Bekymringstråden

Når du går på Cylogest så får du mindre murringer en vanlig :) Også har livmoren din blitt tøyd før.

Veldig godt observert – og ja, det er faktisk helt normalt å kjenne mindre murringer når du bruker Cyclogest (progesteron) i tidlig graviditet.

Hvorfor reduseres murringene?

Murring i livmorområdet i uke 4–6 skyldes vanligvis at livmoren vokser, og at hormonene påvirker livmor og bindevev. Når du bruker Cyclogest, får kroppen ekstra progesteron, og det:
  1. Beroliger livmorens muskulatur
    → Progesteron gjør at livmoren trekker seg sammen mindre og slapper mer av.
  2. Stabiliserer slimhinnen
    → Reduserer små blødninger eller “rørsler” som kan gi murrende følelse.
  3. Demper kroppens naturlige “aktivitetsnivå” i livmoren
    → Du kjenner færre kramper, stikninger eller murringer
Så: Færre murringer = normalt tegn?

Ja. Det betyr ikke at noe er galt – det er et vanlig resultat av hormonstøtten. Mange som bruker progesteron i tidlig graviditet føler seg roligere i magen eller mindre “liv” i livmoren.

Du kan se det som en slags “beroligende effekt” på livmorens aktivitet, og det er nettopp det Cyclogest er ment å gjøre.
Omg så digg, da gir det jo veldig mening!! Tusen takk :Heartred

Føler jeg har tråkket i salaten nå: sendte bilde av siste testen, og skrev at jeg følte det gikk fremover, til en jeg kjenner som er foran meg i løypa. Og så skrev hun at det gikk dårlig på ultralyd i dag, oppdaget nakkefold og at det antageligvis blir avbrutt svangerskap :(
Så fælt! Skal de ta NIPT og vente på svar før de avbryter?

Åååå gikk veldig dårlig til legen i dag. Hadde vist mye lavere HCG (heter det det?) enn jeg burde hatt om jeg er så langt på vei som beregningene sier ☹️ han sa jeg må ha bommet på en uke eller to, så ser ganske dårlig ut! Tok nye prøver nå så får se om de øker eller ikke. Vet dere om det er mulig å bomme så mye ut fra mensenberegninger? Kan man ha SA uten blødninger? ☹️☹️

Åååå gikk veldig dårlig til legen i dag. Hadde vist mye lavere HCG (heter det det?) enn jeg burde hatt om jeg er så langt på vei som beregningene sier ☹️ han sa jeg må ha bommet på en uke eller to, så ser ganske dårlig ut! Tok nye prøver nå så får se om de øker eller ikke. Vet dere om det er mulig å bomme så mye ut fra mensenberegninger? Kan man ha SA uten blødninger? ☹️☹️
Hva var nivået på?

Ja, desverre. Det skjedde meg før forrige svangerskap, hadde stoppa i uke 6, men blødde ikke før i uke 8 (tok tidlig ultralyd så så at det ikke var aktivitet i uke 7)

Hva var nivået på?
Han sa ikke! Men jeg tok en sånn ukes indikator test nå og den er på 2-3. Ut fra mensen og sånn skal jeg være på 4+3 til 4+5
Ja, desverre. Det skjedde meg før forrige svangerskap, hadde stoppa i uke 6, men blødde ikke før i uke 8 (tok tidlig ultralyd så så at det ikke var aktivitet i uke 7)
Ånei! Så utrolig trist! Huff så leit for deg ☹️ Takk for svar!

Han sa ikke! Men jeg tok en sånn ukes indikator test nå og den er på 2-3. Ut fra mensen og sånn skal jeg være på 4+3 til 4+5

Ånei! Så utrolig trist! Huff så leit for deg ☹️ Takk for svar!
Det høres jo helt innafor. Rart han ikke sa nivået. Kanskje du kan sjekke inne på Furst? Burde være stigningen man ser på

Det høres jo helt innafor. Rart han ikke sa nivået. Kanskje du kan sjekke inne på Furst? Burde være stigningen man ser på
Var inne nå for å se, men det var ingen prøvesvar på dette der. Får bare holde fast i håpet på at det stiger og vente på at svarene på de nye prøvene har steget!

Var inne nå for å se, men det var ingen prøvesvar på dette der. Får bare holde fast i håpet på at det stiger og vente på at svarene på de nye prøvene har steget!
Nivåene kan jo svinge veldig fra person til person og graviditet til graviditet. Legger ved en oversikt. Krysser fingre og tær for deg. For en slitsomt tid begynnelsen av svangerskap er

Vedlegg

• Screenshot_20250618_134146_Chrome.jpg
    Screenshot_20250618_134146_Chrome.jpg
    134,1 KB · Visninger: 17
Nivåene kan jo svinge veldig fra person til person og graviditet til graviditet. Legger ved en oversikt. Krysser fingre og tær for deg. For en slitsomt tid begynnelsen av svangerskap er
Tusen takk, da skal jeg være håpefull litt lengre ❤️ Ja det er helt skrekkelig slitsomt!

Tusen takk, da skal jeg være håpefull litt lengre ❤️ Ja det er helt skrekkelig slitsomt!
Særlig når man må gå sånn og vente på svar. Måtte vente noen uker før endelig svar da jeg hadde MA i fjor. Gjør at jeg ikke klarer å ta ting helt for gitt nå

Ta og ring legekontoret så får du vite det av de damene på kontoret. De kan også se det. Si du ønsker å vite nivået

Særlig når man må gå sånn og vente på svar. Måtte vente noen uker før endelig svar da jeg hadde MA i fjor. Gjør at jeg ikke klarer å ta ting hel
Så utrolig vondt å høre! ❤️ Noen uker må ha vært helt forferdelig. Skal definitivt ikke ta ting for gitt lengre!

Ta og ring legekontoret så får du vite det av de damene på kontoret. De kan også se det. Si du ønsker å vite nivået
Særlig når man må gå sånn og vente på svar. Måtte vente noen uker før endelig svar da jeg hadde MA i fjor. Gjør at jeg ikke klarer å ta ting helt for gitt nå
Skulle til å ringe de nå, men da kom prøvenesvarene inn! HCG på 184 i dag og de fra 13. juni er på 29! Det er vell ikke så negativt i følge den oversikten eller leser jeg helt feil?

Back
Topp