Bekymringstråden

Åh, stakkars, jeg forstår at du er redd. Får bare krysse fingrene. Jeg krysser for deg! Det som er kjempepositivt er de sterke testene da. Da jeg hadde SA sist ble strekene svakere før blødningen kom.

Jeg blødde i starten med begge mine to første fullgåtte svangerskap, og har nesten bekymret meg fordi det ikke har skjedd denne gangen. Er du langt på vei?

Får så lyst til å gi deg en stor klem! Det er så kjipt å være så redd. :Heartred
Mannen min bruker å si at det er ikke noe vi får gjort fra eller til, så her må vi bare slippe kontrollen litt, og prøve å slappe av, men vet det er vanskelig! :Heartred:Heartred:Heartred
Har fått time hos fastlegen min seinere i dag. Fikk svar på at hcg var rundt 2600 i går 5+3. Så får ta en ny i morgen tidlig. Mannen min er utilgjengelig på tlf frem til i ettermiddag. Og svigermor er litt sånn, "jaja, går det ikke så går det ikke" så har bare dere fine damer å lesse av bekymring til akkurat no. Eg tar i mot klemmen uansett. ❤️

Har fått time hos fastlegen min seinere i dag. Fikk svar på at hcg var rundt 2600 i går 5+3. Så får ta en ny i morgen tidlig. Mannen min er utilgjengelig på tlf frem til i ettermiddag. Og svigermor er litt sånn, "jaja, går det ikke så går det ikke" så har bare dere fine damer å lesse av bekymring til akkurat no. Eg tar i mot klemmen uansett. ❤️
Det er fint å ha en sånn «avlessingsplass» :D :Heartred
Håper det fortsetter å stige. :)

Tok en test i morgest som jeg syns var enten like sterk eller kanskje litt svakere enn den jeg tok for 3 dager siden. (skal nevnes at det er veldig dårlige tester) Har symptomer som kommer og går litt, ganske så kvalm i går, men såvidt uggen i dag. Kan dette gå bra? er ultrabekymret
er 5+0 til info.

Last edited:
Kvalmen min er så og si borte i dag, og var ganske borte i går og. Blir så bekymret. Har satt så pris på hver dag med kvalme, fordi jeg er så redd for å miste. Hender det at den bare forsvinner hos dere? Husker jo den gjorde det sist, og da dro jeg på UL også var alt fint, men det var tidligere enn nå :whacky011 Er 7+2, føler det er helt feil at den dabber av, er jo nå den skal peake

Tok en test i morgest som jeg syns var enten like sterk eller kanskje litt svakere enn den jeg tok for 3 dager siden. (skal nevnes at det er veldig dårlige tester) Har symptomer som kommer og går litt, ganske så kvalm i går, men såvidt uggen i dag. Kan dette gå bra? er ultrabekymret
er 5+0 til info.
Mine tester var sykt rare, og da jeg testet hcg ga det ingen mening at den ene som var svak var så svak, for hcg steg kjempefint! :Heartpink

Kvalmen min er så og si borte i dag, og var ganske borte i går og. Blir så bekymret. Har satt så pris på hver dag med kvalme, fordi jeg er så redd for å miste. Hender det at den bare forsvinner hos dere? Husker jo den gjorde det sist, og da dro jeg på UL også var alt fint, men det var tidligere enn nå :whacky011 Er 7+2, føler det er helt feil at den dabber av, er jo nå den skal peake
Akkurat samme her! Kjente meg trøtt og litt kvalm 7+3, og neste dag helt borte. Nå har jeg masse energi og føler meg normal, og liker det ikke! :laughing002 Vi får satse på at det er normal variasjon. Plutselig er den sikkert litt tilbake. Tror jeg?

Akkurat samme her! Kjente meg trøtt og litt kvalm 7+3, og neste dag helt borte. Nå har jeg masse energi og føler meg normal, og liker det ikke! :laughing002 Vi får satse på at det er normal variasjon. Plutselig er den sikkert litt tilbake. Tror jeg?
Åh godt å høre, ja vi får satse på det!!

Veldig betryggende at vi er akkurat like langt på vei og, nå føler jeg at det kanskje ikke er noe galt. Men hater virkelig å ikke være kvalm!!

Veldig betryggende at vi er akkurat like langt på vei og, nå føler jeg at det kanskje ikke er noe galt. Men hater virkelig å ikke være kvalm!!
Ja, eller nå er jeg 7+5, men er jo omtrent likt. Det har vært færre symptomer siden 7+3 her, men håper jeg snart får tegn på at det er liv. Det som holder meg oppe er at puppene er like store som før, og at det har vært perioder med litt færre symptomer før også. Men kjenner på det samme stresset.

Men, en liten sak som trøster meg litt ekstra er en graf fra appen Stardust. Der ser det ut som HCG-peaken snur litt ca nå. Litt rart likevel, for husker jeg var mye kvalm i uke 8 sist, men så har alt vært annerledes denne gang uansett. :p Her er grafen (det står at jeg er 7+2 pga amerikansk beregning tror jeg):
IMG_2162.png

Ja, eller nå er jeg 7+5, men er jo omtrent likt. Det har vært færre symptomer siden 7+3 her, men håper jeg snart får tegn på at det er liv. Det som holder meg oppe er at puppene er like store som før, og at det har vært perioder med litt færre symptomer før også. Men kjenner på det samme stresset.
Ja jeg skjønner! Ble litt beroliget av den tråden her https://forum.babyverden.no/threads/plutselig-ikke-kvalm-lenger.1761229/
Men, en liten sak som trøster meg litt ekstra er en graf fra appen Stardust. Der ser det ut som HCG-peaken snur litt ca nå. Litt rart likevel, for husker jeg var mye kvalm i uke 8 sist, men så har alt vært annerledes denne gang uansett. :p Her er grafen (det står at jeg er 7+2 pga amerikansk beregning tror jeg):
Vis vedlegget 462796
Jøss! Det er beroligende hvertfall

Oj, så fascinerende at det er så mange som har det sånn rundt denne tiden. Veldig betryggende at det kan være normalt! :love017
Ja helt enig!! Jeg tok akupunktur i dag, og i det hun satt nålene for livmoren kom den tilbake!

Jeg er ikke kvalm enda, på denne tiden forrige svangerskap var jeg KJEMPEKVALM. Litt rart. Men nå er jeg fryktelig svimmel, får blodtrykksfall og holder på å gå i gulvet hele tiden. Nesten skummelt når man har en liten på armen o_O

Jeg er ikke kvalm enda, på denne tiden forrige svangerskap var jeg KJEMPEKVALM. Litt rart. Men nå er jeg fryktelig svimmel, får blodtrykksfall og holder på å gå i gulvet hele tiden. Nesten skummelt når man har en liten på armen o_O
Uff, det er så ubehalig og slitsomt. Hadde det sånn på slutten av svangerskapet. Hadde lignende på begynnelsen, da var det jernmangel

Det er fint å ha en sånn «avlessingsplass» :D :Heartred
Håper det fortsetter å stige. :)
Alt man skal tenke på når man er gravid altså. :dead: Fikk ul i dag. :D Var for tidlig å se etter hjerte aktivitet, men det var hvertfall en mini inni der. :HeartredBlødningene kunne være fra noen cyster på eggstokkene som såg ut som de nylig hadde blødd, og hadde lett blødende livmorstapp, så de ville ta celleprøve. Som om det ikke er nok å tenke på inni der liksom. :hilarious:

Alt man skal tenke på når man er gravid altså. :dead: Fikk ul i dag. :D Var for tidlig å se etter hjerte aktivitet, men det var hvertfall en mini inni der. :HeartredBlødningene kunne være fra noen cyster på eggstokkene som såg ut som de nylig hadde blødd, og hadde lett blødende livmorstapp, så de ville ta celleprøve. Som om det ikke er nok å tenke på inni der liksom. :hilarious:
Åh, men så godt å se at det var en liten inni der! :love017 Litt tidlig å se hjerteaktivitet nå ja, for du er vel ikke 6 uker enda, men husker at jeg selv ble betrygget bare av å se en fostersekk i livmora da jeg tok UL 4+6 pga paranoia. Hehe. Godt bare det å se at det er noe der!
Håper det ikke blir noe styr med livmortappen da, men så fint at de sjekker, og at de hadde logiske forklaringer på blødningene! :) :Heartred

Jeg har en litt dustete bekymring kanskje, men må bare lufte den. :shy: Jeg sov bare fire timer i natt pga dristet meg til en sen kaffekopp, og koffeinet i kaffen holdt meg våken til det begynte å bli lyst igjen. Så måtte jeg på jobb, og etter hvert hjem igjen med sykt barn. Deretter sjonglere kranglete tantebarn (som er på besøk) inn i bilen til skoleavslutning for eldstemann. Jeg er helt utslitt nå, og vet at det verken er bra å drikke kaffe, sove lite eller stresse. I dag har jeg ikke kjent én eneste liten murring i livmora og puppene er mindre ømme, men fremdeles litt ømme da. Og nå stresser jeg over færre symptomer og at jeg ikke har klart å ta det med ro i det jeg tror er en spesielt viktig fase av utviklingen (er i uke 7+4). Er så redd jeg har gjort noe dumt for utviklingen til den lille… :oops:
Å, jeg har ikke sett denne bekymringen før nå:( men vil gjerne dele en tanke som hjelper meg noen ganger: det blir unnfanget, båret fram og født barn i krigsherjede land også. Bare se på Palestina/Gaza. Der fødes det fortsatt barn (av noe jeg tror må være verdens sterkeste mødre) i de forferdelige omstendighetene som er der.
Så om vi bommer noen dager og stresser litt for mye, spiser litt for dårlig eller glemmer vitaminene våre - det går helt sikkert veldig bra. Og skulle det ende med å ikke gå bra, så var det pga at den fantastiske kvinnekroppen vår har funnet noe feil i embryonet sitt, og vil kvitte seg med det. Det er jo veldig trist, men også noe vi kan være stolte over.

Murringer.

Har hatt mensmurringer siden innsett og har ikke vært bekymra. Men i kveld har det blitt en del verre. Kjenner det godt i ryggen og eggstokkene. Ingen blødning enn så lenge. Flere som har opplevd dette?

Back
Topp