarious: I dag er han 9,5 år og elsker rosa, og kan kjefte på gamle damer i lekebutikken om han hører ordene «jenteleke/gutteleke/jentefarge/guttefarge»… hvis en 9åring skjønner det, så bør resten av befolkningen skjønne det… og ja, jeg har venninner som har knall rosa barnevogner og knall rosa stellevesker og vognpose som matcher :arghh: Og andre som ikke har ungen sin i noe annet enn blått, inkludert vognpose og smokk…

Førstemann visste jeg var gutt hele veien, og sa klart ifra at vi ikke ville ha noe blått…. Men fikk bare blått og grønt :hilarious: I dag er han 9,5 år og elsker rosa, og kan kjefte på gamle damer i lekebutikken om han hører ordene «jenteleke/gutteleke/jentefarge/guttefarge»… hvis en 9åring skjønner det, så bør resten av befolkningen skjønne det… og ja, jeg har venninner som har knall rosa barnevogner og knall rosa stellevesker og vognpose som matcher :arghh: Og andre som ikke har ungen sin i noe annet enn blått, inkludert vognpose og smokk…
Herregud, folk ass.. :hilarious: Flott gutt du har, sånn skal det være! :D Syns det er viktig å utfordre stereotyper og "tørre" å være seg selv. Fins så mange folk som lar livet sitt bli diktert av det alle andre mener du skal være, gjøre, gå med, se ut, osv. Det er ikke et liv jeg vil leve ihvertfall :p

11+5

Jeg trodde jeg slapp unna intens kvalme… vært litt kvalm av og på, men nå blir jeg plutselig så kvalm at jeg ikke får sove, ikke får til å spise, ikke får til å gjøre noe hjemme… ingenting hjelper! Men er ikke kvalm på dagtid, så drar på jobb da, dum som jeg er, og har brukt meg helt opp til jeg kommer hjem… Jeg har ikke fastlege før 1. april heller, så må bare holde ut :arghh:

Og vil egentlig bare at samboer skal komme hjem med is eller smoothie eller NOE som frister og som kan hjelpe bittelitt, men han er på jobb til hvem vet når, og butikken stenger om 40 minutter, men jeg er for kvalm til å komme meg dit… blir svimmel når jeg reiser meg også, for mangler nok jern…

Sånn, klaget ferdig, nå skal jeg åle meg på badet, for må tisse! Og selv det er et stort ork…

12+1

Herregud 12 uker!!! Det er milepæl det! Har ikke TOUL før om 10 dager, så vi annonserer ikke noe før vi har litt ordentlige bilder (som vi forøvrig må vente en ekstra dag med, siden vi har UL 1. april… man kan ikke annonsere noe som helst da!), men er godt å kjenne på at vi har kommet så langt allerede :Heartred

Det er offisielt UMULIG å finne navn til nestemann som enten ikke blir for sært eller som ikke blir for «vanlig»… Jeg liker ikke navn som typ 3000+ har i Norge... Jeg er litt (for) opptatt av tall :hilarious: når D ble født var det under 5 stk som hadde det som fornavn i Norge (nå ligger det på 113 stk), og da blir det helt rart for meg om broren/søstera skal hete noe som 4688 stk har liksom… Jentenavnet vi har er det 13 stk som har i Norge (dog litt vanligere med annen stavemåte, da ligger vi på 1655 stk), og så står vi mellom to guttenavn… ene blir oppkalling og jeg er veldig glad i navnet, men det er typisk gammel-mann-navn og det er 3420 stk som heter det i Norge… andre navnet er det 468 stk som heter, MEN jeg har gått studie med ei som har en sønn med det navnet og jeg VET hu kommer til å si noe om jeg «tar» det (vi er ikke venninner, kun bekjente, så har ingen ting med hverandre å gjøre, men orker ikke styr pga et navn…)…

Heldigvis er vi enige alle tre i heimen om at navneforslagene våre er topp hemmelig! Ingen får vite forslag, ingen skal blande seg, fordi vi vil ha et navn VI elsker, ikke et navn som alle rundt oss har noe å si om :Heartred For jeg vet at når navnet er valgt er alle i familien glade og enige uavhengig av om de ville valgt det selv eller ikke :hilarious:

Ellers har jeg gått opp 4,3 kg siden oppstart med IVF i januar, og noe av det er nok vann og bæsj (jeg er så grådig treig i magen HELE tiden!), men jeg synes det er alt for mye så tidlig… I følge kalkulator skulle jeg ha gått opp mellom 0,9 og 2,7 kg utifra startvekta mi, så selv om jeg ikke skal begynne å telle kalorier eller slanke meg (æsj), så må jeg være litt obs på inntaket fremover… Skal gå inn for å drikke mye mer vann, og sørge for å ha oppkuttet frukt/grønt i kjøleskapet, for da er det lettere å kaste i meg noe når kvalmen kommer plutselig, uten at det er kake eller godis eller potetgull :facepalm:

Nå i dag skal vi på badeland hele gjengen, så jeg må kjøpe meg badedrakt! For bikiniene jeg har er sånne opp i rompa og sånn som såvidt dekker nippelen, og det er ikke helt egna til den balandingen av tidlig gravid og oppblåst jeg er nå :hilarious: Så gleder meg til å kjøpe en litt sporty badedrakt jeg kan bruke en stund fremover, og kanskje spare til babysvømming med minste mini etter hvert :Heartred

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp