Boblas vei mot drømmen om søsken ♡

Så utrolig koselig!
Fantastisk følelse. Det blir mer av det vet du. Bare å nyte
Blir spennende å se om mistanken min stemmer. Da bør det vel ikke gå alt for lenge til jeg kjenner det igjen. Det skal uten tvil nytes til det fulle ❤

Blir spennende å se om mistanken min stemmer. Da bør det vel ikke gå alt for lenge til jeg kjenner det igjen. Det skal uten tvil nytes til det fulle ❤
Det varierer sikkert hvor fort du kjenner det igjen, om babyen treffer det samme punktet og du har mulighet til å være obs akkurat da. Men bare å nyte ja.
Kan veldig godt ha vært det. Husker noen beskrev det som en fiskehale som slo eller som sommerfugler i magen...

Det varierer sikkert hvor fort du kjenner det igjen, om babyen treffer det samme punktet og du har mulighet til å være obs akkurat da. Men bare å nyte ja.
Kan veldig godt ha vært det. Husker noen beskrev det som en fiskehale som slo eller som sommerfugler i magen...
Synes det er litt vanskelig å beskrive, kanskje som en mellomting mellom sommerfugler i magen og en luftboble som sprakk. Siden jeg har morkaken delvis på fremsiden og delvis på baksiden, så jeg er nok avhengig av at h*n sparker på riktig sted en stund til.

Synes det er litt vanskelig å beskrive, kanskje som en mellomting mellom sommerfugler i magen og en luftboble som sprakk. Siden jeg har morkaken delvis på fremsiden og delvis på baksiden, så jeg er nok avhengig av at h*n sparker på riktig sted en stund til.
Høres definitivt ut som det første livstegnet fra mageboeren altså!

16+5
I dag var jeg hos legen for å snakke om hva jeg kan gjøre for å forebygge ryggproblemer. Jeg har slitt litt med ryggen siden tenårene, og ser for meg at det ikke akkurat kommer til å bli bedre når vekten øker. Nevnte i tillegg at jeg innimellom har stikkende smerter på baksiden som stråler nedover lårene. Legen konkluderte umiddelbart med bekkenløsning og skrev henvisning til fysioterapeut. Må si jeg ble litt overrasket siden jeg ikke har særlig vondt, bare disse stikkene av og til, men har bestilt time til konsultasjon hos fysioterapeut her i Trondheim som er spesialister på bekkenplager så får vi se hva de sier.

Høres veldig lurt ut av legen å sende henvisning allerede, for da kan du få forebygget mye vondt seinere. :) Bekkenløsning trenger ikke å være så veldig vondt i starten, men kan bli det etterhvert (og i alle fall om ting låser seg, au!).

Høres veldig lurt ut av legen å sende henvisning allerede, for da kan du få forebygget mye vondt seinere. :) Bekkenløsning trenger ikke å være så veldig vondt i starten, men kan bli det etterhvert (og i alle fall om ting låser seg, au!).
Ja, det var nettopp forebygging jeg var der for å snakka om, så hvis fysio kan hjelpe meg både med rygg og bekken så er det supert. Er jo egentlig logisk at bekkenløsning ikke nødvendigvis er kjempevondt helt fra starten av, jeg ble nok bare overrasket siden jeg overhodet ikke hadde tenkt tanken på forhånd. Fikk time til konsultasjon allerede førstkommende tirsdag, så da satser jeg på å holde kroppen relativt oppegående i +/- 23 uker til :)

Veldig greit med forebygging og å bli tatt på alvor. Satser på at det gjør at det ikke blir for ille

Ja, det var nettopp forebygging jeg var der for å snakka om, så hvis fysio kan hjelpe meg både med rygg og bekken så er det supert. Er jo egentlig logisk at bekkenløsning ikke nødvendigvis er kjempevondt helt fra starten av, jeg ble nok bare overrasket siden jeg overhodet ikke hadde tenkt tanken på forhånd. Fikk time til konsultasjon allerede førstkommende tirsdag, så da satser jeg på å holde kroppen relativt oppegående i +/- 23 uker til :)

Nei, det kan komme snikende innpå en. Hos meg kommer og går det litt. Hadde noe før jul, så nesten ingenting før denne uka igjen. Har prøvd å tenke på hvordan jeg sitter og sånt for å ikke gjøre det verre, men jeg er kronisk på å sitte i håpløse stillinger. Selv på kontoret. *kremt*

Satser på du ikke blir for plaget. :happy:

Nei, det kan komme snikende innpå en. Hos meg kommer og går det litt. Hadde noe før jul, så nesten ingenting før denne uka igjen. Har prøvd å tenke på hvordan jeg sitter og sånt for å ikke gjøre det verre, men jeg er kronisk på å sitte i håpløse stillinger. Selv på kontoret. *kremt*

Satser på du ikke blir for plaget. :happy:
Vi er definitivt to som er skyldige på det punktet :smiley-ashamed005 har prøvd å ta meg sammen de siste ukene, men ender likevel ofte opp i mindre ergonomiske sittestillinger. Fra nyttår trenger man ikke henvisning til fysioterapeut lenger, så hvis bekkenet ditt blir vanskelig igjen så kan du vurdere å ta kontakt direkte. Bare pass på at du velger noen som har avtale med kommunen så du slipper unna med egenandel :)

Veldig greit med forebygging og å bli tatt på alvor. Satser på at det gjør at det ikke blir for ille
Krysser fingrene for det. Forsto det som at det var aktuelt både med øvelser hjemme, på jobb og treningstimer hos fysio, så det blir absolutt tatt på alvor.

Vi er definitivt to som er skyldige på det punktet :smiley-ashamed005 har prøvd å ta meg sammen de siste ukene, men ender likevel ofte opp i mindre ergonomiske sittestillinger. Fra nyttår trenger man ikke henvisning til fysioterapeut lenger, så hvis bekkenet ditt blir vanskelig igjen så kan du vurdere å ta kontakt direkte. Bare pass på at du velger noen som har avtale med kommunen så du slipper unna med egenandel :)

Oh, det visste jeg ikke. Det var veldig greit! :) Skal innom de og stjele meg ei pute til uka i alle fall, mulig jeg treffer noen da og får høre hvordan det er. Tror faktisk alle fysioterapeutene her i området har avtale med kommunen, for de er bare 7 totalt. Skal sjekke det opp i alle fall. :)

Og apropos det så sitter jeg nå på halvskeive med et bein oppi kontorstolen. :rolleyes: Håpløs.

Oh, det visste jeg ikke. Det var veldig greit! :) Skal innom de og stjele meg ei pute til uka i alle fall, mulig jeg treffer noen da og får høre hvordan det er. Tror faktisk alle fysioterapeutene her i området har avtale med kommunen, for de er bare 7 totalt. Skal sjekke det opp i alle fall. :)

Og apropos det så sitter jeg nå på halvskeive med et bein oppi kontorstolen. :rolleyes: Håpløs.
Haha, jeg sitter akkurat likt :hilarious: (satte foten ned på gulvet nå som jeg ble klar over det da. I alle fall for en stund...)

Skader jo ikke å spørre når du uansett skal innom. Veldig greit om alle har avtale med kommunen, da er det bare å velge og vrake :)

17+0
26621f89bf768b81f7d98b57b77c38ec.jpg

I dag tenkte jeg egentlig at jeg skulle ha en slik ukeoppdatering som jeg ser flere her inne har, men nå er jeg så trøtt at det får heller bli i morgen [emoji4]

Kult sammenlikningsbilde!

Sov og hvil deg

Uke: 17+1

Termin: 4. juli

Kjønn: Fremdeles usikkert, men magefølelse på gutt :Heartblue

Trimester: Andre

Neste kontroll: OUL 7. februar – 16 dager igjen.

Babyens størrelse: 180 gram og 17 cm i følge BV-appen.

Kjenner du liv: Jeg er ikke helt sikkert. Tror et par små dult jeg har kjent kan ha vært lille i magen.

Vektøkning: 0,1 kg opp, så nå har jeg tatt igjen det jeg gikk ned i starten. Veldig sulten for tiden, så redd dette tallet kommer til å stige raskt :oops:

Plager: Heldigvis lite plager. Litt kvalm og uvel innimellom, og fremdeles trøttere enn vanlig. Har sannsynligvis fått bekkenløsning, men så langt merker jeg det bare hvis jeg gjør brå bevegelser.

Humør: Ganske bra, men bruker fremdeles litt for mye tid på å bekymre meg for om alt står bra til med lille. Var hos legen forrige fredag, og da slet hun med å finne hjertelyd. Legen mente selv hun fant den i to sekunder før h*n smatt unna igjen, og sa seg fornøyd med det. Skulle så gjerne hørt selv at det uten tvil var liv der inne fremdeles.

Status jobb: I 100 % jobb.

Cravings: Ingen så langt.

Tanker om fødsel: Har ikke tenkt så mye på det enda. Er vel umulig å planlegge uansett, men kunne tenkt meg å prøve badekar som smertelindring og vil sannsynligvis ha epidural.

Innkjøp: Har kjøpt bedside crib og noen få klesplagg. Blir vel mer når vi vet kjønn.

Back
Topp